Oorspronkelijk gepost door Umag0n
Oorspronkelijk gepost door shevas7
heb even PTR bekeken en ik vrees voor het ergste, jammer, je was goed bezig.

Wat me opvalt aan dat plaatje trouwens is dat die zei dat die 4k had uitgecashed toch?... waarom zit er dan een dal van 4k rond de periode dat die beweerde dat die had uitgecashed omstreeks 15~ oct?
viel me even op haha. hij heeft dus gewoon niets terug gewonnen alleen maar meer verloren doordat die niet heeft uigecashed. dat het niemand anders is opgevallen weet ik ook niet.
PTR mist behoorlijk wat handen, dus zou er niet altijd evenveel vanuit gaan dat het correct alles weergeeft
Oorspronkelijk gepost door Sjors777
Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh
Oorspronkelijk gepost door Sjors777
Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr
Al die spaarders maken onze kuteconomie kapot! x).
Lol,sarcasme of wat? Dit slaat echt helemaal nergens op kan ik zeggen vanuit economisch oogpunt.
Lol ben serieus erg geïnteresseerd in hoe jij dit standpunt economisch gaat toelichten
Als je serieus geïnteresseerd bent, moet je maar het Solow model gaan doorspitten. Mensen die over het algemeen leek zijn op economische gebied denken vrij eenvoudig; consumptie -> meer productie -> hoger loon -> meer welvaart etc. Echter is sparen de sleutel naar een welvarende economie aangezien bedrijven investeren met besparingen van particulieren en de overheid, of dit nou van binnen- of buitenland is, in allerlei hoogstaande kapitaalgoederen. Wanneer men 100% van haar inkomen zou consumeren, zouden er geen besparingen zijn en daarmee geen kapitaal voor ondernemingen om überhaupt de afschrijvingen te kunnen dekken. Dit komt erop neer dat de burgers van de huidige generatie misschien wel veel kunnen consumeren, maar dat de volgende generaties in een economische krimp gestort worden. Een economie zou niet eens kunnen bestaan zonder de besparingen, tenzij ze op de bon van het buitenland zou leven.. (zie bijv. Amerika). In Amerika is de consumptie quote extreem hoog (wat inhoud dat men weinig spaart en veel consumeert). Dit heeft door de jaren heen geleid tot een extreem slechte betalingsbalans. We hoeven geen economie te studeren om te weten dat zoiets niet positief kan zijn.
Misschien doelde hij erop dat al het geld wat je op de bank zet (en dus aan het sparen bent) ze 11-voudig uitlenen en daardoor meer geld uit niets maken en daarom dat de spaarders alleen maar voor meer problemen zorgen