Ga naar het forum
Schreeuw jezelf omh...

Meldingen
Alles wissen

Schreeuw jezelf omhoog

63 Berichten
11 Gebruikers
0 Reacties
2,340 Weergaven

Op een avond, 11 december 2012 om precies te zijn, zat Prebowser op zijn bed voor zijn laptop te staren en kreeg hij ineens een ingeving van een paar schreeuwers op het forum om een blog te gaan beginnen over zijn geschreeuw.

Toen zat Prebowser ineens voor zijn laptop helemaal alleen te typen en te typen en te typen.
Toen dat Prebowser eindelijk gedaan had met typen, staarde hij naar zijn scherm en zag hij waar hij uren aan getypt had, een mooie solide openingspost was voor zijn nieuwe blog genaamd: Schreeuw jezelf omhoog!

Maar wie is Prebowser eigenlijk en waarom kiest hij voor deze nogal aparte titel? Dit kunnen jullie hieronder lezen.

Laten we beginnen met te vertellen wie Prebowser is.

Prebowser is een jongeman die poker heeft leren kennen door een politie commissaris. Jaja beste lezers, een politie commissaris. Dit is nogal vreemd, omdat in België pokeren toen eigenlijk nog niet toegestaan was door de staat. Prebowser leerde toen op zijn 9 jaar de basisregels voor poker. Een spelletje dat toen een basis legde voor vele jaren later met vrienden op café of ergens bij iemand thuis s'avonds eens te pokeren voor echt geld van bedragen van €2 waarbij je ongelimiteerd kon bijkopen.

Toen Prebowser online ging pokeren wist hij niet in welke wereld hij terechtkwam, hij amuseerde zich rot met oefengeldchips en daardoor ging het ook niet zolang duren tot wanneer hij voor de allereerste keer eens een storting ging doen. Die eerste storting was natuurlijk door slecht spel, slecht BRM, ... dadelijk verloren en Prebowser probeerde het toen nog maar eens enkele keren. Hij bleef maar verliezen totdat hij Pokerstrategy.com had gevonden. Vanaf dat moment is Prebowser beginnen stijgen in pokerkennis en geld. Prebowser heeft dankzij de community van Pokerstrategy zijn 2 eerste en tot nu enige MTT FT's gehaald.

1 van de 2 FT's kunnen jullie in dit railingtopic eens bezien:
$11 Deep stack

Waarom schreeuw jezelf omhoog?

Prebowser zat zoals in het begin vermeld, maar wat naar zijn laptop te staren. Tot hij een topic opendeed van iemand die constant voor alles wat hij/zij te melden had een nieuw topic overdeed. En iedere keer was het bij die persoon wel hetzelfde liedje. Hoe slecht hij/zij runde en dat iedereen een fish was in zijn/haar ogen, terwijl dat hij/zij dat waarschijnlijk zelf is.

Toen sprong (lees: traag overeind komen omdat hij een tamzak is) hij recht en dacht hij in zijn eigen: heeey ik kan ook schreeuwen hoe goed ik run, eens zien wat de mede-community leden eens van deze plotselinge omwenteling van geschreeuw denken.

Wat speelt hij en waar?

Prebowser was eerst een toernooispeler, maar omdat hij een nieuwe laptop (HP Probook) heeft gekocht, kon hij de trial van HEM2 downloaden en dus wou hij eens cashgames proberen die hij ooit ook al eens speelde, maar waarin hij echt niet genoeg volume in maakte.

Prebowser is gestart met een roll van $125 waarmee hij Nl5 op Pokerstars speelt. Prebowser is gestart van 4 december en dit is zijn grafiekje tot nu toe.

Spoiler

Prebowser is ook van plan om nog voor het einde van 2012 naar Nl10 up te moven.
Hieronder kan je zijn eerste 3 maanden planning zien.

Spoiler

Zoals je kunt zien, wilt Prebowser nogal rap gaan voor Nl10, maar dat komt omdat hij op dit moment naar zijn eigen mening lekker aan het runnen is.

Als jullie nog vragen hebben over Prebowser kunnen jullie ze altijd stellen. Ik zal ze dan zo volledig mogelijk beantwoorden.

Prebowser heeft natuurlijk ook nog wat aan jullie gedacht en daarom deze zeer mooie threadsavers.

