Ga naar het forum
Van poker naar een ...

Meldingen
Alles wissen

Van poker naar een basisinkomen

34 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
1,224 Weergaven
Noodlejunk
Legacy Member

Inleiding

Mijn naam is Ian, ik ben 20 jaar en ik studeer natuurkunde aan de Universiteit. Ik heb af en toe wat gepokerd in mijn leven, maar ben er nog nooit serieus mee aan de slag gegaan.

Hoe het verliep

Ik begon eerst door de basic artikelen van NL-hold'em te lezen. Verder vertelde mijn neef al snel over HM2 en ben ik vaak de stats ervan gaan gebruiken.
Ik stortte mijn eerste 20 dollars twee weken geleden erop omdat ik vaak stijgende grafieken zag en dacht van "Dat moet ik ook kunnen, zeker met mijn wiskundige achtergrond." Helaas dacht ik er veel te makkelijk over en heb ik nu na 1800 handen aan NL2 tafels een netto verlies van 7,41$.
En dus zag de faalgrafiek van mij er zo uit:

Gelukkig heb ik nu na 5k handen een bb/100 van 3,10.

Mijn stats zijn verder:
VPIP 13,7
PFR 8,99
Steal 27,6
Flop Cbet 72,4
WTSD 29,1

Mijn plan verder

Ik heb het pokeren een beetje opgepikt en ik bleef het echt een leuk spel vinden (gelukkig wel, want als iets snel verveelt doe ik het nooit meer, en als ik iets leuk blijf vinden blijf ik het lang doen). Toen schoot mij opeens iets te binnen: ik heb alleen studiefinanciering van 100 per maand en geen werk omdat ik al aardig druk heb met viool spelen en sporten (poker past precies goed in de dag omdat ik rond middernacht nooit sport/viool mag spelen) dusss nu zou ik heel graag van poker echt een inkomen maken.

Ik hoop dat jullie mij daar graag bij willen helpen aangezien ik nog best :f_grin:fishyyy:f_grin: speel en aardig wat kritiek nodig heb.

Doelen

Ik speel nu op:
NL2 ✓
NL5
NL10
NL25

Bankroll:
$25 ✓
$50
$100
$250
$500

Winst per uur:
$0,50
$2,50
$5,-
$7,50
$10,-

Beantwoorden
Citeren
33 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Hallo Ian

Welkom op het Pokerstrategy forum

Leuk dat je een blog bijhoudt. Speel je full-ring of 6 max cashgames?

Je hebt zo te zien plannen om silver-artikelen te lezen deze week.
Daarvoor moet je minimaal 100 SP hebben gehaald deze maand om deze artikelen te kunnen bestuderen.
Verzamel je op het moment strategypunten om je status te verbeteren?

Eventueel kun je ook elke dinsdagavond om 20.00u de No-limit beginnerscoaching van Rogier volgen en kun je tijdens de coaching vragen aan hem stellen.

Succes met je blog en het spelen van NL2.

Groetjes,
SDK1987

Beantwoorden
Citeren
Noodlejunk Topicstarter
Noodlejunk
Legacy Member

Ik speelde full-ring cashgames, waarbij ik niet multitablede zodat ik meer over juiste beslissingen kon denken.

Ik was vergeten dat mijn strategypoints van mijn pokeraccount niet werden doorgegeven omdat ik Pokerstrategy aan mijn oude pokeraccount gekoppeld had en niet een nieuwe gecreëerd had Pokerstrategy. Ik zal kijken hoe ik dit kan oplossen.

Verder volg ik inderdaad ook de No-limit coaches.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Je mag natuurlijk maar 1 pokeraccount per pokerroom gebruiken.
Dus is het onverstandig om een 2de account te openen i.v.m. multi-accounting en daarvoor kun je een ban krijgen.
Heb je problemen met je oude account?

Beantwoorden
Citeren
Noodlejunk Topicstarter
Noodlejunk
Legacy Member

Hm dat is zeer jammer. Wat ik begrepen heb, is dat je alleen strategypoints kan ontvangen als je via Pokerstrategy een account op een pokercliënt aangemaakt heb. Aangezien ik geen 2e account mag aanmaken is de enige manier om silver-artikelen te lezen door strategypoints te kopen?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Een andere mogelijkheid is om bij een andere pokerroom een account te openen.
Dus neem ik aan dat je oude account niet is aangemaakt via de bonusinstructies van de betreffende pokerroom. Dat was mij niet helemaal duidelijk in je eerdere post.

Beantwoorden
Citeren
Noodlejunk Topicstarter
Noodlejunk
Legacy Member

Nee de bonusinstructies was ik inderdaad vergeten, maarja fouten gebeuren.

