Ga naar het forum
The learning blog: ...

Meldingen
Alles wissen

The learning blog: 6-max Academy Student

59 Berichten
15 Gebruikers
0 Reacties
3,121 Weergaven
Jonkie76
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door michel2311

En nu heb ik sinds kort op het Duitse gedeelte de Pokerschool 2.0 ontdekt wat echt geweldig is. Ik heb wel het geluk dat ik Duits spreek en versta want dat is wel een vereiste. :)

Heb je een link? Ik kan ook wel beetje Duits verstaan :D

Loop je af en toe ook wat wedstrijdjes trouwens?

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

Links staan in mijn posts dus je zou de artikelen zo moeten kunnen vinden. Anders even taal op Duits zetten en dan naar strategie/BSS gaan onder de basic/silver en gold vind je wat nieuw documenten.

En ik zou deze coaching ook even bekijken. Leggen ze een beetje uit wat de bedoeling is van "der Poker Lernpfad".

Nee ik loop geen wedstrijden. Ben ik nog te ongetraind voor maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.

Beantwoorden
Citeren

En hoe bevalt het cashen je so far? :) Leuker spel toch he? :D

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
En hoe bevalt het cashen je so far? :) Leuker spel toch he? :D

Het bevalt goed op dit moment. Results zijn nog niet echt om over naar huis te schrijven maar leren gaat voor korte termijn results.

Ik heb in het begin van mijn "carriere" ook cash gespeeld al was dat vooral starting hand chart erbij er maar knallen. Waar de meeste vaak een alleen maar een call knop hebben had ik een bet-only knop vooral post-flop. Zie ik nu ook nog terug in mijn hoge cbet percentages. Maar gaat steeds beter.

Maar moet zeggen dat ik sinds ik Pokerschool 2.0 heb ontdekt er toch heel anders tegenaan kijk. Lijkt natuurlijk een beetje simpel die quizen over ranges, equity, etc. maar je gaat uiteindelijk naar een verder doel. Daarom is die coaching die ik in mijn vorige post heb gelinkt ook de moeite waard om te kijken. Ik probeer er nu echt naartoe te gaan om in ranges te denken, zeker als ik handen review en dus tijd ervoor heb om dat te beredeneren. Dit is al verder dan ik ooit geweest ben met poker. En dat in een paar weken.

Maar we zijn er nog lang niet. Binnenkort maar eens beginnen met de documenten over de inleiding tot een gameplan. En maar steeds handen blijven posten en reageren dat er misschien iets van onbewuste competentie op gaat treden. :)

Of zoals de Duitsers het zeer mooi zeggen.

Übung macht den Meister!!

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

Hier in het Limburgse land goed weer. Dus vooral wat biertjes gedronken vandaag en weinig poker.

Morgen weer (veel) regen en poker. :D

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

De principes van ranges, equity, card removal en playability snap ik inmiddels wel. Nu wordt het zaak om deze dingen toe te kunnen passen in mijn spel. De enige manier om dit eigen te maken is volgens mij veel reviewen, handen posten en reageren op andermans handen. Ik zal dit de komende tijd dus weer (iets) meer gaan doen. :)

Volgende stap is mijn handreading te werken. Dit is noodzakelijk om het inschatten van ranges te verbeteren. Goed dat er net nieuwe artikelen over dit onderwerp zijn. Zal hier later vandaag of morgen op terug komen.

Vanavond is er weer een seminar georganiseerd. Dit keer met Matt Janda. Toevallig heb ik net zijn nieuwe boek besteld dus dat komt mooi uit. :)

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

Pfff weer een meer als een week geleden dat ik wat gepost heb........

Ben (een beetje) druk met mijn werk en afgelopen weekend even weggeweest dus weinig tijd gehad helaas. Dit weekend weer wat feestjes dus kan weer niet veel spelen. Ergste van alles is dat ik het meest juicy toernooi van allemaal mis......de freelancer freeroll. _cry:

Ben wel even overgestapt naar de regular tables ipv zoom omdat deze schijnbaar toch iets softer zijn en je wat meer reads krijgt op tegenstanders.

Om de wachttijden de vermijden ben ik wel gebruik gaan maken van easy seat. Meer mensen die hier gebruik van maken? En wat zijn de ervaringen hiermee.

Al met al gaan we weer lekker door met leren en spelen of andersom.

