Ga naar het forum
New game for me???

Meldingen
Alles wissen

New game for me???

629 Berichten
86 Gebruikers
0 Reacties
17.2 K Weergaven
elderwon Topicstarter
elderwon
PokerStrategist

De tijd is gekomen om aan stoppen te denken.
Ik poker heel erg graag maar de fun is er bij mij compleet af momenteel.
Ik ben ondertussen bijna de helft van mijn BR kwijt en zonder bonussen was dat 2/3 geweest!!!
Run 11 BI onder EV en dat telt de coolers dan nog niet eens mee.
Zo goed als elke keer als ik AI ga heb ik het vlaggen.

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.10(BB) Replayer
SB ($2.74)
BB ($7.71)
UTG ($19.55)
Hero ($12.63)
CO ($3.50)
BTN ($11.23)

Dealt to Hero K♣ K♠

UTG raises to $0.40, Hero raises to $1.40, fold, BTN calls $1.40, fold, fold, UTG calls $1

FLOP ($4.35) 2♠ J♠ J♣

UTG checks, Hero bets $2.30, BTN folds, UTG calls $2.30

TURN ($8.95) 2♠ J♠ J♣ 6♣

UTG checks, Hero bets $8.93 (AI), UTG calls $8.93

RIVER ($26.81) 2♠ J♠ J♣ 6♣ 2♥

Hero shows K♣ K♠
(Pre 81%, Flop 0.1%, Turn 0.0%)

UTG shows J♦ J♥
(Pre 19%, Flop 99.9%, Turn 100.0%)

UTG wins $25.03

Villain is hier een nit, hij callt de 3b denk ik met AK, AQ, misschien AJ, TT+.
De flop maakt de kans kleiner dat hij een J heeft, door zijn call op de flop denk ik eerder in de richting van QQ, een flushdraw lijkt mij niet reeël. Ik kan potsized AI op de turn maar dan heeft hij effe de nuts... :facepalm:

Even na die KK hand dit:
SB ($5.45)
Hero ($10.42)
UTG ($9.10)
UTG+1 ($3.66)
CO ($8.76)
BTN ($8.50)

Dealt to Hero 3♠ 3♦

fold, UTG+1 raises to $0.30, fold, BTN calls $0.30, fold, Hero calls $0.20

FLOP ($0.95) A♣ T♣ K♠

Hero checks, UTG+1 checks, BTN bets $0.10, Hero calls $0.10, UTG+1 calls $0.10

TURN ($1.25) A♣ T♣ K♠ 4♦

Hero checks, UTG+1 checks, BTN bets $0.10, Hero calls $0.10, UTG+1 calls $0.10

RIVER ($1.55) A♣ T♣ K♠ 4♦ 3♥

Hero bets $1, UTG+1 calls $1, BTN raises to $2, Hero raises to $9.92 (AI), UTG+1 calls $2.16 (AI), BTN calls $6 (AI)

Hero shows 3♠ 3♦
(Pre 42%, Flop 2.1%, Turn 0.0%)

UTG+1 shows J♠ K♦
(Pre 35%, Flop 8.9%, Turn 3.6%)

BTN shows Q♠ J♣
(Pre 23%, Flop 89.0%, Turn 96.4%)

BTN wins $19.33

BTN is hier 100/33/1.3/67 maar ik heb maar 4 handen dus dat zegt niks.
3way aan het setminen, danku voor de minbets zeggen we dan. Hij raist de river waarop ik de fout maak om AI te gaan (tilt) ipv te callen. Showt meneer de nuts die hij geflopt heeft.

In de eerste sessie dit nog, was de hele sessie vrij kaartdood en dan krijg je een mooi handje.
Villain is een maniac: 59/29/3.2/27 met een 3b van 25% over 72 handen.

SB ($30.72)
BB ($10)
UTG ($9.58)
UTG+1 ($21.30)
CO ($5.10)
Hero ($9.95)

Dealt to Hero Q♥ Q♣

fold, UTG+1 calls $0.10, CO raises to $0.45, Hero raises to $1.50, fold, fold, fold, CO raises to $4.75, Hero calls $3.25

FLOP ($9.75) 9♠ K♦ Q♠

CO bets $0.35 (AI), Hero calls $0.35

TURN ($10.45) 9♠ K♦ Q♠ K♣

RIVER ($10.45) 9♠ K♦ Q♠ K♣ 3♦

CO shows K♥ 9♣
(Pre 27%, Flop 9.5%, Turn 97.7%)

Hero shows Q♥ Q♣
(Pre 73%, Flop 90.5%, Turn 2.3%)

CO wins $9.77

Dacht dat hij AI duwde op de flop, vandaar mijn snapcall maar hij had nog een tikje achter de hand maar dat maakte eigenlijk geen hol uit.
Bleh!! :facepalm:

Dus vandaag een lekkere 4 BI down alweer...

