Ga naar het forum
Luca02: From Tard t...

Meldingen
Alles wissen

Luca02: From Tard to Tag

986 Berichten
43 Gebruikers
0 Reacties
13.9 K Weergaven
luca02 Topicstarter
luca02
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door divvie
Hoe gaat tie? Wil je op betfair gaan upmoven naar nl50 of op wpt?

Het gaat op zich wel goed:)
Heb eerder op de dag nog wel 1bi verloren op 30NL, maar dat was gewoon pech door een aantal coolers (KK<AA/QQ<AKo). Ik heb er nog ff over nagedacht en ik blijf nog maar een tijdje op Betfair. De software bevalt me prima en ik heb hier al meer history met de meeste regs. Daarnaast heb ik al aardig wat VIP punten behaald, waardoor ik binnen enkele maanden ook in aanmerking kom voor het een na hoogste status op Betfair. Met deze status krijg je een hoger % cashback en andere beloningen. :)

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02
Elite Grinder

Ok zojuist echt een kutsessie gehad en ben helaas nog eens 2BI down (30NL). Sloeg helaas wel op tilt, maar ipv door te spelen ben ik meteen gestopt. Dus ik heb daardoor gelukkig geen extra geld verloren. Het kutte was dat ik een pot van 400BB verloor door dat een vis ineens de turn shoved en daar mee wel 5x de pot overbet, terwijl ik top set heb op een draw heavy board. De vis showed AKs en heeft daarmee alleen de nut flushdraw en hit natuurlijk zijn flush op de river. Ik raakte echt geirriteerd dat die belachelijke move weer wordt beloond. Run vandaag iets van $100 onder ev, dus anders was ik $10 up geweest.

Van het weekend speel ik niet meer want mijn vriendin is er en ik heb een aantal feestjes:).

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02
Elite Grinder

Zojuist $70 up:) (in ev $130).

Had 2 pech handen..
KK<QQ : hij hitte een straat op de river.

de 2e hand was een all in op de flop.
Ik had AA en villain K9 en de flop was K82r en hij hit een 2e K op de river.
Maar goed dat hoort er bij.

Heb nog wel een probleem hand en dat is:

Villain speelt 25/20 over 500 handen.
AF is 3,5 en heeft een aggresion frequency van 55% op de river.
WTSD is 30

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.30(BB) Replayer
SB ($22.38)
BB ($30)
UTG ($37.09)
Hero ($43.02)
CO ($31.46)
BTN ($34.34)

Dealt to Hero Q♣ Q♦

fold, Hero raises to $0.90, CO calls $0.90, BTN calls $0.90, fold, fold

FLOP ($3.15) T♥ 4♦ 5♦

Hero bets $2.40, CO calls $2.40, BTN folds

TURN ($7.95) T♥ 4♦ 5♦ 4♥

Hero bets $5.85, CO calls $5.85

RIVER ($19.65) T♥ 4♦ 5♦ 4♥ 3♥

Hero checks, CO bets $12, Hero ?

Spoiler

Hero calls $12
Hero shows Q♣ Q♦
(Pre 80%, Flop 12.5%, Turn 4.5%)
CO shows 5♥ 5♠
(Pre 20%, Flop 87.5%, Turn 95.5%)
CO wins $41.47

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Hmm tja lelijke spot. Is hij hier capable om te gaan bluffen met busted fd? Vissen gaan hier wel vaak betten met busted draws/air, maar gezien zijn stats denk ik toch wel dat dit voor value is. Er gaat sowieso niet veel meer betten op de river na 2 barrels van jou. Tx en random PPs willen hier wel naar showdown gaan, dus lijkt het er toch op dat je tegen een set aan zit. Volgens mij kun je hier ook alleen maar tegen 55 zitten, 44 erg unlikely en weet niet of die 1010 ook zo zou spelen.

Ken deze spots ook wel, als ik dan achteraf de hand beoordeel denk ik..ja, eigenlijk easy fold. Maar op het moment zelf als ik maar paar secs kan denken is het; jaa uuhh hmm hand is wel sterk mehh dnno tijd tijd tijd.. call. Kut.

edit; oh zie net dat zijn AF op de river 55% is. Wat is een normale waarde hiervoor? Weet niet hoeveel history je met hem hebt dat hij vaak c/c/b speelt..mja denk toch een fold..maar zou zelf ook wel crying call maken wss :f_cry:

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door divvie
Hmm tja lelijke spot. Is hij hier capable om te gaan bluffen met busted fd? Vissen gaan hier wel vaak betten met busted draws/air, maar gezien zijn stats denk ik toch wel dat dit voor value is. Er gaat sowieso niet veel meer betten op de river na 2 barrels van jou. Tx en random PPs willen hier wel naar showdown gaan, dus lijkt het er toch op dat je tegen een set aan zit. Volgens mij kun je hier ook alleen maar tegen 55 zitten, 44 erg unlikely en weet niet of die 1010 ook zo zou spelen.

