Ga naar het forum
ShovingLoose: SNG a...

Meldingen
Alles wissen

ShovingLoose: SNG als maingame

186 Berichten
20 Gebruikers
3 Reacties
6,039 Weergaven
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Resultaten PokerStars

Onder oude screenname:
SNGs gespeeld: 467
Totaal Buy-in: $1340,50
Totaal Cashes: $1363,48
Winst: $12,98
ROI: 0,97%

Onder nieuwe screenname (vanaf 7-12-2014):
SNGs gespeeld: 53
Totaal Buy-in: $183
Totaal Cashes: $142,20
Winst: -$40,80
ROI: -22,30%
Buy-in level: $3,50 (vanaf 1-01-2014)

Resultaten 24hPoker

SNGs gespeeld: 100
Totaal Buy-in: €182,75
Totaal Cashes: €234,55
Winst: €51,80
ROI: 29%

Buy-in level: €1+€0,10/€2,50+€0,25 (vanaf 25-10-2013 tot 1-1-2014)

------------------------------------------------------------------------------------------------
En nu is het genoeg. Dat geswitch van game. Ik heb jarenlang cash games gespeeld zonder succes. Steeds weer wat video's bestudeerd en weer spelen. Maar je moet op een gegeven moment toegeven dat iets je niet goed ligt. Cash games dus. De laatste 2 jaar heb ik van alles gespeeld. Misschien was 6max cash games niks voor mij, maar zou ik mijn draai vinden op de full ring tafels. Nee was het antwoord, dus ik probeerde allerlei SNGs. 2man, 6man, 9 a 10 man en dan normaal,turbo en hyper. Ondertussen startte ik een MTT-blog. Ik ben er namelijk uit dat ik ooit eens een groot toernooi (WSOP, WPT of EPT) zou willen spelen en een WSOP-bracelett is het ultieme doel. De kans dat ik dat haal is klein, maar ach we gaan er gewoon voor. Die blog is hier te vinden:

https://www.pokerstrategy.com/nl/forum/thread.php?threadid=67094

Nu ik ben afgestudeerd als leerkracht basisonderwijs zal ik het drukker krijgen dan toen ik student was. Hoewel de MTTs interessant blijven zal ik vaker een uurtje aan poker kunnen besteden i.p.v. een hele avond. Ik wil een maingame hebben die ik structureel aanhoud. Een uurtje SNG-en lijkt mij prima en na al die jaren zoeken durf ik te stellen dat de Full Ring SNGs het beste bij mij passen.

Ik heb een bankroll van 340 euro op 24hPoker. Ik wil beginnen op €2,50+0,25. 100 buy-ins aanhouden lijkt me echt solide, dus de stap naar de €5+0,50 maak ik bij een roll van 550 euro. De traffic is er echter matig. Voor SNGs bevalt Partypoker me ook goed. Als er een deposit bonus komt zal ik daar ook wat geld op zetten, om daar de $3 te spelen. Daarover meer wanneer ik van start ga daar. Tot die tijd speel ik dit jaar ook nog bij Pokerstars op daar de $10 steller reward op te pikken. Stars en Partypoker gebruik ik om tot 6 tafels te komen, wanneer dit niet lukt op 24hPoker.
In de toekomst zal ik wellicht weer van pokerroom moeten wisselen, omdat de traffic op 24h op de hogere limieten helemaal verdwijnt.

Ik beschik over de basisvaardigheden van het SNG-spel, Pokertracker 4 (laatst verdient met een actie op Coral Poker, waardoor ik weer even ging cash gamen om de benodigde punten snel binnen te halen :P), De ICM-trainer en SNG Wizard. In mijn blog zal ik het ook hebben over zaken die met de software te maken hebben.

Qua boeken heb ik SNG Strategy van Moshman enkele keren gelezen (inmiddels verkocht aan collega SNG-starter Lethaljan), Kill Everyone en ik heb een SNG boek van Phil Shaw als pdf-bestand nog liggen. Ik heb nog allerlei video's van diverse trainingssites op een harde schijf en ik heb enkele van pokerstrategy gezien.

Ik wil elke week minimaal het volgende doen (kan ik aanpassen a.d.h.v. beschikbare tijd):

- Een X-aantal SNGs spelen.
- 50 situaties behandelen met de ICM-trainer.
- Onderhouden van deze blog met handjes en het bezoeken van de blog van Lethaljan.
- Alle gespeelde SNGs terugkijken in SNG Wizard.
- Minimaal 2 video's van pokerstrategy kijken.
- In mijn blog de volgende ontwikkelingspunten bespreken.

In de blog zullen handjes, ideeën over HUD instellen en randvoorwaarden besproken worden. Het doel is om zo ver mogelijk te klimmen in limieten en misschien zelfs ooit van een niveau te zijn dat ik op poker kan vertrouwen als inkomen voor het gezin(die ik dan ongetwijfeld heb). Bijkomend doel is dat er (beginnende) SNG-spelers naar mijn blog verwijzen omdat dat een houvast zou zijn voor het opstarten van een SNG-carrière.