Ik denk dat ik nog snel een laatste bonusdeeltje ga vrijspelen en het dan minstens voor even voor bekeken houd. Ik ben het echt echt echt kotsbeu!!!

Sorry voor het whinen gasten, het zal niet lang meer duren.

Beantwoorden
Citeren

Je runt duidelijk niet echt lekker,
ik heb wel een opmerking bij die 33 hand, ik ben totaal geen cashgamer dus ik kan makkelijk fout zitten maar volges mij is de flop gewoon een ez fold.
Als je een 3 of clubs hit komt de flushdraw aan en het board is al zo drawy als iets dus ik denk dat je jezelf niet in de problemen moet brengen en gewoon folden op de flop.

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

zijn ook niet echt lekker gespeelde handjes die je post.

de KK op JJx board. Je zegt zelf al dat hij AJ+ TT+ moet vasthouden, Enige hand waar je nog op voorstaat op de turn is AQs of QQ, welke beide wel folden op een push. TT wordt vaak door een nit wel gefold op de flop.
Dus level je jezelf keihard tegen wat die nog vasthoud op de turn.

33 is gewoon een fold op de flop, je zit naar 1 out te fishen omdat de andere 3 ook een flush mogelijk maakt. En dan alsnog zal je niet door minder worden afgestacked. Hier hit je hem en zie je dat je alsnog dood was.

QQ Kon er preflop ook al wel in dankzei z'n stacksize, als hij dan hit, jammer.

Beantwoorden
Citeren
elderwon Topicstarter
elderwon
PokerStrategist

Die 33 hand is inderdaad een fold flop. Ik was toen al op tilt. Ben na zoveel shit ook niet tiltbestendig meer, nog een extra reden om te nokken.

Varune, wat doe je dan met die KK hand?
Op de flop heeft hij 9 combo's die mij beat hebben (8x AJ en 1x JJ) en als we hem op JJ+, AK en AQ zetten 30 combo's waarbij ik hem beat (8x AK, 6x QQ en 16x AQ). Ik wil hem geen extra kaart meer geven vandaar de shove. Het lijkt me wel dat ik dan die shove moet maken met die range?
Denk jij dat hij AK en AQ foldt op de flop? If so dan verandert dat natuurlijk wel een hele hoop.

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

Nou je staat hier of Dik voor, of Dik achter. Ik check dan vaak behind. Al helemaal omdat je toch geen value meer haalt uit de handen waar je op voor staat.

AK en AQ gaat ie hoogstwaarschijnlijk wel folden op de flop, anders float ie OOP, wat een heel rare play is. Alleen met AQs kan hij dat doen, maar die fold ook wel op een push imo.

Dus sta je alleen voor op QQ en AQs, wat 7 combo's zijn tegenover 9 met een J.

Misschien zou je hem ook in het handjudges forum kunnen posten?

Beantwoorden
Citeren

AQ fold pre al WSS AK op de flop wel als t pre ook al niet is. Op de Flop callt JJ+. 7 combo's beaten jou, 6 beat jij en 1 split je tegen. Maar QQ zou pre ook al kunnen folden. AJ zie ik niet echt in zn range zitten OOP vs jouw 3bet of je moet een 3bet spewer zijn of hij moet erg weinig op 3bets folden en wijd openen.

Je zou de T behind kunnen checken om hem iig zijn QQ niet te laten folden en op de R zijn bet te callen of zelf 1/2 pot voor value te betten.

Over het opgeef gedeelte. Ik ben van mening dat winnaars gewoon niet van opgeven weten. Ikzelf ben al 3x van 1K naar busted gegaan. Bij de 4K in een downswing terug naar 2K en na het verdwijnen van FTP naar ongeveer 1K. Soms ook enkele secondes gedacht aan opgeven maar fck it! Als je maar blijft proberen proberen proberen zal je een keer doorbreken!

