Ga naar het forum
Onderschat op Poker...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Onderschat op Pokerstrategy

22 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
1,142 Weergaven

Één hele goeie middag allemaal! Ik ben gosia884, 20 jarig student International Business and Management en afkomstig uit Leeuwarden. Ik poker nu ongeveer 2 jaar, weliswaar met onderbrekingen, maar toch, 2 jaar dus. Ik heb zo nu en dan eens wat winst gemaakt, en zo nu en dan eens wat verlies. Helemaal back in de days, ben ik eens begonnen op EVEREST Poker, omdat vrienden van me daar ook pokerden, en door hen werd ik wegwijs gemaakt in het pokerwereldje. Verder pokeren we regelmatig op school of gewoon gezellig bij iemand thuis. Na de EVEREST playmoney sessies, ben ik begonnen op PokerStars waar ik eerst meteen mijn 100$ deposit verloor (duh, nooit gehoord van bankroll management etc :p). Daarna gewoon wat doorgeprutst en zo nu en dan toch eens begonnen met winnen. Daarna vond ik dat het te veel tijd in beslag nam en ben ik dus een tijdje gestopt. Toch deze zomer weer begonnen op Unibet, van een 100 euro deposit 1000 euro gemaakt en vervolgens uitgecasht. Daarna weer een tijdje niks en na de vakantie via een vriend op PokerStrategy beland. Daar nu wat bezig met SSS'en (ook al met wat kleine pauzemomenten, maar nu toch echt wat serieuzer bezig). Begonnen met 50$ op Full Tilt, daar vervolgens 200$ gemaakt (inclusief de 50$ bonus) en uitgecasht met nog 50$ left. Met die 50$ dus 2 weekjes geleden weer doorgegaan met SSS'en op NL10. Eerst ging alles goed, ik was begonnen met Elephant, en werkte mezelf op in 2 dagen naar 85$. Toen sloeg het noodlot toe, mijn laptop ging kaduuk en sindsdien speel ik op de PC in de huiskamer. Toen een vrije val beleeft, in een klein stukje tijd naar 40$ teruggezakt, waar dat door komt, weet ik nog niet. Maar feit is wel dat ik me beter voel spelen als ik mijn resultaten bijhoud. Daarom ook dat ik deze blog wil maken, om mijn resultaten bij te houden, en hopelijk beter te gaan spelen :)

Doelen:
- Minder tilten
- Meer handen posten
- Blog bijhouden
- Mezelf opwerken tot 75$ in het eind van de maand (oktober)
- Meer tijd besteden aan het lezen en leren van artikels/video's bekijken

Dit is het voor nu, ik ga nu bezig met een sessie, 6xPL10 tafel. Beginbedrag: $38,97

21 reacties
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

UPDATE!

Kwartiertje PL10 SSS gedaan, het ging redelijk goed, geen enkele hand verloren... paar keer geluk uit freeplay situaties, verder gewoon goed gespeeld. Besloten te stoppen omdat de winst meer dan $5 bedraagt en alle beetjes helpen momenteel ;)

Bankroll: $44,92
Sessie: $5,95

Pinowww
Elite Grinder

ik ben benieuwd hoe je het ervan af breng en ik zal je volgen :)

succes met alles wat je doet.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Nu een sessie van een uur gespeeld! Wow, wat een pech in het begin zeg, ik had bijna geen goeie handen en als ik er al eentje had die ik kon spelen, miste ik OF de flop, OF het werd een bad beat OF ik was de BB en iedereen foldde :( Op een gegeven moment had stond ik -7BI! :rolleyes: Ik behield echter het vertrouwen in het spel en de strategie en in de allerlaatste hand (ik was al aan het uitblinden) kreeg ik AA. Ik keurig raisen naar 4BB en ik werd gecalled door 1 persoon. Op de flop kwam de Queen van harten, Jack van klavers en de 9 van harten. Omdat ik hem vrij drawy vond, besloot ik meteen te pushen. Die andere callde en hij gaf een Q & T van klavers vrij. Ik stond dus nog voor, maar wist dat hij een straightdraw had en het gevaarlijk was. De Turn heb ik van spanning niet eens onthouden, terwijl op de river de King van harten kwam en hij zijn straight maakte. Ik helemaal de pest in natuurlijk, totdat ik zag dat het geld naar mij ging, 4 hartens + mijn harten aas = Flushhh!! :D Oopsie, beter opletten dus voortaan :$ Door deze uitkomst dus de sessie nog positief beeindigd. Wel een lekker gevoel overigens, omdat ik voor mijn gevoel er zo hard voor heb moeten vechten :)

