Ga naar het forum
pcbeem FL-grinding ...

Meldingen
Alles wissen

pcbeem FL-grinding op weg naar .......

5,669 Berichten
167 Gebruikers
40 Reacties
184.5 K Weergaven
HannesNL
Elite Grinder

Heey pcbeem,

Zolang je je aan je eigen deal houdt, kan dit natuurlijk winstgevend zijn. Tot nu toe is het niet foutgelopen, dus niks aan de hand.

Zo snel mogelijk weg bij titan, want zoals je zegt. Als je 2-tabled speelt, en je krijgt een bad beat, komt de tilttrein je even fokken.
imo. Is 6-tabled het minimale wat je kan spelen, want als je 4-tabled speel is het moeilijk om er winst uit te halen, aangezien je minimaal 3 van de 4 DoN's moet winnen.

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

@ Tim,

Ik wilde eigenlijk 4 tabled gaan spele maar nu je het zo stelt is het inderdaad beter om 6 tabled te spelen.

Tnx voor de tip!!

Verder zit er een het spelen op Titan nog een minpuntje. Ik kom namelijk vaak dezelfde tegenstanders tegen en zij gaan je trucjes op een gegeven moment doorkrijgen en dus worden mijn blindssteals ook vaker gecalld.

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Ging vandaag weer heel wat beter dan vandaag, maar één echte bad beat gehad. Deze heeft er echter wel voor gezorgd dat ik maar op 50% winrate sta. Ik zat op de BB en de SB had een vergelijkbare stack als mij. Door de blinds moesten we beide all in. Ik met Q8 en hij met 93. Op de flop viel een Q en niks voor hem. Ik dacht mooi die heb ik binnen. Valt er op de turn een 9 en op die vreselijke Titanriver ook nog een 3. Om de avond af te maken 1 $5 HU gedaan (ik kan het gewoon niet laten :) ) en gewonnen.

Verder stond er tot mijn verbazing nog een andere bonus ($5 per 600 TP) op mij te wachten en daar kreeg ik ook $5 van. Op deze bonus staat nog $60, maar ik twijfel of ik die wel vrij ga spelen

Vandaag gespeeld 6 DoN's en 3 gewonnen (winrate 50%).

BR einde sessie: € 349.54
BR begin sessie: € 354.45
resultaat sessie: + € 4.91

Winrate vanaf augustus 2008: 56,90 %
Winrate januari 2009: 45,45 %

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Vandaag weer een 50 % sessie gedraaid door een domme misclick drukte ik per ongeluk op call bij een all in met een stack van 1700 en 72. Helaas geen bad beat en vloog er als 7e uit terwijl er 2 man ruim onder me stonden.

Ik dacht al dat ik op minder dan 50 % uitkwam (had in mijn laatste DoN nog maar 100 chippies over) en dus had ik maar weer een $10 HU gestart en gewonnen, maar toen ik die had gewonnen bleek echter dat ik nog terug was gekomen in de DoN en zelf nog in de top 5 wist te komen.

Ik weet niet wat het is maar ik kan de laatste dagen geen winst meer halen uit de DoN's denk dat ik als ik overstap naar Pokerstars nog maar ff op de $5 blijf spelen om zo weer wat vertrouwen op te bouwen. Normaal gesproken zal ik nu bij een overstap naar Stars een roll van meer dan of rond de $500 hebben (ik heb nu al € 365,35 (=$497,50) en ik heb ook nog iets van $30 (BoD winsten) op Stars staan. Ik speel de laatste tijd alleen niet al te sterk en ben bang dat ik 6-tabled $10 mijn BR er snel doorheen jaag.

Vandaag gespeeld 6 DoN's en 3 gewonnen (winrate 50%).

BR einde sessie: € 365.35 ($497,50)
BR begin sessie: € 354.45 ($482,78)
resultaat sessie: + € 10.90

Winrate vanaf augustus 2008: 56,83 %
Winrate januari 2009: 46,00 %

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Bijna een winstgevende DoN sessie vandaag. Ik stond op 50% toen ik nog speelde in een DoN waarin ik 3000 chips had (normaal gesproken meer dan genoeg om te winnen). Echter door het hevige geraise van mijn tegenstanders kon ik geen blinds stelen en met blinds die opliepen tot 600 verloor ik mijn hele voorsprong en toen ik met nog 1500 chips een raise van 1200 chips probeerde werd ik geraised en moest ik dus all in callen. Helaas zonder succes AQ tegen J6 en J op flop.

Na deze verliespartij nog een setje van 2 opgestart maar helaas beide verloren. Door een HU echter nog een kleine winst weten te behalen. En ik heb bijna het laatste deel van de bonus vrijgespeeld (nog zo'n $11 te raken dus 22 DoN's) zodat ik mijn BR naar Stars over kan gaan zetten om te 6 tablen.

