Korte into
Eigenlijk heb ik afgelopen week voor mijn gevoel een herstart gemaakt met de 6mans sngs. Na een maand of 3 spelen was ik voor mijn gevoel niet meer als een speler die op de autopilot speelde en vooral afhankelijk van zijn eigen kaarten beslissingen. Hierdoor verloor ik op een gegeven ogenblik mijn motivatie waardoor het eigenlijk nog erger werd. Maar precies een week geleden met mijn coach gesproken en de beslissing genomen om door te gaan. Eerst nog wat sidegames zoals HU hypers enzo gespeeld maar uiteindelijk toch maar weer terug gekomen naar het spelletje wat ik het leukste vind en wat ik eigenlijk ook wel het beste kan: STT!!! Vanaf hier wil ik dus ook een nieuwe blog gaan starten.
Om het plezier niet gelijk weer bij de eerste tegenslag te verliezen ben ik voorlopig wel weer terug gegaan naar de $3,50s. Ik ben wel rolled voor de $7 maar dit komt voornamelijk door het feit dat ik een tournament geshipt heb. Ik wil dus eerst een fatsoenlijk volume hebben voordat ik upmove, ondanks ik de $3,5 wel versla op dit moment. Stom? Ja misschien wel maar ik denk dat ik nog heel veel moet leren en ik beter mijn fouten kan maken op de lagere stakes omdat ze dan iets minder kostbaar zijn. Ander voordeel is dat ik een gedeelte van mijn roll kan gebruiken om eventueel benodigde programma’s aan te schaffen zoals sngwiz, HRC, etc.
Van een zeer bekende sng-speler heb ik het advies gekregen om de 6 en 9mans te gaan mixen. Hierover ben ik nog aan het denken. Ik weet ook niet of ik tableninja in kan stellen dat ik bijvoorbeeld 50% 6mans speel en 50% 9mans. Maar ik ga hierover deze week een beslissing nemen ook in overleg met mijn coach.
Wat zijn mijn doelen?
Allereerst om plezier te houden in het spelen van sng. Als ik op de autopilot ga spelen dan verlies ik schijnbaar op een gegeven moment de interesse en motivatie om nog verder te spelen. Ik denk door me te gaan focussen op beter spelen en beter begrijpen ik continu uitgedaagd blijf om te spelen en beter te worden.
Een volgend doel is om minimaal nog 500 games op de $3,50s te spelen. Ik heb er nu lifetime 695 opzitten en denk dat dit aantal niet genoeg is om te zeggen of je een limiet beat. Dit kun je ook aan de flinke swing zien die in het midden van mijn graph zit.
[IMGM]
[/IMGM]
Het laatste doel wat ik me wil stellen is beter worden………dit ga ik doen door minimaal 2 avonden in de week niet te spelen maar sessie te reviewen of vids te bekijken.
Wat leren we?
Het eerste wat ik leren is spelers identificeren. Een van de belangrijkste dingen die er zijn voor een pokerspeler is het kunnen inschatten van de tegenstander. Hierop kunnen we dan weer onze strategie op afgaan stemmen. Het type tegenstander heeft ook veel invloed op hoe je handen reviewt met sngwiz (of andere programma’s). Dus eigenlijk als je weet tegen welke spelers je speelt en je uiteindelijk weet welke strategie je hiertegen moet gebruiken ben je wel ver gevorderd. Dit zal in mijn komende posts en analyses dan ook steeds terugkomen.
Btw. ik ga geen whine, brag of resultaten hier posten. Misschien elke maand een nieuwe graph om mijn voortgang te laten zien maar dat is het dan ook. Deze blog is bedoeld om mijzelf en andere beter te laten worden.
Inhoud:
1. Player profiling