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

2 handen, 2 draws, 2 totaal verschillende situaties. Hoop dat er wat mensen zijn die zich geroepen voelen om mee te discussiëren. Ik zal mijn gedachtes later ook wel geven. :)

Hand 1

PokerStars - $0.10 NL (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

MP: $17.11 (VPIP: 25.86, PFR: 12.07, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 59)
CO: $15.68 (VPIP: 19.64, PFR: 8.93, 3Bet Preflop: 4.17, Hands: 56)
BTN: $10.00 (VPIP: 28.57, PFR: 28.57, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 7)
SB: $3.06 (VPIP: 32.08, PFR: 30.19, 3Bet Preflop: 5.56, Hands: 57)
BB: $8.25 (VPIP: 40.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 20)
Hero (UTG): $34.38

SB posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

Pre Flop: (pot: $0.15) Hero has T♥ 9♥

Hero raises to $0.30, fold, CO calls $0.30, fold, fold, BB calls $0.20

Flop: ($0.95, 3 players) 2♦ 5♥ J♥ BB bets $0.40, Hero calls $0.40, CO raises to $1.50, BB calls $1.10, Hero calls $1.10

Turn%s: ($5.45, 3 players) 9♣ BB bets $0.50, Hero calls $0.50, CO raises to $3.10, BB calls $2.60, Hero calls $2.60

River%s: ($14.75, 3 players) A♦ BB bets $0.50, fold, CO calls $0.50

Hand 2

PokerStars - $0.10 NL (6 max) - Holdem - 5 players

SB: $22.52 (VPIP: 25.86, PFR: 12.07, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 59)
BB: $11.01 (VPIP: 19.64, PFR: 8.93, 3Bet Preflop: 4.17, Hands: 56)
UTG: $3.76 (VPIP: 32.08, PFR: 30.19, 3Bet Preflop: 5.56, Hands: 57)
CO: $12.52 (VPIP: 20.59, PFR: 14.71, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 34)
Hero (BTN): $22.04

SB posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

Pre Flop: (pot: $0.15) Hero has J♥ 9♥

fold, fold, Hero raises to $0.20, fold, BB raises to $0.70, Hero calls $0.50

Flop: ($1.45, 2 players) 2♠ 3♥ 7♦ BB bets $0.80, Hero calls $0.80

Turn%s: ($3.05, 2 players) T♥ BB checks, Hero bets $1.45, BB raises to $4.00, Hero calls $2.55

River%s: ($11.05, 2 players) K♥ BB bets $5.51 and is all-in, Hero calls $5.51

Beantwoorden
Citeren

9Thh is een erg vreemde spot maar ik zeg nh.

J9hh defend ik niet vs een 19/8 speler... Gewoon fold preflop en tja stel dat we aannemen dat zijn 3bet range wijd is dan kan een flopfloat wel (als hij niet tevaak turn barrelt). As played is het wel nh vanaf de turn

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

Bij die J :heart:9 :heart: volg ik eigenlijk de nieuwe basischarts van de pokerschool 2.0. Enige (en gelijk ook het moeilijkste) wat ik me nu moet aanleren is het adjusten naar aanleiding van de stats van villain.

Op de flop call ik omdat ik denk dat hij weinig heeft gehit en waarschijnlijk bijna 100% gaat cbetten hier.

Turn krijg ik er een beetje equity bij met mijn 12 outs voor de flushdraw en gutshot. Na zijn check besluit ik te betten (ben nogal aggressief in poker schijnbaar). Hij raised en geeft mij redelijk odds 3,33:1?? Met mijn outs heb ik 3:1 dus zeker met de implied odds een goede call.

Op de river hit ik een van mijn outs en dan is het natuurlijk een snapcall op zijn shove.

Even terug komen op preflop reactie van farma.

Misschien is het hier inderdaad beter om te folden. Zeker tegen een speler met dergelijke stats. Ook is mijn hand (J :heart:9 :heart:) niet echt een goed speelbare hand postflop. Hit ik bijvoorbeeld een J of 9 en geen FD dan weet ik niet waar ik sta en zal ik vaak gedomineerd worden. Dan value halen is ook erg moeilijk.

Beantwoorden
Citeren

Die charts zijn volgens mij deels gemaakt voor die NL bootcamp in maart en gelden dus eerder op NL50+ limieten waar villains veel aggro'er zullen zijn. Daarom staan ze ook bij platinum volgens mij. Wel lekker aanbod daar in het Duits hoor wowie!

Ja J9s kan perfect een call zijn tegen iemand met aggro stats maar die vind je niet veel op jouw limiet. Zijn gap tussen zijn VPIP/PFR wijst al op een laag 3bet% en lage agg% dus hiertegen moet je tighter defenden.

De flop is zelfs tegen aggro gasten close omdat veel spelers zullen 2nd barrellen en je J/9 niet altijd live kunnen zijn terwijl je met een hand als AJ wel vaak live outs hebt. Tegen mensen met een turncbet leak kun je wel looser floaten ja.

Turn is standaard indeed :) Je gaat weinig gecheck/raised worden op dit board, zeker door iemand met die stats.

