Oorspronkelijk gepost door solartje
als je twijfelt tussen 180 en 45's, zou ik de game nemen waar je leaks de minste invloed op hebben, zodat je toch nog wat profit kan maken, terwijl je die leaks fixed. denk dat 180's op zich easyer zijn als je niet te tight bent, omdat het gewoon 17 tafels straight forward 9man/cev is, terwijl je bij 45man veel meer veranderingen hebt in gamedynamics waarop je moet adapten en icm F2T/FT best complicated is in het begin, langs andere kant als je 100 games speelt op een maand, dan kunnen 180's je grijze haren geven van de variance
ps je hebt je post hier geëdit door wat ik in men blog postte, terwijl ik niet goed/slecht heb gezegd, maar gezegd dat het zo situatie afhankeliji is dat niemand kan zeggen of K9, etc een push of een fold zijn met 10bb utg. soms een fold, soms een clear push. depends.
denk inderdaad dat het ook nog wel afhankelijk is van wat voor persoon je bent, als je echt een nit bent, is 180's wel lastig aangezien ik denk dat je gewoon SUPER loose mag zijn soms.
Wat wel lastig is te leren zijn de verschillende fases bij 45 mans zoals solartje zegt, maarja als je er even tijd in steekt en je bent toch aan het leren, al deze verschillende dynamieken zijn natuurlijk wel leuk en is goed voor je algemene pokerontwikkeling als je dit onder de knie krijgt.
ik zou zelf als ik nog niets beatte ofzo toch voor de 45 mans gaan
om beter te worden. en sowieso nog niet teveel bezig zijn met je bankroll op willen bouwen en veel profit willen maken.