Ga naar het forum
pcbeem FL-grinding ...

Meldingen
Alles wissen

pcbeem FL-grinding op weg naar .......

5,669 Berichten
167 Gebruikers
40 Reacties
184.9 K Weergaven
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Dinsdag en woensdag weer sessie gedaan en met $2 en $6 het verlies van maandag weer zo goed als weg gewerkt. Nu tijd om langer plussen te scoren want anders ga ik de $50 dit jaar niet halen en die haalde ik voorgaande jaren lachend.

Als het niet lukt jammer dan maar het is wel leuke boost voor mijn bonus / uitcash pot dus daar nog maar even voor aanzetten. Moet nog 4 stellars waarvan ik bij een op 500 van de 750 zit dus het is nog mogelijk maar maandje $0,25 / 0,50 zal zeker geen kwaad kunnen dus tijd om act together te krijgen en daar weer naar toe te werken.

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

En dan maar weer een loopupdate, gisteren weer gelopen en voor 3e keer op rij geen pijn dus daar lijkt vooruitgang te zitten. Waar ik sinds zondag wel last van hebben is rode plekken op mijn knieën dus helemaal goed is het ook niet. Wat het is geen idee maar heb er behalve dat ze na inspanning jeuken geen last van dus iets om in de gaten te houden. Nu maar ff aan de RICE (rest, ice, compression en elevation).

Qua poker nu tijd voor een review die heb ik al veel te lang niet gedaan dus is weer eens hoog tijd.

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Nou sessie van maandag was bij nader inzien toch minder bagger dan gedacht. Voor het gevoel speelde ik niet best maar in review bleek dit toch mee te vallen. Op zich wel gemerkt dat ik qua flopspel (blijft valkuil) soms beter op moet letten om niet te blijven downcallen maar echt grote fouten heb ik niet gevonden.

Nog even de meeste opvallende handen:

Baal hier beetje van turn die haalt toch de flow uit hand maar toch lekker dik afbetaald met AA.

Spoiler

Grabbed by Holdem Manager
Limit Holdem $0.05(BB) Replayer
SB ($2.66)
Hero ($1.78)
UTG ($1.90)
UTG+1 ($1.23)
UTG+2 ($4.16)
MP1 ($9.84)
MP2 ($2.14)
CO ($1.24)
BTN ($2.84)

Dealt to Hero A♦ A♣

UTG raises to $0.10, UTG+1 calls $0.10, fold, fold, MP2 raises to $0.15, fold, fold, fold, Hero raises to $0.20, UTG calls $0.10, UTG+1 calls $0.10, MP2 calls $0.05

FLOP ($0.82) 8♣ 7♣ 9♦

Hero bets $0.05, UTG raises to $0.10, UTG+1 folds, MP2 calls $0.10, Hero raises to $0.15, UTG raises to $0.20, MP2 calls $0.10, Hero calls $0.05

TURN ($1.42) 8♣ 7♣ 9♦ 5♣

Hero checks, UTG bets $0.10, MP2 calls $0.10, Hero calls $0.10

RIVER ($1.72) 8♣ 7♣ 9♦ 5♣ A♠

Hero checks, UTG checks, MP2 checks

Hero shows A♦ A♣
(Pre 67%, Flop 67.1%, Turn 81.0%)

UTG shows J♣ J♥
(Pre 15%, Flop 24.3%, Turn 14.3%)

MP2 shows Q♥ Q♠
(Pre 18%, Flop 8.6%, Turn 4.8%)

Hero wins $1.68

En dan nog 3 verlieshanden:

Hier kan ik imo niet weg met set, 1 hand beat me reëel gezien en die heeft ie helaas.......... (of misschien ook nog TT)

Spoiler

Limit Holdem $0.10(BB) Replayer
SB ($4.14)
Hero ($2.70)
BTN ($4.45)