Bankroll: $45,77
Sessie: $0,85

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Woohoo! Bezig met een freeroll! Er gingen 889 spelers van start en er zijn nu nog 50 over, waarvan 27 met een prijsje er vandoor gaan, op het moment sta ik 12de, dus ik ben al aan het dromen wat ik met het geld ga doen hahaha! Maar ben superblij met mijn toernooi-spel om heel eerlijk te zijn :)

Pinowww
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door gosia884
Woohoo! Bezig met een freeroll! Er gingen 889 spelers van start en er zijn nu nog 50 over, waarvan 27 met een prijsje er vandoor gaan, op het moment sta ik 12de, dus ik ben al aan het dromen wat ik met het geld ga doen hahaha! Maar ben superblij met mijn toernooi-spel om heel eerlijk te zijn :)

wat is de eerste prijs en hoe sta je er nu voor :P?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

lol eerste prijs is 15$, momenteel sta ik 25ste... nog goeie stack maar ik krijg geen bruikbare kaart op het moment dus mijn blinds en antes gaan er telkens af :(

EliasVeritas
Oldschool Grinder

Hoi gosia884

welkom op het forum, leuk om te zien dat je al direct een deftige blog uit de grond stampt.

Meer handen posten & artikelen lezen is om te beginnen al een heel goed voornemen. Het is misschien wel best dat je hier voor jezelf een getal op gaat plakken zodanig dat het makkelijker is om te zien of je dit doel effectief gehaald hebt. Leg desnoods de lat laag zoals 1 hand na iedere sessie of 1 artikel per week. Zo ben je sneller tevreden over je leerproces.

Waar ik echter niet graag een getal zie is bij je verwachte bankroll op het einde van de maand. In poker is winst nooit zekerheid, en misschien speel je wel goed in oktober maar maak je nauwelijks winst doordat je veel pech hebt. Ook is mijn ervaring dat mensen die een doel hebben om tegen een bepaalde tijd een bepaald bedrag te winnen rapper gaan tilten wanneer het slecht gaat. Het kan dus wel een hulp zijn om die 75$ als doel te stellen en en wanneer je dit berijkt hebt eens stevig te juichen, maar ik zou er geen tijdslimiet op zetten!

Ook minder/niet tilten is op zich gevaarlijk om als doel te hebben. Het is namelijk denk ik niet je eigen keuze of je tilt of niet. Probeer jezelf daarom eerder te focussen op waarom jij begint te tilten, hoe je het kan voelen aankomen en hoe je de schade kan beperken. Dat is beter dan te denken van: ik heb getilt, dat was slecht, volgende keer doe ik het niet meer.

Verder kan ik uit eigen ervaring zeggen dat wanneer je meer dan 4 tafels gaat spelen het voor jezelf veel moeilijker is om over je handjes te gaan nadenken en bij te leren. Zelf de pro's geven toe dat hun spel nooit zo goed is als ze multitablen. Ze doen dit echter omdat hun winrate dan hoger ligt door het feit dat ze meer handjes per uur spelen. Ze spelen dan echter meer op een soort automatische piloot maar ik denk dat het als beginnende speler belangerijk is om dit niet te doen.

Kort samengevat: Bijleren is nu belangerijker dan winst maken.

