Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen
660 Berichten
49 Gebruikers
0 Reacties
14.1 K Weergaven
luca02 Topicstarter
luca02

en hoppa weer 2BI down doordat ik weer 2 preflop allins verlies aan een HU tafel vs weak reg. Eerst AKs < JJ en vervolgens AKs < KK.

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02

VS 18/16 speler met 100% fold to 3bet.
Ik krijg wss alleen actie van beter dus besluit gewoon te flatten.

Ik besluit de flop te leaden aangezien ik hier prima sets/draws kan reppen, aangezien ik pre geflat heb. De OR besluit ineens te check raisen, maar in mijn ogen slaat dit echt nergens op. Overpairs en sets zou hij gewoon cbetten, dus ik zet villain hier op overcards met equity like AQ/AK/KQ/KJ etc. Ik had wss een river shove ook nog gecalled:P

Prima, $0.20/$0.40 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

CO: $13.04 (32.6 bb)
BTN: $59.40 (148.5 bb)
SB: $29.63 (74.1 bb)
BB: $48.81 (122 bb)
UTG: $85.42 (213.6 bb)
Hero (MP): $49.19 (123 bb)

Preflop: Hero is MP with A K
UTG raises to $1.20, Hero calls $1.20, 3 folds, BB calls $0.80

Flop: ($3.80) 5 6 3 (3 players)
BB checks, UTG checks, Hero bets $2.40, BB folds, UTG raises to $6.60, Hero calls $4.20

Turn: ($17) 6 (2 players)
UTG bets $10.40, Hero calls $10.40

River: ($37.80) 6 (2 players)
UTG checks, Hero checks

Results:

Spoiler

$37.80 pot ($1.89 rake)
Final Board: 5 6 3 6 6
UTG showed T K and lost (-$18.20 net)
Hero showed A K and won $35.91 ($17.71 net)

Beantwoorden
Citeren
Yordi85

Oorspronkelijk gepost door luca02
en hoppa weer 2BI down doordat ik weer 2 preflop allins verlies aan een HU tafel vs weak reg. Eerst AKs < JJ en vervolgens AKs < KK.

Kan het zijn dat mensen tegenwoordig niet meer broke gaan met minder dat AK shove allen nog goed is als je weet dat je meer dan 40% FE hebt...
Ik leak veel moneys vanaf NL10.

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02

Oorspronkelijk gepost door Yordi85

Kan het zijn dat mensen tegenwoordig niet meer broke gaan met minder dat AK shove allen nog goed is als je weet dat je meer dan 40% FE hebt...
Ik leak veel moneys vanaf NL10.

Dit was aan een HU tafel, waar ik al super veel 3bet en 4bet dynamiek had met die gast. Dan is AKs gewoon standaard 5bet shove.

Daarnaast is het ook dat ze juist op nl10 niet zo loose broke gaan preflop en al helemaal niet op nl10 zoom. Echter als je op hogere stakes komt zul je zien dat men met een veel wijdere range broke gaat pre.

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02

Uiteindelijk 5BI down vandaag, maar heb op zich wel goed gespeeld. Ik liep simpelweg alleen maar tegen coolers aan.. :f_cry:

Ik begin me ook weer te irriteren aan hm2. Ik had wat handen willen posten die ik tijdens de sessie gemarkeerd had. Nu kijk ik bij reports om de handen op te zoeken en wordt er aan gegeven dat er geen handen gemarkeerd zijn. Niet van alleen de sessie van zojuist maar van de hele maand... Terwijl ik eerder op de dag nog gemarkeerde handen terug heb gekeken. Daarnaast staan alle filters gewoon goed en tot slot mis ik gewoon een hele hoop handen... Wat is dat hm2 toch K****R programma, is echt de grootste miskoop van de afgelopen jaren. Nu vraag ik me af of ik niet beter over kan stappen op PT4, zodra ik weer een wat grotere roll heb.

Iemand die ze beiden heeft geprobeerd en me advies kan geven?

Beantwoorden
Citeren
Yordi85

Het verschil is dat je met HM2 IP & OOP stats hebt + vs HERO.
PT4 vind ik persoonlijk wat dichterbij. Vooral handen posten gaat makkelijker en ook het opzoeken van handen en tegenstanders veel makkelijker. Denk da je pop ups ook beter naar wens samen kunt stellen. Ik heb ze allebij...