Dealt to Hero 4♣ 4♦

BTN raises to $0.20, fold, Hero calls $0.10

FLOP ($0.45) 4♥ Q♠ 3♠

Hero checks, BTN bets $0.10, Hero calls $0.10

TURN ($0.65) 4♥ Q♠ 3♠ A♦

Hero checks, BTN checks

RIVER ($0.65) 4♥ Q♠ 3♠ A♦ T♦

Hero bets $0.20, BTN raises to $0.40, Hero raises to $0.60, BTN raises to $0.80, Hero calls $0.20

Hero shows 4♣ 4♦
(Pre 51%, Flop 93.3%, Turn 90.9%)

BTN shows K♣ J♠
(Pre 49%, Flop 6.7%, Turn 9.1%)

BTN wins $2.15

Gelukkig geeft ie op flop al gas zo blijft verlies nog beperkt maar no way dat ik op dit bord KK kan folden

Spoiler

SB ($3.25)
BB ($3.40)
UTG ($3.24)
UTG+1 ($0.40)
UTG+2 ($4.56)
MP1 ($4.18)
MP2 ($5.66)
CO ($4.97)
Hero ($2.51)

Dealt to Hero K♣ K♠

UTG calls $0.10, fold, UTG+2 raises to $0.20, MP1 calls $0.20, fold, fold, Hero raises to $0.30, fold, fold, UTG calls $0.20, UTG+2 calls $0.10, MP1 calls $0.10

FLOP ($1.35) 4♣ 9♦ 3♥

UTG bets $0.10, UTG+2 folds, MP1 raises to $0.20, Hero raises to $0.30, UTG folds, MP1 raises to $0.40, Hero calls $0.10

TURN ($2.25) 4♣ 9♦ 3♥ 2♦

MP1 bets $0.20, Hero calls $0.20

RIVER ($2.65) 4♣ 9♦ 3♥ 2♦ 6♣

MP1 bets $0.20, Hero calls $0.20

Hero shows K♣ K♠
(Pre 81%, Flop 8.9%, Turn 4.5%)

MP1 shows 4♦ 4♠
(Pre 19%, Flop 91.1%, Turn 95.5%)

MP1 wins $2.95

En dan meest vieze van de sessie, ik zet hem hier niet op straat door zijn turnmove maja soms

Spoiler

SB ($3.90)
BB ($4.92)
Hero ($2.40)
UTG+1 ($3.50)
UTG+2 ($5.29)
MP1 ($5.20)
CO ($13.56)
BTN ($4.32)

Dealt to Hero A♦ A♣

Hero raises to $0.20, fold, fold, fold, fold, fold, fold, BB calls $0.10

FLOP ($0.45) 5♠ A♥ 3♠

BB checks, Hero bets $0.10, BB calls $0.10

TURN ($0.65) 5♠ A♥ 3♠ 4♦

BB checks, Hero bets $0.20, BB calls $0.20

RIVER ($1.05) 5♠ A♥ 3♠ 4♦ T♣

BB bets $0.20, Hero raises to $0.40, BB raises to $0.60, Hero calls $0.20

BB shows 2♥ K♥
(Pre 16%, Flop 15.3%, Turn 73.9%)

Hero shows A♦ A♣
(Pre 84%, Flop 84.7%, Turn 26.1%)

BB wins $2.15

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Gisteren aan freelancer freeroll meegedaan en ondanks dat ik totaal geen handen kreeg (volgens mij in een uurtje of 2 AKs, QQ en 2x 99) toch 16e geworden voor $22 niet verkeerd voor zo weinig flops :coolface:.

Verder ook weer rondje hard gelopen en ook 4e rondje achter elkaar redelijk goed verteerd. Ik merk wel iets in mijn knie maar ik denk / hoop dat dat er redelijk snel uitgaat. Moest wat forceren aangezien ik echt pap in de benen had maar ik uiteindelijk wel gedaan ondanks dat ik laat heb gegeten en eigenlijk geen zin meer had dus toch beetje trots. Nu maar hopen dat het gevoel in knie is zoals het lijkt en dat het er zo weer uit is.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

post de AA (1e hand) eens op het Hand-Judge forum, want ik denk dat de T heel weinig uitmaakt en dat je hier best door kan betten (of raisen) welke FD komt aan die PF zo speelt? zelfde voor SD.. kans dat iemand open/3b of cap called met JT of 6x is niet zo groot....