Verder nog een hele zieke hand gewonnen AA tegen AA en er valt op de river een flush voor mij.

Vandaag gespeeld 9 DoN's en 4 gewonnen (winrate 44,44%).

BR einde sessie: € 366.51 ($497,50)
BR begin sessie: € 365.35 ($501,53)
resultaat sessie: + € 1.16

Nou daar loop ik mee binnen :D. Als ik het potje met 3000 chips gewoon had gewonnen was mijn winst echter veel hoger geweest. Maar ja het mag deze week blijkbaar gewoon niet zo zijn :(.

Winrate vanaf augustus 2008: 56,66 %
Winrate januari 2009: 45,76 %

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Helaas is vandaag gebeurd waar ik al een tijdje voor vreesde. DoN's met weer wat vreselijke bad beats verliesgevend 6 gespeeld 4 verloren (33,33%).

Vervolgens een HU van $10 gespeeld en verloren. Ik nhad dus nog één kans om niet op een verlies te eindigen door een $20. Deze verloor ik echter door een straat op de river tegen mijn 3 of a kind.

Maar zoals ik met mezelf heb afgesproken zou ik niet verder gaan en mijn verlies nemen en dit heb ik dus ook gedaan.

BR einde sessie: € 332.65 ($445,55)
BR begin sessie: € 366.51 ($497,50)
resultaat sessie: - € 33.86

Kan niet iedere dag winst halen, dus moet ik helaas dit verlies maar slikken :(. Het lijkt echt wel of de latste week niks lukt in de DoN's. Terwijl ik volgens mij toch niks verkeerd doe. Speel tight tot blinds naar 100 gaan en daarna probeer ik met goede kaarten (op zijn minst 2 face cards of suited met A erbij in late posities) blinds te stelen als er geen bets zijn geplaatst. Dan doe ik volgens mij niks verkeerd. Ik wordt echter door achterlijk slechte kaarten gecalld en die donks worden nog beloond ook.

Winrate vanaf augustus 2008: 56,45 %
Winrate januari 2009: 44,62 %

Nou die doelstelling van tussen de 60-70% over januari kan ik wel vergeten :rolleyes:.

Ik heb volgens mijn eigen berekening gelukkig wel de bonus op Titan vrijgespeeld. Ik ga voor de zekerheid morgen nog een paar DoN's op Titan spelen om vervolgens mijn boeltje daar te pakken (behalve PS freerolls) en over te stappen naar Pokerstars. Eerst maar eens even 6-tabled $1 DoN's spelen om te wennen aan het spelen van 6 tafels en dan als het goed gaat (>60%) weer terug naar $5 DoN's.

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Toen ik vandaag mijn eerste 2 DoN's verloor, dacht ik meteen niet weer zo een dag. Ik heb mezelf na mijn verlies van gisteren echter voorgenomen om geen HU meer te doen om mijn verliezen te compenseren.

Dus nog maar een sessie van 2 opgestart en beide gewonnen. Ik dacht bij mezelf dit lukt me geen 2e keer, maar wel hoor. Tot slot nog een sessie van 2 DoN's opgestart en zowaar ook beide gewonnen. Vandaag dus voor het eerst weer een winstgevende dag uit alleen de DoN's

Ik denk dat dit ook deels komt omdat ik mijn blindsteal strategie enigzins heb aangepast waardoor er minder callers komen. Ik raise nu namelijk >4BB met goede kaarten (waar ik eerst maar 2-3BB raisede). Dit lijkt dus goed uit te pakken.

Hebben ervaren DoN-spelers hier nog een advies over. Hoeveel BB raisen jullie en met welke range aan kaarten? Graag wat tips!!

Vandaag gespeeld 8 DoN's en 6 gewonnen (winrate 75%)

BR einde sessie: € 344.55 ($461,49)
BR begin sessie: € 332.65 ($445,55)
resultaat sessie: + € 11.90

Als mijn vermoedens over de hogere raises die ik maakte blijken te kloppen dan wil ik zelfs nog wel even op Titan blijven om een andere bonus die ik heb ontvangen vrij te spelen ($5 per 600 TP).

Winrate vanaf augustus 2008: 56,67 %
Winrate januari 2009: 47,95 %

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Ondanks mijn winrate van onder de 50% geen slechte dag vandaag. Ik heb dan wel geen grote geldwinst gehaald maar iets bij leren / de bevestiging van wat ik gisteren dacht (hogere stealraises >4BB hebben vaker succes) is wat mij betreft meer waard dan geld.

