Ga naar het forum
Lupp0's poker verha...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Lupp0's poker verhalen.

198 Berichten
24 Gebruikers
0 Reacties
5,238 Weergaven
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik ben gestopt op de rings, hai wat een pech zeg!
Krijg op 1 tafel achter elkaar: QQ JJ AK AK KQ KQ en hit nix, of verlies mijn hand.
Heb bijna 50 weggedonkt net, pff.

$10k gaat redelijk stack = 7800, average = 9800

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oef!
Zonet een "beetje" geluk gehad in de $10K, lol.
Ik zit BB met J9 harten, en iedereen fold, de SB raised.
Dit kan altijd een steal zijn, maar zijn raise is 3x de BB, wat meestal wel inhoud dat er een degelijke hand aanwezig is.
Steals zijn meestal minimaal 4x BB of allin met deze blinds.
Toch besluit ik om te pushen, en wordt gecalled door 99.
Gelukkig komt er voor mij op de turn een J waardoor ik een 21k stack heb :D
Er zitten nog 289 spelers in het toernooi, 150 word betaald.
Blinds zijn 600/1200 en ik doe het rustig aan nu! (90e in chips).

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Net ITM gekomen en $39,93 gewonnen.
Het maakt mijn dag weer een beetje goed ;)

BR = 842,58

Nice ship sir! =)

Hoe zit het verder met je doelen ten aanzien van poker? o_O

Groeten,
Leo

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Mijn doel is eerst om deze week de $1000 grens te passeren.
Zodra ik dat heb gehaald gaat de focus af van de rings en komt de focus op de MTT's, hier ligt mijn "hart" om het maar even zo te noemen.
Toch zal ik deze maand zeker nog wel rings blijven spelen aangezien de summer deal de hele maand nog geldt, dit kan ik niet laten lopen natuurlijk..
Ik weet niet of ik mijn First Deposit Bonus (van $600) nog krijg na deze periode trouwens... :(
Kheb namelijk net gestort toen de actie begon (wist er niets van) en ze zijn er bij Titan nog niet helemaal uit wat ze gaan doen na de summer deal.
Mocht ik geen FDB bonus krijgen ben ik aan het einde van de maand weg bij Titan.
Ik zou er namelijk stevig van balen als dit niet doorging, en dat krijgen ze te weten ook!
Die summer deal is natuurlijk helemaal geweldig, maar dan wel voor mensen die al een account hadden of voor de pro's, niet voor de nieuwe spelers.
Ik heb namelijk liever een $600 bonus die ik kan clearen, als een summer deal waarbij ik verplicht wordt zoveel rake te genereren dat ik ook aan mijn $600 kom in 2 maand.
Dit is voor beginnende spelers helemaal niet te doen trouwens...
Ik mag blij zijn dat ik op NL50 speel en redelijk wat rake genereer, anders had ik bijna geen voordeel gehad van deze actie.
Nu heb ik gelukkig al iets van $200+ kunnen cashen (maar loop wel bijna $400 mis).
Dit heb ik al eerder aangegeven hier trouwens, ik val wel een beetje in de herhaling nu :D

Als ik besluit weg te gaan word alles gestort op Party of Stars voor een reload bonus.
Ik vraag aan online support wat voor aanbieding ze me kunnen doen, op Party zal dat beter zijn dan wat de meeste krijgen denk ik (hoop ik),was voorheen wel zo tenminste, aangezien ik in het verleden de hoogste status gehad heb op deze site, en ze me graag terug willen ;)
Als ik kies voor Stars zal ik daar een tijd blijven voor de MTT's, op Party zal ik de reload clearen en dan naar Stars gaan.

Ik wil op Stars mijn BR gaan uitbouwen met MTT's.
Hier ben ik ook begonnen dit jaar met een storting van 125 dollar en een 1e plaats in de 180 MTT $10 +1.
Deze toernooitjes zijn niet zo moeilijk als je het mij vraagt, en de eerste plaats was toch goed voor bijna $600!
Op Titan zijn gem. iets van 20k spelers actief, op Stars is dit 5x zoveel = veel meer fish ;)
Ik hoop dan ook op deze site een leuke klapper te maken in een toernooi.
De vriendin van één van mn beste vrienden heeft al 2x gecashed in een groot toernooi op Stars, en speelt nog geen jaar poker.
Natuurlijk kan zij wel pokeren, maar ze is (nog) geen gevorderde speler om het maar even zo te noemen.
Ik wil haar hier helemaal niet zwart maken (strax leest ze het, hehe), want als we een home game doen, doet ze echt niets onder voor de rest ofzo, maar ik schat mezelf qua skill wel hoger in.