Ik vind dat je hier veel te snel opgeeft en overgaat op downcallen.

Verder zou ik een keer naar een goede manueel therapeut gaan met je knie, die kan je wrs in 1/2 behandelingen er vanaf helpen..

edit: na alle handen bekeken te hebben zou ik ze allemaal anders gespeeld hebben...

2e hand 44 zou ik PF of folden of raisen, 3handed is een pair al een goede hand en kan je imo al verhogen om het initiatief te pakken post flop. Als je dit te agressief vindt kun je denk ik ook beter folden dan callen. je hit je set 1/8x en je moet nu door te callen post flop nog 4x je bet PF terug verdienen (en dit elke keer dat je hit) dus b F , b T en b R om winst te maken... dit gaat je niet lukken.
As played: zou ik op de F geraised hebben, je zit OOP en door te c/c ipv c/r zorg je ervoor dat hij op de T een free card kan nemen. IP is een call om te raisen een betere optie, maar hier op een Flush-gevoelig board zou ik OOP raisen.

De 3e hand KK: vind ik juist weer een goede om de F te callen om te raisen op de T, de flop is erg droog en op sets na heeft niets je beat. (MP1 maakt btw een EV- beslissing door te cc PF)

De 4e hand denk ik eigenlijk dat je nog moet cappen, al ben ik er niet 100% zeker van. Hangt ook beetje van speler af.

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Heb deze handen niet gepost omdat ik ze geniaal had gespeel of zo puur om ff flow aan te geven bij fases/

Die AA geef ik je bij nader inzien gelijk in, gezien de flopcap is aangekomen draw niet echt logisch. Maar ik zal hem idd eens posten want hij is toch complexer dan ik dacht :coolface:.

44 heb je gelijk in maar heb vaak neiging om HU wat tighter te spelen, I know is niet goed maja ik speel het niet omdat ik het zo goed kan maar puur om tafels er bij te krijgen.

KK geef je wederom gelijk.

En de laatste AA denk ik dat shove te veel van het goede is, met welke hand anders dan een 2 zou hij dit namelijk doen (behalve een crappy bluff)? Zie dat zo vaak deze play op turn om river los te gaan en eigenlijk weet je na zijn 3-bet wel hoe laat het is. Maar goed ook deze zal ik eens posten is idd leuke marginale spot.

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom
BlackMember

@44: volgens de charts is dit SH zelfs een raise (BBvBU) maar goed, zelf call ik dit ook vaak. Het is in ieder geval onzin dat je lage PP raise of fold moet spelen PF en persoonlijk denk ik dat lage pocket pairs door veel FL spelers erg overplayed worden. Als je ze passiever gaat spelen moet je er alleen veel vaker mee naar de SD en dat zijn dus ook veel marginale en lastige postflop beslissingen.

c/r F!!!!!!!!!! Sorry hoor, maar het is echt heel slecht om hier niet te c/r! :) Slowplayen mag je doen op drogere boards, maar op een board als dit moet je meteen actie geven. Het vergroot ook de kans dat je de T b/3b kan spelen.

R verdien je nu. :P De ironie is ook dat het niet eens duidelijk is of de T 3b echt goed gaat zijn, omdat hij met zijn T checkbehind en r op de R hier juist vrij vaak KJ gaat hebben.

@KK: Vind ik juist helemaal goed gespeeld zo. Ik wil de F 3b om zo veel mogelijk handen de pot uit te drukken/te laten betalen en juist omdat ik op een cap dan ook fijn over kan gaan op calldown omdat je dan al erg vaak tegen een set aan gaat lopen.

