Ga naar het forum
pcbeem FL-grinding ...

Meldingen
Alles wissen

pcbeem FL-grinding op weg naar .......

5,669 Berichten
167 Gebruikers
40 Reacties
184.9 K Weergaven
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Na een dramatische start met drie (bad) beats in drie DoN's. Heb ik mezelf nog redelijk weten te herpakken en mijn winrate op weten te krikken naar 50% voor vandaag.

Ik kreeg in mijn eerste drie potjes de volgende (bad) beats om mijn oren:
- JJ vs AA (niet echt bad beat), ik SB en hij BB dus ik dacht lekker stelen;
- 88 vs 66 en 6 op flop;
- JJJ tegen KKK (door K op river).

Wel wat verlies vandaag, maar ik blijf de bevestiging krijgen dat mijn hogere raises tegen midstacks werken (in ieder geval op Titan) en dat is voor mij nu even belangijker dan winsten in geld.

Vandaag gespeeld: 8 DoN's en 4 gewonnen (winrate 50,00%)

BR Titan einde sessie: € 364.00
BR Titan begin sessie: € 367.04
resultaat sessie: - € 3.04

Winrate vanaf augustus 2008: 56,90 %
Winrate januari 2009: 52,29 %

BR Pokerstars: $ 40,72 (winsten uit BOD)

Beantwoorden
Citeren
HannesNL
Elite Grinder

Ik kreeg in mijn eerste drie potjes de volgende (bad) beats om mijn oren:
- JJ vs AA (niet echt bad beat), ik SB en hij BB dus ik dacht lekker stelen;

Its a cooler;)

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Na mijn lekkere run van vanmiddag kreeg ik vanavond toch wat tikjes. 4 gespeeld en daarvan 3 verloren. Maar goed toch winst vandaag en ik heb geen grove fouten gemaakt.

Kreeg twee vieze beats:
- 88 vs AK van een mede PS-speler Tonto5 (zou niet moet mogen :O)
- AJ (terwijl ik shortstack was) vs KJ (van bigstack)

Vandaag gespeeld 8 DoN's en 5 gewonnen (winrate 62,25%)

BR einde sessie: € 360.28
BR begin sessie: € 355.80
resultaat sessie: + € 4.48 (niet slecht maar kon veel beter na vanmiddag :()

Winrate vanaf augustus 2008: 56,85 %
Winrate januari 2009: 51,52 %

Kon helaas niet folden :)

Beantwoorden
Citeren

Gewoon met die BoD blijven doen, dan blijf je die BR wel aanvvullen ;)

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Na gisteren geen tijd te hebben om mijn blogje bij te werken vandaag weer een update. Het lukt deze week nog niet echt. Van iedere sessie van 2 DoN's die ik opstart win ik er 1 en verlies ik de ander door een bad beat of cooler.

Dus over 2 dagen 50% gewonnen, maar door de hoge rake op Titan verlies geleden.

Gisteren nog wel een potje verloren door storing in Titan. Tafel stond meerdere keren 2/3 minuten stil op hoge blinds (>100), maar de tijd en de blinds bleven doorlopen. Wat het toernooi toen het weer liep zoals het hoorde maakte tot een grote lotterij met blinds van 800. Ik had toen een stack van 3200 maar aangezien ik als eerste de blinds van 400/800 over me heen kreeg verloor ik meteen bijna de helft van mijn stack.

Iedereen aan de tafel had er last van, dus het lag niet aan mijn PC / verbinding. Deze zaak ligt nu bij de 'experts' van Titan in behandeling dus misschien krijg ik nog iets terug ter compensatie. Ik rekening er niet op, ben namelijk vandaag al de hele dag via de mail met support aan het 'vechten', maa het lijkt er eindelijk op dat ze er actie op gaan ondernemen. Ze bleven maar volhouden dat er niks en de hand was, dus heb ik mijn handhistory opgestuurd waaruit bleek dat er tussen handen soms erg lange periodes zaten (> 3 minuten terwijl een normaal handje ongeveer 1-2 minuten duurt).

Het is voor mij een principekwestie geworden. Het gaat me niet meer om het geld. Ik wil alleen mijn gelijk halen en dat ze toegeven dat ze wel degelijk fout zaten (en mij niet meer voor leugenaar uitmaken).

Vandaag (en gisteren) gespeeld: 14 DoN's en 7 gewonnen (winrate 50,00%)

BR Titan einde sessie: € 364.00
BR Titan begin sessie: € 358.51
resultaat sessie: - € 5.49

Maar ik blijf DoN's grinden en stap niet meer over naar HU om verliezen goed te maken. Ik heb mijn lesje vorige week wel geleerd.

