Ga naar het forum
pcbeem FL-grinding ...

Meldingen
Alles wissen

pcbeem FL-grinding op weg naar .......

5,669 Berichten
167 Gebruikers
40 Reacties
184.4 K Weergaven
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Heb het door wat spammen uit kunnen stellen maar dan toch maar een update van gisteren. Liep voor geen bal een uiteindelijk $22 down, misschien moet ik nu maar eens echt voor een langere periode op 0,10 / 0,20 blijven spelen.

Ik weet dat ik het wel kan maar ja sinds enkele maanden zit het mentaal gewoon niet meer lekker _frown:. Op 0,25 / 0,50 wil het gewoon even helemaal niet en dat gaat me in mijn kop zitten. Zit vaak van te voren bij een sessie al te malen met idee zoals wat als...., het zal wel weer.... enz.

Als ik begin te spelen is mood vaak wel ok maar zodra er ook maar 1 beat komt gaat er vaak een knop om van zie je wel weer dit wordt niks. Op zich gaat de knop na die ene beat vaak nog wel om maar op een gegeven moment is mijn max ook op.

Nu twee weken op 0,25 / 0,50 -> drie minnen en drie plussen maar helaas zitten de minnen veel hoger en dus bijna $50 down. Op zich normale swings maar ja als het mentaal al niet goed zit kunnen zulke dingen gewoon niet leiden in mijn kop.

Kortom mijn plan ik ga gewoon 3 maanden op 0,10 / 0,20 spelen en proberen daar mijn hoofd weer leeg te krijgen, de boel weer op een rijtje te krijgen, de FL BR weer wat herstellen die zit namelijk nog maar rond de $100 en misschien nog wel het belangrijkste vertrouwen tanken.

Ik zal niet altijd winst maken maar de swings zijn op een leveltje lager ook wat lager. Op 0,10 / 0,20 heb ik max ooit $20 of zo verloren en dat is op 0,25 / 0,50 +/- $50 en dit kan ik niet een paar sessie achter elkaar hebben nu ik wat uit heb gecasht (en ook mentaal niet).

Dit is mijn graph van mijn terugkeer op 0,25 / 0,50:

Dan helpt het uiteraard ook niet dat ik qua bonussen totaal droog sta maar ja ik moet en kan ook zonder bonussen gewoon winstgevend spelen. Dit weet ik gewoon maar het wil totaal niet lukken.

Tot slot nog even de totale graph (incl. bonussen):

Ziet er door bonussen stiekem stuk beter uit maar helaas lijkt er maar geen eind te komen aan alle kommer en kwel. T/m handje 120K gaat het redelijk stabiel omhoog maar toen eerste swing(etje) naar beneden. Daarna sterk herpakt (mede door upswing), maar na de top op handje 160K wil het vooral op 0,25 / 0,50 totaal niet meer vlotten.

Stiekem kijk ik ook wel weer beetje uit naar 2012 dan heb ik zowaar weer wat stellars in het zicht. Nu zit ik vast op degene van 5.000 punten en die ga ik gewoon niet halen. En in zulke fases doet verlies extra pijn zonder stellar of een leuke reload. Heb nog zo een 500 VPP nodig voor een $50 bonus die ik ga kopen dus daar zit wel een lichtpuntje op me te wachten.

Ik weet het het is tl dr maar ja moest dit even kwijt en nu rest mij niks dan gewoon minimaal 3 maanden lager (misschien wel te laag) te spelen. Maar goed ik moet eerst zaken in mijn hoofd weer op rijtje krijgen. Tilt ligt vrees ik zwaar op de loer en dat moet ik proberen te voorkomen.

Beantwoorden
Citeren
pieter80
PokerStrategist

Als je eens begint met het veranderen van je blog titel. Het begint een beetje op een self fulfilling prophecy te lijken. Wat doe je als je tilt?

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door pieter80
Als je eens begint met het veranderen van je blog titel. Het begint een beetje op een self fulfilling prophecy te lijken. Wat doe je als je tilt?

"Als ik begin te spelen is mood vaak wel ok maar zodra er ook maar 1 beat komt gaat er vaak een knop om van zie je wel weer dit wordt niks. Op zich gaat de knop na die ene beat vaak nog wel om maar op een gegeven moment is mijn max ook op."

Eventueel hieraan werken? Zijn die beats vermijdbaar? Kun je die handen wat tweaken zodat je de tegenstander beter leest/meer of minder afschrikt?

Stop je vaak na de beats? Dat is een neiging die ik bij veel spelers zie, stoppen als het minder draait. Dan eindig je vaak met een negatieve mindset (en resultaat). Als je een negatieve cirkel wilt doorbreken is het misschien interessant om bij (zelf kleine) "overwinningen" je sessie al af te ronden voor een eind. Bouw het positieve terug op!

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door pieter80

Echt tilten doe ik niet meer en dat wou ik zou houden. Af en toe speel ik wat te lang door of te wel losses chasen maar dat gebeurd niet al te vaak. Was ook al van plan om titel aan te passen en hebt dit nu ook gedaan ;).

