Ga naar het forum
The learning blog: ...

Meldingen
Alles wissen

The learning blog: 6-max Academy Student

59 Berichten
15 Gebruikers
0 Reacties
3,120 Weergaven
tension11
PokerStrategist

BOL, speel zelf ook 9man STT's (only 1.50 turbo's tho :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

Doelen voor de maand mei:

:heart: Iedere dag 1 hand posten ter beoordeling
:heart: Mijn reloadbonus vrijspelen

Mocht het niet lukken om een hand te posten dan moet ik de dag erna minimaal 2 handen posten ter compensatie.

Misschien ga ik hier wat theorie of zo posten ter lering en vermaak. Dit moet natuurlijk een learning blog blijven. :)

Beantwoorden
Citeren
Qubie
Oldschool Grinder

gogogo!

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

Pfff ik lijk af en toe wel een jojo met de variant die ik speel...vandaag toch weer een handje of 400 cash gespeeld. Eerst de coaching van pleno1 op twitch bekeken en daarna geknald.

Misschien dat ik die 6max academy ook een beetje vanaf de zijlijn ga volgen. Och we hebben weer een nachtje om te slapen en dingen te bedenken. Waarschijnlijk speel ik morgenavond mtts of iets dergelijks. :D

Misschien de titel van deze blog ook maar eens aangaan passen.

Ow ik heb wel wat handen die ik kan posten maar die staan dan wel bij de cashgames dus mocht iemand ze zoeken als bewijs voor mijn dagelijkse opgave. :D

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

[IMGm] [/IMGm]

Solid red line for the moment. :D

Heb vorige week de coaching van Pleno1 gekeken ivm de Gold Academy en bevalt goed. Lekker af en toe een avondje zoom NL10 spelen als ik zin heb. Is ook makkelijk in te plannen of af te sluiten. Wou eigenlijk de regular tables gaan spelen op stars maar daar word ik niet echt vrolijk van de wachtlijsten......misschien toch maar een andere room zoeken.....

Ben ook weer even overgestapt naar HEM omdat PT iets niet goed doet met zoom. De stats staan soms goed en vaak fout wat niet echt handig is.

Morgen lekker avondje spelen als ik alleen thuis ben. :)

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

Eerst de nieuwe video van Uri Peleg bekeken die bij de Gold Academy hoort. Zal deze vid nog een paar keer moeten bekijken om alle concepten die hier voorbij komen te begrijpen.

Ik hoop dat ik morgen op tijd klaar ben met hardlopen zodat ik om 8 uur gelijk kan aanschuiven bij de coaching en dit keer live kan kijken en wat vragen kan stellen.

Vorige week heeft Pleno1 de button play onder de loep genomen. Als je deze positie goed speelt heb je volgens hem al gelijk een overall winrate van 1bb/100. Ter illustratie opende ik readless eerst ca 40% vanaf de BTN nu is dat ongeveer 62%.

Ter afsluiting van de dag 2 handen die ik gewoon enorm dom speel en mij dus een heel stuk van de winst hebben gekost de laatste dagen.....

Poker Stars, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

BTN: $14.10 (141 bb)
Hero (SB): $10 (100 bb)
BB: $14.03 (140.3 bb)
UTG: $10 (100 bb)
MP: $8.96 (89.6 bb)
CO: $17.38 (173.8 bb)

Preflop: Hero is SB with J J
3 folds, BTN raises to $0.30, Hero raises to $1, BB folds, BTN calls $0.70

Flop: ($2.10) 3 6 7 (2 players)
Hero bets $1.20, BTN calls $1.20

Turn: ($4.50) 2 (2 players)
Hero bets $2.58, BTN raises to $11.90, Hero calls $5.22 and is all-in

River: ($20.10) 8 (2 players, 1 is all-in)

Poker Stars, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

BTN: $10 (100 bb)
SB: $23.16 (231.6 bb)
BB: $18.59 (185.9 bb)
UTG: $10.85 (108.5 bb)
MP: $16.71 (167.1 bb)
Hero (CO): $10.25 (102.5 bb)

Preflop: Hero is CO with J J
2 folds, Hero raises to $0.30, 2 folds, BB raises to $0.90, Hero calls $0.60

