Folden. Vier spelers in de hand is een loterij. Daarbij heb je twee tighte spelers. Twee spelers houden vrijwel niks over. Een QQ folden is heel wat, maar mij lijkt het het beste. Maar ja, wie ben ik?
Ben benieuwd wat je gedaan hebt.
Folden. Vier spelers in de hand is een loterij. Daarbij heb je twee tighte spelers. Twee spelers houden vrijwel niks over. Een QQ folden is heel wat, maar mij lijkt het het beste. Maar ja, wie ben ik?
Ben benieuwd wat je gedaan hebt.
Hey hey, laat ik ook eens reageren. Afhankelijk van het image dat je van bepaalde spelers hebt kan je hier callen of folden imo, maar wat ook wel eens leuk en leerzaam is, is om de ICM Nash calculator in te vullen.
Ik heb hem hier voor je ingevuld: klik
De tabel moet je als volgt lezen:
PU: De speler die pusht.
CA: Speler die callt na een push.
OC: Overcall, speler die hierna evt. nog callt.
In jouw gevalt pusht UTG allin, volgens de NASH calculator (die trouwens van optimale push en callranges uitgaat) zou hij dit doen (mits hij dus optimaal speelt) met een range van 7.5% (JJ+ ATs+ A5s AJo+ KJs+ KQo). UTG+2 callt de shove, dit zou hij optimaal kunnen doen met een range van 2.1% (JJ+ AKs). Stel dat de CO niet callt, kan jij vervolgens profitabel callen met een range van alleen Azen en Koningen.
Nu is het natuurlijk wel zo dat deze ranges uitgaan van optimaal spel, en je reads op spelers etc. hierbij niet meegenomen worden.
Toch denk ik omdat er nog een 3e speler callt, je hier met QQ moet folden.
Ik gebruik de Nash calc nog niet zo lang, maar volgens mij heb ik het zo juist uitgelegd. If not, correct me.
Je uitleg is prima Angstzweet. Je zou eventueel de overshove range van UTG+1 in zijn pushrange kunnen zetten in HRC en dan kun je wel de callrange maken met de CO all-inn.
Al lijken me de optimale nashranges niet heel realistisch in deze situatie, want ik verwacht dat de UTG speler al een capped range zal hebben door de 16bb pushed. Dus dat hij waarschijnlijk QQ+ raised i.p.v. pushed. Al fold ik QQ
tegen 3 all-inns vrij eenvoudig door de ICM dat speelt in een 9 mans SNG.
Eventueel kun je de hand ook posten op het SNG Handbeoordelingsforum, want dan krijg je een beoordeling door een SNG handbeoordelaar.
Dit leek mij ook een fold. Te veel actie, een UTG shove met een flinke stack en ik zit nog comfortabel in het verdere verloop van de SNG met voldoende stack en wat informatie over de andere spelers. AA en KK had ik wel gecalled.
