Goedemiddag,
Mijn naam is 'huff', 22 jaar oud en ik ben op dit moment aan het afstuderen in Utrecht, waar ik ook woon.
Een heel aantal jaar geleden kwam ik voor het eerst in aanraking met poker toen ik mijn tv afstemde op Veronica, waar toen PartyPoker's 'The Poker Den' werd uitgezonden. Ik denk dat dit nu zo'n vijf of zes jaar geleden is, als het niet meer is. Ik vond het altijd leuk om te kaarten maar dit spel overtrof alles want ik keek naar o.a. 'The Devilfish' en Tony G die met hun stapel Engelse ponden probeerden hun tegenstanders uit de pot te bluffen of in de val te lokken om zo nog meer biljetten binnen te harken. Niemand in mijn omgeving was toen enthousiast over het spel of wist niet hoe ze het moesten spelen maar mijn liefde voor het spelletje was geboren...
Via mIRC (Toentertijd een veelgebruikte ontmoetingsplaats voor online gamers, ik was in die tijd verslaafd aan het spel 'Tactical Ops', de beste shooter everrrr :D) kwam ik in contact met een persoon die mij doorverwees naar Potraiser Poker en zo maakte ik ook kennis met het fenomeen online poker. Na een hele tijd voor playchips te hebben gespeeld op dit platform kwam ik ook bij sites als Full Tilt Poker en PartyPoker terecht. Uiteindelijk begon ik voor echt geld te spelen op PartyPoker door gebruik te maken van een bonusaanbieding en zo gratis $10 dollar te ontvangen. Nog steeds had ik me op dat moment niet echt verdiept in het spel, geen artikelen gelezen, geen videos bekeken, het bleef vooral bij pokerprogramma's op tv kijken. In één van de eerste toernooitjes die ik speelde (geen idee hoeveel entrants, buy-in etc.) haalde ik gelijk de finaletafel en haalde met een zesde plaats ruim $100 dollar binnen. Je begrijpt dat mijn enthousiasme hierdoor alleen maar groter werd...
Dat bedrag heb ik gelijk gecashed en mijn aandacht voor het poker heeft toen een tijdje stil gelegen, totdat de echter 'PokerBoom' losbarstte....Mensen in mijn omgeving gingen het spelen en ik kon er met mensen over praten maar dit ging nooit echt heel diep op de materie in.
Wekelijks speelde ik in de lokale kroeg met een select gezelschap 10NL en had het idee dat ik toch zeker meer van poker af wist dan de gemiddelde kroegtijger. Even later speelde niemand meer en was de echte 'hype' wel over maar op dat moment ging ik mij steeds meer interesseren voor het spel en dat houdt tot op de dag van vandaag in het lezen artikelen & forums, het bekijken van videos en het spelen van online poker. Gedurende de jaren ben ik toch een verliezende speler gebleken (Ik heb doorlopend gestort maar eigenlijk nooit meer dan $25 dollar in vier maanden, dus heb mijn 'verslaving' altijd wel goed in de hand gehouden en mijzelf hiermee nooit in financiële problemen gebracht). Een paar keer werkte ik mijn bankroll op tot zo'n $200 dollar waarna ik het later allemaal weer verspeelde).
Na jarenlang lezen (lees: lezen, niet studeren) van artikelen, het bezoeken van pokerforums, het bekijken van videos etc. heb ik een paar weken geleden besloten om mij aan te melden bij Pokerstrategy en gebruik te maken van het startkapitaal op Poker 770. In de tussentijd dat het geld nog niet gestort was heb ik dit forum bekeken en nu eindelijk besloten om eens zelf een bericht op een forum te plaatsen, me in de discussie te mengen, om advies te vragen en te praten over het spelletje met mensen die er écht verstand van hebben.
Inmiddels heb ik de tweede $10 dollar ontvangen en nu zo'n 25$ dollar op Poker 770 staan. Ik ga in ieder geval proberen om de volledige 50$ dollar te ontvangen maar mijn handjes die ik ga posten zullen van PokerStars zijn.
Doelen
In beginsel zal ik in dit topic proberen handen te posten en om advies vragen wat jullie zouden doen als jullie in mijn schoenen zouden staan. Waar ik dan vooral naar op zoek ben is de achterliggende redenen van alle plays die gemaakt worden. Ga vooral niet bashen als ik een ABC-hand in dit topic post want ik weet hoeveel uur ik met dit spelletje ben bezig geweest. Ik ben echter op zoek naar een gestructureerde manier om mijn spel te verbeteren.
Daarnaast heb ik de afgelopen jaren veel te maken gehad met het 'op tilt gaan' en zo dus mijn bankroll op een onnodige manier te verspelen. Ook daarom heb ik dit topic gestart om een stok achter de deur te hebben.
Variant
Ik heb gemerkt dat ik SNG's het leukst vind om te spelen en ben dan ook van plan om uitsluitend de $0,50/45 mans te gaan spelen. Dit topic geldt als stok achter de deur om ook echt alleen deze variant te gaan spelen en geen onnodige shotjes te wagen etc.
Bankroll
Vanaf hier zal ik starten met de $30 die ik op PokerStars heb staan nadat ik vandaag mijn eerste sessie heb afgesloten mét het bijhouden van handjes waar ik graag advies om wil hebben. (Deze zal ik later posten)
De reden waarom ik mijn bankroll post is niet omdat ik deze zo snel mogelijk wil uitbouwen (iets waar ik wellicht gaandeweg nog steeds moeite mee zal hebben) maar om mezelf ervan te verzekeren dat ik op mijn best speel als ik na een sessie weer een update plaats op dit forum ;).
Bankrollmanagement
Ik heb eens nagedacht over het BRM dat ik ga aanhouden. Ik ben tot de volgende conclusie gekomen:
$0 - $150 = $0,50 SNG's
$150 - $350 = $1,50 SNG's (Bij $130 weer downmoven)
$350 - $700 = $3,50 SNG's (Bij $300 weer downmoven)
Ik heb het redelijk ruim begroot denk ik maar dat is ook omdat ik tegenover mijzelf moet bewijzen dat ik mij hier aan kan houden, omdat dat in het verleden dus niet is gebeurd.
Verder heb ik nog niet nagedacht omdat mijn eerste doel dan ook is om mijn spel dusdanig te ontwikkelen dat ik op de $3,50/45 mans SNG's goed kan meekomen en mijn bankroll blijf uitbreiden.
Tot slot
Wil ik nog even benadrukken dat ik echt al heel veel uren heb doorgebracht met het lezen van artikelen etc. maar geen ervaring heb met het spreken van jargon, iets dat heel gebruikelijk is op dit soort forums. Ik denk dat ik de basis van het spelletje goed door heb en meer uren heb doorgebracht met het lezen over en het kijken naar het spelletje. Toch is het mij niet gelukt om tot op heden de laagste limieten structureel te verslaan maar dit heeft ook vooral te maken met mijn ongeduld en tilt, iets wat ik moet afleren maar dat is ook een doel van dit topic.
Ik zal echt gaan beginnen met het posten van handjes (in jullie ogen wellicht ABC en waarschijnlijk weet ik in sommige gevallen ook zelf het antwoord wel) maar nogmaals, dit is de plek waar ik vanaf nu mijn spel structureel wil verbeteren.
Muziekje erbij! Ik kom misschien wat serieus over nu, voor de rest ben ik best een gezellige dude, bijna afgestudeerd, voetbal- en tennisfanaat, die graag naar een house/techno-feestje gaat maar op dit moment heeft Dubstep toch echt mijn voorkeur!
Greetings,
huff