Beantwoorden
Citeren
elderwon Topicstarter
elderwon
PokerStrategist

Hmmm, interessant Koen.
Uitgaande van jou rangesetting: geen AQ of AJ en geen AK. Ikzelf schrap AA er ook uit omdat hij daar preflop mee broke gaat, daar ben ik hier vrij zeker van.
Blijven over KK, QQ, JJ: 8 combos waarvan er 1 mij beat en tegen 1 split.
Da's nog altijd 75% dan. Dan wil je het geld er nog steeds in toch zij het niet met een shove maar met een bet/bet?

Welke 7 combos beaten mij zoals je zegt?

Beantwoorden
Citeren

6x AA, 1x JJ. Als je solid reads hebt dat ie AA 4bet (dus als ie een 4bet range heeft) en die nooit trapt zou je m uit zn range kunnen halen.

Maar heb je een openraise% van m en fold to 3bet to MP 3bet? Dan kan je zn range veel beter vaststellen. Nu blijft t gewoon meer giswerk.

Zie nu dat t 6 handed is dus QQ zal pre zeker niet folden en AK nog wel callen maybe AQ ook als ie weinig op 3bets fold of jij veel 3bet. Dan moet je ff naar zn fold to cbet kijken in 3bet pots. Denk toch dat ie AQ+ wel gaat folden hoor OOP. IP zou ie er maybe nog eens mee kunnen callen.

Dusja voornamelijk kom ik dan weer op JJ+. Als je AA eruit haalt beat je idd 6 combo's, split je tegen 1 en verlies je tegen 1. Je staat goed voor maar het probleem is dat villian zou kunnen (hoewel wel onwaarschijnlijk dat ie t doen) folden op de T op een verdere bet waardoor je tegen zijn toprange isoleert. Je zou dus ook kunnen checken om ook de eventuele AQ/AK nog te blufcatchen of om op de R een valuebet te plaatsen waar QQ nooit op zal kunnen folden.
T probleem is wel weer dat er op de R een A/K kan vallen maar jij blockt al 2 K's waardoor villian maar 8 combo's AK kan hebben. Als er dan een A of K valt kan ie maar 4-6 combo's hebben en beat je hem nog als de K valt.
Maar stel hij heeft QQ dan valt er in 12% vd gevallen een A/K en krijg je mogelijk niet afbetaald. Dat is opzich wel weer een pro om wel te betten op de T als je reads solid genoeg zijn dat ie echt alleen JJ-KK speelt.

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

Als het een nit is, dan fold ie Ahigh wel op z'n board imo. AA wordt preflop vaak wel ge4bet. evenals KK imo. TT-QQ wordt vaak naar een set gefished/geen overcards door nits.

Door te pushen op de turn zal hij je wel op KK+/J zetten en fold ie ook wel QQ imo. En level je jezelf dus inderdaad tegen zijn toprange zoals koen zegt.

Beste is idd wat koen zegt, behind checken en dan op de river z'n bet callen of zelf nog weer een valuebet doen.

Beantwoorden
Citeren
elderwon Topicstarter
elderwon
PokerStrategist

Ik heb hier zijn gegevens niet voorhanden maar zal straks thuis proberen te kijken.
We hebben wel wat history op mekaar. Mijn 3b is zeker niet spewy en als hij AA heeft vermoed ik dat hij weet dat ik een sterke hand heb en daarom meega AI.

Als ik push isoleer ik idd zijn toprange. Maar wat als we AK (AQ strepen we maar weg) na de flop er in houden? Is het een goeie zaak om hier een free-card weg te geven op de turn?
Als ik bet moet het denk ik AI zijn omdat als ik nog maar 1/2 pot bet quasi de helft van mijn stack er in gaat en ik al lang committed ben.

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

ik zou dan gewoon een freecard geven ja, Door te betten krijg je toch geen value meer van AK. De kans dat hij een A hit op de river is ~7%. Klein genoeg imo.

Soms moet je ook proberen de potten klein te houden en niet overal allin willen komen. Je hand is hier namelijk niet sterk tegen zijn afstack range.

Beantwoorden
Citeren

Als je bet is het een AI idd.

Denk niet dat ie ooit AK daar speelt. Maar okay, stel hij doet t wel.

K op R, 2% kans (als ie AK heeft anders 4%). Jij wint zn stack maar vs QQ niet meer (maar op T mogelijk ook al niet meer als je shipt want dit schreeuwt wel KK+)

A op R, 6% kans als ie AK speelt. Hoef je niet echt tegen te protecten. T nadeel als je wel bet is dat je QQ weg kan jagen en AK sowieso wegjaagt. Als je hier behind ch haalt ie je dus bijna nooit in. Wel kan die gaan bluffen op de R of zijn K hitten en broke gaan ;)

Dus nee protecten hoeft niet.