Oorspronkelijk gepost door taktix
Eventueel hieraan werken? Zijn die beats vermijdbaar? Kun je die handen wat tweaken zodat je de tegenstander beter leest/meer of minder afschrikt?

Tsja dat is op FL nogal lastig als mensen een draw hebben callen ze vaak toch wel en daar kan je dan vaak niks aan doen behalve 1 BB betten / raisen.

Oorspronkelijk gepost door taktix
Stop je vaak na de beats? Dat is een neiging die ik bij veel spelers zie, stoppen als het minder draait. Dan eindig je vaak met een negatieve mindset (en resultaat). Als je een negatieve cirkel wilt doorbreken is het misschien interessant om bij (zelf kleine) "overwinningen" je sessie al af te ronden voor een eind. Bouw het positieve terug op!

Ik stop niet na een beat of zo maar speel gewoon door. Ik speel sessies van tussen de 2 en 2.5 uur en daar verander ik in principe weinig aan of het nou goed loopt of niet. Op zich blijf ik ook aardig mijn A-game spelen en kom ik vaak nog aardig terug maar ja dat is vaak niet genoeg. Weet dat het veelal in positief denken zit en daarom heb ik nu ook gezegd dat ik langer blijf spelen ondanks mijn BR. Ik heb gewoon wel het geld ervoor maar zonder vertrouwen kom ik er gewoon niet. Kortom het medicijn is nu 3 maanden lager spelen en gewoon lekker wat sessie in de plus draaien dat is en blijft toch het beste recept _cool:.

Beantwoorden
Citeren
pieter80
PokerStrategist

ja, met deze titel kom je er wel! _cool:

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Laten we het hopen, I won't give up iig :coolface:.

Beantwoorden
Citeren
Joris1973
Oldschool Grinder

Je had je nieuwe blogtitel beter "Up swing up up up" kunnen noemen.
Selffulfilling prophecy kan ook de andere kant op werken ;)

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

:coolface:, eerst maar weer wat vertrouwen en dan als ik weer omhoog ga zal ik je suggestie eens uit gaan voeren.

Geld en levels boeit me komende maanden even niet zolang als ik maar lekker stabiel omhoog ga dan komt de vertrouwen vanzelf wel weer!!

Beantwoorden
Citeren
Joris1973
Oldschool Grinder

Good luck. :)

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Nou mijn 8000e post maar eens in mijn blog zetten =).

Gisteren op zich geen slechte dag maar had zowel tijdens het spelen als na het sluiten het gevoel dat er veel meer in zat. Maar goed het is dus $5 plus geworden maar ik heb zeker niet top gespeeld.

Ach een plus en nog 40 SP in de pocket wat kan ik nog meer wensen. Nu nog zo een 100 puntjes nodig om weer platinum te worden moet te doen zijn zeker omdat ik nog 2x 10 SP kan scoren vanuit SideKick. Kortom doel is om 2011 als platinum af te sluiten (begin 2012 wel weer als Gold maar het gaat om het idee he ;) ).

Vanavond nog even kleine sessie want ik wil toch wel even DUI - NED zien.

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Van de week druk, druk, druk op het werk dus ik loop wat sessie achter maar dat ga ik nu goedmaken :].

Dinsdag was het echt weer janken met pet op, maar korte sessies gedaan maar toch verlies van $8. Er wilde niet veel en daarna zal ik het maar helemaal niet hebben over die wedstrijd _frown:.

Woensdag ging het weer een stuk beter en bijna $9 up. Heb nog met pieter80 aan tafels gezeten en toen zakte het even in. Sets tegen runner runners en niet op willen geven enz. maar toen hij weer weg ging ging lijntje weer terug omhoog :coolface:. Dus wil je voortaan niet meer gaan zitten waar ik al zit, je brengt bad karma mee :rage:.

Ach ik hou het voor gezien deze week ook geen zin om te reviewen (heel misschien pak ik morgenmiddag nog een sessie erbij). Daarna volgende week mijn maandelijkse pokerbreak en dan heb ik nog 3 dagen om Platinum veilig te stellen. Moet lukken heb nog iets meer dan 30 SP nodig en dat moet toch wel lukken in 3 dagen _evil:.

Beantwoorden
Citeren
pieter80
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Heb nog met pieter80 aan tafels gezeten en toen zakte het even in. Sets tegen runner runners en niet op willen geven enz. maar toen hij weer weg ging ging lijntje weer terug omhoog :coolface:. Dus wil je voortaan niet meer gaan zitten waar ik al zit, je brengt bad karma mee :rage:.

ik had wel een goede sessie toen ik bij je aanschoof. Later nog eentje gedaan, maar toen was je al weg. In die laatste verloor ik alles wat ik gewonnen had.
Dus ik kom je wel weer op zoeken _biggrin: .

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Dan ga ik meteen weg, net dat halfuurtje toen jij kwam zakte het weg door allerlei beats en toen jij wegging ging het weer beter.

