Ga naar het forum
ShovingLoose: SNG a...

Meldingen
Alles wissen

ShovingLoose: SNG als maingame

186 Berichten
20 Gebruikers
3 Reacties
6,045 Weergaven
ShovingLoose Topicstarter
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Toch eerst even voetbal gekeken en daarna 8 SNGs gespeeld. Het was hard werken want ik kreeg weinig actie op mijn tophanden. Gelukkig kon ik aardig wat stealen en flopte ik lekker op de bubble. Daardoor kon ik mijn verlies omdraaien naar profit!

Gespeeld: 8 SNGs (7 keer €2,50+€0,25 en 1 keer €1+€0,10
Totale buyins: €20,35
Cashes: €33,75
Profit: €13,40

Ik zal de openingspost bijwerken voor de totaalstand. Morgen maar die 50 ICM trainer situaties behandelen. Nu da ik tevreden slapen!

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Één hand waarover ik twijfel uit deze sessie:

Microgaming - 100/200 NL - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

MP: 478
CO: 4,125
Hero (BTN): 1,540
SB: 2,740
BB: 883
UTG: 3,735

SB posts SB 100, BB posts BB 200

Pre Flop: (pot: 300) Hero has 7♥ K♥

fold, fold, fold, Hero raises to 1,540 and is all-in, fold, BB calls 683 and is all-in

Flop: (1,865, 2 players) J♣ 7♦ 5♣

Turn: (1,865, 2 players) T♠

River: (1,865, 2 players) 7♠

Hero shows 7♥ K♥ (Three of a Kind, Sevens) (Pre 56%, Flop 50%, Turn 0%)
BB shows 9♠ 8♠ (Straight, Jack High) (Pre 44%, Flop 50%, Turn 100%)
BB wins 1,865

Goede push? Pokertracker heeft in de replayer ook een ICM-tool en die geeft aan dat dit een krappe push is.

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom
BlackMember

Even visualisatie van het harde werken:

Beantwoorden
Citeren

Goed gedaan ShovingLoose! Mooi resultaat weer. Welterusten! ;)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door ShovingLoose
Één hand waarover ik twijfel uit deze sessie:

Microgaming - 100/200 NL - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

MP: 478
CO: 4,125
Hero (BTN): 1,540
SB: 2,740
BB: 883
UTG: 3,735

SB posts SB 100, BB posts BB 200

Pre Flop: (pot: 300) Hero has 7♥ K♥

fold, fold, fold, Hero raises to 1,540 and is all-in, fold, BB calls 683 and is all-in

Flop: (1,865, 2 players) J♣ 7♦ 5♣

Turn: (1,865, 2 players) T♠

River: (1,865, 2 players) 7♠

Hero shows 7♥ K♥ (Three of a Kind, Sevens) (Pre 56%, Flop 50%, Turn 0%)
BB shows 9♠ 8♠ (Straight, Jack High) (Pre 44%, Flop 50%, Turn 100%)
BB wins 1,865

Goede push? Pokertracker heeft in de replayer ook een ICM-tool en die geeft aan dat dit een krappe push is.

Ik gebruik zelf een andere ICM-tool en die gebruikt nashranges.
Dan kom ik ook op een +ev shove.
Al ga ik er wel vanuit dat dit een 9 mans SNG is.
Dan is het een +EV shove van +0,22 en kun je met 35.3%, 22+ Ax+ K2s+ K8o+ Q7s+ QTo+ J8s+ JTo T7s+ 97s+ 87s 76s pushen in deze situatie zonder antes in het spel.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Bedankt mannen, tot nu toe gaat ie vrij goed :)
Hoewel ik net wel slechts 43 van de 50 situaties goed heb van de ICM-trainer.

Ik zie dat het verschil tussen 10BB of minder ten opzichte van 10,5 BB enorm is in je pushingrange...

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Vanmiddag even weer wat SNGs gespeeld. Traffic is overdag niet best op 24h.

Gespeeld: 12 stuks
Buy-ins: €24,75
Cashes: €36euro

Ik zal deze cashes in mijn totaalstand in de openingspost verwerken + de 74 eurocent aan uitbetaalde rakeback :)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Mooi resultaat over 12 games.
Hoe is het pokerniveau van de gemiddelde speler eigenlijk op 24h?

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Op de €1,10 SNGs Full Ring is het echt laag en op de €2,75 Full Ring is het ook nog niet denderend. Van de rest heb ik geen idee, 10nl Blaze Poker (Rush, Zoom versie) is het ook niet heel pittig.

Denk dat het een goede room is om op te spelen als je niet zoveel tafels speelt. Tot 100NL 6max cash is er genoeg traffic als je 4 a 6 tafels speelt, daarboven is het lastiger (maar ik kijk nu overdag). MTT's zijn bijna allemaal rebuys en die speel ik (nog) niet. Als cashgamer lijkt me het een prima room dankzij de 30% rakeback zonder minimum rake eis.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Net de 50 situaties met de ICM-trainer gedaan en 45 goede beslissingen. Alle foutjes waren vrij nipt en bij 3-handed en heads-up spel. Dat is dus een leerpunt.

Ik kijk deze week de volgende video's van Collin Moshman:

- Live 12-Tabling 9-Man SNGs
- Collin 4-Tables The Micros

Verder wil ik weer wat SNGs van mezelf analyseren en zoeken naar interessante handjes.

