Ga naar het forum
ShovingLoose: SNG a...

Meldingen
Alles wissen

ShovingLoose: SNG als maingame

186 Berichten
20 Gebruikers
3 Reacties
6,044 Weergaven
Okkernootje
PokerStrategist

Dan denk ik dat een call best ok is. 30/11 ziet er niet zo solide uit en je wilt niet te veel uit zijn range laten folden. Daarnaast zit je nog redelijk diep.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose Topicstarter
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Het gekke is dat ik normaal gesproken klein zou 3-betten voor value. Echter, er gebeurde iets waar ik af en toe (laten we zeggen per 100 QQ,KK of AA) last van heb. Ineens een soort drang om het voor de flop all-in te pompen. Ik heb geen idee waar het vandaan komt en hoe ik het kan voorkomen. Ik jaag zo veel handen weg waar ik op een gunstige flop veel aan kan verdienen. Hij had AA, dus het geld was er zoiezo wel ingegaan, maar dat maakt hier niet uit natuurlijk.

Verder heb ik veel last gehad van internet wat weer uitviel en weer goed functioneerde. De router hier is niet heel geweldig en ik las op internet dat het een gedoe was om deze te laten vervangen. Zag ik in een folder een WIFI versterker staan. Die heb ik sinds gisteren in gebruik en het internet is nog niet weer uitgevallen. Dus ik hoef me nu niet steeds te bedenken of ik het aandurf wat SNGs op te starten :)

Gisteren een paar gespeeld en zonet nog 6 op Stars. Morgen zal ik eindelijk wat uurtjes achter elkaar spelen zonder problemen :) Niet echt interessante handen in de SNGs de laatste tijd vind ik. De 50 situaties met de ICM-trainer behandelen doe ik nog steeds elke week. Ik zit eigenlijk altijd tussen de 45 en 48 goede antwoorden, wat voor een $3,50 speler wel goed genoeg is denk ik. Met af en toe een uitstapje naar een Rushpoker variant op Coral en 24h en enkele SNGs op 24h lijkt het er op dat ik de Gold status zal verdienen. Er zijn nog enkele mooie video's die ik daardoor kan bekijken :) Ik wil de komende dagen de video "Spelen met 10bb stacks" van Steambull gaan bestuderen. Ik zal de openingspost zometeen weer bijwerken :)

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Net de Theorie Video van Steambull bekeken nu ik de Goud status heb: Steambull's theorie: Ankerpunten. Erg interessante video's die vastigheden in je spel probeert te slijpen. Ik ga de komende week voor mezelf eens noteren welke situaties erg vaak terugkomen, om dat wat ankerpunten te slaan :)

Wederom 45 situaties van de 50 goed bij de ICM-trainer. 4 ervan waren 3-handed/HU situaties. Daar valt nog genoeg winst te boeken. Verder weer wat SNGs doorlopen met SNG Wizard en het viel me mee hoeveel rode kruisjes er te zien waren :)

Beantwoorden
Citeren

_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Omdat ik dacht 's avonds veel tijd te hebben de afgelopen maanden leek het me handig om de focus te zetten op mijn MTT-blog. Dat viel wat tegen al heb ik sinds januari wel mijn eerste MTT gewonnen, daarna nog een paar geshipt en een stap gemaakt in mijn ontwikkeling in die discipline. Het invalwerk als leerkracht begint alweer toe te nemen en over 8 weken krijgen we de sleutel van ons eerste huis. Wanneer ik een avondje echt de tijd heb zal ik verder gaan met mijn missie om uiteindelijk een EPT/WPT/WSOP te spelen en de ultieme droom: Een WSOP-bracelett.

Echter, het komt weer wat vaker voor dat ik bijv. anderhalf uur kan pokeren op een avondje. Daarom pak ik deze blog weer op, want de SNGs zullen beter te combineren zijn met werk en huishouden. Af en toe heb ik nog wel enkele SNGs gespeeld de afgelopen tijd voor bijv. de challenges om tickets te verdienen. Nu weer de echte focus, de SNG echt weer als MainGame!

Deze week wil ik even een selectie maken in de video's die ik de komende tijd wil bestuderen. Daarnaast weer 50 situaties behandelen met de ICM-trainer en in het weekend wat SNG's spelen om die met SNGWizard door te lopen. Ik wil eens wat meer weten over de manier van table-selecten. Is dit nodig op de $3,50? Hoe doe je dit? Wat levert het je op?