Winrate vanaf augustus 2008: 56,76 %
Winrate januari 2009: 52,03 %

Beantwoorden
Citeren
HannesNL
Elite Grinder

Heey pcbeem,

50% moet je niet opvatten als verlies, als je eruit word geknikkerd door coolers ken je er niks aandoen.

Hoe lang blijf je nog op titan spelen? Want je verdient hier misschien wel je bonus, maar op pokerstars Don spelen is gewoon veeeeel beter, eht aanbod daar is gewoon erg groot. En de titan bonus vrijspelen is erg moeilijk, plus dat je er gewoon amper kan spelen.

Ik hope you reconsider the options;)

GL en poker ze

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Is mede afhankelijk van hoe het gaat. Als ik te veel van deze dagen heb waardoor ik verlies maak. Dan maak ik denk ik redelijk snel de overstap. Het is het dan namelijk niet meer waard om de bonus vrij te spelen. Maar als ik winsten blijf draaien net zoals vorige week dan wil ik nog wel ff blijven. Dan krijg ik namelijk en winst en bonussen. Normaal gesproken was ik al weggeweest, maar door mijn opleving van vorige week heb ik dit even on hold gezet omdat het toch lekker ging (ongeveer 10 euro winst per dag vind ik ff lekker genoeg). Ik heb ook nog genoeg bij te leren op $5 niveau en om dan gelijk 6-tabled op Pokerstars te gaan spelen lijkt me een grote stap. Daarom blijf ik denk ik nog wel een maandje op Titan om zo het nodige bij te leren om zo goed te kunnen beginnen bij DoN's.

Het vrijspelen valt ook wel mee: ik krijg namelijk $5 per 600 TP. Per $5 DoN krijg ik 8.5 TP. Ik moet dus ongeveer 70 DoN's spelen om een partje vrij te spelen. Tot nu toe krijg ik per 1.5 week ongeveer een deel vrijgespeeld. Verder zit ik bijna op de grens dat ik wil overstappen naar $10 DoN's (dit wil ik de bij 400 euro; dit is ruim 500 dollar) en dan gaat het vrijspelen natuurlijk ook 2x zo snel.

Beantwoorden
Citeren
HannesNL
Elite Grinder

Die bonus is echt niet profitabel als don speler. Je moet ook niet meteen 6-tabled spelen op pokerstars, eerder beginnen met 2-tabled en dan de stap maken naar 4-tabled....

$10 per 1.5 week bonus is echt te weinig imo. Je kan dat 3 dubbel goedmaken met de dons op pokerstars waar 1000* meer traffic is.

Het is natuurlijk uw keuze, alleen de bonus is denk ik niet profitabel als een don speler.

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

@Tim: ik heb inderdaad besloten om 330 euro over te schrijven naar Pokerstars (en nog 26,17 euro op Titan laten staan als eventuele backup). Die bonus is het me zo inderdaad niet waard door de hoge rake. Ik verlies bij 50% iedere keer $0,50. Aangezien ik maar 2-tabled kan spelen gebeurd het natuurlijk vaker dat ik de die 50% haal. Dus als ik een paar van deze dagen heb, heb ik ook niks aan de bonus aangezien die tegen de hoge rake wegvalt.

En vandaag was niet anders, weer 50% maar door de rake verlies geleden.

Vandaag gespeeld: 6 DoN's en 3 gewonnen (winrate 50,00%)

BR Titan einde sessie: € 356.17
BR Titan begin sessie: € 358.51
resultaat sessie: - € 2.34

Winrate vanaf augustus 2008: 56,71 %
Winrate januari 2009: 51,94 %

Beantwoorden
Citeren
HannesNL
Elite Grinder

Good choice!

Heb je al een voetbadje geprobeerd in de vijver van fishies?

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

he Tim,

Wat je zei klonk idd erg logisch en dus heb ik je advies gevolgd. Is het niveau zo triest van de $5 DoN's op Stars dan? Op Titan ligt dit nog redelijk hoog. Dit komt denk ik doodat de fishes op Titan voornamelijk op $1 en $2 toernooien zitten en op Stars zit het tussenniveau van $2 er niet.

Beantwoorden
Citeren
HannesNL
Elite Grinder

Je kan de $5 dons makkelijk aan, ik vind het niveau bijster slecht, en ik heb ook maar één daggie verliesgevend afgesloten. Als jij goed speelt, zal je hier makkelijk een ROI van +10% kunnen halen

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Kon gisteren niet spelen omdat de transfer nog niet was afgeronden. Geld is nu overgeschreven van Titan naar Stars en dit brengt wat verschuivingen in mijn BR teweeg. Ga vanmiddag weer lekker spelen en kijken wat het niveau op Stars is. Ik verwacht idd iets lager doordat er op Stars geen tussenstap is tussen $1 en $5 waardoor mensen 'te vroeg' overstappen. Waar op Titan nog $ 2 toernooien zijn die dus als tussenstap voor donks kan dienen.