Flop: ($1.85) 4 A 9 (2 players)
BB bets $1.20, Hero calls $1.20

Turn: ($4.25) 6 (2 players)
BB bets $2.70, Hero raises to $7.43, BB raises to $12.16, Hero calls $0.72 and is all-in

River: ($20.55) T (2 players, 1 is all-in)

Bij beide handen verkloot ik het op de turn. I don't know what I was thinking? :f_cry:

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

Gisteravond de mental coaching van Schnitzelfish en Erik Senqvist gevolgd in het kader van Pleno1's Gold Academy. Wederom een zeer leerrijke ervaring. Al zie ik mezelf niet mediteren voor een pokersessie. :D Maar ik ga zeker een paar dingen die gister besproken zijn toepassen de komende tijd om te kijken of ze werken.

In het verlengde van de coaching ben ik nog een beetje gaan zoeken of er meer te vinden is over hoe alles te optimaliseren. Hoe krijg je meer focus tijdens spelen, hoe leer je beter, etc. Eigenlijk kwam ik al vrij snel bij het nieuwe boek van Jared Tendler uit. Dit wordt dus mijn eerste boek wat ik ga aanschaffen over de mental game. Ik ben benieuwd.

Een concept wat hij (schijnbaar) in zijn eerste boek heeft behandeld is iets wat ik laatst ook tijdens mijn werk (LEAN training) voorbij hoorde komen. Het zijn de 4 stappen die je als leerling moet doorlopen.

1. onbewust incompetent.
Dit is de status waarmee je begint. Je weet nog niet dat je iets niet goed doet. Fouten vallen niet op omdat je niet weet dat het fouten zijn.

2. bewust incompetent.
Hier ben je bewust van de dingen die fout gaan maar heb je ze nog niet opgelost. Maar je weet waar je aan moet werken.

3. bewust competent.
Als je bewust competent bent dan heb je al wat werk gedaan om competent te worden. Maar je moet wel steeds blijven nadenken anders val je terug naar de vorige stap.

4. onbewust competent.
Op dit moment heb je iets geleerd zodat je het blindelings kunt toepassen. Het is dus een vanzelfsprekendheid. Hier wil je naartoe als student. Dingen automatisch goed doen zonder erbij na te denken.

Wat betekenen deze stappen voor mij als (beginnend) pokerspeler?

Op de eerste plaats moet je dus uit level 1 komen. Dit kun je imo doen door veel handen te posten of reageren op andermans handen. Hierdoor word je door andere op je "fouten" gewezen waardoor je in level 2 komt. Dit kun je ook doen door het bezoeken van coachings, actief kijken van video's of lezen van strategie-artikels. Maar ik denk dat een actieve deelname aan de beoordelingsfora het beste werkt.

Hierna kun je dus aan je tekortkomingen gaan werken door wederom dezelfde dingen te doen alleen nu specifiek gericht op het oplossen van een leak. Bijvoorbeeld je cbet te veel dan kun je voornamelijk handen gaan posten waarin je cbet of vids gaan kijken die specifiek hierover gaan.

Dan ga je het bewust toepassen (level 3) en door dit vaak genoeg te doen en te blijven monitoren zul je uiteindelijk in de laatste level belanden.

Dus jullie zullen me iets vaker als normaal in de beoordelingsfora zien en misschien ook met de meest fishy opmerkingen. Maar denk dan maar dat ik nog in level 1 zit. :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

De coaching van Jared Tendler vanavond om 21.00uur komt als geroepen!! Zal zeker even aanschuiven ook al heb ik zelf (nog) geen vragen.