De coldcall van MP1 is loose maar niet per se -EV als het veel tot MWP komt aan de tafel, hangt van de tafel dynamiek af.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door DukeFreedom
@44: volgens de charts is dit SH zelfs een raise (BBvBU) maar goed, zelf call ik dit ook vaak. Het is in ieder geval onzin dat je lage PP raise of fold moet spelen PF en persoonlijk denk ik dat lage pocket pairs door veel FL spelers erg overplayed worden. Als je ze passiever gaat spelen moet je er alleen veel vaker mee naar de SD en dat zijn dus ook veel marginale en lastige postflop beslissingen.

c/r F!!!!!!!!!! Sorry hoor, maar het is echt heel slecht om hier niet te c/r! :) Slowplayen mag je doen op drogere boards, maar op een board als dit moet je meteen actie geven. Het vergroot ook de kans dat je de T b/3b kan spelen.

R verdien je nu. :P De ironie is ook dat het niet eens duidelijk is of de T 3b echt goed gaat zijn, omdat hij met zijn T checkbehind en r op de R hier juist vrij vaak KJ gaat hebben.

@KK: Vind ik juist helemaal goed gespeeld zo. Ik wil de F 3b om zo veel mogelijk handen de pot uit te drukken/te laten betalen en juist omdat ik op een cap dan ook fijn over kan gaan op calldown omdat je dan al erg vaak tegen een set aan gaat lopen.

De coldcall van MP1 is loose maar niet per se -EV als het veel tot MWP komt aan de tafel, hangt van de tafel dynamiek af.

over de coldcall, een PP coldcallen voor set value is ookal krijg je een 3 of 4 way pot is volgens mij EV-, kijk naar de KK hand, daar wordt tot de R gespeeld en op de F ook nog gebet en daar speelt hij maar net iets beter dan BE als hij in die situatie 8x zo speelt en 7x weglegt dat wint hij net en dat is dan alleen als hij elke gehitte set tot de R door kan spelen, wat vaak niet het geval gaat zijn.
En ik ben het met je eens dat je PP best anders kunt spelen, maar dan moet je zoals je aangeeft een goed post-flop spel hebben, en dat is iets wat lastiger te leren is dan SHC... ook is het dan handiger om HU te spelen post-flop.

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Ik gaf al toe dat mijn flopspel bij fases verrot was Duke en daar is die 44 mooi voorbeeld van :coolface:.

Dan meteen maar ff update, gisteren lekkere sessie en daarin $17 up dus ik ga maar weer eens denken aan upmoven. Heb nog $9 nodig en die ga ik gewoon deze week pakken _cool:.

Tot slot naar therapeut gaan voor knie -> het is me net te weinig om er mee naar dokter te gaan. Door er beetje op te letten en gewoon de boel wat aan te sterken denk ik dat ik al heel eind kom. Ik loop nu al dubbele aantal sessies op rij vergelijken met vorige keer en nu bijna tot geen last. Verder lijken de vlekken ook weer weg te trekken.

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom
BlackMember

Denk zelf dat het coldcallen van zulke handen ~0 EV ligt. Misschien licht +EV of juist licht -EV, maar om daar achter te komen ga je toch nooit de samplesize halen. Hangt sowieso ook erg van de andere spelers aan de tafel af. Met maniaks kan het best wel +EV zijn. En tja het is dus vooral ook erg +VAR.

Moet er ook rekening mee houden dat die KK hand al HU werd op de flop, en dat door de manier waarop de hand gespeeld werd juist de pot klein gehouden werd door niet de T te raisen, dus je gaat ook wel een stuk grotere potten zien.

Hoe dan ook is het vooral belangrijk om je te realiseren dat best veel spelers zulke coldcalls wel maken en dat je daar in hun ranges rekening mee moet houden.

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

De achtbaan is weer eens de verkeerde kant op gegaan en deze week upmoven kan ik door een $11 verlies wel weer vergeten _frown:. Merk gewoon dat ik aan vakantie toe ben en dit heeft zijn weerslag op mijn spel. Normaal gesproken had ik denk ik al lang weer aan de $150 gezeten maar nu blijf ik beetje heen en weer gaan.