Ken deze spots ook wel, als ik dan achteraf de hand beoordeel denk ik..ja, eigenlijk easy fold. Maar op het moment zelf als ik maar paar secs kan denken is het; jaa uuhh hmm hand is wel sterk mehh dnno tijd tijd tijd.. call. Kut.

edit; oh zie net dat zijn AF op de river 55% is. Wat is een normale waarde hiervoor? Weet niet hoeveel history je met hem hebt dat hij vaak c/c/b speelt..mja denk toch een fold..maar zou zelf ook wel crying call maken wss :f_cry:

Ja villain is eigenlijk wel float happy, dus ik zie hem deze move zeker doen met busted flushdraws. Toch ga ik in dit soort spots nog te vaak de mist in en dit kost me eigenlijk dus ook teveel geld. Maar het lijkt me dat de turn checken ook weer veel te weak is.

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02
Elite Grinder

Heb hier nog een hand waar ik op de turn eigenlijk al zeker weet dat ik beat ben door AK. :facepalm:
Op een of andere manier besluit ik hierdoor check/call te spelen om zo evt. nog wel value te krijgen van zijn bluffs.

Heb het gevoel dat ik dit echt helemaal verkeerd heb gespeeld.

NL Holdem $0.30(BB) Replayer
SB ($29.70)
Hero ($78.62)
UTG ($46.10)
CO ($28.95)
BTN ($34.16)

Dealt to Hero 6♦ 6♠

fold, CO raises to $0.90, fold, fold, Hero calls $0.60

FLOP ($1.95) A♥ K♥ 6♣

Hero checks, CO bets $1.50, Hero raises to $5.25, CO calls $3.75

TURN ($12.45) A♥ K♥ 6♣ K♦

Hero checks, CO bets $8, Hero calls $8

RIVER ($28.45) A♥ K♥ 6♣ K♦ 3♣

Hero checks, CO bets $14.80 (AI), Hero calls $14.80

Hero shows 6♦ 6♠
(Pre 55%, Flop 83.2%, Turn 2.3%)

CO shows K♣ A♠
(Pre 45%, Flop 16.8%, Turn 97.7%)

CO wins $55.15

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Weet niet wat zijn stats zijn. Als het een vis is ga ik hier sowieso niet weg. En tegen een reg tja, dan is de kans erg groot dat hij AK heeft hier ja. Op jouw flop raise zal hij dan nooit callen met Ax of Kx en een fd denk ik ook niet. Als hij dan de turn bet dan ja, zal dit vaak voor value zijn. Maar een FH folden.. lastig :rolleyes:

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02
Elite Grinder

run niet echt super deze week.
Ben wel up, maar deze hand is echt een voorbeeld van hoe het continu gaat.

NL Holdem $0.40(BB) Prima
SB ($62.95)
BB ($47.60)
UTG ($22.06)
Hero ($40)
BTN ($12.43)

Dealt to Hero Q♠ K♣

UTG raises to $0.80, Hero raises to $2.40, fold, fold, fold, UTG calls $1.60

FLOP ($5.40) 4♣ Q♣ 3♥

UTG checks, Hero bets $2.60, UTG raises to $5.20, Hero raises to $37.60 (AI), UTG calls $14.46 (AI)

TURN ($44.72) 4♣ Q♣ 3♥ 7♥

RIVER ($44.72) 4♣ Q♣ 3♥ 7♥ T♦

Hero shows Q♠ K♣
(Pre 73%, Flop 86.1%, Turn 93.2%)

UTG shows T♣ Q♥
(Pre 27%, Flop 13.9%, Turn 6.8%)

UTG wins $42.49

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02
Elite Grinder

en deze hand er gelijk achteraan... _cry:

SB ($40)
BB ($89.93)
UTG ($14.43)
UTG+1 ($91.21)
CO ($48.58)
Hero ($40)