Beantwoorden
Citeren

Voor J9s daar te callen moet hij echt al 15% positionele 3bet hebben (of dikke postflop leaks). Als iemand daar 12% oid 3bet dan zal ik deze hand eerder in mijn 4bet bluffrange steken en gewoon flatten met TJs

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

Ik weet niet wanneer die charts zijn gemaakt. Pleno1 heeft ze iig ook gebruikt tijdens de Gold Academy coaching. Zo ben ik er dus achtergekomen dat ze bestonden.

Maar de hele pokerschool 2.0 is erop gericht om je te leren spelen zonder charts imo. Denken in kombo's, ranges en equity. Ga ook proberen om deze 3 dingen bij handen te zetten die ik post.

Alleen zijn die charts in het begin wel handig. ;)

Handje van gisteravond:

Full Tilt - $0.10 NL (6 max) - Holdem - 4 players

CO: $10.00 (VPIP: 11.86, PFR: 11.86, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 61)
BTN: $14.91 (VPIP: 11.54, PFR: 11.54, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 29)
Hero (SB): $18.59
BB: $6.68 (VPIP: 18.18, PFR: 9.09, 3Bet Preflop: 4.55, Hands: 56)

Hero posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

Pre Flop: (pot: $0.15) Hero has 5♦ 4♦

fold, fold, Hero raises to $0.30, BB calls $0.20

Flop: ($0.60, 2 players) A♦ 7♦ K♥ Hero bets $0.36, BB calls $0.36

Turn%s: ($1.32, 2 players) 9♦ Hero bets $0.92, BB calls $0.92

River%s: ($3.16, 2 players) A♥ Hero bets $2.21, BB raises to $5.10 and is all-in, Hero calls $2.89

Pre raise ik voor de blinds op te rapen en de hand is op zich goed speelbaar post-flop. Flop een flushdraw dus semi-bluff ik hier iets meer als half pot. Turn hit ik de flush dus mijn bet hier is puur value. River komt een Ah en wederom bet ik voor value. Villain raised mij en ik besluit te callen.

Vanuit villain gezien zal hij hier elke Kx en Ax hand vanaf de flop callen. Denk dat veel van deze handen ook in zijn preflop callingrange zitten (A2-AT, K2s-K9s, K5o-KTo). Waarschijn called hij met Kx ook nog de turn. De raise op de river duidt dan weer op een Ax maar ook tegen die range lig ik mijlenver voor (24 (A7 en A9) van de 116 combo's hebben met beat). Easy call dus of mis ik nog iets (waarschijnlijk pak ik zijn range te loose).

Beantwoorden
Citeren

nh

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

Pffff al bijna een week geen poker gespeeld door andere verplichtingen en nu wordt het ook nog lekker weer............geeft me wel tijd om wat te studeren in de zon. :)

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

Ok we zijn er weer. Vandaag wat $$ weggedonkt met een paar mtts. Just for fun met een sideroll mag natuurlijk ook wel eens. Kans dat ik er ooit een ship neemt natuurlijk toe als ik er meer speel. :coolface:

Om een beetje structuur te krijgen in het studie-proces heb ik iets opgezet (eigenlijk gekopieerd). Elk onderdeel ga ik bestuderen en ik ga pas naar het volgende onderdeel als ik denk dat ik het vorige onderwerp voldoende beheers.

:spade: Handselectie
:spade: Positie
:spade: Board Texture
:spade: Bet sizing
:spade: Handreading & Ranges
:spade: Equity
:spade: Tilt
:spade: Game Selection
:spade: Aanpassen
:spade: Exploiten

Sommige dingen zullen wat sneller gaan dan andere. Maar ik probeer wel om alles met voor iedereen beschikbare materialen (dus bronze/silver/gold of free van internet) te doen. De platinum-charts van pokerschool 2.0 laat ik dus even links liggen.

Mochten er mensen zijn die adviezen, must-reads of iets dergelijks hebben dan just shoot. Ook als er mensen zijn die NL5 of NL10 spelen en mee willen doen.......just post!!

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet
PokerStrategist

In!

Beantwoorden
Citeren
pmania
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
9Thh is een erg vreemde spot maar ik zeg nh.

J9hh defend ik niet vs een 19/8 speler... Gewoon fold preflop en tja stel dat we aannemen dat zijn 3bet range wijd is dan kan een flopfloat wel (als hij niet tevaak turn barrelt). As played is het wel nh vanaf de turn

Als je nu veel dieper zit kun je dan wel iig een call overwegen met eventueel nog history, ik bedoel als je 250bb+ allebei speelt krijg je dan niet veel betere odds om toch een call te maken ? En kun je dan een 4bet niet als 3bet beschouwen en dan t/m 6bet ipv 5bet ofzo (Misschien bedoel ik wel shove maar 6bet/7bet/etc is overzichtelijker qua theorie)?

Beantwoorden
Citeren
pmania
PokerStrategist

Was ist card removal, wie rechnet man das eigentlich aus ?

Beantwoorden
Citeren