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje
PokerStrategist

Ik maak notes nu op deze manier:

[15/30] VS 3 man, minbet fl/tu/riv met 99 op T886K
[50/100] minraised A5 UTG+1
[100/200] openlimped op bubble met JT, 10 BB stack!

Nog niet zulke codetaal als van Okkernootje, maar volgens mij wel duidelijke notes met toegevoegde waarde(?)

goed bezig shove!
In reactie op bovenstaand is het wellicht handig om de positie van villain in je notes te verwerken. Want uit pos of in pos maakt natuurlijk enorm uit. Ook stackgrootte maakt natuurlijk uit.

Stel jezelf de volgende vraag:
- vb 1: vs 3 man... was dat uit of in pos?
- vb 2: minr ... maar met welke stackgrootte? Als shorty of als bigstack of...
- vb 3: 1) hij openlimped,... van welke positie? En wat deed ie postflop ermee (aangezien je een note ervan hebt? Een shove callen? Hoe diep?

Kijk maar of je er iets mee kunt!

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Okkernootje

Ik maak notes nu op deze manier:

[15/30] VS 3 man, minbet fl/tu/riv met 99 op T886K
[50/100] minraised A5 UTG+1
[100/200] openlimped op bubble met JT, 10 BB stack!

Nog niet zulke codetaal als van Okkernootje, maar volgens mij wel duidelijke notes met toegevoegde waarde(?)

goed bezig shove!
In reactie op bovenstaand is het wellicht handig om de positie van villain in je notes te verwerken. Want uit pos of in pos maakt natuurlijk enorm uit. Ook stackgrootte maakt natuurlijk uit.

Stel jezelf de volgende vraag:
- vb 1: vs 3 man... was dat uit of in pos?
- vb 2: minr ... maar met welke stackgrootte? Als shorty of als bigstack of...
- vb 3: 1) hij openlimped,... van welke positie? En wat deed ie postflop ermee (aangezien je een note ervan hebt? Een shove callen? Hoe diep?

Kijk maar of je er iets mee kunt!

Hé Okkernootje, bedankt voor de tips! De eerste 2 zijn wat dat betreft onduidelijke inderdaad. De derde maakt voor mij op de bubble (dus 4man)weinig uit of dat als UTG of UTG+1/Button gebeurd. Als er iets bijzonders gebeurd op de flop of latere straten zet ik dat in mijn notes. Het is echter niet precies te achterhalen, maar zoals het hier staat zal het check/check of een fold geweest zijn. Ik ga zeker kijken hoe ik mijn notes nog duidelijker kan maken :)

Beantwoorden
Citeren
CheckRaise1990
PokerStrategist

Heb overlaats vid gezien waar notes maken goed werd toegelicht en misschien ook een goed idee om kortere notes te maken over algemene playstyle van je tegenstander, als je bepaalde handen/situaties allemaal wilt opnemen kan het onoverzichtelijk worden.

Elke kleur bvb eigen playstyle aan geven en zo kan je vrijwel snel taggen tegen wat voor tegenstander je zit.
Mja ook wel groot deel persoonlijke keus hoe je notes maakt en wat beste voor je werkt.

Beantwoorden
Citeren

kzou ook gewoon MR tikken ipv minraised.

Verder als je zilver hebt ;-) , zou je wellicht dit artikel over notes kunnen lezen.

http://www.pokerstrategy.com/strategy/mtt/1990/1/

Succes _thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Ah super, heb nog nooit bij de Engelse afdeling gekeken, maar daar hebben ze dus meer/andere artikelen dan de Nederlandstalige. En aan de zilver status heb ik ook genoeg om het artikel te mogen lezen. :) Goede tip! :)

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet
PokerStrategist

Je hebt bij op de engelse en duitse site nu ook de Pokerschool 2.0. Zijn artikelen die meer bij deze tijd van poker passen.
ps wat is je screenname op microgaming? Dan weet ik dat ik je moet vermijden :D

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ah super, heb nog nooit bij de Engelse afdeling gekeken, maar daar hebben ze dus meer/andere artikelen dan de Nederlandstalige. En aan de zilver status heb ik ook genoeg om het artikel te mogen lezen. :) Goede tip! :)

Inmiddels is de Nederlandse Strategiesectie vernieuwd qua indeling en is het denk ik makkelijker om alle artikelen te vinden: strategieartikelen

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Ik vond de vorige opzet van de strategieartikelen ook duidelijk genoeg hoor, dus ik heb in de Nederlandse afdeling niet echt iets gemist. Maar er zijn dus gewoon andere/meer artikelen op de engelse afdeling van pokerstrategy. pbijvoet, ik stuur je even een vriendenverzoek :)

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet
PokerStrategist

Ik vond de vorige opzet van de strategieartikelen ook duidelijk genoeg hoor, dus ik heb in de Nederlandse afdeling niet echt iets gemist. Maar er zijn dus gewoon andere/meer artikelen op de engelse afdeling van pokerstrategy. pbijvoet, ik stuur je even een vriendenverzoek :)

No problem, maar volgens mij zijn wij al vrienden :coolface:

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Ja, ik heb er 19 en ik weet nu al niet meer uit mijn hoofd wie wel en wie niet :P

Beantwoorden
Citeren