Spoiler

Beantwoorden
Citeren
62 reacties

zeker een bolletje :D veel succes maatje ^^

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door ThPokerDog
zeker een bolletje :D veel succes maatje ^^

Bedankt! Nu nog hopen dat er meerdere mensen me gaan volgen ;)

Vandaag wordt er niet meer gespeeld, omdat ik KillBz aan het railen ben, ik heb een procentje van hem en daarom ;)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik zal er eens aan beginnen, om vandaag te starten ga ik Nl 5 zoom spelen op 3 tafels, als dit vlot gaat neem ik er nog een vierde bij.

Wish me luck! :D

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

En de sessie zit er al na iets meer dan 500 handen op. Ik heb een stop loss limiet van 2 Bi.

In deze sessie was ik goed gestart, meteen +50bb maar die dan op een straat vs grotere straat verloren. Had ik mijn verlies nog redelijk goed beperkt kunnen houden.

Dan KK<AA preflop all-in = -1 BI
Maximum 10 handen later AA<KK op turn all-in, hij had op de turn een K gekregen, maar toen waren we beide al commited.

Tja niet veel aan te doen zeker? Maar nu staat er in mijn HEM2 grafiek dat ik maar $2 onder EV runde en eigenlijk alleen die AA die ik verloor heeft die lijn laten stijgen boven mijn net won, moet ik dan niet $5 (1BI) onder EV runnen?

Geen interessante handjes verder, omdat de sessie zo kort duurde.

Dan ga ik nu even stoppen, niet omdat ik tilt maar gewoon omdat het misschien beter is en dan zal ik straks terug een normale Nl5 gaan spelen, ik denk dat ik er vandaag 12 ga nemen, dat spel is toch iets minder gericht op de kaarten dan zoom, waar ze toch bijna altijd alleen maar nuts spelen.

Beantwoorden
Citeren
Onzin84
PokerStrategist

wish you luck :)

Beantwoorden
Citeren
CheckRaise1990
PokerStrategist

Ik ga binnenkort zelf beginnen met cashgames dus ga je zeker volgen! Succes!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Onzin84
wish you luck :)

Dankjewel! Die AA en KK zijn standaard handen, daarvoor heb ik de luck niet nodig, gewoon voor zo snel mogelijk te stijgen in de limieten ;)

Oorspronkelijk gepost door CheckRaise1990
Ik ga binnenkort zelf beginnen met cashgames dus ga je zeker volgen! Succes!

Bedankt! Jippie dat zijn er al 3, heeft mijn openingspost toch voor iets gezorgd :)

Welke limiet van cashgames ga je spelen en op welke room? Miss komen we elkaar wel eens tegen ;)

Ok deze avond gaat er nog zeker en vast gepokerd worden, maar ik ga eerst van 19.00 tot 20.30 u naar de coaching van Gamblewhitme zien, deze gaat over No-limit en is voor de "gevorderde" spelers die je kunt zien vanaf silverstar, goed dat ik deze ondertussen gehaald heb.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

En we zijn er aan begonnen, ik dacht nieuwe blog: dat betekent een nieuw avontuur! :D

Dus ga ik shorthanded play gaan doen, dit is ook veel plezanter over te vertellen.

Dus hier meteen een handje die ik jullie niet wil laten missen, dit was hand 30 van de sessie. Ik speel nu maar 2 tafels omdat ik ook de coaching van GambleWhitMe aan het volgen ben. (Een echte aanrader!)

$0.02/$0.05 No Limit Holdem
PokerStars
6 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG jarrekz ($5.87) 117bb
UTG+1 OIeganâ?¢ ($6.09) 122bb
CO RotmistrzWP ($5.13) 103bb
BTN GREK2386 ($0.82) 16bb
SB KOBRA7777 ($3.81) 76bb
BB prebowser ($5) 100bb

Pre-Flop: ($0.07, 6 players) prebowser is BB K♥ K♣
1 fold, OIeganâ?¢ raises to $0.15, 1 fold, GREK2386 calls $0.15, 1 fold, prebowser raises to $0.55, OIeganâ?¢ calls $0.40, GREK2386 goes all-in $0.82, prebowser calls $0.27, OIeganâ?¢ calls $0.27