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Gelijk even gekeken naar de resultaten tussen januari en nu. Ze hebben mijn ROI van dik 24% gereduceerd naar 1,23%. Een teken dat je aan je spel moet blijven werken. Aangezien ik in deze maanden veel bezig geweest ben met MTT spel (dus buiten ICM), zal dit waarschijnlijk mijn SNG-spel hebben beïnvloed. We gaan weer hard aan het werk om de SNG-skills goed genoeg te krijgen om m'n ROI weer te verbeteren.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Heb zelf nooit aan game-selectie gedaan op de $3,50 games.
Al kan het nooit kwaad om tafels met veel goede regs te vermijden, maar die zullen er denk ik nog niet veel van zijn.
Als je aan gameselectie wilt doen zul je een site, zoals sharkscope en/of pokerprolabs moeten gebruiken om de resultaten van de regulars op te zoeken en ze een notitie te geven, zodat je tafels met 3 of meer goede regs kunt ontlopen.
Andere manier is om alle spelers op basis van je hud-stats allemaal kleurtjes te geven bij de notities. Dan zie je voor je registreert meteen of deze speler(s) goede of slechte hud-stats hebben. Al moet je dan wel eerst tegen de goede regulars spelen voor je weet wie de goede spelers zijn.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Komt vast wel goed met die ROI. Je bent er serieus mee bezig en ik heb er dan ook alle vertrouwen in.

Succes!

Beantwoorden
Citeren

Je gaat er komen, ShovingLoose!

:)

Beantwoorden
Citeren

Dank voor je reactie, en ik ga je ook volgen :) leuk om te lezen dat je je blog weer oppakt. Succes!

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

De laatste dagen een paar SNGs gespeeld, maar het wil nog niet zo snel weer lukken. Heb nu een ROI van -0.04 :facepalm: In SNGWizard staan weinig rode kruisjes en ik meen dat mijn spel ook niet veel minder is dan een half jaar geleden.

Heb een video van Moshman bestudeerd en ik geniet van zijn snelheid van beslissen. Ik wil z.s.m. de video over Ankerpunten van Steambull nog eens kijken en dan zelf wat ankerpunten slaan.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Hoe gaat het met ankerpunten slaan?

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Lastig, ik wilde de video van Steambull kijken. Daar heb ik echter de goudstatus voor nodig, dus maar even flink punten sprokkelen deze maand zodat ik goud haal.

De ICM-situaties gingen wat minder goed dan een half jaar geleden. 43 van de 50 goed.

Beantwoorden
Citeren

Werk aan de winkel voor Tha Shove! :)

Heb gisteren toch maar weer eens gespeeld. Misschien haal ik de silverstatus toch nog. Had een ROI van +15%. Ben er wel tevreden over, maar heb toch veel laten liggen.

Veel succes, en...de FC kan weer op 1 komen!!!

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

+15% is gewoon goed bij STT's en iedereen laat wel eens wat liggen door foutjes.
Ik verwacht een leuke wedstrijd tussen SC Cambuur en FC Groningen in Leeuwarden.
Dus gok ik op een gelijkspel om zelf nog een redelijk goed weekend te hebben en ShovingLoose niet dwars te zitten ;)

Beantwoorden
Citeren

Goede middag ShovingLoose ;)

Ik heb je beginpost weer nagekeken, en moet zeggen dat je buitengewoon gestructureerd en motiverend bezig bent.

Had geen idee dat je al zo ver gevorderd was met de SNG's. Heel mooi om te vernemen!

Na mijn totale crash een aantal dagen geleden, heb je me toch weten te motiveren weer verder te gaan. Hoewel ik toch nog vaak tilt ben ik weldegelijk vooruitgegaan. Ik speel immers voor echt geld, waar dat eerst slechts freerollen was.

Mijn limieten zijn dan nu ook freerolls-50 cents SNG's. Een heel enkele keer een shot op een dollar SNG.

Gisteren na een erg slechte start op 8% ROI gekomen bij een inleg van 5 dollar. Niet gek! Tevens puntjes aan het verzamelen voor de silverstatus. Wat ook niet onbelangrijk is: ben nu aan het multitafelen gegaan, en dat bevalt prima! Vier tafels per keer. Het spel is hierdoor vooruit gegaan! De bankroll gaat weer heel lichtjes omhoog. Feitelijk gaat het dus goed!

Met dank aan "The Shove"! :)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Leuke resultaten Robbie ;)
Ga je eigen blog weer updaten of niet?

Beantwoorden
Citeren

Thanks SDK :)

Ga mijn eigen blog idd ook weer updaten. Door de aanmoedigingen van ShovingLoose heb ik weer zin om verder te gaan.

In de loop van vandaag verschijn ik weer op mijn eigen blog.

Fijn om te horen dat de handbeoordelaar mijn resultaten ook goed vindt. Dat motiveert extra ;)

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Een 8% ROI is prima, zoals je ziet is er dankzij een dipje op stars een prachtig ROI van mij om zeep geholpen. Dat is het moeilijke aan poker, want ik kan nu wel in zak en as zitten, maar als ik de 4 SNGs achter elkaar win heb ik ineens weer een prima ROI. Door veel voorbereidingen op het uit huis gaan en invalwerk als leerkracht minder tijd voor poker dan ik zou willen. Snel goud halen en de ankerpuntenvideo van Steambull kijken en dat ROI weer opkrikken!

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Net 6 SNGs gespeeld. Prima resultaten: 2 keer 1ste, 1 keer 2de en 2 keer 3de. :)
Nu ze nog even in SNGwiz doornemen en morgen weer met de ICM-trainer aan de slag.

Beantwoorden
Citeren