Verder wil ik mijn speelstijl verder ontwikkelen, zodat ik me beter kan aanpassen aan welke speler dan ook.
Mijn spel moet op een paar punten verbeterd worden.
Ik moet vooral wat aggresiever worden.
Dit is vooral heel belangrijk in het begin van een toernooi.
Ik meende altijd dat mijn kracht in het begin van een toernooi lag, maar ben er de laatste paar dagen achter gekomen dat dat juist is wanneer de blinds hoog zijn.
Ik ben aldoor lowstack in het begin, en zodra de blinds hoger worden ga ik mijn aggro spel spelen en ben ik soms ineens chipleader.
Speel je vanaf het begin zo, laat ik het anders zeggen: kan je vanaf seconde 1 hiermee wegkomen worden je toernooi kansen aanzienlijk vergroot.
Ik zie ook heel vaak mensen in rebuy toernooien met een stack van 20k na 10 mins spelen.
Deze mensen spelen het spel wat ik wil spelen ;)
Dit wil ik graag verder ontwikkelen.

Hoe ik dit ga aanpakken?
Veel spelen ;)
Natuurlijk had je gehoopt dat ik zei dat ik veel artikelen ging lezen, coachings ging volgen etc, maar ik doe aan zelf studie ;)
Daar komt bij, dat alle artikelen die ik gelezen heb niet echt hebben bijgedragen aan mijn ontwikkeling, sorry PS.
Ik zou ook een andere structuur maken in jullie artikelen eigenlijk.
Vanaf Gold kun je artikelen lezen over NL50, dit zou eigenlijk vanaf Silver al moeten vind ik..
Aangezien een Silver status aardig wat PS punten is, en om deze status te behouden moet je aardig wat rake genereren.
Op de lage limits is dit bijna niet te doen geloof ik, correct me if im wrong!
En ik denk dat best veel Silver mensen die hier op PS zitten al op NL50 spelen voordat ze Gold worden en de artikelen kunnen lezen.
Heb laatst een coaching gevolgd van een Belg, weet zn naam zo ff niet meer, en ik dacht: kijk, daar ben ik aan het spelen, haha :D
Dit komt voornamelijk omdat ik de basis beginselen zeker al onder de knie heb, en de wat meer gevorderde dingen geleerd heb van een vriend (waarvan zn vriendin 2x cashte), en door veel te spelen ontwikkel ik dit steeds meer en meer.
Deze vriend heeft een stuk of 10 boeken gelezen en heeft mij diverse tips gegeven.
Analyse van mezelf heeft er ook enorm aan bijgedragen dat ik een stapje gemaakt heb terwijl ik op voorhand zoiets had van, jahoor zal wel.
Ik ben zeer bij met Elephant, waarvoor natuurlijk dank PS!,
Door Elephant ben ik een aantal leaks kwijt, waardoor mijn BR nu zo hard groeit.
Zodra ik een hogere status heb op deze site (wat nog heel lang gaat duren vrees ik.. Stars en Party niet gekoppeld aan PS) ga ik de laatste artikelen lezen, welke mij wel interresant leken en waarvan ik vast nog wat kan leren.
Voorlopig zal ik namelijk geen stap omhoog maken in de rings qua limit (denk ik).
NL50 is mijn comfort-zone en hier zal ik mijn toernooi inleg gaan verdienen en reload bonussen op gaan vrijspelen.
Mocht ik binnenkort weer een leuke cash maken van een paar honderd dollar ofzo, dan ga ik zeker wel shotjes NL100 doen om te kijken of ik die limit beat, en of dat mijn nieuwe CZ kan worden.
Reload bonussen vrijspelen op NL100 is namelijk een eitje ;)

Zo dit was in het "kort" (hehe) Leo een beetje mijn doel qua poker de aankomende tijd.
Het gaat me dus niet om zoveel $$$ te halen in een bepaalde tijd (alleen deze week de $1000 grens dan).
Maar meer om lekker te kunnen MTTen met genoeg geld achter de hand zodat ik ook eens de grotere toernooien kan betalen zonder dat ik me druk hoef te maken over een $25 buyin.

Nog even over de dag:

Ik begin nu net met de $6k GP $3,3 R/A (geen turbo, yeah!).
Er doen 649 mensen aan mee top80 betaald, ik ga me 2x inkopen.
Later zal ik weer de $35k GP (eveneens geen turbo) spelen voor $10 buyin.
Of ik die speed/turbo dingen nog ga spelen weet ik niet, het ligt mij niet zo ondanks mijn cashes daar.
Als je in het begin geen kaarten krijgt word het heel moeilijk om verder te komen met deze ziekelijke blindstructuur.
Aan de andere kant kan ik mijn aggro spel hier wel goed verbeteren dus wie weet ;)

Veel geluk met je MTT's op Pokerstars.

