Ga naar het forum
The beginning of a ...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] The beginning of a wonderfull journey...

14 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
294 Weergaven

Hallo iedereen,

nu ik me heb voorgesteld zal ik mijn plan even uiteendoen. gelieve wat feedback.

Omdat ik nog maar begin zal ik extra voorzichtig als het om bankroll management gaat. Ik zal dan ook een grotere marge nemen dan de standaard 25BI/stake regel, gewoon omdat ik nog niet over de skills beschik en ook de kans om broke te gaan wil minimaliseren. Eens ik wat gewoon raak aan online play pas dit waarschijnlijk wel aan.

Dit is het plan:
BSS Cashgames FR: 32 BI/stake. (nog niet aan de orde)
SSS Cashgames FR: 35 BI/stake. (nog meer dan BSS om de variance te onderdrukken)
STT: 85 BI/stake.
SnG +18 & MTT: 120 BI/stake.

BSS 2NL: $2.00in 3.50out | 5NL: $5.00 $8.00out | 10NL: $10in $18.00out
SSS 2NL: $0.70in 1.35out | 5NL: $1.75in $3out | 10NL: $3.50in $5out

Mijn bankroll is nu op dit moment $39.59 en ik zal deze na deze post uppen naar 120$ zodanig dat ik ook op mijn gemak enkele STT's kan spelen. Met MTT's wil ik nog wachten, het is aanlokkelijk door de hoge payouts maar ik zie het momenteel toch niet zitten om 8u. te zitten spelen.

Ik heb al een 1400 handen gespeeld, hier vind je de grafiek met bijbehorende sessie overzicht.
Verduidelijking van sessieoverzicht: de meeste handen zijn 2NL SSS anderen waren om een Full-Tilt Academy challenge te completen terwijl ik alles in gereedheid bracht met HM.

Deze avond begin ik aan een eerste grindsessie. Hopelijk mag ik jullie morgenochtend verassen met goed nieuws...

Tot dan!

13 reacties
jova23
Oldschool Grinder

veel succes ermee. ik ga je volgen :)

He, goed overzichtelijk plan. Duidelijke visie is sowieso een goed begin.

Even wat kanttekeningen:

SSS spelen met die stacks van 35bb kan niet. Het is of met 20 of niet. Verder zou ik me focussen op één variant, je geeft zelf aan veel te moeten leren en het nog niet onder de knie te hebben. Waarom meteen meerdere varianten dan? Nergens voor nodig imo.

En weggaan met een x bedrag in je BSS plan. Waarom? Kan je dat mij eens uitleggen. Als het namelijk lekker gaat op een tafel/het een goede tafel is hoef je helemaal niet weg hoor bij BSS. Je speelt namelijk gewoon jezelfde strategie en kan ook (waarschijnlijk) max 1bi verliezen/winnen omdat andere maar met ongeveer 100bb zitten.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Yop Alecos89,

goed punt heb je daar. Waarschijnlijk laat Full-Tilt echte shortstack niet meer toe. Wat stel je voor, gewoon overschakelen naar BSS nu het nog kan of veranderen van site ?(

Die variatie is om te vermijden dat alles eentonig wordt. Constant cashen is ook niet leuk, daarom wil ik het wat meer varieren met bvb 9-man stt's.

Wat je zegt over tafel leaven heb je ook gelijk in, ik wou gewoon het risico minimaliseren om busto te gaan (of winsten verknallen op een tafel) en dat door op een x bedrag beslissen om te leaven.

Ik wil het eigenlijk op alle gebieden vermijden om op tilt te gaan. Daarom probeerde ik zoveel mogelijk potentiele tiltfactoren te vermijden. Vb. je staat op $23.84 op 10NL tafel en verknalt dan de helft al dan niet door een beat, is voor mij al reden tot tilt. Zoals ik bijna overal lees is tilt een van de gevaarlijkste vijanden van je bankroll dus wil ik dat kost wat het kost vermijden. :D

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Dit is het resultaat na +/- 2k. hands.
Sessieoverzicht
Grafiek

Momenteel ben ik te moe om de sessie te analyseren, maar morgenochtend zet ik wel enkele interessante spots in de beoordelingsthread.

samni
PokerStrategist

Hey, altijd leuk om nieuwe leden te zien die effectief niet komen klagen en zich effectief WEL aan het BRM willen houden, keep it up!