Ch T/bet-call R lijkt me de beste line. Ik zou de R dan ook 1/2 pot betten zodat je mogelijk nog een herocall van AK krijgt en zodat QQ zeker callt.

Beantwoorden
Citeren

Die kk hand: ik begrijp waarom je de turn behind zou checken, maar als hij op de flop bvb met 1010 called gaat hij die niet plots folden op een blank turn als hij een reg is.
Ik maak de flopbet wel wat groter zodat je niet met rare stacksize zit. Wat je mss ook wel kan overwegen is een kleine turnbet zodat hij zich commit en dan de river shoven. Maar nogmaals tegen een reg blijft dit volgens mij gwn hetzelfde. Ik denk ook niet dat er hier veel herocalls gemaakt gaan worden met ak. Want hij weet ook dat check turn bet river vaak een valueline is.

die 33 is fold flop en anders fold turn:). Op de river is je donkbet wel fine, maar call dan enkel de raise want met je shove laat je bijna alle slechtere handen folden.

Beantwoorden
Citeren
elderwon Topicstarter
elderwon
PokerStrategist

handje staat ook in het beoordelingsforum SH < NL20

De pot is hier niet meer klein te houden en ik heb de neiging om hier juist wel AI te willen komen.
Let wel dat als we uitgaan van JJ+ en AK na de flop ook de Q op de turn of river mij ingeval van QQ beaten.
Met die range wil ik dus liefst geen A of Q zien = 5 outs: van flop naar river 22% en van turn naar river (of flop naar turn) 12%.
Is dat niet wat veel om een freecard weg te geven?

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door BillClinton
Die kk hand: ik begrijp waarom je de turn behind zou checken, maar als hij op de flop bvb met 1010 called gaat hij die niet plots folden op een blank turn als hij een reg is.
Ik maak de flopbet wel wat groter zodat je niet met rare stacksize zit. Wat je mss ook wel kan overwegen is een kleine turnbet zodat hij zich commit en dan de river shoven. Maar nogmaals tegen een reg blijft dit volgens mij gwn hetzelfde. Ik denk ook niet dat er hier veel herocalls gemaakt gaan worden met ak. Want hij weet ook dat check turn bet river vaak een valueline is.

die 33 is fold flop en anders fold turn:). Op de river is je donkbet wel fine, maar call dan enkel de raise want met je shove laat je bijna alle slechtere handen folden.

Is TT/QQ hier dan ook niet een hero call?
Villian moet je wel op een hele rare spazz move zetten wil die daarmee callen imo.
Met de flopbet haal je AK er wel al uit tegen een nit, dus hoef je daartegen ook niet te protecten.
Dus zal ik nog steeds voor potcontrol gaan en behind checken.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Varune

Oorspronkelijk gepost door BillClinton

Is TT/QQ hier dan ook niet een hero call?
Villian moet je wel op een hele rare spazz move zetten wil die daarmee callen imo.
Met de flopbet haal je AK er wel al uit tegen een nit, dus hoef je daartegen ook niet te protecten.
Dus zal ik nog steeds voor potcontrol gaan en behind checken.

als hij preflop een 3bet called met dat soort handen is dat toch niet om dan te gaan folden als er enkel blanks komen? Zeker niet als hij er al een cbet mee called. Dan maakt het imo helemaal geen sence als hij dan gaat besluiten om op een blank turn zen pp te folden.
Als je denkt dat hij daar wel ng zen medium pp gaat folden, qq zie ik hem helemaal al niet folden op de turn, dan kan je de turn behind checken en vr value gaan op de river.
Mr normaal gezien zonder clear read dat hij dat kan folden shove ik turn of bet ik ze klein om river te shoven.
Ik zie niet in waarom je aan potcontrol gaat doen hier. Als je de turn behind checked en hij shoved de river moet je ook callen, als hij river checked en jij bet en hij raised ben je ook zo goed als priced in.
stel river is een Q K of evenueel A. dat zijn allemaal scarecards vr zen 1010 en dan krijg je wss geen call meer terwijl je van die hand op de turn nog wel value kan halen.

