Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Vinmunt90

72 Berichten
12 Gebruikers
0 Reacties
1,072 Weergaven
LiquidCity Topicstarter
LiquidCity
PokerStrategist

Ik verloor net met PLO 9 :spade:8 :spade: op een T :spade:J :spade:Q :spade: van A :spade:K :spade: ... wow

Sjors777
Oldschool Grinder

in bfr:

pics or didnt happen :D

LiquidCity Topicstarter
LiquidCity
PokerStrategist

Jezus man.. Met PLO10 ook weer 50$ down terwijl ik in EV 50$ up ben. Ik word op deze manier nog sklansky bucks millionaire..

LiquidCity Topicstarter
LiquidCity
PokerStrategist
LiquidCity Topicstarter
LiquidCity
PokerStrategist

Ik ben nu wat PLO aan het spelen. Aan het begin speelde ik redelijk goed maar de laatste 2k handen ben ik ook gewoon dramatisch aan het spelen. Op naar een positieve EV weer..

LiquidCity Topicstarter
LiquidCity
PokerStrategist

Variance kan soms heel ergerlijk zijn, maar je moet naar jezelf blijven kijken. Na een (voor mij lange) review die mijn ochtend + een klein deel van de middag in beslag nam ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een véél te groot deel van de tijd niet mijn A-game speel. Ik weet wat de goede beslissingen zijn, maar ik neem ze vaak niet. Ik weet nog niet of dit komt door tilt, te lang spelen of door een gebrek aan concentratie, maar ik kan iig verklaren dat variance niet de enige factor is die mij op dit moment de das om doet.

Hierdoor neem ik voorlopig deze 'maatregelen':
- Sessies duren niet langer dan 800 handen.
- Tijdens de sessies geen internet/tv, muziek mag wel.
- Als ik het gevoel dat ik licht tilt ga ik overal uitblinden en moeilijke beslissingen uit de weg gaan/geen fancy plays.

Dit is mijn 2de maand op rij die ik nu verliesgevend ga afsluiten. Dit keer sta ik in EV weliswaar nog net in EV in de + qua cashgames (NL10, PLO10 en PLO5), maar is mijn verlies beperkt gebleven door de bonussen en wat winstgevende SnG's.

Ik wil van de rest van de maand gebruik maken om de punten die ik hierboven heb opgenoemd heb te oefenen. Ik wil minstens 90% van de tijd mijn A-game kunnen spelen.

Als iemand mijn blog nog leest die ook in een wat mindere periode zit en de schuld geeft aan variance: ga goed bij jezelf te rade.

LiquidCity Topicstarter
LiquidCity
PokerStrategist

Mijn PLO-game is zich overigens langzaamaan wel aan het verbeteren. In EV sta ik weer wat in de + en na 10k handen op vele manier te hebben gespeeld (TAG, LAG en op een gegeven moment tightpassive) denk ik eindelijk een goede middenweg te hebben gevonden.

PLO5 zou gezien de tegenstanders (per tafel wel 2 mensen die 70/10 spelen met 1% 3-bet) makkelijk beatable moeten zijn, maar het is, los van de hoge rak gezien, best moeilijk om je zo aan de tegenstanders aan te passen dat je ze goed weet uit te buiten. Aan het begin was ik iets te agressief en c-bette/2nd barrelde te veel op boards die daar niet goed voor waren. Ik vind het nog steeds lastig om marginale situaties (overpair/slechte two pairs/bottomset) op de juiste manier te spelen. De ene keer heb ik het gevoel dat ik te weinig value uit de hand heb gehaald en de andere keer het gevoel dat ik mijn hand heb overspeeld.

PLO is overigens wel echt een heel leuk spel en zoveel gevarieerder/lastiger en uitdagender dan NL. Ik ben echter wel beter in NL, heb minder swings en maak daar meer winst. Ik twijfel daarom of het wel goed is om PLO te blijven spelen. In 16k handen PLO10 en 5 sta ik nu in EV maar 3BI in de plus (en -25BI in werkelijkheid, LOL). Op deze manier zal het nog wel even duren voordat ik kan upmoven.

De rake op PLO5: 121$ in 13k handen. Dus 121$/130= 0.93$/100 handen = 18,5bb/100 (??). Best wel heel erg veel :P.

Lala chaotisch verhaal, geen idee waar ik naar toe probeer te schrijven.
Einde

EmmaDauwe
PokerStrategist

Hey Vinmunt,

gauw even doorgelezen. Solid graphs imo. Die NL50 overstap/shotjes hebben mij ook op WH terug naar NL10 en NL20 gebracht.
Zal gewoon aan WH liggen peins ik;).

Blijf je nog SH spelen of alleen maar PLO.

Merk soms ook dat ik men A game niet meer speelde, maar probeer er nu wel hard aan te werken. Net zoals aan de studie van SH.
We should sweat some time. :D

EmmaDauwe out.

LiquidCity Topicstarter
LiquidCity
PokerStrategist

Lijkt me leuk.

Ik twijfel wat. Heb net even weer NL gespeeld.. van -4BI in 200 handen naar -1BI in 820 handen. Ik liep 2x met AK tegen AA aan (waarvan ik gelukkig nog 1x wist te winnen.

