“Taktix wil beter worden”

Maar wanneer ben ik dan een betere speler? Typisch aan dit soort –er doelstellingen, lekker vaag & richtingloos. Ik wil, ik wil en ik zal!
Nee, dit moet beter kunnen, wanneer word ik dan echt beter? Als de resultaten dat uitwijzen?
Ook nee, ik word geleerd niet op mijn resultaten te letten (al blijft het een indicator ) en dat is niet bruikbaar!
=> Er zijn artikels, video’s en boeken genoeg in omloop om uit te leren. Dit wordt vaak aangeraden als iemand vraagt ‘hoe verbeter ik?’. Dit samen met een waslijst aan gedragingen die hier en daar aangeraden worden.

=> Ik wil graag eens al die gedragingen inventariseren (en in latere fases groeperen tot een overzichtelijke en bruikbare set). Wat is het nut hiervan? Eigenlijk komt dit neer op wat we in bedrijven ook doen. Relevante competenties opstellen en jezelf daarop evalueren- ontwikkelen. De gps om ons te navigeren tussen video’s, artikels, coachings, boeken en blogs.
Komt natuurlijk nog wat tralala en extra bij te kijken, maar laat ons beginnen bij dat inventariseren.
CONCREET: Antwoord zo veel en uitgebreid mogelijk op volgende vra(a)g(en)
Welk gedrag stelt een goede/winstgevende speler om beter te worden?
Van welke gedragingen word je een betere/winstgevende speler?
Wat voor gedrag zorgt er voor dat ik niet beter word of verlies zal lijden?
=> probeer zo veel mogelijk op te sommen a.u.b.