Dealt to Hero J♣ J♥

UTG calls $0.40, UTG+1 raises to $1.60, CO calls $1.60, Hero raises to $6, fold, fold, UTG calls $5.60, fold, CO calls $4.40

FLOP ($20.20) 3♥ 5♠ 5♦

UTG checks, CO bets $42.58 (AI), Hero calls $34 (AI), UTG folds

TURN ($88.20) 3♥ 5♠ 5♦ 8♠

RIVER ($88.20) 3♥ 5♠ 5♦ 8♠ T♠

Hero shows J♣ J♥
(Pre 81%, Flop 91.6%, Turn 4.5%)

CO shows 8♣ 8♦
(Pre 19%, Flop 8.4%, Turn 95.5%)

CO wins $85.20

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02
Elite Grinder

SB ($105)
BB ($39.40)
CO ($51.67)
Hero ($40.42)

Dealt to Hero A♦ J♦

fold, Hero raises to $1.20, SB calls $1, fold

FLOP ($2.80) 5♣ 6♦ 5♦

SB checks, Hero bets $1.60, SB calls $1.60

TURN ($6) 5♣ 6♦ 5♦ K♦

SB checks, Hero bets $3.60, SB calls $3.60

RIVER ($13.20) 5♣ 6♦ 5♦ K♦ 5♠

SB checks, Hero checks

Hero shows A♦ J♦
(Pre 64%, Flop 48.4%, Turn 90.9%)

SB shows 6♠ 7♦
(Pre 36%, Flop 51.6%, Turn 9.1%)

SB wins $12.54

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Zon vis met zon stack? Hehe

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door luca02
Heb het idee dat ik wat beter word in handreading en het toepassen van reads :D

NL Holdem $0.30(BB) On Game
SB ($55.99)
BB ($21.17)
Hero ($32.69)
CO ($30)
BTN ($30)

Dealt to Hero T♥ T♣

Hero raises to $0.90, fold, BTN calls $0.90, fold, fold

FLOP ($2.25) Q♠ 3♥ 6♠

Hero bets $1.50, BTN calls $1.50

TURN ($5.25) Q♠ 3♥ 6♠ Q♥

Hero bets $3.75, BTN raises to $8.25, Hero calls $4.50

RIVER ($21.75) Q♠ 3♥ 6♠ Q♥ 9♣

Hero checks, BTN bets $19.35 (AI), Hero calls $19.35

BTN shows T♠ K♠
(Pre 35%, Flop 47.9%, Turn 27.3%)

Hero shows T♥ T♣
(Pre 64%, Flop 52.1%, Turn 72.7%)

Hero wins $57.45

Hey, ik volg je blog nu al een tijdje, op een zwijgzame wijze :). Maar ik had een vraag over deze hand. Zitten er niet erg veel Q's in z'n range?QJ/QK/AQ die op dezelfde manier zouden spelen? Trips maken is natuurlijk moeilijk, maar ik zou hier zelf niet veel handen zien die hij zo zou spelen. Of had je een speciale read op hem?

Beantwoorden
Citeren
KillBZ
Oldschool Grinder

Qx en sets hadden de flop wel geraised voor protection, dus kans dat hij Qx heeft of een FH is erg klein.

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02
Elite Grinder

Lol net als bij Oscaar... Tilt!

Net nog eens topset geflopt tegen een fish die een straight flopte.
Daarna nog KK<AA en mijn stoppen slaan door.

€116,- down en in ev 30,- up woehoee :rolleyes:

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door KillBZ
Qx en sets hadden de flop wel geraised voor protection, dus kans dat hij Qx heeft of een FH is erg klein.

Welke mindere hands callen je Qx raise op de flop? AQ is misschien nog begrijpelijk als je wat history hebt met villain die niet foldhappy is en z'n lagere Q's afcallt. Maar ik raise hier zelden m'n Qx, net als andere regs.

Beantwoorden
Citeren
KillBZ
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Letsdothisish

Welke mindere hands callen je Qx raise op de flop? AQ is misschien nog begrijpelijk als je wat history hebt met villain die niet foldhappy is en z'n lagere Q's afcallt. Maar ik raise hier zelden m'n Qx, net als andere regs.

Genoeg, aangezien meeste goede regs ook hun flushdraws enzo raisen op de flop. Dus je kan nog best wel wat callen. Maar dan nog slaat een line call flop raise turn op 2nd Q nergens op.