Poker Stars $1.32+$0.18 No Limit Hold'em Tournament - t50/t100 Blinds - 9 players - View hand 2383788
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter
CO: t1735 17.35 BBs
BTN: t1145 11.45 BBs
Hero (SB): t1200 12 BBs
BB: t1206 12.06 BBs
UTG: t1664 16.64 BBs
UTG+1: t1870 18.70 BBs
UTG+2: t1620 16.20 BBs
MP1: t1740 17.40 BBs
MP2: t1320 13.20 BBs
Pre Flop: (t150) Hero is SB with Q
Q
UTG raises to t1664 all in, 1 fold, UTG+2 calls t1620 all in, 2 folds, CO calls t1664, 2 folds, BB calls t1106 all in
Flop: (t6204) Q
T
4
(4 players - 3 are all in)
Turn: (t6204) J
River: (t6204) K
Final Pot: t6204
CO shows A
A
(a straight, Ten to Ace)
BB shows A
A
(a straight, Ten to Ace)
UTG shows 7
7
(a pair of Sevens)
UTG+2 shows K
K
(three of a kind, Kings)
CO wins t88
CO wins t1242
BB wins t2437
CO wins t2437
Over 124 handen heeft hij 13/13 stats:
Poker Stars $1.32+$0.18 No Limit Hold'em Tournament - t150/t300 Blinds + t25 - 5 players
UTG: t2260 M = 3.93
CO: t3065 M = 5.33
BTN: t3155 M = 5.49
SB: t1430 M = 2.49
Hero (BB): t3590 M = 6.24
Pre Flop: (t575) Hero is BB with K
7
3 folds, SB raises to t1405 all in, Hero
Dit is een ideale spot om voor de SB heel los te shoven. Hij zou hier 69.1%, 22+ Qx+ J2s+ J5o+ T2s+ T7o+ 94s+ 97o+ 84s+ 86o+ 74s+ 76o 64s+ 53s+ 43s profitabel kunnen pushen als jij 55.4%, 22+ Kx+ Q2s+ Q3o+ J4s+ J7o+ T6s+ T8o+ 97s+ 98o 87s zou callen volgens HRC. Al zullen er regulars zijn die any 2 hier pushen, omdat de BB vaak veel te tight called in dit soort situaties.
Dus is call hier de beste optie of je denkt dat je tegenstander minder dan 40.0%, 22+ Ax+ K2s+ K3o+ Q6s+ Q8o+ J9s+ JTo T9s gaat pushen hier.
PokerStars - $1.32+$0.18|150/300 Ante 25 NL - Holdem - 5 players
Hand converted by PokerTracker 4
UTG: 2,260
CO: 3,065
BTN: 3,155
SB: 1,430
Hero (BB): 3,590
5 players post ante of 25, SB posts SB 150, Hero posts BB 300
Pre Flop: (pot: 575) Hero has K♠ 7♥
fold, fold, fold, SB raises to 1,405 and is all-in, Hero calls 1,105
Flop: (2,935, 2 players) 7♣ 2♦ A♥
Turn: (2,935, 2 players) Q♥
River: (2,935, 2 players) 3♦
SB shows 3♠ A♠ (Two Pair, Aces and Threes) (Pre 61%, Flop 82%, Turn 89%)
Hero shows K♠ 7♥ (One Pair, Sevens) (Pre 39%, Flop 18%, Turn 11%)
SB wins 2,935
SNG Wizard zegt dat hij 40% of meer moet pushen om de call profitabel te maken. Ondanks zijn tighte stats dacht ik dat hij hier minimaal 50% zou gaan pushen. Een correcte call dus
Gisteren ook nog even gespeeld op Stars en een mooie profit gemaakt, maar er zijn wel veel nits/regulars zeg. Zelfs op de 1,50 stakes. Ik wil nog eens op een doordeweekse dag overdag naar de traffic op Partypoker kijken. Wellicht zet ik daar mijn SNG-maingame voort. Full Tilt bevalt mij niet, Ipoker heeft alleen wat traffic op 1,20 en lager + nog een klein beetje op 5,50.
Het zal dus of Stars of Partypoker worden. Zonet een stuk van de video: Callen op de bubble van Steambull gekeken. Erg interessant!
Inmiddels bijna mijn hele roll uitgecasht op 24h. De tafels lopen me toch te traag vol en met het vertrek van Unibet zal dat alleen maar erger worden.
Gisteren even met mijn vriendin meegekeken, die speelt af en toe op Partypoker. De turbo's leken mij een beetje op crapshoots. Veel sneller dan de Pokerstars turbo's. Zie hier maar eens de Pokerstars en Partypoker blindlevels bij de turbo's:

Ik wil de komende week benutten om te kijken of de standaard sng;s bij party ook een beetje snel vol raken. Ik wil in het nieuwe jaar echt bijv. een dagje SNGs spelen waarbij ik steeds 6 sngs speel. Lijkt me op partypoker best lastig, vooral overdag. Maar ik wil het wel even goed uitzoeken want het niveau is minder hoog dan op pokerstars.