Qua rake/PS punten moet ik zeggen dat ik het toch niet zo moeilijk vind. Ik heb binnenkort examens dus kan ik niet zoveel spelen, maar zondag & maandag heb ik op 5 uur een dikke 100$ rake & 400 PS punten geproduceerd. Als ik fulltime NL50 zou spelen zou ik normaal gezien op een week genoeg punten hebben voor Platinum status. (Titan geeft ook wel 4 ps ptn voor 1$ rake)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ja maar beste Kraelog, ik weet dat jij minimaal 12 tafels speelt, dit doet niet iedereen hè ;)
Ik speel max 4 tafels, dan gaat het niet zo hard.
Er zijn genoeg mensen die zelfs niet eens 4 tafels spelen maar 2 of zelfs gewoon maar 1.
Deze mensen kunnen dan weinig profiteren van de summer deal en zien liever een FDB van $600.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Zowww, de $6K gaat voorspoedig!
2x ingekocht en net een 3 way allin pot gewonnen met AK, stack = 7400.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ai en ik heb nog maar 3700 over.
Overplayede mijn AK tegen A9 die zijn 9 hitte, en ik bleef maar pompen.
Daarna bette ik op een flush draw tegen dezelfde speler, die ik weer niet hitte :evil:

Oorspronkelijk gepost door Lupp0
Ja maar beste Kraelog, ik weet dat jij minimaal 12 tafels speelt, dit doet niet iedereen hè ;)
Ik speel max 4 tafels, dan gaat het niet zo hard.
Er zijn genoeg mensen die zelfs niet eens 4 tafels spelen maar 2 of zelfs gewoon maar 1.
Deze mensen kunnen dan weinig profiteren van de summer deal en zien liever een FDB van $600.

True

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hehe, lol.
We blijven maar met zn 2en strijden om potten, nu trok ik weer aan het langste eind stack = 6200 (was alweer 2500).

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Godver wat verneukt is dit zeg!
Ik verlies mijn bijna 8500 stack aan een flush op de river met een pot van 22k grrrrrrrrrrr.
Doe ik een rebuy (3e) en zie ik dat het net de break is, dus had ik nooit een rebuy moeten doen pfff.
Wat een lucker godverrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Nou het toernooi is dus over, echt zonde.
Had die gast niet zn lucky flush gehit was het geen enkel probleem geweest om ITM te komen (22k stack, bijna chipleader).
Nu had ik weinig kans meer en pushte ik met een open ended, moest een 5 of een 9 hitten, maar werd gecalled door PP 9, dus weinig kans.

De $4k is net van start gegaan, 2x ingekocht.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

$4k ook over, zit toch tilt in mij, waardoor ik echt slecht speelde en domme calls maakte.
Ik stop er even mee, ga even wat anders doen en later wat rings spelen.

BR = 829,08

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik had nog $3.5 op Stars staan, en besloot een 180 MTT te doen voor $2,2.
3e geworden en 42,84 gewonnnen.
Had eigenlijk minimaal 2e moeten worden, maar iemand bleef maar al mijn raises callen en hitte 2 pair op de river, helaas.
Ben zeker niet ontevreden natuurlijk!
Heb ook 2x echt dik mazzel gehad (zat al wel ITM toen trouwens).
Ik kan niet wachten totdat de Summer Deal bij Titan over is, gelijk alles overmaken naar Stars en lekker MTTen!! :D

Titan BR = 829,08
Stars BR = 44,14
Party BR = 10 (gratis gekregen vandaag)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Net even een korte sessie NL50 gespeeld.
Maar ik had de heletijd zin om te MTTen op Stars eigenlijk dus besloot ik om te stoppen.

Het is echt raar...
Als ik begin met poker verlies ik altijd de eerste paar handjes lijkt het, daarna win ik het weer terug.
Vandaag begon weer precies als anders, ik verloor (onterecht op de river) de pot en begon met een verlies van $15.
Later nog een andere redelijke pot verloren + nog wat kleintjes, en ik stond $35 down.

Mijn sessies duren de laatste paar dagen niet echt lang, deze was ook maar 269 handjes op 4 tafels.
Toch heb ik mijn verlies weer weten om te zetten in winst 14BB/100 !
Wat ik hieruit opmaak is dat ik genoeg value uit mijn handjes haal.
Hier ben ik echt blij mee!
Het betekent dat ik steeds met kleine stapjes vooruit ga.
Vanaf 22-7 tot nu (soms een dag niet gepokert) heb ik 4 dagen afgesloten met verlies, en 10 met winst.
Het verlies is bijelkaar opgeteld ±190-195 en de winst is samen ±620-625
Ik zal de vergelijking niet trekken met 4 week daarvoor, waarin ik nog niet deze stapjes gemaakt had, want dat is gewoon huilen met de pet op.
En natuurlijk had ik toen ook wel ongelooflijk veel pech opzich.
Maar nu ik een paar kleine stapjes gemaakt heb, kom ik ook steeds minder in dit soort situaties lijkt het, dat is mijn "winst" van de afgelopen 2-3 week.
In deze periode heb ik veel zelf analyse gedaan en het heeft zijn vruchten afgeworpen!
Want het is nu natuurlijk allemaal roze geur.. morgen loop ik weer 5x tegen een harde suckout aan en is het weer allemaal kut en klote en mogen alle fish weer branden in de hell :D

Ik stop eerst even op Titan, mss later nog even.
Speel nu weer een 180 MTT op Stars, deze keer $4,4 buyin.