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02
Elite Grinder

Bedankt voor het uitleggen Killbz;)

Denk dat ik vandaag nog maar eens een paar sessies ga spelen. Hopelijk ga ik snel weer wat beter runnen, zodat ik NL50 eens kan gaan shotten.
Nu eerst ff ontbijten en de weekly freebie video kijken:).

Beantwoorden
Citeren

Genoeg, aangezien meeste goede regs ook hun flushdraws enzo raisen op de flop. Dus je kan nog best wel wat callen. Maar dan nog slaat een line call flop raise turn op 2nd Q nergens op.

Vind dit niet echt standaard. Als je villain zijnde dit weet barrel je na de flopraise toch gewoon al je air door :) Hij weet namelijk dat je een wijde calling range hebt op flop (ik neem aan dat je Qx-99+ oid bedoelt) die deze normaal gezien toch niet naar SD neemt.

Iig vind ik het vrij spewy om dit soort high variance spots te spelen tegen regs waarmee je het geld quasi verdeelt maar wel rake betaalt. Je hebt sowieso steeds weinig equity zelf al zou je nog beetje voorliggen.

Maar de hand zelf vind ik nog steeds goed gespeeld van villain. Hij callt IP met een goede draw, hij raist de turn om een Q te reppen (waar toch een pak combo's van zijn) en wanneer jij de call maakt zet hij jou bijna altijd op een PP zoals luca nu had. Vanuit villain's standpunt zie ik daarom ook niet veel callen na de river shove :)

Beantwoorden
Citeren
KillBZ
Oldschool Grinder

Vind dit niet echt standaard. Als je villain zijnde dit weet barrel je na de flopraise toch gewoon al je air door :) Hij weet namelijk dat je een wijde calling range hebt op flop (ik neem aan dat je Qx-99+ oid bedoelt) die deze normaal gezien toch niet naar SD neemt.

Iig vind ik het vrij spewy om dit soort high variance spots te spelen tegen regs waarmee je het geld quasi verdeelt maar wel rake betaalt. Je hebt sowieso steeds weinig equity zelf al zou je nog beetje voorliggen.

Maar de hand zelf vind ik nog steeds goed gespeeld van villain. Hij callt IP met een goede draw, hij raist de turn om een Q te reppen (waar toch een pak combo's van zijn) en wanneer jij de call maakt zet hij jou bijna altijd op een PP zoals luca nu had. Vanuit villain's standpunt zie ik daarom ook niet veel callen na de river shove :)

Euh ja idd, dan krijg je ook dynamiek in het spel. Waarom denk je dat er op hogere stakes af en toe zo loose wordt gestacked..

Daarnaast denk ik niet dat hero hier de flopraise gaat flatten omdat hij eigenlijk 0 goede turns heeft. Dus op het moment dat hij hier op de flop geraised wordt dan zal hij wss gaan kiezen tussen een shove/raise of een fold. En dan ligt dan weer beetje aan villian.

Ik vind het niet zo spewy maar dat mag je ofc vinden. Je hoeft deze spots op NL20 ofzo ook niet perse aan te gaan natuurlijk.

Villian zijn play vindt ik niet echt geweldig omdat hij eigenlijk vrij weinig folds gaat krijgen tegen een oplettende reg, alle Qx handen zullen de turn shoven, en daar zit je dan met je flushdraw en gutshot niet supersterk. Flat called hij moet je potbet shoven om een fold te krijgen, maarja het is voor hero vrij easy om check/fold te spelen vs schoppen river. En vrij easy check/call op blank. Anders moet je de turn niet callen.

Hij had beter raise flop cbet turn shove river kunnen spelen.

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02
Elite Grinder

Bleehh had ik een deel van me geld maar niet terug op Unibet gezet.
€132 down en in ev nog 20 up.

Als je dit dan optelt bij het bedrag van voor ik wegging ben ik gewoon in 22k handen €560 down en in ev break even.

Voel me gewoon bestolen door Unibet :P

Edit: weer zwaar op tilt. Sessie meteen gestopt en ik ga maar eens ff wat anders doen. Misschien is het wel beter voor me om ff een week niet meer te spelen. Daarnaast moet ik ook weer wat meer tijd besteden aan het studeren, zodat ik minder snel tilt. Speelde deze week overigens wel goed maar run iets van 300,- onder ev op Betfair en Unibet bij elkaar opgeteld. Ben nu ook wat down voor de week. Ik blijf echt super lelijke beats om de oren krijgen. _cry:

Beantwoorden
Citeren