Ga naar het forum
Van poker naar een ...

Meldingen
Alles wissen

Van poker naar een basisinkomen

34 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
1,225 Weergaven
Noodlejunk Topicstarter
Noodlejunk
Legacy Member

Weer een klein handje, nu even om te kijken of mijn pot odds gedachten hierover een beetje kloppen.

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.02 BB (7 handed) - PokerStars Converter Tool from http://flopturnriver.com

MP2 ($2.92)
CO ($2)
Hero (Button) ($1.80)
SB ($3.25)
BB ($0.80)
UTG ($2.28)
MP1 ($2.05)

Preflop: Hero is Button with 9, A
3 folds, CO raises to $0.04, Hero raises to $0.10, 2 folds, CO raises to $0.18, Hero calls $0.08
Ik vond de raise van de CO slap daarom ging ik hem 3betten, verder weet ik niet veel over 3betten en heb ik zijn 4bet hier maar gecalld aangezien ik ook positie op hem heb (misschien had het inderdaad veel gescheeld als ik hier gewoon gefold had)

Flop: ($0.39) J, 10, 8 (2 players)
CO bets $0.24, Hero calls $0.24
Ik had 11 outs (alle zevens, koniginnen en azen), dus pot odds rond 1-3,5. Implied pot odds berekend gaf mij dat ik na deze bet de pot bij de showdown 85 cent moest maken, leek voor mij een easy call

Turn: ($0.87) 2 (2 players)
CO bets $0.36, Hero calls $0.36
Na deze bet moest ik de pot rond een euro maken, easypeasylemonsqueezy

River: ($1.59) 5 (2 players)
CO bets $0.44, Hero folds
OESD niet gehit :rage:

Total pot: $1.59 | Rake: $0.06

Results below:

Spoiler

CO didn't show

Verder was het een toffe Nederlander en vertelde hij mij dat hij pocket aces had. Ik nam ook de flushdraw niet in rekening omdat zijn play sterk op een hoge pocketpair leek.

Verder had ik een aardig winstje, totdat de 3 voorgaande beats ervoor zorgden dat ik onder all-in EV kwam. Mijn all-in EV vind ik er wel goed uitzien aangezien ik niet echt Munsterhände gehad heb maarja van 8 dollars naar 1 dollar heeft me niet goed gedaan dus ben ik maar weer van plan eens een pauzetje te nemen en het een en ander over poker te lezen.

Beantwoorden
Citeren
DeKuip
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door ssacr

Oorspronkelijk gepost door DeKuip
In de eerste hand zou ik wat groter raisen, naar +- $0.26 ipv $0.18 . Dan is de pot op de turn al wat groter en kun je na zijn bet direct all-in. In grote lijnen had ik de hand overigens hetzelfde gespeeld, dus het zijn maar details :)

Hoezo groter raisen? Flop is droog en hij heeft positie. Turn 3 betten is ok, zou folden op 4bet zonder stats.

De flop is inderdaad droog, maar er zijn in principe 2 mogelijkheden:
a) Villain heeft complete air en fold op any raise
b) Villain heeft iets gehit en probeert een relatively cheap showdown te krijgen

Normaal gesproken is er nog optie c) Villain heeft een draw, maar op zo'n droge board is daar geen sprake van. Dat wil dus zeggen dat Villain op jouw raise callt of fold, afhankelijk van optie a) of optie b). Dat komt er uiteindelijk op neer dat je betsize niet echt van invloed is op zijn beslissing. Dan vind ik $0.18 wel wat laag: de pot is dan $0.44 en hij moet $0.12 callen, dan krijgt hij best wel goede odds. Als je het dan $0.26 maakt, dan moet hij $0.20 callen voor een totale pot van $0.72. Dan krijg je eigenlijk een beetje de gelijke odds als dat je zelf een normale continuation bet zou maken. Met lagere betsizes speel je Villain in de kaart en kan hij in feite goedkoper de turn zien.