Hopelijk heb je wat aan mijn feedback, het is een hele boterham, ik wil je zeker geen kritiek geven maar hoop je hiermee wat op weg te kunnen helpen, je doet natuurlijk nog altijd waar je zelf het meest zin in hebt. Alvast heel veel succes!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hey Elias! Bedankt voor je kritiek hoor! Ik sta altijd open voor nieuwe dingen en meningen voor anderen en ik denk dat ik zeer zeker iets aan je verhaal heb! Dus wees gerust, die hele boterham is niet voor niets in elkaar gezet! Ik ben inderdaad ook weer op minder tafels gaan spelen, wat inderdaad beter lijkt te gaan. Overigens heb ik vandaag niet gespeeld, vanwege werk, gister was het me al opgevallen. Wat ik bedoelde met het niet/minder tilten was inderdaad een beetje wat jij bedoelde, probeer uit te zoeken waar het vandaan komt en hoe je het kan zien aankomen. Ik weet ondertussen al waar het vandaan komt en op welke momenten ik deze heb, punt is alleen dat ik me niet kan beheersen op die momenten en dan sessies met verlies afsluit terwijl als ik me gewoon strak aan SSS hou ik dat niet zou hebben. Ik heb het vooral als ik tijdens de sessie merk dat ik in het verlies sta door bijv paar keer ongelukkig te verliezen met een goeie hand als AA/KK/AA/AK etc tegen mindere kaarten. Dan denk ik: "als zij mij kunnen verslaan met klotekaarten, kan ik dat toch ook" en dan speel ik ook zomaar een Q8s ofzo bijvoorbeeld terwijl ik dan inwendig boos op mezelf ben omdat ik het eigenlijk niet wil.

Ook heb ik door hulp van jou mijn doel inderdaad maar aangepast wat betreft de winst etc. Ik zie namelijk in dat je simpelweg downswings en pechsessies zult blijven houden en dit daarom nu (en waarschijnlijk ook later niet) niet als doel moet hebben om aan het eind van de maand een bepaald bedrag te hebben, beter probeer ik gewoon mijn spel te verbeteren, mijn fouten te herkennen (evt dmv handen te posten) en deze vervolgens in mindere mate te gaan maken in het vervolg. Daarom wil ik ook meer handen gaan posten + de artikelen weer opnieuw doornemen om het eventjes te verfrissen. Echt bedankt voor je kritiek/of tips (hoe je heth maar wilt bezien). Mocht je ooit nog eens adviezen hebben of andere mening of iets, zeg het gerust, ik luister graag naar andermans meningen en/of ervaringen. Tips en adviezen zijn uiteraard altijd welkom ;)

EliasVeritas
Oldschool Grinder

Leuk dat je er veel aan had gosia, ik zal met veel plezier je blog blijven volgen! Geef me maar veel updates ;)!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Dankje Elias!

Sessie Zaterdag 25 oktober 2008
Ik heb zonet weer even een sessie gespeeld van een minuut of 20 en mijn bankroll schoot de lucht in, ik kreeg veel goeie kaarten en ook hitte ik alles, een paar goeie folds gemaakt ook en dus hieronder het resultaat... Met een kleine analyse van 5 dagen Elephant.

Zoals jullie kunnen zien heb ik ook "het doel" van 75$ gehaald (alhoewel dat op Elias' z'n advies al geen echt doel meer was). Daar ben ik wel superblij mee want dat geeft toch iets meer lucht.

Ook heb ik een Matrix toernooitje gespeeld, met dit resultaat:

Superongelukkig in de HU op die tafels, beide keren was ik stackleader... op de ene ging ik de boot in met een AA preflop all-in (tegen 88) en hit hij z'n set en op de andere ging ik ten onder met KK preflop all-in (tegen 55) en hit hij z'n flush :(

Ook mijn andere doel, het herkennen van mijn TILT-momenten en het voorkomen daarvan, gaat beter. Als ik wat verlies maak (onterecht) betrap ik mezelf nog wel eens op het spelen van superdomme handen. Als ik dat nu herken (veel sneller dan vroeger) zeg ik tegen mezelf dat ik eventjes supertight SSS moet spelen, dus ook niet eens de wat zwakkere handen als KQ, AJ of pocket 77/88. Als ik dan vervolgens weer iets win, speel ik ook die andere handen weer en ben ik meestal over het TILT-moment heen.

Handen posten
Binnenkort ga ik hier ook handen posten met bv. suck-outs, moeilijke beslissingen etc. Op het moment heb ik helaas niet geweldig grappige of moeilijke handen in mijn handhistory staan, en daarom dus niet echt het vermelden waard zijn.

Conclusie
Ik ben goed bezig en ik hoop deze lijn door te zetten.