Eerst even bekerfinale kijken ofc. :)

Beantwoorden
Citeren

Goed bezig! :)

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

Af en toe een beetje geluk als je aan het leren bent is natuurlijk nooit verkeerd. :f_biggrin:

PokerStars - $0.10 NL FAST (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

BTN: $12.71 (VPIP: 25.00, PFR: 25.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 8)
Hero (SB): $20.32
BB: $11.46 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 3)
UTG: $32.09 (VPIP: 19.30, PFR: 12.28, 3Bet Preflop: 5.00, Hands: 58)
MP: $8.67
CO: $10.88 (VPIP: 40.00, PFR: 40.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 5)

Hero posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

Pre Flop: (pot: $0.15) Hero has K♥ Q♣

fold, fold, CO raises to $0.40, fold, Hero raises to $1.20, fold, CO calls $0.80

Flop: ($2.50, 2 players) K♦ K♠ Q♠
Hero checks, CO bets $1.00, Hero calls $1.00

Turn: ($4.50, 2 players) 9♠
Hero checks, CO bets $8.68 and is all-in, Hero calls $8.68

River: ($21.86, 2 players) T♣

Hero shows K♥ Q♣ (Full House, Kings full of Queens) (Pre 25%, Flop 83%, Turn 91%)
CO shows A♣ K♣ (Three of a Kind, Kings) (Pre 75%, Flop 17%, Turn 9%)
Hero wins $20.88

Was natuurlijk wat minder geweest als die Q er niet had gelegen......maar dan had ik de turn gebet wss.

Beantwoorden
Citeren
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Bolletje!

Waarom geen cbet in die kq hand? Zitten toch nog veel draws in zijn range waar ie mee gaat callen lijkt me?

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

Ja misschien wel maar ik heb/had het idee dat hij ook veel zou gaan folden. Door een passieve lijn te kiezen op de flop wou ik hem min of meer uit de tent lokken. Ik verwacht dat zijn CO-range dusdanig loose is dat hij vaak gaat folden op een cbet.

Nu lijkt mijn 3bet ook een beetje op een blind defense die ik op deze flop opgeef maar dat is misschien een beetje een vis-gedachte. :) In deze spot werkte het in ieder geval. Maar moet toch zeker eens de vid van Splitsuit gaan kijken over big hands.

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

Vandaag 2 sessies gespeeld van 500 handen. Voor het eerst 2 tafels zoom gepakt wat in de eerste sessie duidelijk te merken was. Al liep ik een paar keer tegen de top van villain aan..........resultaat -3BI in de laatste 100 handen. Was niet op tilt of zo want dit soort dingen gebeuren soms maar toch maar een korte pauze genomen na een uur spelen.

En toen...............

2e sessie gestart weer 500handen (om en nabij een uur) en de dag toch met een zeer bescheiden plus af kunnen sluiten. Maar wat het belangrijkste is, is dat ik denk dat ik niet al te veel grote fouten gemaakt heb. Ik was zelfs even in de zone (lees TMGP deel 2!!) volgens mij in het begin van de 2e sessie.

En vergeet de kortingscode (PokerStrategy) niet voor 10% korting.

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

Afgelopen dagen weer lekker gespeeld. Speel nu dus sessie van ongeveer een uur neem dan een kleine pauze en speel dan weer een uurtje. Op zich gaat dat goed. Kun je even een paar minuten tot "rust" komen en dan weer knallen.

Vandaag ging het ook wel weer lekker totdat er iemand besloot om mij een suck-out te geven.

PokerStars - $0.10 NL FAST (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

BTN: $14.26 (VPIP: 26.32, PFR: 15.79, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 19)
Hero (SB): $14.05
BB: $26.36 (VPIP: 10.14, PFR: 7.25, 3Bet Preflop: 3.45, Hands: 72)
UTG: $10.55 (VPIP: 17.65, PFR: 14.71, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 35)
MP: $32.04 (VPIP: 58.33, PFR: 50.00, 3Bet Preflop: 25.00, Hands: 12)
CO: $12.57 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 3)

Hero posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

Pre Flop: (pot: $0.15) Hero has T♥ 9♥

UTG raises to $0.40, fold, fold, fold, Hero raises to $1.00, fold, UTG calls $0.60

Flop: ($2.10, 2 players) 4♣ Q♣ J♦
Hero bets $1.20, UTG raises to $3.40, Hero calls $2.20

Turn: ($8.90, 2 players) 8♦
Hero checks, UTG bets $3.80, Hero raises to $9.65 and is all-in, UTG calls $2.35 and is all-in

River: ($21.20, 2 players) 4♥

Hero shows T♥ 9♥ (Straight, Queen High) (Pre 18%, Flop 24%, Turn 77%)
UTG shows J♣ J♥ (Full House, Jacks full of Fours) (Pre 82%, Flop 76%, Turn 23%)
UTG wins $20.25

Daarna nog één BI weggegeven aan een vis die zijn set hit op de river......och op de lange termijn verslaan we ze waarschijnlijk wel zullen we maar denken. :)

Ben ook met color-coding begonnen vandaag naar aanleiding van de nieuwe vid van Varune. En begin ook wat kleine samples te krijgen waardoor je de echte vissen of nits er inmiddels uit kunt halen.