Daarnaast zullen Villains op dit niveau vaak alleen denken in optie a) of b), dus zal een iets grotere raisesize geen verschil gaan maken. Aangezien we KK hebben, geven we dan toch de voorkeur aan een wat grotere raisesize.

Een kleine raisesize is overigens niet slecht, maar ik denk dat er meer value zit in een grotere raisesize en dat het in dit geval de turn ook makkelijker speelbaar maakt.

Beantwoorden
Citeren
Vice1
Elite Grinder

Aan welke uni studeer je? :)

Beantwoorden
Citeren
Noodlejunk Topicstarter
Noodlejunk
Legacy Member

Zo had ik het inderdaad nog niet bekeken, zijn odds om te callen zijn aardig goed. Ik heb net gelezen over protection en ik ben nu van plan om meer te raisen in zulke situaties. Verder als ik naar pot control kijk, gaat de pot aardig omhoog lopen na die hogere raise voor een overpair en ik weet zelf niet of dat slecht is of juist heel goed?

Ik studeer aan de universiteit in Leiden :)

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Hallo Noodlejunk veel succes met je spel, je bent iig goed bezig! Verder de Kuip ook bedankt, had het eigenlijk nog nooit zo bekeken.

Wat studeer je eigenlijk Noodlejunk?

Beantwoorden
Citeren
Twisted1984
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door ssacr

Oorspronkelijk gepost door DeKuip
In de eerste hand zou ik wat groter raisen, naar +- $0.26 ipv $0.18 . Dan is de pot op de turn al wat groter en kun je na zijn bet direct all-in. In grote lijnen had ik de hand overigens hetzelfde gespeeld, dus het zijn maar details :)

Turn 3 betten is ok, zou folden op 4bet zonder stats.

Dit is zoo slecht. Als je wilt folden op een shove (waar je overigens 4,5 op 1 krijgt en je dus sowieso niet kunt folden tegen z'n range) moet je niet 3betten.

That said, KK hand, raise groter op de flop want je wilt value van je overpair. Bovendien moet je nadenken over pot : stack ratio. Dat wil zeggen dat je het eigenlijk in 3 straten wel all-in wilt hebben en je dat wilt doen met normale betsizes (i.e. 3/4de pot ongeveer). Als je te klein raist op de flop, is het lastig om met normale bets een mooie rivershove over te houden (die dus rond de 3/4de potsize ligt).

Verder zou ik ook nooit folden. Gewoon pech dat hij net 2 pair hit op de turn. Op die limieten zou ik bijna nooit een overpair folden.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Bedankt voor het punt Twisted. Die 3 bet/ fold op 4 bet is hier idd best slecht als je kijkt wat de odds zijn. Vraag me nu ook na het lezen van je post af hoe ik daar op gekomen ben. Slecht nagedacht van mij dus.

Beantwoorden
Citeren
Noodlejunk Topicstarter
Noodlejunk
Legacy Member

Bedankt voor de reacties allemaal, ik kan wel van alles lezen maar ik heb echt het gevoel dat ik het beste leer als ik inderdaad kritiek op mijn play krijg :D. @Vice1 ik studeer natuurkunde, het toffe eraan is dat ik zulke dingen als implied pot odds wel snel snap, maar voor de rest moet ik er gewoon evenveel tijd in steken als iedereen om het te leren :)

Beantwoorden
Citeren
Noodlejunk Topicstarter
Noodlejunk
Legacy Member

Nog een handje zijn VPIP/cbet flop/cbet turn en aggression factor waren zo groen als wat, de call preflop deed ik dus om bij hem in de pot te komen en niet weg te jagen.