EliasVeritas
Oldschool Grinder

Hoppa, zit je gewoonweg al aan die 75$ :D
Wel rekening mee houden dat je er nog altijd weer onder kan gaan en de kans is best wel groot dat dit nog eens gebeurd.
Laat je dus niet vangen aan je voorlopig succes zou ik zeggen, maar blijf je spel evalueren en bijleren! Keep us updated ;).

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Gisteravond helemaal opnieuw begonnen met poker. Afgelopen 2 maanden heb ik niks gespeeld/kunnen spelen aangezien ik naar Duitsland (Hamburg) ben verhuisd voor mijn stage. Ik zit hier nu een dikke maand en ondertussen (vooral door mijn collega’s) is mijn pokerhart stilaan weer sneller begonnen te kloppen. Ik had alles uitgecasht wat ik had gewonnen (kleine 300$) op 40$ na, voor het geval ik ooit eens toevallig zin zou krijgen om te spelen. Gisteravond dus mijn eerste sessie gespeeld op Full Tilt, een uurtje gespeeld op NL5 shorthanded en op 400 handen zowaar 4BI up. Ik zit dus nu op 60$. Ik vond dat ik redelijk speelde, vrij roestig nog wel. Ik runde aardig, maakte een paar fijne folds (AA gefold op een KK9 flop) etc. Paar keer pech ook, maar gelukkig was dat tegen de kleine stacks. De volgende hand heb ik er even uitgepikt, en ik zou graag jullie mening willen horen. Ik vind hem namelijk zelf niet goed gespeeld:

$0.02/$0.05 No Limit Holdem
4 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
CO bSHIM ($11.39)
BTN Hero ($10.29)
SB rick2u5 ($5.64)
BB Southridge88 ($5.11)

Pre-flop: ($0.07, 4 players) Hero is BTN K♦ A♣
bSHIM raises to $0.17, Hero raises to $0.58, 2 folds, bSHIM calls $0.41

Flop: 4♣ A♦ 9♦ ($1.23, 2 players)
bSHIM checks, Hero bets $0.75, bSHIM calls $0.75

Turn: 4♥ ($2.73, 2 players)
bSHIM checks, Hero bets $2, bSHIM calls $2

River: 7♠ ($6.73, 2 players)
bSHIM checks, Hero checks

Final Pot: $6.73

Achteraf gezien vind ik dat ik op de river ook nog had moeten betten, aangezien ik hoogstwaarschijnlijk voorlig. Ik had namelijk een read op hem, dat hij tight speelt en ik zette hem hier op AJ/AT of misschien JJ/TT. Toch was ik bang dat ie een set had gehit. Wat vinden jullie, geen angst hebben en een bet plaatsen op de river? En hoe groot zou die bet moeten zijn vinden jullie?

Fladdermouse
Oldschool Grinder

Preflop 3bet is goed, de flopbet zou ik wel iets groter maken naar 0.85 ofzo. De turn moet je ook altijd gewoon betten voor value tegen Ax ($2 is goed hier).
Ook de river zou ik nog eens betten. Een 4 zit nooit in zijn range en dan blijven enkel A9/AA/99 (A7 of 77 zie ik hem niet vaak hebben) over die jou beaten. AA is zeer onwaarschijnlijk omdat hij die meestal geen 3 streets gaat checken en omdat er al 2 A's in het spel zijn. Met A9 kan hij zeker geen 3bet callen OOP, dus dan blijft enkel 99 over. Dus ik zou zeker nog een valuebet maken op de river. Als je denkt dat hij hier wel 99 kan hebben kan je nog steeds een kleine bet maken $2 - $2.50 omdat hij dit met AT of AJ nog wel zal callen. Moest hij er overheen shoven, dan kan je nog steeds (redelijk goedkoop) je AK folden. Maar standaard maak ik op de river nog een bet van $4.50.