BR Stars einde sessie: $492,94
BR Stars begin sessie: $40,72
resultaat sessie: € 0,00

Winrate vanaf augustus 2008: 56,71 %
Winrate januari 2009: 51,94 %

BR Titan: € 26,17 (als backup voor het geval het toch nog misgaat; ga er niet van uit, want ik TILT de afgelopen dan niet meer en blijf netjes grinden op $ 5 DoN's ondanks verliezen)

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Heb net mijn eerste 2 DoN's op Pokerstars gespeeld en ik kan inderdaad niet echt zeggen dat ik bang wordt van het niveau :tongue:.

Beide met groots gemak gewonnen. Ik weet dat 2 toernooien nog geen goede maatstaf zijn, maar als het zo blijft dan zie ik het wel goedkomen.

Ik zie midstacks die tegen elkaar all in gaan in vroege fase, na 5 rondes lagen er al 2 man uit enz. Het lijkt soms wel of er alleen een raise knop is!!!

Dit was op Titan wel anders. Daar werd door 6 man tight gespeeld en zaten er maar één/twee echte donks bij die er meestal ook snel uitvlogen. De overige 8 bleven goed tight spelen en het werd een gevecht tegen de blinds.

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Man wat een triest handje, slecht gespeeld van alledrie :(:

Gedeeld aan pcbeem [2h 4d]
mohamed-11: raiset 40 naar 60
jos777: callt 60
Hogervorst: callt 60
djr3: foldt
Secret_donna: foldt
JK5810: foldt
pcbeem: foldt
baskuline.dk: raiset 40 naar 100
y0hz: foldt
Wodkavsbaci: foldt
mohamed-11: callt 40
jos777: callt 40
Hogervorst: callt 40
FLOP [Td 8d 9s]
mohamed-11: checkt
jos777: checkt
Hogervorst: checkt
baskuline.dk: bet 100
mohamed-11: callt 100
jos777: callt 100
Hogervorst: callt 100
TURN [Td 8d 9s] [Jd]
mohamed-11: bet 100
Hogervorst: foldt
baskuline.dk: raiset 100 naar 200
mohamed-11: callt 100
RIVER [Td 8d 9s Jd] [Kd]
mohamed-11: checkt
jos777: bet 220
baskuline.dk: raiset 220 naar 440
mohamed-11: foldt
jos777: callt 220
SHOWDOWN
baskuline.dk: toont [Qs Jh] (een straight, Negen tot Koning)
jos777: gooit hand weg
baskuline.dk won 2310 van pot

Zoiets kwam ik op Titan echt niet tegen. Als het niveau zo blijft nu dan had ik veel eerder moeten overstappen :D.

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

En nog zo eentje:

Gedeeld aan pcbeem [7d 2d]
JK5810: raiset 90 naar 120
pcbeem: foldt
baskuline.dk: callt 120
y0hz: foldt
Wodkavsbaci: foldt
mohamed-11: raiset 750 naar 870 en is all-in
jos777: foldt
Hogervorst: foldt
djr3: foldt
Secret_donna: foldt
JK5810: callt 750
baskuline.dk: callt 750
FLOP [6h Tc 3d]
JK5810: bet 630 en is all-in
baskuline.dk: callt 630
TURN [6h Tc 3d] [Qc]
RIVER [6h Tc 3d Qc] [Js]
SHOWDOWN
JK5810: toont [Ks Kd] (een pair Koningen)
baskuline.dk: toont [9d Qd] (een pair Vrouwen)
JK5810 won 1260 van bij pot
mohamed-11: toont [9c 9h] (een pair Negens)
JK5810 won 2655 van hoofd pot

Volgens mij moet ik maar ophouden met het posten van slechte handjes anders wordt mijn blog wel erg groot :evil:.

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Ik lig echt in een scheur van het lachen over het niveau van de $5 DoN's op Pokerstars. Man wat waren die gasten die ik vanmiddag tegen kwam slecht. Heb er vanmiddag 6 gedaan en ook alle 6 met 2 vingers in de neus gewonnen. Winst voor vanmiddag dus bijna $30. Zoveel heb ik op een dag nog nooit gewonnen uit DoN's Ga vanavond denk ik nog een stuk of 6 DoN's spelen.

Als het niveau zo triest blijft dan ga ik rijk worden (ff afkloppen :P). Hoop dat na deze uitspraak hoogmoed niet na de val komt.