Ik zie een patroon :], moet wel zeggen dat je al tikkie beter speelde dan de andere keer toen je bij mij aan tafels zat, toen was je wat losser.

Beantwoorden
Citeren
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Hey pcbeem!

Hoe gaat ie nu?

Even een vraagje: Jij casht je bonussen toch altijd uit? Waarom laat je ze niet in je account om sneller up te moven? Kan natuurlijk makkelijk bad run zijn dat je snel verliest op 0,25/0,50 en door bonussen niet uit te cashen kan je toch een paar shotjes extra wagen imo?

Anyway good luck op 0,10/0,20 verder! :)

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Met mij prima :), en qua poker ik speel altijd 3 weken in de maand en dan weekje niet en 3x raden welke week het nu is.

In principe cash ik bonussen niet meteen uit maar tel ze niet mee voor mij FL BR qua totale BR zat ik op bijna $1000. Dus in principe genoeg voor 1 / 2 SH maar goed daar ben ik nog lang niet klaar voor. Groot deel daarvan staat nu op Moneybookers (kans is groot dat ik die ga uitcashen voor een groot deel) en heb nu nog $300 op Stars staan.

Dus ik heb wel de buffer maar ik heb even helemaal geen vertrouwen op 0,25 / 0,50 aangezien 3 poging om up te moven op bagger uitliepen. Ga nu gewoon even 3 maanden lager spelen om wat vertrouwen op te bouwen want dat heeft toch best wel tikje opgelopen (naast mijn BR die ook deukje heeft gekregen). Gewoon even lekker wat lager spelen om wat winstsessies te pakken en mijn vertrouwen zo een boost te geven.

Beantwoorden
Citeren

Hoi PCbeem,

Wat herkenbaar, dat gevoel dat het op een nieuwe limiet niet wil lukken. Ben pas kort geleden naar 0.10-0.20 gegaan, elke eerdere poging liep op een drama uit. Deze keer gaat het gelukkig wel goed. Heb eerder dus een paar pogingen gedaan en steeds toch weer snel terug naar mijn oude limiet. Geef de moed niet op en ik kan me jouw strategie heel goed voorstellen, eerst weer een tijdje solide winst maken en daarna pas upmoven.
Succes!

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Weet dat ik het kan, heb het in het verleden al bewezen. Het wil echter even helemaal niet en dan kan ik beter weer wat leren op lagere limiet en daar de leaks er uit te halen. Iig beter dan iedere sessie het risico lopen $40 te verliezen wat weer slecht voor mijn vertrouwen is. Kortom ik moet een vicieuze cirkel doorbreken :tongue:.

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Nou de pokerloze week zit er weer op en dus ga ik weer aan de slag.

Voor op de korte termijn heb ik drie simpele doelen:
- 30 SP halen zodat ik weer platinum wordt
- $10 reload clearen
- daarna geld wat nu op MB staat naar Neteller krijgen (omdat ik daar met card rechtsstreeks uit kan cashen)

Maar probleem is dat Stars automatisch naar MB uitcasht, volgens mij kun je dit aanpassen maar dan moet ik even in de mail naar Stars klimmen.

Denk dat het deze week 3 sessies worden en daarna midweekje Center Parcs dus dan komt er ook niet veel van......

Beantwoorden
Citeren

Uploaded with ImageShack.us

Beantwoorden
Citeren
pcbeem Topicstarter
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Yes me Sherlock :].

Doel 1 en 2 zijn inmiddels gehaald en bijna 60 SP binnen, tegen de tijd dat ik ze heb even een CM aan de broek hangen en dan ben ik weer platinum voor een maandje (ook niet langer denk ik maar goed).

Punt 3 ga ik vandaag eens in gang zetten en kijken wat daar de mogelijkheden in zijn. Volgens mij kan Stars een bepaalde payment optie blocken dus dat maar eens proberen. Dan zou MB wel geblockt worden maar goed is me toch lood om oud ijzer. Ik denk dat ik in HEM ga kijken wat mijn pure FL winsten zijn (dus door spelen van handen) en alles daarboven mooi uit ga cashen. Ik heb nu een BR van $800+ en ik doe met maar $150 echt effectief iets op de limiet waar ik nu speel.

Maandag en gisteren 2 sessies gedaan en 2x prima sessie. Balen van de sessie van maandag is een groot woord maatr er had meer ingezeten. Laatste halfuur zakte ik totaal weg qua concentratie van een + van $20 naar nog "maar" $11 tel daar nog $10 reload bij op en echt klagen mag ik ook niet. Ik pak er maar het positieve punt uit dat ik eerder dan gepland ben gestopt omdat ik merkte dat het niet liep.

Gisteren $6 up en een redelijk standaard sessie ook hier zakte ik iets weg aan einde maar goed schade was redelijk beperkt. Merk dat ik aan weekje vrij toeben dus het komt goed uit dat ik dat volgende week heb :].

Beantwoorden
Citeren