En nog veel succes met je nieuw start. _thumbsup:

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Onwijs bedankt voor je reactie Mouse! Daar ken ik echt wat mee! Gisteren/vannacht weer een sessie gespeeld van een dik anderhalf uur, wat neerkomt op een 400tal handen. Ik begon met NL5 SH op 4 tafels tegelijk, binnen 10 mins stond ik op -2BI. Ik baalde verschrikkelijk want beide keren ging het geld er met de beste hand erin. Ik bleef doorspelen, maar met ups en downs bleef ik steken op de -2BI. Uiteindelijk besloten om 2 tafels te sluiten en me volledig te concentreren op de 2 tafels met de meeste vis. Dit pakte zeker niet verkeerd uit. Als snel verdubbelde ik op beide tafels en won er zelfs nog iets bij zodat ik uiteindelijke op een 45BB winst kwam. En toen viel ik in slaap... Ik sta nu dus op 62,50$ :)!

Wat ik gister wel merkte is dat ik problemen heb met de flop-play. Schijnbaar pakken mijn 3bets of zelfs 4bets altijd verkeerd uit. Het gebeurd mij heel vaak dat als ik met bijv. AK op de flop zit en er liggen lage kaarten op tafel. Dan maak ik een cbet, iemand 3bet mij (en ik geloof het niet want er liggen lage kaarten op tafel) en dan maak ik een 4bet die vervolgens door mijn tegenstander weer all in wordt geraised. Ook gebeurd het regelmatig dat mijn tegenstander een cbet maakt op een lage flop, die ik probeer te parreren met een 3bet, die vervolgens mijn tegenstander weer doet beslissen om te shoven. Ik snap dit niet en ik heb echt het gevoel dat ik op de flop ver weg het meeste geld (onnodig) verlies. Ik hoop echt dat dit veranderd!

Fladdermouse
Oldschool Grinder

Me again. _grin:

In je openingspost kon ik lezen dat je vroeger al een keertje over de $1000 bent geraakt dus dan heb je waarschijnlijk wel wat ervaring op NL25 of hogere tafels. Daar is het waarschijnlijk de juiste aanpak om weerstand te bieden als je denkt dat er tegen je gebluffd wordt. Uit ervaring weet ik dat je op NL5 alles dat je bet, raiset of shoved voor value moet doen, nooit voor fold equity alleen. Het gebeurd vaak genoeg dat fish op NL5 met A7 broke wil gaan op een 567 flop. Je kan op zo een flop best gewoon folden (of callen en de turn herevalueren) als je weerstand krijgt met AK. Als je wel een keer iets hit zal je merken dat je vaak genoeg wordt uitbetaald door zwakkere handen zodat je zeker geen bluff 3 of zelf 4 bets moet gaan maken. Enkel met speciefieke reads probeer ik af en toe iemand te bluffen (c-bets maak ik natuurlijk wel).

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Dankje! Ik ga je advies zeker gebruiken voor mijn volgende sessies inderdaad. Ik ben vroeger inderdaad al flink aan het pokeren geweest en ik had ook een leuke bankroll opgebouwd toen. Alleen was ik er toen echt heel serieus mee bezig met coachings te volgen, filmpjes te kijken, artikelen te lezen etc. Echter dat is al een tijdje geleden en er is een lange periode zonder (serieus) poker geweest en ik ben er toch wel helemaal uit om zomaar te zeggen.

Maar inderdaad wat jij zegt zit wel wat in. Op NL5 word je gecalled 'tot de dood' om het zo maar even te noemen. Ik ga je tip uitproberen. Dankjewel! :)

LiquidCity
PokerStrategist

Uit Leeuwarden, leuk, misschien kennen we elkaar wel (van gezicht).

Ben je (ook) cambuur-fan?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Haha, ik woon niet meer in Leeuwarden hoor. Ik woonde tot ongeveer 2 jaar geleden in Eastermar. Toen naar Leeuwarden verhuisd om te studeren en nu zit ik dus in Hamburg. Ik ben niet per se een Cambuur fan nee. Ik volg het wel en ik hoop wel altijd dat ze winnen maar ik ga niet naar wedstrijden of iets dergelijk. Ben een Ajax-fan. :) Hoop wel echt dat Cambuur wint vanavond trouwens en dat ze promoveren! :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Overstap gemaakt van SH naar FR. SH zitten te grote prutsers om het voor mij winstgevend te maken. Nu speel ik dus NL5 FR BSS en ik scheur over de tafels. Ik zit nu op 80$ en aangezien ik 2 dagen terug nog op 40 stond vind ik dat vrij netjes. Hopen dat het zo door blijft gaan, kan ik straks overstappen op NL10 :)