Ga naar het forum
ShovingLoose: SNG a...

Meldingen
Alles wissen

ShovingLoose: SNG als maingame

186 Berichten
20 Gebruikers
3 Reacties
6,042 Weergaven
ShovingLoose Topicstarter
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Hé Jonkie, ik noteer mijn vorderingen in de openingspost :)

Het gaat inderdaad niet om het verlies op die 4 SNGs, ik hecht er dan ook geen waarde aan. Ik denk dat het belangrijk is om als beginnende speler ook het reviewen serieus te nemen (ook als je gevorderd bent trouwens). Ik had namelijk niet eens gezien wat mijn stacksize was. Erg knullig natuurlijk en nu zit ik in een lastige spot, want de Cbet kost me te veel.

Ik heb de flop gecheckt, om geen kostbare chips te verliezen. De turn checkt hij op een 5♣. Nu acht ik de kans groter dat mijn hand goed is. Wat doe ik nu?

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door ShovingLoose
Ik heb de flop gecheckt, om geen kostbare chips te verliezen. De turn checkt hij op een 5♣. Nu acht ik de kans groter dat mijn hand goed is. Wat doe ik nu?

Als hij op zo'n board twee keer naar je toe checkt zie ik dat als zwakte en verwacht ik ook voor te liggen. Ik zou hier betten. Maar nogmaals, door de pre keuze heb je hier gewoon een awkward spot over.

Eigenlijk wil je hier een betsizing maken van ~425/495, maar dan gaat het er allemaal lastig in op de river, zeker als villain callt (veel slechte kaarten in het deck voor je op zo'n wet board).

Bet klein > bet groot lijkt mij.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Ik heb ook een kleine bet gemaakt om een beetje aan een flush draw te verdienen of als hij een 8 heeft. En eventueel nog een lager pocket pair.

Ik bet 400, hij callt. Op de river komt een 8 :spade:. Hij checkt weer en ik check hem maar uit. Ik verdien niks meer aan een gebuste flushdraw of als hij opeens een 8 checkt. Ik had nog wel misschien wat kunnen verdienen als hij JJ, TT of 99 zou hebben.

Hij laat 6 :heart: 5 :heart: zien en ik pak de pot. Gelukkig kon ik mijn fout corrigeren, maar dat kwam natuurlijk ook door zijn passieve spel op de flop en turn.

Net weer 6 SNGs gespeeld, 3 van €1,10 en 3 van €2,75. Ging wel lekker voor mijn gevoel, helaas kreeg ik weinig actie op mijn Azen die ik een paar keer kreeg. De resultaten neem ik op in mijn openingspost.

Ik heb nu 1 SNG compleet doorlopen (waar het besproken handje met mijn JJ uit komt) en notes gemaakt bij de spelers in Pokertracker. De vraag is: Maak ik nuttige notes en typ ik ze duidelijk zodat ik ze over een jaar nog begrijp? Zoals ik al eerder zei denk ik dat je als beginnende speler buiten de artikelen van pokerstrategy om de SNG-basis te leren kennen, meteen aandacht moet schenken aan het terugkijken van je SNGs en het maken van notes. Zo kun je je spel snel een boost geven. Omdat ik zelf niet helemaal zeker ben over mijn "review-skills" ga ik de 2 videos van Nagger deze week bekijken over reviewen en notes maken.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn microgaming HH kan invoegen in SNG Wizard? In de microgaming HH staan alle handen die je op de room speelt in het Gamehistory.dat bestand (dus geen text-bestand). In de archieffolder van Pokertracker staan alle HH van alle sites, behalve microgaming....

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje
PokerStrategist

Ik heb ook een kleine bet gemaakt om een beetje aan een flush draw te verdienen of als hij een 8 heeft. En eventueel nog een lager pocket pair.

Ik bet 400, hij callt. Op de river komt een 8 :spade:. Hij checkt weer en ik check hem maar uit. Ik verdien niks meer aan een gebuste flushdraw of als hij opeens een 8 checkt. Ik had nog wel misschien wat kunnen verdienen als hij JJ, TT of 99 zou hebben.

Denk dat deze lijn wel ok is as played.

Maak ik nuttige notes en typ ik ze duidelijk zodat ik ze over een jaar nog begrijp?

Ik note altijd als volgt:
t100 BTN QJo 3x c 20bbai SB CL (bubble)
t=turbo, 100=bb level, positie, hand, raisegrootte, dan actie en eventueel aanvullende info.
Dus hier raise (3x) called villain op de bubble de allin van de small blind (chipleader) met QJo voor 20bb effectief.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Morgen kijk ik de video's van Nagger over het reviewen en notes maken.
Net 50 situaties behandeld met de ICM-trainer. 46 (92%) goed, wat mij betreft een behoorlijke score. 3 fouten maakte ik door 3-handed te wijd te shoven met 8 tot 11 BB. Dat gaan we dus aanpassen volgende keer.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Microgaming - 200/400 NL (6 max) - Holdem - 4 players
Hand converted by PokerTracker 4: http://www.pokertracker.com

Hero (BTN): 3,615
SB: 2,638
BB: 2,280
CO: 4,968

4 players post ante of 25, SB posts SB 200, BB posts BB 400

Pre Flop: (pot: 700) Hero has Q :heart: Q :diamond:
CO raises to 800, Hero raises to 3,590 and is all-in, fold, fold, CO calls 2,790

Flop : (7,880, 2 players) 6 :club: A :diamond: 7 :heart:

Turn : (7,880, 2 players) 4 :club:

River : (7,880, 2 players) 7 :club:

Hero shows Q :heart: Q :diamond: (Two Pair, Queens and Sevens) (Pre 68%, Flop 8%, Turn 5%)
CO shows A :heart: 6 :heart: (Two Pair, Aces and Sevens) (Pre 32%, Flop 92%, Turn 95%)
CO wins 7,880

Logische all-in? Over 64 handen had hij stats van 54/21.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Is inderdaad een logische all-inn met QQ.
Ik zit zo naar de stacksizes te kijken en ik ben benieuwd of dit een 6 max SNG is, want de stacks komen niet op een mooi getal uit (13.231).
Zo ja dan maakt de CO een te losse call en heeft hij geluk gehad.