Wat je game-keuze betreft, kan ik bovenstaande posts beamen. Probeer je te focussen op 1 game. Ik raad dan idd de BSS aan. SSS is dé variant om het spelletje te leren, maar het is gewoon razend moeilijk om dat nog op een degelijk volume te spelen. BSS / SNG is dus the way to go. Persoonlijk verkies ik de spanning en de afwisseling van een leuk toernooi, maar dat is natuurlijk een keuze die je volledig zelf maakt.

Die 39$ die je nog had? Is dat een restant van je startkapitaal op FTP? Als je je er zo serieus mee wilt bezighouden is dat upgraden naar 120 niet echt een slecht idee imo. Het heeft namelijk vele voordelen als je zelf eens stort. First Deposit Bonus + rakeback zijn dan de voornaamste zaken waar ik aan denk.

Daarnaast kan je beter nog een te tight dan een te loose BRM aanhouden. Ik gebruik quasi voor alles 100 BI / limiet maar ik ben dan ook een echt bankrollnit :P (teveel slechte ervaringen met tilt/broke).

Anyway, veel succes. Keep it updated, zal het zeker volgen!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

welke bonuscode was dat dan? ik heb die gebruikt van het startkapitaal ps150 ... plz zeg me dat het de juiste is :f_cry:

thx voor de support alleszinds ^.^

Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Hey ty4them0n13s,

Dit klinkt als een heel mooi begin!

De bonuscode die je hebt gebruikt (PS150) is inderdaad de bonuscode voor het startkapitaal. Bij je eerste storting activeer je echter automatisch ook nog de first deposit bonus van 100% tot $600 en de rakeback van 27% die je wekelijks ontvangt.

Over het bankroll management: Erg goed dat je dit zo voor jezelf gesteld hebt, het is nooit verkeerd om een iets strakker bankrollmanagement te hanteren, zeker als je net begint met online poker.

Over de bedragen waarmee je de tafel wilt verlaten voor de BSS. Zoals Alecos aangeeft is dit bij de BSS niet perse nodig. Maar het kan soms verstandig zijn, zeker als er andere mensen ook met een grote stack (150+ BB) aan tafel zitten. Je zult dan immers veel "dieper" spelen dan de normale 100BB.
Daarnaast speelt natuurlijk de mentale factor ook mee. Als je het voor je gevoel onprettig vind om met zoveel geld aan tafel te zitten, kan het verstandiger zijn om de tafel te verlaten en gewoon met 100BB aan een nieuwe tafel te gaan zitten.

SSS kun je overigens wel nog spelen aan de "shallow tafels".

Wanneer je BSS gaat spelen, zou ik je naast de normale artikelen uit de strategiesectie ook zeker willen wijzen op de video en artikel serie Crushing NL-50 van Hasenbraten.

In deze serie worden een aantal belangrijke concepten uitvoerig uit de doeken gedaan:

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hallo Lanfear81,

thx voor het doorverwijzen naar de serie, heb de eerste aflevering al bekeken maar bij de tweede stopt hij met streamen rond 37ste min. Zéér interessante serie imo. :f_biggrin:

Ik ben nu dus net begonnen met mijn eerste sessie full ring BSS om mezelf wat te familiarizen met die handchart. Ik upload na afloop wel weer een grafiek en een sessieoverzicht per tafel.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Jaja heren,

ik heb er weer een bewogen sessie op zitten.
Zo'n schommelingen zijn volgens mij niet echt normaal. Ik denk dat ik toch eens wat zal moeten werken aan die swings. Zoals jullie zullen zien heb ik deze morgen de shallow stacks tafels eens uitgeprobeerd maar vond dit uiteindelijk echt niet zo interessant. Dus heb ik besloten om over te stappen naar de BSS. Hoe het me daar is verlopen is aan jullie om te oordelen...

Grafiek
Sessieoverzicht per tafel

Ik heb vandaag ook kennis gemaakt met de site PokerTableRatings, je kan er de progress van je tegenstanders of jezelf volgen. Ook kan je er blijkbaar HandHistorys aankopen. Heeft er iemand daar ervaring mee? Zoja, gelieve eens wat feedback te geven of handen kopen wel interessant is.