Heb nu 3500 handen gespeeld sinds mijn (her)start bij 10k ga ik mijn eerste graph posten. :)

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

Heb ook bedacht om wat materiaal van Pokerschool 2.0 te bestuderen. Wel een geluk dat mijn Duits redelijk op peil is want dat is voorlopig de enige taal die beschikbaar is.

Eerste "les" gaat over ranges. Wat is een range, hoe hit een bepaalde range op de flop, etc. Zeer basic allemaal maar wel nieuw dus leerrijk voor mij. :)

Het strategie-artikel hierover kun je hier vinden en is beschikbaar vanaf basic. Artikel lezen, vid kijken en snel door naar de quiz.

Daarna gelijk doorgestoomd naar de leerstof over Equity. Ook beschikbaar vanaf basic dus iedereen moet deze gewoon kunnen lezen.

In het begin een beetje uitleg over wat equity is en hoe die bepaald wordt. Ik wist bijvoorbeeld niet dat er 1,7 miljoen boardtextures zijn. :facepalm: Maar godzijdank heeft Pokerstrategy het geweldige Equilab uitgevonden.

Artikel wederom bestudeerd en vid bekeken. Quizje maken en gelijk uitslag kijken. :f_love:

Straks nog even de andere twee basic onderwerpen doornemen. Hier ga ik natuurlijk ook voor een 100% score. _cool:

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

Even een kleine update:

Onderdeel positie. Wederom beschikbaar voor basic. :)

En het laatste basic onderdeel: Playability.

Vooral bij de laatste had ik toch af en toe een aha momentje. Wist het wel maar is toch goed om soms wat basis zaken te herhalen.

Het volgende onderdeel is alleen voor silver-members dus zou in principe iets moeilijke moeten zijn. :D

Beantwoorden
Citeren

Bolletje.

Waarom 3-bet je die 910 hand? En op de flop zou ik gewoon folden denk ik. Je hebt hier precies de odds maar je loopt hier bijna altijd ver achter en krijgt op de turn 99% vd keren een bet om je oren waar je zonder straat alsnog moet folden dus eigenlijk gooi je hier op de lange termijn gewoon geld weg imo.

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

Die 9Ts is achteraf gezien niet erg sterk gespeeld inderdaad. Maar dit heet niet voor niks een learning blog. :D

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76
PokerStrategist

Ben je nu helemaal van de STT's af Michel?
Totale focus op cashgames?
En hoe gaat het hardlopen?

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Jonkie76
Ben je nu helemaal van de STT's af Michel?
Totale focus op cashgames?
En hoe gaat het hardlopen?

Ja in principe speel ik nu nog uitsluitend cash.

Probleem met de stt was dat ik totaal mijn motivatie was verloren. In maart en april heb ik daarom ook maar zeer weinig gespeeld en als ik speelde speelde ik van alles door elkaar. Dan dacht ik weer een lekkere sessie te gaan maken maar had ik wat stts geopend en was ik het eigenlijk alweer een beetje zat............dit was eind april. Toen heb ik nog een laatste shot gewaagd maar het gevoel wat ik eerder had kwam gewoon niet terug. Juist op dit moment kwam de Gold Academy voorbij en heb ik besloten om daar eens een paar coachings van te volgen. Zodoende speel ik dus weer een dag of 20 cash. Ik speel nog steeds geen lange sessies maar steek wel weer veel tijd in studie.

En nu heb ik sinds kort op het Duitse gedeelte de Pokerschool 2.0 ontdekt wat echt geweldig is. Ik heb wel het geluk dat ik Duits spreek en versta want dat is wel een vereiste. :)

Hardlopen? 3x per week opbouw fase richting de 10k dat gaat dus goed. :f_love:

Beantwoorden
Citeren