Flop: 2♥ 9♣ 5♣ ($2.48, 3 players, 1 all-in)
prebowser bets $1.33, OIeganâ?¢ calls $1.33

Turn: 5♠ ($5.14, 3 players, 1 all-in)
prebowser goes all-in $2.85, OIeganâ?¢ calls $2.85

River: 7♣ ($10.84, 3 players, 2 all-in)

Final Pot: $10.84
prebowser shows two pair, Kings and Fives
K♥ K♣
OIeganâ?¢ shows a flush, Ace high
Q♣ A♣
GREK2386 shows three of a kind, Fives
8♥ 5♥

OIeganâ?¢ wins $10.39 (net +$5.39)

prebowser lost $5
GREK2386 lost $0.82

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

En ik stop ermee, ik heb alleen maar beats gehad, op 500 handen 3 BI onder EV :(

Maja niks aan te doen morgen weer een nieuwe dag vol goede moed en poker.

Hier zijn nog 2 van de handjes.

PokerStars
6 Players

Stacks:
UTG bicicletas10 ($1.82) 36bb
UTG+1 riverprayer2 ($16.08) 322bb
CO Beansfum ($5.23) 105bb
BTN prebowser ($5.91) 118bb
SB MaltsevAlex ($5) 100bb
BB Toberzen ($3.82) 76bb

Pre-Flop: ($0.07, 6 players) prebowser is BTN 9♣ 9♦
1 fold, riverprayer2 raises to $0.16, Beansfum calls $0.16, prebowser calls $0.16, MaltsevAlex calls $0.14, 1 fold

Flop: 9♠ K♣ A♣ ($0.69, 4 players)
MaltsevAlex checks, riverprayer2 bets $0.40, MaltsevAlex says "lucky idiot", 1 fold, prebowser calls $0.40, MaltsevAlex folds

Turn: 6♠ ($1.49, 2 players)
riverprayer2 checks, prebowser bets $0.85, riverprayer2 calls $0.85

River: 10:club: ($3.19, 2 players)
riverprayer2 checks, prebowser bets $2, riverprayer2 calls $2

Final Pot: $7.19
prebowser shows three of a kind, Nines
9♣ 9♦
riverprayer2 shows a straight, Six to Ten
7♠ 8♠

riverprayer2 wins $6.89 (net +$3.48)

prebowser lost $3.41
MaltsevAlex lost $0.16
Beansfum lost $0.16

PokerStars
5 Players

Stacks:
UTG prebowser ($7.30) 146bb
CO Barravas35 ($1.93) 39bb
BTN Hackstorch ($1.95) 39bb
SB BuLiUkFF ($21.50) 430bb
BB N0$tradamu$ ($2.60) 52bb

Pre-Flop: ($0.07, 5 players) prebowser is UTG A♠ A♣
prebowser raises to $0.20, Barravas35 raises to $0.50, Hackstorch calls $0.50, 2 folds, prebowser raises to $1.50, Barravas35 goes all-in $1.93, Hackstorch goes all-in $1.95, prebowser calls $0.45

Flop: 2♦ 10:diamond: 4♣ ($5.90, 3 players, 2 all-in)

Turn: 4♥ ($5.90, 3 players, 2 all-in)

River: K♥ ($5.90, 3 players, 2 all-in)

Final Pot: $5.90
Barravas35 shows two pair, Queens and Fours
Q♥ Q♣
Hackstorch shows a full house, Kings full of Fours
K♠ K♦
prebowser shows two pair, Aces and Fours
A♠ A♣

Hackstorch wins $5.66 (net +$3.71)

Barravas35 lost $1.93
prebowser lost $1.95

Beantwoorden
Citeren

Samen met prebowser begin ik aan een project waarbij er gestart wordt met elk een BR van 10$. Hiermee gaan we de SNG's (vooral 0,10$) en mtt tot 1,10$ spelen. Dit is in het begin zeer agressief brm maar we hopen hiermee toch om tegen eind maart elk een BR te hebben van 100$ en daarna zien we wel hoe we verder gaan met ons project.

Dit project wordt voornamelijk opgestart omdat ik mijn vorige BR erdoor heb gespeeld door slecht brm. Door samen een project op te starten hopen we elkaar te stimuleren (en ik me aan brm houd, met uitz. van soms een mtt tot 1,10$).

