Inmiddels is die jackpot weer gevallen. Al gaat het met Fortuna nog best aardig volgens mij.
Iedereen de allerbeste wensen voor dit nieuwe jaar.
Ja, gewoon spelen naar de mogelijkheden, Shove! Ik denk dat het een goed plan is wat je gaat doen. Veel succes daarmee!
FSC tegen Groningen is niet geworden wat de fans ervan hoopten. We hebben de scheidsrechters fors tegen, al jaren, hoewel het in de Eredivisie wat minder is wat dat betreft. Het gelijke spel kwam mooi binnen met tien man. Het jaar niet met verlies afgesloten. We gaan openen in het nieuwe jaar tegen De Graafschap, en die moeten opgerold worden. Dan sta je er prima voor. Dan kan het team vrijuit gaan spelen. Heb tegen mijn broer gezegd dat we twee, nu dus drie, keer gaan winnen van Feyenoord. Feyenoord heeft traditioneel veel moeite met pas gepromoveerde teams. Ook nu is het weer raak. Dus waarom niet drie keer?
Een goed 2019 gewenst voor je, Shove! Veel succes, voorspoed en liefde, en dat onze clubs zich handhaven!
Het is weer een tijdje geleden dat ik nog iets postte.
Sinds de laatste post is er op prive-vlak heel wat gebeurd waardoor ik de tilt niet meer kon voorkomen aan de tafel. Hierdoor dus ook bankroet gegaan.
De situatie is momenteel bijzonder slecht, en pokeren derhalve erg lastig. In eerste instantie wilde ik niet meer verder hier op het forum, maar ik denk dat het voor mezelf toch van doorzettingskracht getuigt als ik gewoon doorga.
Goed, ik ben dus failliet gegaan. Door tilt. Natuurlijk heb ik me niet aan enig BRM gehouden.
Tussen alle puinhopen door ga ik toch weer proberen om er iets van te maken. Ik heb $11.10 gestort, en hiermee ben ik weer in the game. Ik heb momenteel 1 regel: niet upmoven, wat er ook gebeurt. Zodra ik die onder de knie heb kan ik aan de volgende regel denken.
Dat niet upmoven betekent dat je kalm blijft. Dat wil ik ook in het dagelijkse leven. Rustig blijven. Het poker is dus een leerproces en voorbeeld.
Vanavond een sessie van 250 handen gehad. Eerst ging ik behoorlijk onderuit. Daarna kon ik me herstellen en won de verloren BI terug plus zestig cent.
Omdat ik niet wil upmoven en zodoende met kleine bedragen werk heb ik me voorgenomen om de blog van pcbeem als voorbeeld te nemen. PC is erg geduldig in het opbouwen van zijn roll. Als ik me niet vergis is hij nu ook een level hoger bezig. Dat ga ik ook doen als de roll er klaar voor is. Ik moet leren met verlies om te gaan, maar ook met winst.
Het rolletje is alvast een beetje gegroeid de afgelopen dagen. Ik ben vergeten wanneer ik gestort heb, maar laten we aanhouden dat dit is gebeurd op 23 januari. Momenteel sta ik op $15.78. Er is alvast wat bijgekomen.
Ik ben nu zo vaak over de kop gegaan dat ik het allemaal voorzichtig wil doen. Ben dan ook begonnen met het bijhouden van een statistiek. Hier kan ik zien dat er beslist een lijn in valt te ontdekken in hetgeen ik doe.
Vaak gebeurt het dat ik een week goed draai, en dan dondert het in elkaar. Dat ga ik nu proberen te voorkomen.
De situatie is erg lastig momenteel. Daarom een behoudende aanpak.
Jammer, maar hopelijk gaat het privé inmiddels weer de goede kant op, want dat is nog altijd belangrijker dan zo'n spelletje.
Inderdaad SDK. Is het niet handig om een grens in te stellen qu bankroll? Dat als je bijv. 50 dollar op een room hebt, je er telkens 25 uitcasht? Dat houd je er altijd wat aan over en beperk je je bankroet verlies.
Hey Shove! Ik zou idd een grens moeten instellen qua bankroll. Momenteel ben ik weer een roll aan het opbouwen. Het laagste level van Omaha Zoom, 1/2c, beat ik volgens mij wel, maar als er tilt is natuurlijk niet. Daarom ga ik het nog een keer proberen om een roll op te bouwen. Als ik het voor elkaar krijg om er 200 dollar van te maken beat ik het level, en dan wil ik het eens op 2/5c proberen. Is dat wellicht een te los BRM? Zou ik eerst de vijfhonderd moeten halen bijvoorbeeld?
Overigens ben ik zojuist bezig geweest in een freeroll op 888, om ook daar weer een roll op te bouwen na het algeheel bankroet. Ik werd er in een Bankrollmobfreeroll van honderd dollar 30/2283. Dat leverde weer een paar duppies op.
dat is zeker niet verkeerd, want dan kun je in een tilt bui maar een deel van je bankroll verliezen als je geen nieuwe storting doet in een tilt bui.
Vanavond opnieuw een rustige sessie gedaan, waarbij de handen goed geselecteerd werden. De concentratie was niet al te scherp, maar dat heeft zijn redenen. Daarom ook niet al te lang gespeeld.
Hoewel pcbeem een andere variant speelt voel ik me zeer nauw verbonden met hem en zijn blog. Zijn aanpak bevalt me. Ook hij heeft zijn problemen in het spel en die bestrijdt hij zo goed als hij kan. Tevens loopt hij al een tijdje mee hier op het forum en is van vaste toegevoegde waarde.
Door zijn blog goed bij te houden heeft PC gezorgd voor een stabiel patroon. Dat stabiele wil ik ook graag hebben. Dit zorgt nl. onder andere voor geen al te grote schommelingen. De kans op zwaar verlies neemt dan af tijdens tilt.