Ook heb ik eens LeakBuster (een subprogramma van HM) aangestoken en mijn full-ring handen laten analyseren. Blijkt dat ik 20 leaks heb en nog eens 7 potentiële leaks. Natuurlijk is het een trial en kan ik de meeste leaks niet eens bekijken. Weet er iemand of dit wel degelijk kan helpen om je eigen spel te verbeteren of is dit nog een van de talloze, zinloze programma's om geld uit je zakken te jagen?

Ik zal nu trachten de derde serie in de reeks Crushing $50NL te bekijken en er wat aan over te houden. Morgen volgt dan een update van mijn bevindingen en uiteraard resultaten van de gespeelde sessie(s).

samni
PokerStrategist

Over die grafiek... Die ziet er al bij al niet abnormaal uit. Al lijk je naar mijn mening vrij vaak een grote pot te spelen... Je winnings loopt tot ongeveer hand 2550 gelijk met je allin EV. Het is dus zaak om eens te kijken naar die grote potten die je verloor. Kon je niet anders dan allin-gaan? Dit is vaak het geval bij set over set ed... Of heb je toch fouten gemaakt bij het spelen van de hand? Zo'n zaken uitzoeken zullen je al een eind op weg helpen.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

WTF man, ik geef toe, het niveau is zwak op de micro-stakes, maar dit tart toch wel elke verbeelding. :f_mad:
Dit is maar 1 voorbeeld van de vele handen die ik vandaag gekraakt geweest ben.. Daarnet ook een 100bb shove met QQ op BTN tegen 35/12/1 utg+1 met JJ: Flop J29 Turn K River J .......... ?(

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]CO$12.35:///////;BU$6.60:///////;SB$2.20:///////;BB$4.96:///////;UTG1 (Hero)$11.31:///////;UTG2$6.38:///////;MP1$11.08:///////;MP2$10.58:///////;MP3$13.06:///////;[/tg]

Preflop: Hero is UTG1 with A:d, A:s.
Hero raises to $0.35, 4 folds, CO calls $0.35, 2 folds, BB calls $0.25.

Flop: ($1.1) J:d, 7:c, 9:h (3 players)
BB checks, Hero bets $1.10, CO folds, BB raises to $4.61(All-In), Hero calls $3.51.

Turn: ($10.32) T:d (2 players)

River: ($10.32) 8:s (2 players)

Final Pot: $10.32.
Results follow:

Hero shows a straight, jack high(A:d A:s).
BB shows a straight, queen high(6:d Q:c).

BB wins with a straight, queen high(6:d Q:c).

--------------------------------------------------------------------------------
http://www.PokerStrategy.com
Operation completed... 990 games processed in 0 seconds.

Board: jd7c9h
Dead:

Equity Win Tie Loss Hand
Player 1: 93,636% 93,636% 0,000% 6,364% AsAd
Player 2: 6,364% 6,364% 0,000% 93,636% Qc6d

----------------------------------------

Arjon
Oldschool Grinder

Mja ik zag deze ook bij de klaagmuur, heb er daar ook nog wat uitgebreider op gereageerd.

Sowieso natuurlijk zwaar balen zo'n hand.. :(

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Dag heren,

zoals jullie onwaarschijnlijk gemerkt hebben, heb ik een 3-tal dagen niet meer gespeeld. Ik heb dit bewust gedaan om even tot mijn positieven te komen. Mijn laatste sessie was een catastrofe.

Ik sta inmiddels 3.5 BI in de min met mijn EV-grafiek er af verlies ik enkel 7$. Wat in mijn opinie wil zeggen dat de meeste van mijn flips die ik verloren heb een positieve verwachting hadden maar dat ik verscheidene keren een suckout heb mogen incasseren.

Ongeacht de goede moves heb ik het toch voor elkaar gekregen negatief te spelen. Ik heb heel wat gereflecteerd op de stomme calls die ik gemaakt heb terwijl ik wist dat ik aan het tilten was. En heb voorgenomen om telkens wanneer ik een lichte tilt in mijn spel ontdek meteen te stoppen met spelen.

Hier volgen de grafiek van 3 dagen geleden samen met het sessieoverzicht