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.02 BB (9 handed) - PokerStars Converter Tool from http://flopturnriver.com/

MP1 ($2.35)
MP2 ($0.97)
MP3 ($2.03)
Hero (CO) ($2.07)
Button ($1.69)
SB ($1.95)
BB ($0.64)
UTG ($0.90)
UTG+1 ($2.20)

Preflop: Hero is CO with Q, A
1 fold, UTG+1 raises to $0.06, 3 folds, Hero calls $0.06, 3 folds

Flop: ($0.15) 8, A, 9 (2 players)
UTG+1 bets $0.16, Hero calls $0.16

Turn: ($0.47) 7 (2 players)
UTG+1 bets $0.44, Hero calls $0.44

River: ($1.35) K (2 players)
UTG+1 bets $1.54 (All-In), Hero calls $1.41 (All-In)

Total pot: $4.17 | Rake: $0.15

Results below:

Spoiler

UTG+1 had A, 7 (two pair, Aces and sevens).
Hero had Q, A (one pair, Aces).
Outcome: UTG+1 won $4.02

Beantwoorden
Citeren
Noodlejunk Topicstarter
Noodlejunk
Legacy Member

Ik heb het een en nogwat geleerd en nu het gevoel dat ik veel beter weet wat ik pre of postflop moet doen. De beats op het einde zijn vooral de handen die ik in de blog gezet heb. Voor de rest hartstikke veel AA/KK en AK gehad maar die bereikten nooit de flop door de folds van tegenstanders, als ze flop bereikten werd ik geklaard door two pairs en full houses. Ik weet nou niet of ik gewoon door moet blijven gaan of even iets anders moet doen..

Beantwoorden
Citeren
Borr
PokerStrategist

Hey Noodle,

Ik ben niet zo best in grafieken-analyse. Wat me wel opvalt is dt de grafiek, buiten de grote potten om een redelijk stijle neerwaartse tendens heeft. Geen idee hoe dat komt. Het is wel verdacht dat de all-in ev lijn zo laag zit. Call je veel pre-flop / limp je regelmatig in de pot?

Anyway, nu begint het spelletje echt. Uitvogelen waar je leaks zitten!

Beantwoorden
Citeren
Noodlejunk Topicstarter
Noodlejunk
Legacy Member

Nop ik ben juist aardig tight 13/9, de handen die helemaal omlaag gingen zijn de handen die ik in deze blog gestuurd heb. Maar dit zijn pas mijn eerste handen "serieus" in poker, dus volgens mij al een kleine prestatie dat het rond de 0-lijn blijft zweven. Nu inderdaad de leaks zoeken en dan verder spelen :)

Beantwoorden
Citeren
Borr
PokerStrategist

Dat is inderdaad behoorlijk tight. En rond break-even is natuurlijk heel mooi. Dat betekent in ieder geval dat je de rake verslaat en dus beter bent dan de meeste spelers!

Ik bedoel met name wat in je graph gebeurt tussen de grote handen. Ik zie een geleidelijke neergaande tendens die steiler is dan ik zou verwachten. Post je stats eens, kunnen de guru's ook even meekijken.

Misschien geef je te makkelijk op na de flop? Niet voldoende initiatief? of niet genoeg cbets om je initiatief in winst om te zetten?

Beantwoorden
Citeren
Noodlejunk Topicstarter
Noodlejunk
Legacy Member

Het gaat trouwens een stuk beter nu, ik post wel wanneer er een duidelijke progressie te zien is :)

Verder heb ik net deze hand meegemaakt, geen woorden voor haha.

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.02 BB (8 handed) - PokerStars Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

UTG ($5.52)
UTG+1 ($2.35)
MP1 ($5.45)
MP2 ($5.72)
Hero (CO) ($2.26)
Button ($1.57)
SB ($1.11)
BB ($0.78)

Preflop: Hero is CO with 4, 4
4 folds, Hero raises to $0.06, 2 folds, BB calls $0.04

Flop: ($0.13) 9, 9, A (2 players)
BB checks, Hero bets $0.08, BB calls $0.08

Turn: ($0.29) 5 (2 players)
BB checks, Hero checks

River: ($0.29) 4 (2 players)
BB bets $0.28, Hero raises to $1, BB calls $0.36 (All-In)

Total pot: $1.57 | Rake: $0.05

Results below:

Spoiler

BB had 3, 2 (straight flush, five high).
Hero had 4, 4 (full house, fours over nines).
Outcome: BB won $1.52

Beantwoorden
Citeren