Resultaten PokerStars
Onder oude screenname:
SNGs gespeeld: 467
Totaal Buy-in: $1340,50
Totaal Cashes: $1363,48
Winst: $12,98
ROI: 0,97%
Onder nieuwe screenname (vanaf 7-12-2014):
SNGs gespeeld: 53
Totaal Buy-in: $183
Totaal Cashes: $142,20
Winst: -$40,80
ROI: -22,30%
Buy-in level: $3,50 (vanaf 1-01-2014)
Resultaten 24hPoker
SNGs gespeeld: 100
Totaal Buy-in: €182,75
Totaal Cashes: €234,55
Winst: €51,80
ROI: 29%
Buy-in level: €1+€0,10/€2,50+€0,25 (vanaf 25-10-2013 tot 1-1-2014)
------------------------------------------------------------------------------------------------
En nu is het genoeg. Dat geswitch van game. Ik heb jarenlang cash games gespeeld zonder succes. Steeds weer wat video's bestudeerd en weer spelen. Maar je moet op een gegeven moment toegeven dat iets je niet goed ligt. Cash games dus. De laatste 2 jaar heb ik van alles gespeeld. Misschien was 6max cash games niks voor mij, maar zou ik mijn draai vinden op de full ring tafels. Nee was het antwoord, dus ik probeerde allerlei SNGs. 2man, 6man, 9 a 10 man en dan normaal,turbo en hyper. Ondertussen startte ik een MTT-blog. Ik ben er namelijk uit dat ik ooit eens een groot toernooi (WSOP, WPT of EPT) zou willen spelen en een WSOP-bracelett is het ultieme doel. De kans dat ik dat haal is klein, maar ach we gaan er gewoon voor. Die blog is hier te vinden:
https://www.pokerstrategy.com/nl/forum/thread.php?threadid=67094
Nu ik ben afgestudeerd als leerkracht basisonderwijs zal ik het drukker krijgen dan toen ik student was. Hoewel de MTTs interessant blijven zal ik vaker een uurtje aan poker kunnen besteden i.p.v. een hele avond. Ik wil een maingame hebben die ik structureel aanhoud. Een uurtje SNG-en lijkt mij prima en na al die jaren zoeken durf ik te stellen dat de Full Ring SNGs het beste bij mij passen.
Ik heb een bankroll van 340 euro op 24hPoker. Ik wil beginnen op €2,50+0,25. 100 buy-ins aanhouden lijkt me echt solide, dus de stap naar de €5+0,50 maak ik bij een roll van 550 euro. De traffic is er echter matig. Voor SNGs bevalt Partypoker me ook goed. Als er een deposit bonus komt zal ik daar ook wat geld op zetten, om daar de $3 te spelen. Daarover meer wanneer ik van start ga daar. Tot die tijd speel ik dit jaar ook nog bij Pokerstars op daar de $10 steller reward op te pikken. Stars en Partypoker gebruik ik om tot 6 tafels te komen, wanneer dit niet lukt op 24hPoker.
In de toekomst zal ik wellicht weer van pokerroom moeten wisselen, omdat de traffic op 24h op de hogere limieten helemaal verdwijnt.
Ik beschik over de basisvaardigheden van het SNG-spel, Pokertracker 4 (laatst verdient met een actie op Coral Poker, waardoor ik weer even ging cash gamen om de benodigde punten snel binnen te halen :P), De ICM-trainer en SNG Wizard. In mijn blog zal ik het ook hebben over zaken die met de software te maken hebben.
Qua boeken heb ik SNG Strategy van Moshman enkele keren gelezen (inmiddels verkocht aan collega SNG-starter Lethaljan), Kill Everyone en ik heb een SNG boek van Phil Shaw als pdf-bestand nog liggen. Ik heb nog allerlei video's van diverse trainingssites op een harde schijf en ik heb enkele van pokerstrategy gezien.
Ik wil elke week minimaal het volgende doen (kan ik aanpassen a.d.h.v. beschikbare tijd):
- Een X-aantal SNGs spelen.
- 50 situaties behandelen met de ICM-trainer.
- Onderhouden van deze blog met handjes en het bezoeken van de blog van Lethaljan.
- Alle gespeelde SNGs terugkijken in SNG Wizard.
- Minimaal 2 video's van pokerstrategy kijken.
- In mijn blog de volgende ontwikkelingspunten bespreken.
In de blog zullen handjes, ideeën over HUD instellen en randvoorwaarden besproken worden. Het doel is om zo ver mogelijk te klimmen in limieten en misschien zelfs ooit van een niveau te zijn dat ik op poker kan vertrouwen als inkomen voor het gezin(die ik dan ongetwijfeld heb). Bijkomend doel is dat er (beginnende) SNG-spelers naar mijn blog verwijzen omdat dat een houvast zou zijn voor het opstarten van een SNG-carrière.