Beantwoorden
Citeren
185 reacties
Okkernootje
PokerStrategist

Hoi SL.
Goed om te lezen en ik kan me heel erg vinden in jouw verhaal. Herkenbaar! Ik zie verschillende overlappen met de manier waarop ik zelf uiteindelijk voor een maingame heb kunnen kiezen. Dat was na diverse omzwervingen (zelfs cash omaha) eind 2011 sng. Specifiek 6max turbo's. Ook de werk-poker, sites en zelfs bankroll, boeken en software zijn nagenoeg hetzelfde.

Ik zit ook op Party, maar vind daar de trafic bij tijden ernstig matig. Daarnaast vind ik die nieuwe software (vnl. de visuals) ruk, maar dat kan persoonlijk zijn. Veld is daarentegen zwak. Vul bij met Stars, waar traffic en visuals helemaal top zijn, maar dan de tegenstand ook weer iets groter.

Ik bied me aan als je specifieke vragen hebt of zoiets. Mijn ervaring ligt in SNG's (vnl. 6max, vnl. turbo) tot $7. Ik kan me bovenal erg vinden in de (eind/secundaire)doelstelling die je over beginnende SNG spelers hebt. Daar denk ik dat we wellicht beiden beter van zouden kunnen worden en tegelijk aan jouw doel kunnen werken.

Ik volg.

Beantwoorden
Citeren

Heel erg mooie, duidelijke en vooruitstrevende blog! Heb genoten van de opening, en hoop dat je elke doel weet te bereiken.

Ik wens je heel veel succes toe met je pokercarrière!

Deze blog ga ik uiteraard weer met veel plezier volgen.

:)

Beantwoorden
Citeren
vangansbekes
Poker Player

Bolletje, veel succes. :)

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door ShovingLoose
En nu is het genoeg. Dat geswitch van game. Ik heb jarenlang cash games gespeeld zonder succes. Steeds weer wat video's bestudeerd en weer spelen. Maar je moet op een gegeven moment toegeven dat iets je niet goed ligt. Cash games dus. De laatste 2 jaar heb ik van alles gespeeld. Misschien was 6max cash games niks voor mij, maar zou ik mijn draai vinden op de full ring tafels. Nee was het antwoord, dus ik probeerde allerlei SNGs. 2man, 6man, 9 a 10 man en dan normaal,turbo en hyper. Ondertussen startte ik een MTT-blog. Ik ben er namelijk uit dat ik ooit eens een groot toernooi (WSOP, WPT of EPT) zou willen spelen en een WSOP-bracelett is het ultieme doel. De kans dat ik dat haal is klein, maar ach we gaan er gewoon voor. Die blog is hier te vinden:

En daar heb ik dus ook last van..
Ik ga je volgen..zit momenteel in zelfde schuitje

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Succes met de SNG's en je nieuwe blog

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet
PokerStrategist

Bol! :D

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

https://www.pokerstrategy.com/nl/forum/thread.php?threadid=67094

Je kunt je doelstelling soms niet hoog genoeg leggen he, en er zijn mensen hierin community die met bijvoorbeeld potje van $200 steps zijn gaan spelen en uiteindelijk EPT hebben gehaald dus het kan zeker.

Suc6 en ik verwacht wel een interview met je als jet het ook echt haalt.

Beantwoorden
Citeren

"The Shove" is een winnaar, dus hij haalt dat zeker. Voel me weer beter gemotiveerd door zijn motivatie en nieuwe blog.

:)

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose Topicstarter
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Leuk dat er gelijk zoveel reacties zijn op deze blog. :) Mocht ik eens een EPT winnen dat geef ik natuurlijk een interview aan Pokerstrategy en dan vier ik het met een freeroll voor alle Nederlandse en Belgische leden :pokerface:

Okkernootje, je kan bij options bij Partypoker op costumize klikken en dan kan je de eerste layout van de site kiezen. Ik speel vooral 's avonds, dan is de traffic wel te doen.

Als eerste mijn HUD aangepast. Voor de SNGs hecht ik (op dit moment) het meeste waarde aan:

Aantal handen/Naam speler verkort/ VPIP/PFR/3bet
Attempt to steal/Fold against attempt to steal/continuationbet op de flop/fold vs continuationbet op de flop

Omdat het tijdens het spelen nog wel eens niet lukt iets te noteren, wil ik dit ook tijdens het nalopen van de SNGs in pokertracker doen. Ik was eerder vergeten het note-blokje toe te voegen. Nu kan ik in de replayer notes maken van het spel van mijn tegenstanders. Volgende stap is het creëren van een HUD die de stats bijhoudt als we met 6man of meer zitten, en eenjte voor 4/5 man en een ITM-hud. Als ik nu 31/17 VPIP/PFR stats zie weet ik niet waardoor dit komt. Zijn het allemaal handen in de beginfase van de SNGs of zit er ook het agressievere bubble-spel in verwerkt? Dat wil ik nog duidelijker hebben.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Zelf al voor de win in EPT gaan, like your attitude _evil:.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Veel suc6 mate!