Succes met de SNG's in november.

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje
PokerStrategist

Misschien is het feit dat je hier een vraag over stelt nog wel het belangrijkste punt...

Maar ot:
- je bent uiteraard aardig risk averse tegen de big stack... Maar met niemand echt heel short crush je met 1 van de beste handen in NLHE zijn openrange. Shove all day any day and twice on sunday!!

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Okkernootje
Misschien is het feit dat je hier een vraag over stelt nog wel het belangrijkste punt...

Klopt, want mijn vraag die ik wil stellen is (het is voor mij logisch om all-in te rammen) onder welke condities je deze hand wel zou folden.

Zou ik heb wel folden wanneer de blinds 600/1200 zouden zijn of wanneer de raiser 5/5 stats zou hebben.

SDK, het is een full ring SNG van 9 man. De getallen achter de komma maken het verschil. Er is 2 keer een halve punt naar boven afgerond.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat verklaart niet dat er '6 max' in de converter staat, maar dat zal dan een foutje zijn.

Eigenlijk lijkt me het niet heel reëel dat je met deze stacksizes een 600/1200 blindlevel zal zijn en zeker tegen deze speler blijft het dan een push.

Tegen een 5/5 speler wordt het lastiger om profitabel te pushen.
Al is het niet heel reëel dat iemand in een 9 max SNG zo tight zal zijn.

Dus kun je QQ alleen folden bij 2 of meer all-inns voor je op de bubble.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Ja, als er 6 man of minder aan tafel zitten zegt Pokertracker dat het automatisch een 6max game is (hij zegt niet dat het een Heads-up tafel is bij 2 man trouwens) bij mijn Microgaming SNGs.

Bedankt voor je reactie SDK! Dus bij 600/1200 blinds pushen we ook? We kunnen namelijk door te folden ervoor zorgen dat de 2 spelers met dik 2000 punten wel all-in moeten gaan. De kans dat ik dan ITM raak zal best groot zijn. Of is dat te defensief gedacht?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat is zo, maar je hebt dan ook een hele grote kans om de big stack te worden en cripple je de big stack bij winst. Dan zou het ook maar net een call zijn volgns HRC.
Al blijft het raar als je met deze stackverdeling in de 600/1.200 blindlevel terecht zou komen, want dan speelt iedereen met maximaal 4bb. Dat zal bijna nooit voorkomen.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Nadat ik weer wat aandacht aan mijn MTT-blog heb geschonken en daarna een paar dagen pokerrust heb genomen, heb ik zojuist na weer een MTT avond wat SNGs gespeeld.

Het ging erg lekker. In elke SNG heb ik KK of AA gekregen met daarna een ideale flop. Niet echt spraakmakende handen gespeeld trouwens. Morgen ga ik weer wat notes maken nadat ik de SNGs heb doorlopen in Pokertracker.
Toen ik eerst notes maakte sloegen ze eigenlijk nergens op.

Raised AQs PF bijv.

Morgen vertel ik hoe ik dat nu doe. En ik wil het 2de deel kijken van de video van Nagger over het reviewen van je game.

Zonet gespeeld:

3 X €2,50+0,25
2 X €1,00+0,10

In totaal dus voor €10,45 ingekocht en €22,05 gecasht! :) :D :] =) :pokerface:
Ik zal de openingspost bijwerken, incl. rakeback!

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje
PokerStrategist

Waanzinnig resultaat, vasthouden dit! ;)

Over de rakeback. Krijg je ook rakeback als je zo weinig volume maakt? Ik heb ooit een deal gehad, maar daar haalde ik het benodigde volume (net) niet om te kunnen cashen. Jij hebt toch ook moeite met volume?

Beantwoorden
Citeren

Geweldig resultaat daar Shove! Super gedaan!

:)

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

rename naar ShovingAces imo. dit zal echt altijd een shove zijn tenzij villain nooit eerder iets anders gedaan dan folden heeft, maar dan heeft ie die stack niet :P

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Waanzinnig resultaat, vasthouden dit! ;)

Over de rakeback. Krijg je ook rakeback als je zo weinig volume maakt? Ik heb ooit een deal gehad, maar daar haalde ik het benodigde volume (net) niet om te kunnen cashen. Jij hebt toch ook moeite met volume?

Ik speel op 24h. Die heeft geen volume eis. Je krijgt altijd 30% rakeback, ook al speel je maar 1 SNG per week. :D

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Lekkere start gemaakt, hopelijk heb je dat een beetje vol kunnen houden?

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Ga vanavond weer SNGs spelen, heb het druk met solliciteren e.d., in het weekend poker ik amper en maandagavond speel ik MTT's voor mijn Freeroll-to-WSOP Bracelett blog.

Straks eerst met de ICM-Trainer 50 situaties behandelen. Ik heb zondag nog wel een paar SNGs gereviewed in Pokertracker, maar ik krijg Microgaming HH niet in SNG Wizard.

Ik maak notes nu op deze manier:

[15/30] VS 3 man, minbet fl/tu/riv met 99 op T886K
[50/100] minraised A5 UTG+1
[100/200] openlimped op bubble met JT, 10 BB stack!

Nog niet zulke codetaal als van Okkernootje, maar volgens mij wel duidelijke notes met toegevoegde waarde(?)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Suc6 _biggrin:

Beantwoorden
Citeren