Heeft verder iemand enige ervaring met de starthandenkaart van leakbuster, of is het voor mij echt belangrijk om 100% aan de BSS starthandenkaart van Pokerstrategy te houden?

Beantwoorden
Citeren
Noodlejunk Topicstarter
Noodlejunk
Legacy Member

Ik ben vandaag weer wezen pokeren na wat artikelen goed te bestudeerd te hebben. Het is een klein sample maar na de 2.000 handen (waar ik gestopt was) een steile helling omhoog, het betekent volgens mij nog niet zo veel maar ik ben er aardig trots op :).

De artikelen hier zijn echt ontzettend goed, ik heb vooral hoe ik goed na de flop moet spelen van de bronzen artikelen lekker in mijn hoofd gestampt. Verder had ik tijdens het pokeren echt het gevoel alsof mijn controle en zelfvertrouwen 150% gestegen waren.

Helaas kan ik de zilveren artikelen niet lezen, dus ben ik maar van plan om Sklansky's Theory of Poker uit te lezen, behalve als iemand een ander suggestie voor een boek heeft wat meer gefocust is op het online pokeren.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Er lijkt in ieder geval vooruitgang te zitten in je spel.
Verder raad ik je ook aan om de Engelse basis- en no-limitartikelen te bestuderen.
Daar is het aanbod van artikelen wat groter voor basis- en bronze leden.

Beantwoorden
Citeren
Noodlejunk Topicstarter
Noodlejunk
Legacy Member

Ik heb net deze hand gespeeld, degene achter mij speelde heel slecht hiervoor early position en ik merkte dat hij aardig ging tilten door mijn blindsteals. Ik verwachtte daarom dat hij tegen me zou bluffen deze ronde.
Ik zou deze hand in een normale situatie nooit zo gespeeld hebben, maar zijn manier van spelen zette mij er wel toe aan. Hoe denken jullie over deze hand en wat waren mijn grote fouten?

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.02 BB (8 handed) - PokerStars Converter Tool from http://poker-tools.flopturnriver.com/Hand-Converter.php

UTG+1 ($5.05)
MP1 ($2.75)
MP2 ($3.33)
Hero (CO) ($2.34)
Button ($2)
SB ($0.80)
BB ($2)
UTG ($0.91)

Preflop: Hero is CO with Q, 10
4 folds, Hero raises to $0.06, Button calls $0.06, 2 folds

Flop: ($0.15) 2, 2, 10 (2 players)
Hero bets $0.10, Button raises to $0.20, Hero calls $0.10

Turn: ($0.55) 3 (2 players)
Hero bets $0.40, Button raises to $0.80, Hero calls $0.40

River: ($2.15) 8 (2 players)
Hero checks, Button bets $0.94 (All-In), Hero calls $0.94

Total pot: $4.03 | Rake: $0.14

Results below:

Spoiler

Button had 6, A (flush, Ace high).
Hero had Q, 10 (two pair, tens and twos).
Outcome: Button won $3.89

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Pre-flop is prima.
Op de flop zou ik ook callen om zijn range zo wijd mogelijk te houden. Zeker als hij veel gaat bluffen hier.
Op de turn zou ik gewoon check/call spelen hier, want je tegenstander is de agressor en hiermee jaag je al zijn random bluffs weg en nu hij weer min-raised denk ik dat je bijna altijd beat bent.
Als gespeeld is river een fold, want alle semi-bluffs op flop komen aan en ik zie hem niet zo gauw met random troep hier all-inn gaan of je hebt hem al vaker deze lijn zien maken met een waardeloze hand.

Beantwoorden
Citeren
Noodlejunk Topicstarter
Noodlejunk
Legacy Member

Bedankt voor de snelle reactie! Ja ik heb hem vaak tot het einde zien spelen waarbij de boards echt gevaarlijk waren, geen showdown eerder van hem gezien maar hij werd wel telkens verslagen door de meest minimale handen. Dat gezegd te hebben, denk ik inderdaad dat ik het iets serieuzer en zelf niet agressief moest spelen. Op de river zag ik geen reden om te folden aangezien hij in het verleden vaak tot de showdown speelde.
Nu ik erover nadenk, er waren verder best veel handen die me konden verslaan, inclusief waardeloze. Ook al weet ik dat hij bluft, zal ik voortaan gewoon een stuk passiever spelen in zulke gevallen?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Als hij enorm met zijn geld loopt te smijten zou je zelfs op de flop voor stacks kunnen spelen, maar dan kies je wel de meest riskante lijn natuurlijk en dan moet je niet bang zijn dat hij wel eens beter laat zien of een suck-out gaat uitdelen.

Beantwoorden
Citeren
Noodlejunk Topicstarter
Noodlejunk
Legacy Member

Ik heb een nieuwe hand, wat is jullie mening hierover?