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02

Oorspronkelijk gepost door Yordi85
Het verschil is dat je met HM2 IP & OOP stats hebt + vs HERO.
PT4 vind ik persoonlijk wat dichterbij. Vooral handen posten gaat makkelijker en ook het opzoeken van handen en tegenstanders veel makkelijker. Denk da je pop ups ook beter naar wens samen kunt stellen. Ik heb ze allebij...

Denk dat ik binnenkort de free tril versie maar eens ga proberen.

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02

Zojuist maar ff nl20 gespeeld, na de slechte dag van gisteren. Niet echt veel bijzondere handjes gehad. Wel een keer middle set vs topset verloren en die kun je ook wel zien in onderstaande graph (na 700 handen). Wat me opvalt is dat je op deze stakes best wel out of line kunt gaan. Pre flop 3bet ik super veel vanaf de BU/CO en ik krijg dan ofwel veel folds of een call en dan folden ze op een flop cbet. Dit kun je ook terug zien aan de rode lijn, aangezien al mijn winnings z.g.a. van de non showdown komen. Het voordeel van spelers die 3bets OOP callen is dat als je half pot bet je maar 33% van de keren een fold hoeft te krijgen om het profitabel te maken. Het voordeel is natuurlijk dat je veel vaker dan 33% een fold krijgt, eerder iets van 60-80%. Als je geen fold krijgt en niet gehit hebt fold je gewoon op een bet van de tegenstander.

Graph:

Spoiler

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02

Vandaag uiteindelijk weer een slechte run op NL40.
Merk dat dit soort dagen echt slecht voor mijn mindset zijn en ik echt steeds meer het plezier begin te verliezen in NLHE cash. Hierdoor denk ik erover om een switch te maken van maingame. Welke game ik ga spelen ben ik nog niet over uit. De opties waar ik over aan het nadenken ben zijn PLO, 6max hyper sng's en Mtt sng's en regular mtt's.

We zullen zien wat het uiteindelijk wordt, maar ik moet zeggen dat het me wel in bepaalde zin weer enthousiast maakt iets nieuws te leren.

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02

Voor de gein ff 6 van die $1,5 6max hyper sngs opgestart en 3 geshipt. :coolface:

Beantwoorden
Citeren
divvie

sick :coolface:

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02

Denk dat er een overstap naar mtt-sngs en mtt's zit aan te komen. Denk dat ik gewoon onderaan ga beginnen om ervaring op te doen. Ik zal veel video's gaan kijken en artikelen/boeken lezen om zo snel mogelijk naar respectabele stakes up te moven. Denk dat ik ga beginnen met 45 en 180 mans en als dit goed gaat ga ik er mtt's bij pakken.

Beantwoorden
Citeren

mtt is rigged

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02

Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
mtt is rigged

Haha we shall see.

Maar daarom ga ik ook wss de 45 mans als side games erbij pakken.
Belangrijkste is dat ik weer het plezier terug vind in het pokeren. Momenteel voelt het echt alsof ik mijn losses zo snel mogelijk terug moet winnen en dat zorgt alleen maar voor meer tilt. Cashgames zijn nu gewoon echt een 'grind' geworden in negatieve zin. Als ik iets nieuws begin moet ik weer onderaan beginnen zonder bepaalde verwachtingen en zonder druk. Hierdoor hoop ik gewoon weer met een goede mindset te kunnen pokeren. Nu op cashgames voelt het gewoon als 'onder' mijn niveau pokeren, terwijl dit gewoon belachelijk is. Helaas kan ik dit idee/gevoel niet echt loslaten.

Beantwoorden
Citeren
divvie

Ja, cashgames kunnen aardig frustrerend zijn ondervind ik maar weer eens. 600 down in 2 dagen, nog nooit zoveel random shit om de oren gekregen, fml. Self exclude ftw, anders ga ik alleen maar losses chasen :facepalm:

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02

Oorspronkelijk gepost door divvie
Ja, cashgames kunnen aardig frustrerend zijn ondervind ik maar weer eens. 600 down in 2 dagen, nog nooit zoveel random shit om de oren gekregen, fml. Self exclude ftw, anders ga ik alleen maar losses chasen :facepalm:

Self exclude is idd goed op dat soort momenten. Heb dat helaas zelf te weinig gedaan vanwege het gebrek aan andere dingen die ik door de dag heen kan doen. :facepalm:

Ga vandaag wat mtt's opstarten, waaronder de freeroll van PS op William Hill.
Zou mooi zijn als ik daar een diepe run weet te maken.. Free MoaannnieYZz :f_cool: Verder pak ik er wat mtt's op Stars bij en om me niet dood te vervelen in het begin zal ik in de tussentijd de wedstrijd ManU - Liverpool kijken:).