De laatste van die twee was tegen iemand die over een redelijk grote sample (1k handen+) 22% squeezed. Had de pech dat hij dit keer wel een hand had, maar het geluk dus dat ik 'em alsnog won. Sessie liep uiteindelijk precies op EV.

LiquidCity Topicstarter
LiquidCity
PokerStrategist

Positieve dag! Wel boven EV, maar ik heb nog wat goed te maken :P

edit: graph verkleind.
edit2: In dollarmannen sta ik op +18$. Maar dat komt door de verschillen in valuta's.

LiquidCity Topicstarter
LiquidCity
PokerStrategist

Nog een positieve dag en weer boven EV. Niet zo goed gespeeld als gister, ik was soms wat ongeconcentreerd.. dat is vaak wel goed aan mijn rode lijn te zien:P

LiquidCity Topicstarter
LiquidCity
PokerStrategist

lol:

IPoker Network $10.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1249792
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

Hero (SB): $10.67
BB: $19.75
UTG: $3.75
MP: $13.48
CO: $22.97
BTN: $10.24

Pre Flop: ($0.15) Hero is SB with A :club: Q :heart:
3 folds, BTN raises to $0.35, Hero calls $0.30, 1 fold

Flop: ($0.80) 3 :club: 7 :diamond: 3 :heart: (2 players)
Hero checks, BTN checks

Turn: ($0.80) 9 :club: (2 players)
Hero bets $0.60, BTN raises to $1.50, Hero raises to $10.32, BTN folds

LiquidCity Topicstarter
LiquidCity
PokerStrategist

Hmm.. was hier toch wel vrij zeker dat ik hier zwaar voor zou liggen. Lekker gespeeld van hem:P ( :rolleyes: )

IPoker Network $10.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1249868
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

UTG: $13.44
MP: $9.60
CO: $10.00
BTN: $10.00
SB: $19.36
Hero (BB): $11.97

Pre Flop: ($0.15) Hero is BB with K :diamond: A :diamond:
3 folds, BTN raises to $0.40, SB raises to $1.20, Hero raises to $3.50, 1 fold, SB calls $2.30

Flop: ($7.40) A :spade: 7 :club: 4 :spade: (2 players)
SB bets $3.70, Hero raises to $8.47, SB calls $4.77

Turn: ($24.34) J :heart: (2 players)

River: ($24.34) 6 :diamond: (2 players)

Final Pot: $24.34
SB shows 7 :heart: 7 :diamond:
SB wins $22.72
(Rake: $1.62)

LiquidCity Topicstarter
LiquidCity
PokerStrategist

Eerste sessie gespeeld van vandaag. Vanavond waarschijnlijk weer eentje omdat ik niet van plan ben om weg te gaan deze zaterdagavond :P.

Coolers not in EV included unfortunately.

LiquidCity Topicstarter
LiquidCity
PokerStrategist

Ik blijf lekker boven EV runnen _cool:

Niet een lange sessie gedraaid, maar ik moest enorm veel flips aangaan (die ik meestal won) en er was heel veel actie. Ik was echter niet zo geconcentreerd. Gewoonlijk was ik doorgegaan, maar aangezien ik mij aan mijn voornemens wil houden besloot ik er maar even mee te stoppen. Wie weet speel ik zometeen of na voetbal nog even een korte sessie :).

LiquidCity Topicstarter
LiquidCity
PokerStrategist

Vervolg van de sessie van 28 Maart:

Gister heb ik ook veel gespeeld. Was een dag met twee kanten. Ben blij dat ik het positief af wist te sluiten :)

LiquidCity Topicstarter
LiquidCity
PokerStrategist

Kleine update:
Ik ga binnenkort NL20 SH spelen. Dat ik NL10 beatte wist ik al, maar ik moest even genoeg BR opbouwen om met een normaal BRM NL20 te kunnen spelen.

Daarnaast ga ik de komende tijd ook eens wat kijken naar de ROD's op FullTilt die, doordat ze door veel mensen hier worden gespeeld, lichtelijk mijn interesse hebben gewekt.

Ik had al eerder een aantal gespeeld en mijn indruk is ongewijzigd: het niveau ligt echt (drastisch) laag. Het nadeel is dat het wel veel push/fold is en dus best wel variancegevoelig. Maar op lange termijn is hier denk ik wel minstens een 20%+ ROI op te halen.

LiquidCity Topicstarter
LiquidCity
PokerStrategist

Ik sta nu 1e en 6e met nog 52 left :P

LiquidCity Topicstarter
LiquidCity
PokerStrategist

Word ik door een FTpro (Artie Cobb) uitgeschakeld met KK op T9x board tegen AQ..
Daarvoor AA<QQ en AK<QQ. Right.

LiquidCity Topicstarter
LiquidCity
PokerStrategist

Helaas 18e en 15e geëindigd. Ik had op twee tafels denk ik wel een FT-stack maar op de beslissende momenten zat het even niet mee. Jammerrr. Even eten en dan weer 4 spelen.