Beantwoorden
Citeren

Ja okay zit ook veel waarheid in bill. Maar ik kan me toch wel voorstellen dat ie TT op de F zou callen omdat je daar 100% van je range uitbet IP en op de T zal je vaak alleen doorbarellen met hands die zijn TT crushen. Stel jij speelt AQ/AK dan zou je ook niet snel 2x barrelen lijkt mij maar eerder behind checken om te hopen op een goede R of een sterke read op villian hebben dat ie veel cbets F called om op de T te folden.

Maar als hero zijn stats aan villian laten zien dat hij veel cbet F en weinig op de T denk ik niet dat je nog over een zuivere valuebet kan spreken omdat minder gewoon buiten QQ om niet veel meer zou callen. TT zie ik hem gewoon folden hoor ookal is de T een blank, jouw line is gewoon super strong. Diezelfde TT zal denk ik op de R wel een blockbet maken of een kleine valuebet op de R callen. Als je klein valuebet op de T zou TT ook niet al te snel callen lijkt me omdat ik dan zo denken, hmm die wil me in de pot houden om me te committen. Als je zou bluffen met zo'n kleine valueachtige bet zou het daarentegen wel erg nice zijn, en goedkoper en geloofwaardiger. Maar voor echte value zou ik nog eerder shoven als klein betten omdat shoven eerder een bluf zal zijn imo.

Maar ik blijf ook nog bij een ch behind. Hoewel ik het wel 100% eens ben met jouw hoger bet flop idee zodat je een redelijkere ship overhoud voor eventueel op de R.

Beantwoorden
Citeren

Probleem bij deze hand is, wanneer ben je jezelf aan het levelen. De gemiddelde nl10 reg denkt gwn: TT nice, turn blanked dus ik kan hier toch niet gaan folden. Maar goed dat is dan als hij echt TT heeft. Ik speel dit soort handen gwn vrij straightforward en ship het op de turn. Want je kan beginnen denken aan wat is mijn image, wat denkt hij dat ik zo kan spelen, als hij 1010 -QQ zou folden vr een kleine bet op de turn kan je al gaan denken om dit als bluff te doen op dat soort boards. Maar het is gwn nl10 waar mensen echt vaak spazzen en crazy stuff doen.

Ik kan me ook vinden in check turn, maarja zoals ik al zei, als er overcards op zen pair komen kan hij mss makkelijker een fold vinden en het is niet dat je zelf ng uit de hand kan. Overpair in een 3betpot op nl10 is vr mij gwn standaard betten en broke gaan.

Ik weet niet of hij de stat erbij had gezet, maar stel dat hij weinig 3bets called maar veel cbets gaat callen in 3bet pots, dan kan ik me ook meer vinden in een turn check omdat hij dan nog meer air zal hebben waarmee hij river kan bluffen.

edit: komt er eigenlijk op neer hoe je denkt het meeste value te halen. denk je dat hij op any bet op de turn gaat folden met zen hele range buiten iets dat je beat, check dan behind en bet river. Maar hou er dan wel rekening mee dat er scarecards vr hem en soms vr jou kunnen komen.

Beantwoorden
Citeren

True, NL10 heeft ook wel veel fish/slechte regs en denken hun natuurlijk bijna nooit hoe jij denkt en moet je proberen op hun lvl te denken.

Ik speel zelf fullring dus maybe zit daar ook nog wel wat verschil in. Als de flop groter was gebet kan ik me al veel meer vinden in een ship op de T, nu net wat meer in een ch behind maar snap jouw standpunt ook zeker wel.

Welk limiet speel jij Bill? En sh/FR?

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door cowboykoen
True, NL10 heeft ook wel veel fish/slechte regs en denken hun natuurlijk bijna nooit hoe jij denkt en moet je proberen op hun lvl te denken.

Ik speel zelf fullring dus maybe zit daar ook nog wel wat verschil in. Als de flop groter was gebet kan ik me al veel meer vinden in een ship op de T, nu net wat meer in een ch behind maar snap jouw standpunt ook zeker wel.

Welk limiet speel jij Bill? En sh/FR?

Ik speel momenteel geen cashgames meer, maar mtts. Ik heb nl50sh gespeeld en probeer zo goed mogelijk handjudge van de micros te zijn:D. Heb ook samen met envyjosh in b4 robusto gemaakt, dat heeft me echt een pak beter gemaakt.
Mtts speel ik zowat alles tem 55 dolar buy in met af en toe eens wat sunday majors erbij.

Beantwoorden
Citeren