Sinds de storting op 23 januari verloopt het allemaal vrij aardig. Er is niet een sessie geweest met verlies. Dat is opmerkelijk. Ik heb van tijd tot tijd wel op verlies gestaan in een sessie, maar door geen gekke dingen te doen kon ik het ook weer goedmaken en gewoon winst maken.
Normaal gesproken moet elke bezigheid je plezier geven, maar dit keer heb ik gekozen voor stabiliteit. Niet in de laatste plaats om als voorbeeld te dienen voor het dagelijkse leven. Ik ga er voor de rest liever niet op in, maar de problemen zijn van grote omvang. Het poker is niet alleen een uitlaatklep, maar ook therapie en hulp. Ik heb het nodig.
Grootte roll: 17 BI.
Helaas is dat stabiele er bij mij niet met vermoeidheid, maar wel leuk om te zien dat je mijn blog leest en als voorbeeld ziet!!
@ pcbeem. Ja, vermoeidheid is een factor die je minder goed laat spelen. Je denkt niet aan alle dingen die je normaal wel doet, en je maakt dan al gauw foutjes. Zou dan ook stiekem wat tilt erbij komen, dan is die stabiliteit in gevaar. Gewoon niet spelen als je moe bent, of anders een kortere sessie. Ik ken het, heb zelf vaak gespeeld terwijl ik moe was. Maar ja, soms wil je zo graag spelen...
Ik lees je blog met veel plezier, al jaren. Geleidelijk aan kwam bij mij het besef dat ik het ook graag zo zou willen doen. Dat lukte natuurlijk niet omdat ik mezelf veel te zeer liet gaan met emoties. Toen ik in januari wederom failliet ging heb ik me voorgenomen je blog als leidraad te nemen, waarbij ik uiteraard mijn eigen stijl heb, maar waarbij ik die rare dingen niet meer wil.
Fijn dat je ook op mijn blog komt. En natuurlijk wens ik je ook veel succes toe!
Vanavond opnieuw een korte sessie gedaan. Vandaag was het echter shotjesdag. Dat probeer ik een keer per week te doen als ik me redelijk voel.
Eerst even erin komen op het normale level en dan een level hoger. Het duurde even een tijdje voor ik het door had, maar ipv spelen op een level hoger zat ik twee levels hoger. Het balkje moet zijn versprongen tijdens het registreren. Gelukkig had het geen gevolgen. Ik kon vier dollar meenemen.
Eigenlijk zou zo een fout niet mogen, maar ja, het is nogal een chaos hier de laatste weken. Het kan gebeuren. Morgen weer lekker op mijn eigen leveltje als vanouds, en ook wat freerollen.
Op 888 kon ik een dollar meepakken in mijn jacht om weer een roll op te zetten via freerolls.
Grootte roll: 19 BI.
Twee aardige sessies gehad, waarbij het vandaag uiteindelijk vastliep. De kaarten waren plots dood, dus gauw gestopt. Ik ben heel benieuwd hoe de volgende sessie zal gaan. Drama of toch weer goed?
Op 888 ben ik ook verwoed aan het proberen om weer een roll op te zetten middels freerolls, maar dit draait niet. Als je een all in plaats en een grotere stack callt, dan verlies je vrijwel altijd. Die glitch in de software is er nog steeds. Jammer.
Grootte roll: 22 BI.
Dat is nadeel van freeroll, domme gasten die met rommel callen en dan nog winnen ook. Weet niet of dat nu meteen een glitch is, kans dat iemand met rommel hit is net zo groot als dat jij een AK hit bijvoorbeeld.
Dat klopt, PC. Het kan variance zijn, echter het lijkt verdacht veel op een glitch. Maar....het is een freeroll. Je verliest er niets mee. Eerst stoorde ik me eraan, doch nu maakt het me niet zo gek veel meer uit. Wat ik ook speel, ik moet om niets tilten, dus ook niet om een vermeende glitch
Wel jammer dat het nu even zo gaat, maar zelfs een hand als 72o wint zo'n 1/3 van de keren tegen AK. Dus dat is nog best vaak als je het over een langere sample zou bekijken.
Dat is idd best vaak, SDK. Maar twee van de drie keren verliest ie. Dus komt dat extra'tje er toch wel
Na heel wat jaartjes van pogen op flink wat pokerrooms is bij mij het besef wel gekomen dat ik niks van poker kan. Ik weet er niets van af, en ik heb de grootste pech. Omdat ik in het verleden erg kinderlijk en optimistisch te werk ging werden euforische momenten afgewisseld door zware tegenslagen.
Dit gaan we niet meer doen. Vanaf nu is het alleen nog maar negativiteit en supervoorzichtigheid op deze blog.
Poker is rigged, ik ben de slechtste speler in het circuit, en alles dat gebeurt in het poker is fake.
Ik ben in alle opzichten bankroet, en heb dus ook geen geld voor poker. De tegenslagen in het leven hebben me eronder gekregen.
Als ik speel en ik zou eens een roll opbouwen van duizend dollar....LOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL....dan weet ik dat ik die ook weer verlies.
De negatiefste blog ooit is geboren.
Ik heb het geprobeerd met de blog van pcbeem als voorbeeld. Dat was de allerlaatste poging om het op een gangbare manier op te zetten.
Het gaat super goed!
Bankroll: 0
Oorspronkelijk gepost door TeamSchijtlijster
Na heel wat jaartjes van pogen op flink wat pokerrooms is bij mij het besef wel gekomen dat ik niks van poker kan.
Heeft lang geduurd, jongen.
Heb je gelijk in.
Nu netjes playmoney spelen, en ook daar moet ik constant weer speelgeld aanvragen. Ik kan echt niks.