De blindstructuur op Partypoker is over het algemeen niet al te geweldig volgens mij. Wel begin je dacht ik bij Partypoker met 2k chips en bij PokerStars met 1,5k chips in SNG's.
De call met K7o is inderdaad prima. Ik zou zelf als SB any 2 pushen als short stack, maar dat zullen de meeste spelers niet doen.
Ja klopt bij Party heb je 2K als startstack, maar die turbo's betekenen dat je na 12 minuten al in de push fold modus zit en dat je na 16 minuten zelfs bij een dubbelup al moet gaan shoven.
Duur grapje, dat uitcashen. Heb 357 euro uitgecasht op 24h en krijg er bij skrill maar 437 dollar bij. Maar 437 dollar is volgens mij iets van 320 euro, dus de rest gaat blijkbaar op aan het omzetten van de euro's naar dollars?
Dat is wel idioot hoge conversie kosten. Dan kun je het beter direct op je bankrekening zetten. Zal verder denk ik nog wat winstopslag zitten.
Whoops! Nog eens op Skrill gekeken (zonder drank op ;)) en ik heb geen 437 dollar erbij gekregen, maar 473 dollar. Mijn uitgecashtte 357 euro is volgens de wisselkoers 488 dollar, dus 15 dollar aan kosten.
Even de openingspost geupdated. Sinds de start van dit jaar ben ik begonnen op PokerStars om wat meer volume te maken, want in dik 2 maanden heb ik nog geen 100 SNGs gespeeld op 24hPoker. De traffic is daar te laag (gelukkig het niveau ook) om echt veel te kunnen spelen. Mijn PokerStars account is helaas niet tracked en mijn 24hPoker account wel. Daarom open ik zo af en toe daar ook een paar SNGs op dankzij de 10 SP-actie bij elke dag waarop je een SP verdient altijd hier de zilver status te hebben en misschien goud te behalen. Mocht de traffic op 24hPoker te laag zijn dat open ik voor een paar minuten een paar Blaze Pokertafels op de SP binnen te halen (of ik doe dit op Coral Poker, waar ik ook tracked ben). Zo kan ik nog voldoende videos bekijken.
Deze week na een paar $1,50 SNGs (die ik bijna allemaal verloor) besloten de $3,50 als start te nemen om zo kwa VPP/FPP's ook wat meer te halen. Ik heb nu ook de Silverstatus op PokerStars. Verder heb ik de video Callen op de Bubble van Steambull uitgekeken.
Net even gekeken naar mijn begin op Stars: 26 van de tot nu toe gespeelde toernooien waren nog $1,50's. Tijdens het spelen gekeken wat ik wilde aanpassen aan de layouts, stats positionering, geen lobby openen wanneer de SNG start enz. Een goed begin dus
Sinds de laatste update weer 15 SNG's gespeeld, 19 dollar profit en mijn ROI met 2% omhoog gewerkt
Ik zal de openingspost zometeen bijwerken.
PokerStars - $3.16+$0.34|50/100 NL - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4
BTN: 775
SB: 1,300
BB: 2,905
UTG: 2,340
MP: 3,390
Hero (CO): 2,790
SB posts SB 50, BB posts BB 100
Pre Flop: (pot: 150) Hero has Q♥ Q♦
fold, MP raises to 250, Hero ?????
Wat doen we hier? Over 65 handen heeft hij 30/11 stats.
wat zijn de stats/reads van BTN (en SB)? Als die squeeze happy zijn kan je hier callen. Zo hou je de IR in de hand en laat je wellicht BTN (of SB) shoven voor zijn laatste chips. Als er veel passieve spelers achter je zitten zou ik hier voor value raisen ~575, aangezien je liever niet al te veel spelers mee wilt hebben op de flop.
De spelers achter me zijn op basis van 120 handen erg tight en hebben nog niet ge3bet in die handen.