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02

begint goed.. :rolleyes:

Poker Stars, $1.25 Buy-in (150/300 blinds, 25 ante) No Limit Hold'em Tournament, 9 Players

BTN: 10,715 (35.7 bb)
SB: 12,906 (43 bb)
BB: 3,000 (10 bb)
UTG+1: 4,308 (14.4 bb)
UTG+2: 12,235 (40.8 bb)
Hero (MP1): 2,375 (7.9 bb)
MP2: 2,878 (9.6 bb)
MP3: 6,360 (21.2 bb)
CO: 8,113 (27 bb)

Preflop: Hero is MP1 with K K
UTG+1 raises to 4,283 and is all-in, UTG+2 folds, Hero calls 2,350 and is all-in, MP2 calls 2,853 and is all-in, 5 folds

Flop: (8,731) 6 2 Q (3 players, 3 are all-in)
Turn: (8,731) 8 (3 players, 3 are all-in)
River: (8,731) 9 (3 players, 3 are all-in)

Results:

Spoiler

8,731 pot
Final Board: 6 2 Q 8 9
UTG+1 showed 2 2 and won 8,731 (5,853 net)
Hero showed K K and lost (-2,375 net)
MP2 showed 7 8 and lost (-2,878 net)

Beantwoorden
Citeren
divvie

Oorspronkelijk gepost door divvie

Self exclude is idd goed op dat soort momenten. Heb dat helaas zelf te weinig gedaan vanwege het gebrek aan andere dingen die ik door de dag heen kan doen. :facepalm:

Ga vandaag wat mtt's opstarten, waaronder de freeroll van PS op William Hill.
Zou mooi zijn als ik daar een diepe run weet te maken.. Free MoaannnieYZz :f_cool: Verder pak ik er wat mtt's op Stars bij en om me niet dood te vervelen in het begin zal ik in de tussentijd de wedstrijd ManU - Liverpool kijken:).

Haha ja achja. Heb me nu voor 14 dagen excluded, maar zat ff te denken en denk dat ik me maar wat langer ga excluden, mss wel tot begin zomer. Wil in februari met mn afstudeerscriptie beginnen + zit nog met stage die ik moet afronden + enkele tentamens, eigenlijk aardig druk. Heb daarom geen zin om dit allemaal half gebakken te doen omdat ik dan soms in de verleiding kom om wat sessies te spelen omdat ik weer allemaal fish zie zitten :rolleyes:

Als dan alles achter de rug is heb ik wss weer genoeg tijd voor poker, zal dan wss ook wel blogje aanmaken en dan eerst weer ff op nl30 grinden om wat vertrouwen te krijgen om weer snel naar nl50 te gaan.

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02

al out in de freeroll...

KK < AA :rage:

Beantwoorden
Citeren
luca02 Topicstarter
luca02

Poker Stars, $4 Buy-in (15/30 blinds) No Limit Hold'em Tournament, 8 Players

SB: 2,610 (87 bb)
BB: 2,850 (95 bb)
UTG+2: 3,600 (120 bb)
MP1: 2,405 (80.2 bb)
MP2: 3,800 (126.7 bb)
MP3: 2,715 (90.5 bb)
CO: 2,405 (80.2 bb)
Hero (BTN): 3,695 (123.2 bb)

Preflop: Hero is BTN with J J
UTG+2 calls 30, 4 folds, Hero raises to 120, SB raises to 210, 2 folds, Hero calls 90

Flop: (480) Q J 7 (2 players)
SB bets 360, Hero raises to 3,485 and is all-in, SB calls 2,040 and is all-in

Turn: (5,280) 6 (2 players, 2 are all-in)
River: (5,280) 4 (2 players, 2 are all-in)

Results:

Spoiler

5,280 pot
Final Board: Q J 7 6 4
SB showed Q Q and won 5,280 (2,670 net)
Hero showed J J and lost (-2,610 net)

Beantwoorden
Citeren