Op zich gisteren niet eens zo verkeerd gespeeld maar het zat in het begin wel heel erg tegen. Later gelukkig weer iets weten te herstellen want het had zelfs nog erger kunnen zijn. Ach ja we blijven nog ff doorharken en over 1,5 week vakantie dus dat moet ik nog wel trekken _evil:.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

ja klopt, elke keer dat ik het zie maak ik er ook een note van ;)

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

En gisteren ging de achtbaan de andere kant weer op met een plus van $9 dus ik kan weer na gaan denken over upmoven. Maja misschien moet ik dat niet te veel doen want iedere keer dat ik dat doe gaat het mis :rage:.

Voor mijn gevoel niet eens geweldig gespeeld maar deze keer bleven handen wat meer staan en dat maak dan toch veel verschil.

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Het lijkt er echt op alsof ik het hardlopen beter begin te verteren (ff afkloppen uiteraard). Ik twijfelde gisteren om te gaan want het voelde wat stijfjes aan maar uiteindelijk toch gegaan en lijk er weer goed uit gekomen te zijn. Nu maar hopen dat ik dit door kan zetten en mijn doelen beetje bij kan gaan stellen mbt intervallen die ik loop etc.

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Heb review er ook weer opzitten en het was in dit geval de sessie van dinsdag die bagger liep. Na het spelen klaagde ik over beats tegen, ik moet zeggen die waren er zeker maar heb ook (te) veel fouten gemaakt dus moet toch meer de hand in eigen boezem steken. Ach ja dat komt soms ook nog eens voor maar goed als ik dus scherp ben en gewoon mijn ding doe moet upmoven er volgende week in gaan zitten.

Dan nog even wat handen, eerste grootste winst, heerlijk als je zo flop en set niet aankomt:

Spoiler

Hero ($2.40)
BB ($2.35)
UTG ($3.80)
UTG+1 ($2.71)
CO ($8.76)
BTN ($0.80)

Dealt to Hero A♥ T♠

fold, fold, CO calls $0.10, BTN calls $0.10, Hero raises to $0.20, BB calls $0.10, CO calls $0.10, BTN calls $0.10

FLOP ($0.80) J♣ K♣ Q♥

Hero bets $0.10, BB raises to $0.20, CO calls $0.20, BTN folds, Hero raises to $0.30, BB raises to $0.40, CO calls $0.20, Hero calls $0.10

TURN ($2) J♣ K♣ Q♥ 9♠

Hero bets $0.20, BB calls $0.20, CO calls $0.20

RIVER ($2.60) J♣ K♣ Q♥ 9♠ 6♦

Hero bets $0.20, BB raises to $0.40, CO folds, Hero raises to $0.60, BB calls $0.20

Hero shows A♥ T♠
(Pre 28%, Flop 65.1%, Turn 77.3%)

BB shows K♥ K♠
(Pre 72%, Flop 34.9%, Turn 22.7%)

Hero wins $3.70

Tsja hier doe je imo niet veel aan had denk ik zelfs turn nog moeten cappen

Spoiler

SB ($3.82)
BB ($5.06)
UTG ($6.24)
UTG+1 ($8)
UTG+2 ($5.16)
MP1 ($3.65)
MP2 ($2.23)
Hero ($2.40)
CO ($2.10)
BTN ($4.49)

Dealt to Hero Q♥ Q♠

fold, fold, fold, MP1 calls $0.10, fold, Hero raises to $0.20, fold, BTN calls $0.20, fold, BB calls $0.10, MP1 calls $0.10

FLOP ($0.85) Q♦ 7♦ J♠

BB bets $0.10, MP1 calls $0.10, Hero raises to $0.20, BTN folds, BB calls $0.10, MP1 calls $0.10

TURN ($1.45) Q♦ 7♦ J♠ T♥

BB bets $0.20, MP1 calls $0.20, Hero raises to $0.40, BB raises to $0.60, MP1 calls $0.40, Hero calls $0.20

RIVER ($3.25) Q♦ 7♦ J♠ T♥ A♥

BB bets $0.20, MP1 folds, Hero calls $0.20

BB shows 9♦ K♦
(Pre 32%, Flop 32.9%, Turn 77.3%)

