Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Luca02

719 Berichten
38 Gebruikers
0 Reacties
11.2 K Weergaven

Tegen een unknown is dat wel een riverfold denk k... (en op dat moment was hij unknown). Tja spijtig .. Maar waarom 3bet preflop?

Je pokerinstallatie ziet er gezellig uit btw, en de graphs nog meer :)

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02
Elite Grinder

De 3bet pre flop deed ik omdat de stats over 40 handen van die vis iets van 50/30 waren ofzo. Ik gokte er gewoon op dat hij geen sterke hand had. Verder merk ik ook dat je met een 3bet veel meer fold equity genereerd, waardoor je cbet veel vaker werkt.

Daarnaast merk ik dat het heel makkelijk is je geld er in te krijgen als je pre flop ge3bet hebt. Het lijkt wel alsof die vissen hun hand niet los kunnen laten en automatisch in calling mode staan. Het heeft mij tot nog toe genoeg value opgeleverd.

Beantwoorden
Citeren

Daarom denk ik dat de call beter is zodat er minder FE is. Als de Q of K komt zal je hem vaak domineren en zal hij afstacken. niet?

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02
Elite Grinder

Dat is wel waar. Maar naar mijn inziens kun je dan dus nog steeds goed 3betten, want dan kun je makkelijker een grote pot opbouwen. Op deze manier krijg je het er op de river makkelijker in als je dan kijkt naar de stack/pot verhouding.

Heb zojuist weer een sessie van 1000 handjes gespeeld.
Het ging niet echt lekker, zo had ik 2x set over set.
Stond al snel 2 BI down.

Door onderstaande hand kwam ik toch weer wat terug.
Was tegen een zeer aggro vis. Hij was continu aan het 3betten en second barrelen. Ik besloot om zijn 3bet preflop te flatten in de hoop een A of Q te hitten op de flop. Aangezien villain zo aggro was besloot ik het initiatief aan hem te laten, zodat ik hem niet uit de pot zou jagen. Zo als verwacht cbette hij de flop en kwam hij met een second barrel op de turn. Om het er op de river in te krijgen besloot ik om zijn turn raise te re raisen.

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.10(BB) Replayer
SB ($7.06)
BB ($28.29)
Hero ($15.64)
CO ($13.18)
BTN ($6.52)

Dealt to Hero Q♣ A♠

Hero raises to $0.40, fold, fold, fold, BB raises to $1.40, Hero calls $1

FLOP ($2.85) 6♠ A♣ 5♥

BB bets $2.71, Hero calls $2.71

TURN ($8.27) 6♠ A♣ 5♥ J♥

BB bets $2, Hero raises to $4, BB calls $2

RIVER ($16.27) 6♠ A♣ 5♥ J♥ 6♥

BB checks, Hero bets $7.53 (AI), BB calls $7.53

BB shows K♦ K♣
(Pre 73%, Flop 8.8%, Turn 4.5%)

Hero shows Q♣ A♠
(Pre 27%, Flop 91.2%, Turn 95.5%)

Hero wins $30.33

Helaas kwam vlak daarna deze hand....:( :rage:

Hero ($17)
BB ($18.54)
CO ($10.10)
BTN ($12.12)

Dealt to Hero T♣ T♦

CO raises to $0.40, fold, Hero calls $0.35, BB raises to $1.50, CO calls $1.10, Hero calls $1.10

FLOP ($4.50) 5♦ 5♥ T♠

Hero checks, BB bets $3, CO folds, Hero raises to $6.64, BB raises to $17.04 (AI), Hero calls $8.86 (AI)

TURN ($35.50) 5♦ 5♥ T♠ 9♠

RIVER ($35.50) 5♦ 5♥ T♠ 9♠ Q♣

BB shows Q♥ Q♠
(Pre 81%, Flop 8.7%, Turn 4.5%)

Hero shows T♣ T♦
(Pre 19%, Flop 91.3%, Turn 95.5%)

BB wins $34.50

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

Wat is je nick op partypoker?

Ik speel daar ook regelmatig 10NL en ben je vast eens tegengekomen aan tafels.

Edit: ik zie het al jij speelt 6 max, ik speel meestal FR
Heb je hiervoor ook FR gespeeld of altijd al SH?

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02
Elite Grinder

Ik speel nu alleen maar SH.

Ben vorig jaar een keer begonnen op party poker toen ik mijn 2e startkapitaal daar kreeg. Heb deze er toen als een idioot door heen gedonkt :facepalm:

Toen speelde ik nog wel full ring op de 20BB tafels. Het ging toen in het begin wel goed, alleen ik ging altijd op limieten buiten mijn BRM spelen en dat ging natuurlijk niet goed :f_biggrin:

Heb toen een hele lange tijd niet meer op party gespeeld en nu dus weer sinds vorige week.