OP dit blog zullen we onze vorderingen en sommige van onze handen posten gedurende het project.

Grtz

Pokerfacie17 en Prebowser

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Idd, na de staking en de $11 toernooien, wil ik aan mezelf bewijzen dat ik ook met bijna niets een roll kan opbouwen. Dit doe ik gwn omdat het voor mij een leuke challenge is.

En de centjes die ik nu kan uitcashen zijn natuurlijk ook niet mis ;)

Ik ga proberen Pokerfacie17 eindelijk eens niet broke te laten gaan, het gaat moelijk worden, zeker met zo'n kleine BR maar ik denk dat als je 8 $1.10 MTT speelt je toch zeker in 2-3 moet kunnen cashen

De eerste toernooitjes staan vanavond geplant dus:

BR $10

Beantwoorden
Citeren
rrrood
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door PreBowser
En ik stop ermee, ik heb alleen maar beats gehad, op 500 handen 3 BI onder EV :(

PokerStars
6 Players

Stacks:
BB Toberzen ($3.82) 76bb

1 fold, riverprayer2 raises to $0.16, Beansfum calls $0.16, prebowser calls $0.16, MaltsevAlex calls $0.14, 1 fold

MaltsevAlex checks, riverprayer2 bets $0.40, MaltsevAlex says "lucky idiot", 1 fold, prebowser calls $0.40, MaltsevAlex folds

9♣ 9♦
7♠ 8♠

prebowser lost $3.41
MaltsevAlex lost $0.16
Beansfum lost $0.16

Waar wil je nog value van krijgen op de river?

Beantwoorden
Citeren
rrrood
PokerStrategist

Idd, na de staking en de $11 toernooien, wil ik aan mezelf bewijzen dat ik ook met bijna niets een roll kan opbouwen. Dit doe ik gwn omdat het voor mij een leuke challenge is.

Ik ga proberen Pokerfacie17 eindelijk eens niet broke te laten gaan, het gaat moelijk worden, zeker met zo'n kleine BR maar ik denk dat als je 8 $1.10 MTT speelt je toch zeker in 2-3 moet kunnen cashen

De eerste toernooitjes staan vanavond gepland dus:

BR $10

Naja als je redelijk slecht runt, is 8x niet binken zeker mogelijk. Maar des te beter, dan kan je serieus gaan grinden. Want je hebt nu een leuke BR; kies je game, speel veel, wordt beter en bink meer :)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door rrrood

PokerStars
6 Players

Stacks:
BB Toberzen ($3.82) 76bb

9♣ 9♦
7♠ 8♠

prebowser lost $3.41
MaltsevAlex lost $0.16
Beansfum lost $0.16

Waar wil je nog value van krijgen op de river?

Dit is al van even geleden ;) en ja ik heb deze toen ook in het handbeoordelingsforum gezet en daar zeiden ze juist hetzelfde :)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door rrrood

De eerste toernooitjes staan vanavond gepland dus:

BR $10

Naja als je redelijk slecht runt, is 8x niet binken zeker mogelijk. Maar des te beter, dan kan je serieus gaan grinden. Want je hebt nu een leuke BR; kies je game, speel veel, wordt beter en bink meer :)

Bedoel je nu dat ik met meer BR moet starten, of snap ik hem niet?

Beantwoorden
Citeren

Ook hier zijn de eerste tornooitjes ingeschreven, paar 0,10$ 360mans en voor de rest:

0,10 NL Hold'em (turbo, 50$ added)
1,10 NL Hold'em (time 15min)
The Hot 0,55$ (turbo, 2,5K gtd)

BR 10$

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Na gisterenavond te hebben gespeeld ben ik al $1.20 van mijn BR kwijt, dit zorgt ervoor dat ik nog maar een br heb van $8.80.
Deze namiddag zal ik wss weer een super gevoelige time toernooi spelen van $1.10

Deze zijn te beaten als je op een kwartier of halfuur tijd 2-3 goeie handen krijgt en deze stand kunnen houden na de river. Wens me succes! :P

Edit: het zal de 1.10 van 12.00 worden :)

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto
PokerStrategist

succes, bol.
Altijd geintresseerd in een harakira challenge. :coolface:

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Haha bedankt :P

Beantwoorden