Titan BR = 868,27

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Haha lol.
Ik vlieg eruit als 19e, bubble boy dus.
Maak een semi-steal (2e keer op rij) met k7os word gereraised door iemand die 5-10k meer chips heeft dan ik (sta wel 5e in chips) maar ik call wel want ik geloof er eigenlijk geen zak van.
Op de flop komt een K, en hij bet niet zo veel, ik insta-call.
Daarna zet hij mij op de turn allin.
Als ik zou bluffen zou ik precies hetzelfde doen als hem.
Ik zette hem absoluut niet op azen, eerder op queens of jacks (maar dat eigenlijk ook niet..) en ook niet op AK want dan had hij me wel allin gezet preflop, of dikker geraised (reraisde mijn raise 1x).
Natuurlijk doen sommige donks dit wel, en die hebben dan ook gewoon azen, maar dit was wel een redelijk goeie speler opzich maar ik voelde een bluff.
Ik besloot om te callen, kreeg verder geen hulp met een 7 en verloor van KT, had ik echt niet verwacht, bad read helaas.
Ben ik ook eens een echte bubble boy, ben nog nooit 1 plek voor het geld eruit gevlogen ;)

Het niveau verschil tussen de 2,2 en 4,4 is nihil te noemen vind ik.
Veel vaker de FT halen is hier makkelijk mogelijk!
Morgen ga ik weer één van $11 doen denk ik.
Daar zijn de prijzen wat leuker en ik wil het niveau verschil bekijken.
Ik heb al eens zo'n toernooi gewonnen, maar dat was 2-3 maand geleden.
Nu ik weer een stukje verder ben kan ik hier ook makkelijker en vaker de FT bereiken hoop ik.
En aangezien mijn BR in totaal bijna $900 is, vind ik dat dit best kan maken qua BRM.

Stars BR = 39,74

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Wow, wat een dag zeg.
Speelde in het begin vrij loose om wat te testen in de 180 man MTT's op Stars, het verlies daarvan maakt me niet zoveel uit.
Daarna ging ik serieus spelen in 1 toernooi van 4,4 en ik heb 3 NL50 tafels op Titan geopend.
Gelijk 1 buyin verloren door een badread, ik flopte top pair (Q) maar hij had PP K.
Op een andere tafel poste ik gelijk mijn blind na de button en kreeg AK die ik overplayde voor 8 ofzo.
Daarna verlies ik in het toernooi, preflop veel limpers iemand raised, 3 callers.
Flop top pair (J)en denk dat het goed is, bet 2/3 pot en word door de raiser gecalled, daarna gaat iemand allin, ik push ook raiser called met een gut shot straight, maar hit zijn Q lol..

Ik tilt niet, maar doe het nu wel even rustig aan lol, het gaat hard zo!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ok het is officieel, het is downswing dag :tongue:
Ik kan werkelijk geen 1 pot winnen :evil:
Als ik QQ heb heeft iemand anders KK of AA.
Zit ik met AQ in de BB eerste pos (ontzettend loose 47% flop) raised met 1BB iedereen fold, ik raise hem naar 2,5 hij gaat allin ik call want ik geloof er geen zak van.
AQ vs K9 hij flopt een 9, weg $25.
Aldoor van dit soort acties, ik sta voor preflop maar word elke keer out flopped, niet normaal.
Hit een set, iemand anders op de river een betere set.
Heb AA krijg een shortstack van $10 allin met 46 schoppen, hij flopt een straat.
Ik heb op elke ring dik verlies geleden, en sta bijna $100 down en nu komt het ziekelijke: 80 handjes gespeeld wtf..
Kan ik dit mezelf verwijten: nee.
Ik heb niet slecht gespeeld...die ene buyin had ik mezelf misschien kunnen besparen door niet te aggro mijn top set te spelen, dat dan weer wel.
Maar verder speelde ik gewoon mijn spel.

Dit heet downswing, en vandaag word er dus op Titan niet meer op de rings gespeeld.
Ik speel nog 2 toernooitjes op Titan, en op Stars zit ik nu nog in een 2,2 180 MTT.
Zal proberen mijn verlies weer goed te maken met die MTT's, die ik nu serieus ga spelen ofc :D