Beantwoorden
Citeren

Waarom 3bet je niet met die TT niet? :)

btw; Begrijp je wel over die KQs

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
Waarom 3bet je niet met die TT niet? :)

btw; Begrijp je wel over die KQs

Ehh denk dat het gewoon een foutje is geweest;) Ben nog een beetje aan het kijken hoeveel tafels ik tegelijk kan spelen. Ik had er vanochtend 16 open staan en ik merkte dat dit wel wat veel werd. Verder was dit volgens mij een hele tighte tafel en degene die de first in was had volgens mij nog geen hand geraised van de 100 handen die hij had gespeeld. Zette hem dus op een betere hand als ik en ik wilde me niet isoleren tegen een betere hand.

Echter was een re raise beter geweest denk ik. Maar achja het geld ging er uiteindelijk in (helaas zonder gewenst resultaat :f_confused: :facepalm: )

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02
Elite Grinder

Vanavond ga ik maar niet meer spelen. Ben aan het eind van de middag met vrienden wezen paintballen en na de tijd gebarbecued en aardig wat bier gedronken :D lijkt me niet verstandig om nu te gaan spelen.

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02
Elite Grinder

Hero call? Is een marginale call, maar ik zette hem niet op een K of A en dacht ook dat hij mij op een pure bluff zette. Besloot om de river maar c/c te spelen, zodat ik hem nog de kans gaf om te bluffen.

Hero ($13.61)
BB ($9.85)
UTG ($9.40)
CO ($13.79)
BTN ($11.46)

Dealt to Hero Q♠ Q♣

fold, fold, fold, Hero raises to $0.40, BB calls $0.30

FLOP ($0.80) T♦ K♥ 9♣

Hero bets $0.57, BB calls $0.57

TURN ($1.94) T♦ K♥ 9♣ 6♦

Hero bets $1.38, BB calls $1.38

RIVER ($4.70) T♦ K♥ 9♣ 6♦ A♦

Hero checks, BB bets $2.40, Hero calls $2.40

Hero shows Q♠ Q♣
(Pre 86%, Flop 78.0%, Turn 86.4%)

BB shows 8♦ J♠
(Pre 14%, Flop 22.0%, Turn 13.6%)

Hero wins $9.03

Beantwoorden
Citeren
Nivlem
Oldschool Grinder

Leuke setup en nice grind die je daar in zet! Dat bezopen spelen en tilten weg laten en dan komt dat vrij snel goed lijkt me! :)

@ de call. Ik vind hem vrij loose, hij pakt wel goed uit maar ik weet niet of je hier vaak genoeg goed zit. Hij kan hier elke K of A ook valuebetten. J8 is ongeveer de enige gemiste hand die hij hier kan hebben. Check folden lijkt ook wel erg zwak en je krijgt wel goede odds dus misschien is het wel oke..

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Melvin
Leuke setup en nice grind die je daar in zet! Dat bezopen spelen en tilten weg laten en dan komt dat vrij snel goed lijkt me! :)

@ de call. Ik vind hem vrij loose, hij pakt wel goed uit maar ik weet niet of je hier vaak genoeg goed zit. Hij kan hier elke K of A ook valuebetten. J8 is ongeveer de enige gemiste hand die hij hier kan hebben. Check folden lijkt ook wel erg zwak en je krijgt wel goede odds dus misschien is het wel oke..

Ja dat bezopen spelen ga ik niet meer doen.
Om het tilten te voorkomen heb ik voor mezelf besloten om nog maar sessie's van 1uur/1,5uur te spelen. Ik speel dan gewoon 3 sessie's per dag als het mee zit.

Ik kwam erachter dat ik vaak veel te lang blijf spelen en daardoor mijn winst van het begin van de sessie weer verspeelde. Dit is ook wel logisch aangezien je na uren spelen helemaal niet meer scherp van geest bent.

Dan ging het eigenlijk zo:

Geen objectieve blik --> veel handen verliezen --> tilt --> weg profit --> nog ergere tilt --> verlies

Nu ik korte sessie's speel heb ik ook minder swings in mijn graph/bankroll.
Dit zorgt er ook voor dat ik met veel meer vertrouwen speel.

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

Komt me heel bekend voor, daarom speel ik ook bijna geen toernooien.

Kom vaak vroeg op voorsprong om dat later weer weg te donken. :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02
Elite Grinder

Heb gisteravond niet meer gespeeld en zal vandaag overdag ook niet spelen i.v.m. de aanwezigheid van mijn vriendin :D (die dat dan niet echt weet te waarderen)

Maar.. ik heb toestemming ( :facepalm: ) om vanavond 2 freerolls te spelen!
Ik zal de gold freeroll op party poker spelen en ik heb zojuist 35euro op Ladbrokes gedeposit, zodat ik die freeroll ook kan spelen.
Hopen dat ik een mooi bedrag kan shippen vanavond!

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02
Elite Grinder

Wat raak ik toch op tilt door die K@%@er MTT's.