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.02 BB (7 handed) - PokerStars Converter Tool from http://poker-tools.flopturnriver.com/Hand-Converter.php

Hero (UTG) ($2.28)
MP1 ($4.88)
MP2 ($5.23)
CO ($1.61)
Button ($4.65)
SB ($3.33)
BB ($4.15)

Preflop: Hero is UTG with K, K
Hero raises to $0.06, 2 folds, CO calls $0.06, 1 fold, SB calls $0.05, 1 fold

Flop: ($0.20) 5, 10, 2 (3 players)
SB bets $0.06, Hero raises to $0.18, 1 fold, SB calls $0.12

Turn: ($0.56) J (2 players)
SB bets $0.35, Hero raises to $1, SB raises to $3.09 (All-In), Hero calls $1.04 (All-In)

River: ($4.64) 6 (2 players, 2 all-in)

Total pot: $4.64 | Rake: $0.16

Results below:

Spoiler

SB had J, 10 (two pair, Jacks and tens).
Hero had K, K (one pair, Kings).
Outcome: SB won $4.48

Verder nog een grappenmakerhandje gehad:

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.02 BB (9 handed) - PokerStars Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

CO ($0.80)
Button ($5.54)
SB ($1.07)
BB ($6.38)
UTG ($1.02)
UTG+1 ($2)
Hero (MP1) ($1.97)
MP2 ($1.58)
MP3 ($2.56)

Preflop: Hero is MP1 with K, K
1 fold, UTG+1 raises to $0.06, Hero raises to $0.18, 6 folds, UTG+1 calls $0.12

Flop: ($0.39) 2, 8, 3 (2 players)
UTG+1 checks, Hero bets $0.30, UTG+1 calls $0.30

Turn: ($0.99) 9 (2 players)
UTG+1 checks, Hero bets $1.49 (All-In), UTG+1 calls $1.49

River: ($3.97) J (2 players, 1 all-in)

Total pot: $3.97 | Rake: $0.14

Results below:

Spoiler

UTG+1 had A, K (flush, Ace high).
Hero had K, K (flush, King high).
Outcome: UTG+1 won $3.83

Verder is mijn bb/100 nu positief en begin ik al vooruitgang te maken. Ben er trots op :)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Pre-flop en flop heb ik weinig op aan te merken.
De turn zou ik zelf alleen callen op zijn relatief grote donkbet, want zo houd je de pot onder controle en zijn betgrote ziet er t.o.v. de flopbet een stuk sterker uit.
Dus lijkt het mij dat je tegenstander vrijwel zeker denkt dat hijzelf de beste hand heeft en ik denk dat er nu behoorlijk wat 2 paar in combinatie met de J en eventueel zelfs JJ in zijn range zitten en daartegen wil je hele stack niet in het midden hebben.
Misschien dat hij een random J ook zo speelt, maar dat is zo'n beetje het enige dat je hier nog verslaat.
Als je al goede reads hebt op je tegenstander zou je zelfs een hero-fold kunnen overwegen op de turn.

Beantwoorden
Citeren
Noodlejunk Topicstarter
Noodlejunk
Legacy Member

Hm nu ik het replay op HEM2 zie ik dat hij best oranje/rode stats had, ik kon wel beter weten dat hij zetten verstandig speelt en weten dat hij inderdaad iets anders moest hebben als toppair. Jammer dat ik het toen niet zag, maarja ben ook nog maar een noobie haha.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Van fouten leer je natuurlijk het beste van ;)
Al vind ik zijn lijn wel behoorlijk doorzichtig in deze hand. Dus daar kun je in de toekomst zeker gebruik van maken.
2de hand had ik blijkbaar nog over het hoofd gezien, maar dat was van je tegenstander een vrij optimistische call op de turn :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
DeKuip
Elite Grinder

In de eerste hand zou ik wat groter raisen, naar +- $0.26 ipv $0.18 . Dan is de pot op de turn al wat groter en kun je na zijn bet direct all-in. In grote lijnen had ik de hand overigens hetzelfde gespeeld, dus het zijn maar details :)

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door DeKuip
In de eerste hand zou ik wat groter raisen, naar +- $0.26 ipv $0.18 . Dan is de pot op de turn al wat groter en kun je na zijn bet direct all-in. In grote lijnen had ik de hand overigens hetzelfde gespeeld, dus het zijn maar details :)

Hoezo groter raisen? Flop is droog en hij heeft positie. Turn 3 betten is ok, zou folden op 4bet zonder stats.

Beantwoorden
Citeren
Borr
PokerStrategist

Ah leuk, nog een cash game blog. Succes en ik ga je volgen!

Beantwoorden
Citeren