Ik zou alleen nooit voor Party kiezen, want de software loopt bij mij steevast in het honderd, zuigt ook nog eens en ik meen dat je nu ook een fee moest betalen (nee, geen vrouwelijke) om uit te cashen. Er zijn betere rooms ;)

Beantwoorden
Citeren

Is wel softer daar.

Beantwoorden
Citeren
vangansbekes
Poker Player

Veel su6 met je doelstellingen. :)

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose Topicstarter
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Helaas verlies op de eerste 4 SNGs. 2 van 2,75 gespeeld en 2 van 1,10. Één zege in een 1,10 SNG. Nu wil ik wat handen bespreken, maar dat is lastig want volgens mij is er geen converter vor Microgaming HH's. Pokertracker 4 convert hem nog redelijk.

Microgaming - 75/150 NL - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4: http://www.pokertracker.com

Hero (UTG): 1,700
MP: 870
CO: 2,290
BTN: 2,130
SB: 1,570
BB: 4,940

SB posts SB 75, BB posts BB 150

Pre Flop: (pot: 225) Hero has J :club: J :heart:
Hero raises to 400, fold, fold, fold, fold, BB calls 250

Flop : (875, 2 players) Q :heart: 3 :diamond: 8 :heart:
BB checks, Hero ......

Wat doen we nu? Ik heb nog 1300 punten en mijn tegenstander heeft 36/4 VPIP/PFR stats.

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje
PokerStrategist

Helaas verlies op de eerste 4 SNGs. 2 van 2,75 gespeeld en 2 van 1,10. Één zege in een 1,10 SNG. Nu wil ik wat handen bespreken, maar dat is lastig want volgens mij is er geen converter vor Microgaming HH's. Pokertracker 4 convert hem nog redelijk.

Microgaming - 75/150 NL - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4: http://www.pokertracker.com

Hero (UTG): 1,700
MP: 870
CO: 2,290
BTN: 2,130
SB: 1,570
BB: 4,940

SB posts SB 75, BB posts BB 150

Pre Flop: (pot: 225) Hero has J :club: J :heart:
Hero raises to 400, fold, fold, fold, fold, BB calls 250

Flop : (875, 2 players) Q :heart: 3 :diamond: 8 :heart:
BB checks, Hero ......

Wat doen we nu? Ik heb nog 1300 punten en mijn tegenstander heeft 36/4 VPIP/PFR stats.

Over verlies/winst over 4 SNG's praten is niet zo interessant (al is direct winst natuurlijk wel leuk). Het gaat erom of je spel goed is. Niet resultaat georienteerd proberen te zijn is - voor iemand die waarsch. ook (net als ik) weinig volume maakt - moeilijk maar wel evident om die spaarzame uurtje poker in de week leuk te houden. De lol moet zitten in je spel (of het herkennen van slecht spel) en dan is resultaat mooi meegenomen.

Ik vind je openingsize erg/te groot. Minraise of max ~325. Dat is een eenvoudig te pluggen leak lijkt me. Voordeel is dat daarna ook je cbets een stuk minder duur gaan zijn en op lange termijn zal dit je chips schelen. Ook komt je betting dan veel lekkerder uit om het erin te krijgen: (pre)300, (flop)400 op 600, (turn)1000 op 1400.

OP: Ik openshove dit gewoon. Je speelt ~11bb. Zeker als er meer van dit soort 36/4 (sample?) banenen achter je zitten.

As played is het gewoon een nasty spot geworden. Zowel bet als check zijn eigenlijk niet zo lekker meer. Bet niet vanwege de eff stacksizes en check niet vanwege het board. Ik denk dat je je af moet vragen of je hier wilt Cbetten en voor stacks spelen op dit board (omdat je denkt dat villain je ook wel met draws, 8x gaat afbetalen) of dat je behind checkt en turn her evalueert. Ik doe het laatste denk ik, maar een kleine cbet en nooit meer folden kan ik ook wel inkomen bij juiste reads.

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet
PokerStrategist

Speel je de 6-max turbo's op unibet? Wat is je Nick? Ik zal je dan nog wel tegenkomen tussen de visjes :D.

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76
PokerStrategist

Je bent begonnen Shove? Heel goed.. doe ik met je mee, maar dan wel op pokerstars. Heb net mijn eerste 22 SnG's erop zitten.
Ik speel wel nog zonder stats, maar special villains verdienen een note.

Houd je ook stats bij van de games zoals aantal gespeeld, de plaatsen en de ROI? Doe ik ook.. das fun.

succes!

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Jonkie76
Je bent begonnen Shove? Heel goed.. doe ik met je mee, maar dan wel op pokerstars. Heb net mijn eerste 22 SnG's erop zitten.
Ik speel wel nog zonder stats, maar special villains verdienen een note.

Houd je ook stats bij van de games zoals aantal gespeeld, de plaatsen en de ROI? Doe ik ook.. das fun.

succes!

welke stakes speel je? misschien treffen we elkaar nog... ;)

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76
PokerStrategist

Ben net begonnen op de $1,50 (1,29 +0,21) :D
Wat is jullie nick?

Beantwoorden
Citeren