Mijn begin vandaag was dramatisch slecht en dit kwam vooral omdat ik zelf slecht en ongeconcentreerd bezig was. Na een pauze van 30 minuten heb ik nog 2x een sessie van 2 DoN's gespeeld en alle vier gewonnen doordat ik hetzelfde speelde als gisteren. Tot slot probeerde door nog één DoN op te starten nog winst te halen vandaag. Dit lukte helaas niet en vandaar de lage winrate (<50%). Door een misclick na stealpoging op all in met QT tegen K8 en helaas geen hulp.

Vandaag gespeeld 9 DoN's en 4 gewonnen (winrate 44,44%)

BR einde sessie: € 344.55 ($461,49)
BR begin sessie: € 344.91 ($457,42) (blijkbaar is € flink gedaald vandaag)
resultaat sessie: + € 0.36 (nou daar wordt ik rijk van :tongue:).

Winrate vanaf augustus 2008: 56,59 %
Winrate januari 2009: 48,15 %

In tegenstelling tot wat ik eerder zei blijf ik nog wel even actief op Titan. Ik hoef namelijk nog maar ongeveer 6600 Titan Points te halen om de andere bonus vrij te spelen waarop nog $60 op staat. Dit gaat in stappen van $5 per 600 TP en aangezien ik per $5 DoN die ik speel 8,5 TP krijg, speel ik iedere week ongeveer een deel vrij. Dit gaat nog harder als ik bij de € 400 overstap naar $10 DoN's. Dan krijg ik per DoN 17 TP en gaat het vrijspelen dus ook 2x zo snel.

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Vandaag een licht winstgevende sessie, maar nog belangrijker ik win weer meer DoN's dan dat ik verlies. Wederom een slecht begin doordat ik de eerste twee verloor maar heb me wederom goed herpakt.

Geen schokkende acties of bad beats behalve dat ik van een short stack verloor met AA tegen 23 maar aangezien ik 3500 chippies had kon me dat niet schelen. Ook mijn eerste 3-tabled sessie afgewerkt en alledrie gewonnen.

Vandaag gespeeld 7 DoN's en 4 gewonnen (winrate 63,64%)

BR einde sessie: € 346.01
BR begin sessie: € 344.55
resultaat sessie: + € 1.46

Winrate vanaf augustus 2008: 56,68 %
Winrate januari 2009: 49,43 % (ik hoop nog richting 60% te kruipen).

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Niet veelt vanavond dus maar 4 DoN's gespeeld. Wederom winst vandaag, wel één bvad beat gehad AJ tegen 99 en AJ op flop helaas op de river een 9 anders had ik vandaag 100% gedraaid.

Verder ook nog een deel van de bonus vrijgespeeld dus nog eens $5 extra winst en mijn vertrouwen in mezelf begint weer terug te komen (en dat is misschien nog wel het belangrijkste:P).

Vandaag gespeeld 4 DoN's en 3 gewonnen (winrate 75,00%)

BR einde sessie: € 346.01
BR begin sessie: € 355.80
resultaat sessie: + € 9.79

Winrate vanaf augustus 2008: 56,79 %
Winrate januari 2009: 50,55 %

Beantwoorden
Citeren
HannesNL
Elite Grinder

Nice going, morgen knallen???
Of moet je werken/leren?

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Ik hoeft niet te werken, maar ik bekijk per dag hoeveel zin ik heb, hoe het gaat enz.

Ik wil nog wel eens stoppen als ik bijvoorbeeld 3 van de 4 win omdat ik het een mooi resultaat vind. Soms moet je dan alleen doorgaan om meer winst te trekken. Wat dat betreft ben ik dus erg conservatief.

Beantwoorden
Citeren

Hey pcbeem,

Mooi dat het zo goed gaat!

Ik zie erg veel posts de laatste tijd over die DoN's.... Is het erg fishie? En pak je het spel ook anders aan dan bijv. normale Sit and Go's?

Het lijkt mij ook wel eens leuk om te doen, alleen heb er totaal nog geen ervaring mee.

Groeten,
Leo

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Leo258
Hey pcbeem,

Mooi dat het zo goed gaat!

Ik zie erg veel posts de laatste tijd over die DoN's.... Is het erg fishie? En pak je het spel ook anders aan dan bijv. normale Sit and Go's?

Het lijkt mij ook wel eens leuk om te doen, alleen heb er totaal nog geen ervaring mee.