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Wat een heerlijke dag!!!!!!!!

Bijna alles leek te gaan zoals ik wou en dus ook bijna alle DoN's gewonnen (mede door het erg tegenvallende niveau van mijn tegenstanders). Het lijkt wel of mensen met pockets op Stars niet mogen folden zelfs als de AK op tafel ligt en ik ga all in dan nog word ik gecalld door JJ. Nou dan maak je het me wel erg makkelijk :P.

Maar één potje verloren vandaag en dat was door mijn eigen 'fout' / overenthousiasme. Ik kreeg JJ en dacht waarom niet all in gaan. Foute keus want ik kwam tegen AQ en er viel een A op flop. Ik had nog maar een stack over van 75. Deze wist ik nog wel op te bouwen naar 500. Toen ik AQ kreeg ging ik dus all in en trof KT. Niks aan de hand tot de river. Toen kwam er een K. Geen fijne suckout dus anders had ik op 1000 gestaan en weer meegedaan om de winst. Maar wat kan mij het schelen na zo een dag.

Vandaag 12 DoN's gespeeld en 11 gewonnen (winrate 91,67%)

Echt sick man :evil:. Dit heb ik nog nooit meegemaakt op $5 niveau.

Verder één verschil gevonden met Titan. Als iemand op Pokerstars op sit out staat verliest ie sowieso. Op Titan gaat de sit out dan all in en deelt dan vaak nog een vieze suckout uit. Maar op Stars verliest hij gewoon. Is ook eigenlijk wel zo eerlijk :D.

BR Stars einde sessie: $540,44
BR Stars begin sessie: $492,94
resultaat sessie: + $ 47,50

Zoveel heb ik nog nooit op een dag gewonnen uit DoN's, very nice =)

Winrate vanaf augustus 2008: 57,28 %
Winrate januari 2009: 55,23 % (wie weet ga ik zelfs mijn doelstelling van 60% nog wel halen!!!)

BR Titan: € 26,17

Beantwoorden
Citeren
HannesNL
Elite Grinder

nice dat het zo lekker loopt:D

JA ik vind die sitoutregeling ook goed, als je er niet bent, automatisch eruit.

Wanneer stap je een limiet omhoog?

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Vandaag niet veel DoN's kunnen spelen, eigenlijk alleen vanmorgen. Toen heb ik er 6 gedaan. In de eerste 2 ging ik mee met het niveau van de donks mee en dat pakten niet zo goed uit (was denk ik nog niet helemaal wakker). Daarna nog twee sessie van 2 opgestart en beide gewonnen.

Verder ook nog in Bronze Freeroll, Silver Freeroll en BOD meegedaan.

Bronze: bijna ITM verloor alleen van BB die JJ had terwijl ik 88 had in SB. Ik had daar ruim ITM kunnen komen als ik niet had geraisd maar om de $ 1,20 kan ik niet echt rouwig zijn. Anders had ik daar makkelijk ITM kunnen komen (had 8500 chips en er waren nog 191 man over toen ik er uit vloog.

Silver: 45e geworden en dit betekende weer $20 op mijn Titan account erbij als extra backup.

BOD: door mijn goede prestatie in de Silver Freeroll, kon ik me niet echt concentreren op de BOD, maar daar ook nog 1220e geworden (990 zouden ITM komen) na een mislukte steal op BB.

Vandaag 6 DoN's gespeeld en 4 gewonnen (winrate 66,67%)

BR Stars einde sessie: $549,34
BR Stars begin sessie: $540,44
resultaat sessie: + $ 8,90

Winrate vanaf augustus 2008: 57,35 %
Winrate januari 2009: 55,78 %

BR Titan: € 41,74 (+ € 15,57)

@Tim wanneer ik overstap, geen idee. Ik wil eerst meer tafels tegelijk aanleren en dit leer ik liever op $5 niveau dan op de $10 DoN's.

En een winst van $30 per dag zoals ik de afgelopen dagen haalde is lang niet slecht (mij hoor je dan niet klagen :P). Zou per maand neerkomen op zo een $750 en daar hoor je mij dan niet over klagen als ik dat vol kan houden. Maar eerst ga ik me richten op multi-table spelen (denk per week één tafel erbij nemen om uiteindelijk op 6 uit te komen) en daarna stap ik over naar $10.

Ik denk dat ik beter stapje voor stapje omhoog kan gaan dan in één keer 6-tabled te gaan spelen. Als ik zulke scores zoals vandaag en gisteren haal met twee tafels scoor ik beter dan met middelmatig niveau aan 6 tafels (in ieder geval meer winst).

Beantwoorden
Citeren