Hero shows Q♥ Q♠
(Pre 68%, Flop 67.1%, Turn 22.7%)

BB wins $3.55

Hier mag ik nog blij zijn dat hij turn niet beter speelt, denk dat ik mezelf hier weinig kan verwijten

Spoiler

SB ($5.21)
Hero ($4.50)
UTG ($3.67)
UTG+1 ($2.22)
UTG+2 ($4.29)
MP1 ($4.89)
MP2 ($3.92)
MP3 ($3.22)
CO ($4.15)
BTN ($3.22)

Dealt to Hero A♦ K♥

UTG raises to $0.20, UTG+1 calls $0.20, fold, fold, fold, fold, fold, fold, fold, Hero raises to $0.30, UTG raises to $0.40, UTG+1 calls $0.20, Hero calls $0.10

FLOP ($1.25) K♠ 5♣ 7♣

Hero checks, UTG bets $0.10, UTG+1 calls $0.10, Hero raises to $0.20, UTG calls $0.10, UTG+1 calls $0.10

TURN ($1.85) K♠ 5♣ 7♣ 9♣

Hero bets $0.20, UTG folds, UTG+1 calls $0.20

RIVER ($2.25) K♠ 5♣ 7♣ 9♣ K♦

Hero bets $0.20, UTG+1 raises to $0.40, Hero calls $0.20

Hero shows A♦ K♥
(Pre 45%, Flop 89.6%, Turn 0.0%)

UTG+1 shows 9♥ 9♦
(Pre 55%, Flop 10.4%, Turn 100.0%)

UTG+1 wins $2.95

En tot slot de grootste denk dat ik hier turn misschien beter niet had geraised er wijst namelijk veel in richting van betere K of zelfs een set

Spoiler

SB ($3.87)
Hero ($3.35)
BTN ($1.62)

Dealt to Hero 9♠ K♥

BTN raises to $0.20, SB calls $0.15, Hero calls $0.10

FLOP ($0.60) 4♣ 7♥ K♦

SB bets $0.10, Hero raises to $0.20, BTN folds, SB raises to $0.30, Hero calls $0.10

TURN ($1.20) 4♣ 7♥ K♦ K♣

SB bets $0.20, Hero raises to $0.40, SB raises to $0.60, Hero calls $0.20

RIVER ($2.40) 4♣ 7♥ K♦ K♣ 8♠

SB bets $0.20, Hero calls $0.20

SB shows J♦ K♠
(Pre 74%, Flop 84.8%, Turn 86.4%)

Hero shows 9♠ K♥
(Pre 26%, Flop 15.2%, Turn 13.6%)

SB wins $2.70

Morgen 10e rondje lopen toch een beetje een mijlpaal had na de eerste drie niet gedacht dat ik zo zo snel zou redden ;).

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

bij hand 1, waarom donk je de T?

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Maakt het veel uit dan? Doe dat eigenlijk standaard als zulke draws aankomen, maar of dit beste move is ;).

Als hij geen T heeft zal hij nu vaak gaan checken en dus krijg ik niks meer in de hand. Heeft hij hem wel dan zal hij alsnog vaak een raise plaatsen dus qua value maakt het denk ik niet zo veel.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

voor value in die specifieke hand maakt het denk ik niet uit, maar tegen mij zou je de hele mooie note "d T na capped F = nuts" krijgen, wat er voor zorgt dat je veel minder value krijgt van soort gelijke handen in de toekomst..

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Ik geef op flop al aan met 3-bet dat ik meer dan gemiddelde hand heb maar je hebt denk ik kan beter voor een c/r gaan. Typisch voorbeeld van de foutjes die ik deze sessie maakte zullen we maar zeggen ;)

Enne jij zou me die read geven maar ik denk 80% op deze limiet weet niet eens waar de note knop zit _evil:

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

dat klopt wel, maar je wilt toch ook hoger gaan spelen en hoe hoger hoe meer mensen notes maken..

Beantwoorden
Citeren