Zojuist in de freeroll op Ladbrokes:
Heb geen hand gehad en zat de hele tijd rond de beginstack.
Hierdoor kwam ik al snel in de push and fold fase.
Uiteindelijk kon ik gratis een flop zien vanuit de BB.

Ik had 44 en de flop was 457 rainbow.
SB gaat all in en ik call. Hij laat 66 zien.
Turn: 6
river: blank

oftwel weer met een suck out er uit gevlogen. Ik weet dat hij nog genoeg outs had, maar het is toch wel zo frustrerend om telkens met lege handen te staan.

Voor nu verkies ik cashgames toch wel boven MTT's.
Minder variance is beter voor mijn mindset!

Beantwoorden
Citeren
Nivlem
Oldschool Grinder

Ze heten niet voor niets donkaments! Variance in MTT's is gigantisch inderdaad, ik weet de nummers niet exact maar er zijn wel berekeningen dat je als speler met 30% ROI over 10K toernooien nog verlies kan draaien of iets in die trend. Robbie weet hier ongetwijfeld de nummers iets beter dan ik.

Beantwoorden
Citeren
RobbieV
Oldschool Grinder

Stel dat je 80% ROI hebt, dan is de kans dat je verlies draait na 1000 tournooien ongeveer 20%. En dit betekent dat je dan ook exact hetzelfde toernooi 1000x moet spelen, anders is de variance nog groter.

Als je 20% ROI hebt dan is de kans dat je verlies draait na 1000 toernooien ongeveer 45%. Dit geeft hopelijk aan hoe groot de variance precies is.

Hoe hoger je ROI hoe minder variance obviously, maar naar mijn mening hebben de aller beste spelers online een roi van 30%, dus go figure ;)

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02
Elite Grinder

Oftewel ik houd het mooi bij cashgames! :P

Respect in ieder geval voor de MTT grinders, die zullen wel een super mindset hebben om met die variance om te kunnen gaan.

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02
Elite Grinder

-

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02
Elite Grinder

lang leve de callingstations op party poker :D

SB ($7.79)
BB ($3)
Hero ($16.26)
UTG+1 ($11.83)
CO ($15.99)
BTN ($11.26)

Dealt to Hero A♦ A♥

Hero raises to $0.40, UTG+1 calls $0.40, fold, fold, fold, fold

FLOP ($0.95) 2♦ A♣ T♥

Hero bets $0.68, UTG+1 calls $0.68

TURN ($2.31) 2♦ A♣ T♥ J♠

Hero bets $2.20, UTG+1 calls $2.20

RIVER ($6.71) 2♦ A♣ T♥ J♠ T♣

Hero bets $6.38, UTG+1 calls $6.38

Hero shows A♦ A♥
(Pre 92%, Flop 98.4%, Turn 90.9%)

UTG+1 shows Q♣ A♠
(Pre 8%, Flop 1.6%, Turn 9.1%)

Hero wins $18.50

Was hier wel bang dat hij toevallig een straat of flush geflopt had. Maar hier kun je natuurlijk niet vanuit gaan, dus hoopte dat hij two pair of tptk had.

SB ($10.94)
BB ($12.66)
UTG ($6.56)
CO ($8.28)
Hero ($17.30)

Dealt to Hero K♠ K♦

UTG raises to $0.20, fold, Hero raises to $0.90, fold, fold, UTG calls $0.70

FLOP ($1.95) J♥ Q♥ K♥

UTG checks, Hero bets $1.86, UTG calls $1.86

TURN ($5.67) J♥ Q♥ K♥ 6♦

UTG checks, Hero bets $14.54 (AI), UTG calls $3.80 (AI)

RIVER ($13.27) J♥ Q♥ K♥ 6♦ T♠

UTG shows Q♠ K♣
(Pre 8%, Flop 3.9%, Turn 0.0%)

Hero shows K♠ K♦
(Pre 92%, Flop 96.1%, Turn 100.0%)

Hero wins $12.61

Deze hand is misschien niet al te best gespeeld. Had deze pre flop kunnen 3betten. Echter vind ik lage pocket pairs niet al te fijn spelen post flop.
Wat ik ook op NL10 merk is dat je spelers heel makkelijk kan floaten. Dat is ook het geen wat ik nu deed op de flop. Ik dacht hij de turn wel zou checken, zodat ik met een bet de pot op zou pakken. Echter bracht de turn een 3 en nu wilde ik dus value krijgen voor mijn hand. Hoe villain de hand uiteindelijk speelt had niet beter uit kunnen pakken. Ik gaf hem geen respect voor een hogere set, dus was het een easy call. Altijd leuk als de river een 4 of a kind brengt :D

SB ($9.90)
Hero ($10)
UTG ($10.36)
CO ($3.10)
BTN ($12.60)

Dealt to Hero 3♣ 3♥

fold, fold, fold, SB raises to $0.30, Hero calls $0.20

FLOP ($0.60) Q♣ 7♥ 6♥

SB bets $0.40, Hero calls $0.40

TURN ($1.40) Q♣ 7♥ 6♥ 3♦