Groeten,
Leo

Ik speel ze ook af en toe nog en vind ze behoorlijk fishy.
Laatste tijd valt het meer mee omdat er enorm veel regulars beginnen te grinden, zelfs al op 5$-limiet. Ze zijn nog steeds makkelijk winstgevend te spelen maar niet meer zo hard als in het begin wss.
Ik speel ze toch redelijk anders dan gewone SnG's. In het begin hetzelfde ultranitty spel, maar later is het echt pushen afhankelijk van je eigen stack tov anderen (en dus niet je eigen stack tov het totale aantal chips en de blinds zoals in gewone SnG's)

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

idd in het begin tight spelen (en de donks elkaar af laten maken) en alleen met KK en AA echt gaan knallen. Daarna als de blinds rond de 100 zitten gaan knallen met stelen van blinds.

Ik ga sinds deze week uit van blindsteals van >4BB maar weet niet of dit de beste graadmeter is. Heb ik van andere DoN spelers nog niet echt feedback over gehad. Maar het lijkt te werken, want ik ben sinds ik de steals hoger ben gaan pakken meer winst gaan maken.

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Even een kleine update van vandaag. Heb 4 $5 DoN's gedaan en ook allevier gewonnen.

Bijna 15,00 euro winst, ik ga vanavond nog kijken of ik er nog een stuk of 4-6 ga doen (hangt af van verloop van de eerste 2 die ik opstart; als ik ze beide verlies stop ik meteen).

Het lijkt dus echt op dat de hogere raises een blijvend succes zijn en dat ik mijn BR weer kan laten groeien door alleen DoN's te spelen. Net zoals ik ook deed in augustus-oktober met winrates van >60% (toen krijg ik het ook voor elkaar om van 2 euro naar de 80 te groeien) voor mijn tilt periode waarvan ik veel geleerd heb.

Toch goed geweest om te kijken waar mijn mogelijke leaks zaten nadat ik maandag na twee weken worstelen een flinke klap van 30 euro verlies kreeg. Ik hoop de leak nu gevonden te hebben. De eerste tekenen zien er in ieder geval goed uit. De laatste 5 dagen: 5 winstgevende dagen op een rij waarvan drie winstgevend door alleen DoN's en één door een ontvangen bonus en ik heb mijn verlies van maandag weer goedgemaakt.

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Na mijn lekkere run van vanmiddag kreeg ik vanavond toch wat tikjes. 4 gespeeld en daarvan 3 verloren. Maar goed toch winst vandaag en ik heb geen grove fouten gemaakt.

Kreeg twee vieze beats:
- 88 vs AK van een mede PS-speler Tonto5 (zou niet moet mogen :O)
- AJ (terwijl ik shortstack was) vs KJ (van bigstack)

Vandaag gespeeld 8 DoN's en 5 gewonnen (winrate 62,25%)

BR einde sessie: € 360.28
BR begin sessie: € 355.80
resultaat sessie: + € 4.48 (niet slecht maar kon veel beter na vanmiddag :()

Winrate vanaf augustus 2008: 56,85 %
Winrate januari 2009: 51,52 %

Beantwoorden
Citeren
HannesNL
Elite Grinder

Nice going, winst is winst. ;)

Ik raise nooit 4bb, gewoon omdat ik het te gevaarlijk vind. Bij een reraise ben je pot committed/crippled.
Ik 2.5bb bet/shove liever, kom ik ook niet tegen moeilijke beslissingen aan. Maar als het voor je werkt, zeker blijven doen!

Overigens speel ik nu wat TAG'er op de $10's, met de nadruk op tight.

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Ik heb het gevoel dat ik op Titan als ik maar 2.5BB raise ik vaak wordt gecalld door limpers die dan nog winnen omdat de flop voor hun toevallig goed is. Ik heb het vooral over 4BB met blinds van 100 of 200 daarboven maak ik mijn raises ook kleiner. Het lijkt in ieder geval te werken en ik raise ook niet zomaar met iedere kaarten en alleen met kaarten waarbij ik het niet erg vind om pot committed te zijn (op zijn minst 2 facecards of pockets)

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Niet echt veel kunnen spelen (lekkere pot voetbal gekeken NEC-Ajax), maar 2 DoN's. Ik moet zodadelijk eten / Bronze freeroll / BOD spelen dus ik denk dat er geen DoN's meer bijkomen vandaag. Heb ze beide gewonnen en dit komt neer op bijna 7 euro winst.

Lang niet slecht natuurlijk en ik heb het de afgelopen weken met minder moeten doen. Dus ik ben tevreden voor vandaag.

Vandaag gespeeld: 2 DoN's en 2 gewonnen (winrate 100,00%)

BR Titan einde sessie: € 367.04
BR Titan begin sessie: € 360.28
resultaat sessie: + € 6.76

Winrate vanaf augustus 2008: 56,98 %
Winrate januari 2009: 52,48 %

EDIT: ben vandaag in BOD 778e geworden en daarmee nog eens $ 9.47 geshipt

BR Pokerstars: $ 40,72

Beantwoorden
Citeren