Aja, nog even iets ivm de essentie. POKER, maar ook MUSIC en CHICKS.
Dus.
MUSIC.
Lijken de volgende 2 niet een beetje op elkaar.
En CHICKS (for old time sake
)
Spoiler

Aja, nog even iets ivm de essentie. POKER, maar ook MUSIC en CHICKS.
Dus.
MUSIC.
Lijken de volgende 2 niet een beetje op elkaar.
En CHICKS (for old time sake
)

Oorspronkelijk gepost door wcgrutto
Joyfull jam or mad man's move? (1.5 hyper STT)No Limit Holdem Tournament
PokerStars
8 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com
$1.39+$0.11Stacks:
UTG (494) 16bb
UTG+1 (494) 16bb
MP1 (494) 16bb
MP2 (1,122) 37bb
CO (464) 15bb
BTN (484) 16bb
SB (454) 15bb
wcgrutto (BB) (494) 16bbBlinds: 15/30 Ante 3
Pre-Flop: (69, 8 players) wcgrutto is BB 4♠ 4♦
2 folds, MP1 raises to 60, MP2 raises to 90, 3 folds, wcgrutto goes all-in 491, MP1 folds, MP2 calls 401Flop: J♣ K♥ Q♠ (1,081, 2 players, 1 all-in)
Turn: Q♦ (1,081, 2 players, 1 all-in)
River: 9♠ (1,081, 2 players, 1 all-in)
Final Pot: 1,081
Spoiler
MP2 shows a pair of Queens
A♥ 4♣
wcgrutto shows two pair, Queens and Fours
4♠ 4♦wcgrutto wins 1,081 (net +587)
MP1 lost 63
MP2 lost 494En sretan bozic
![]()
Ik zou zelf deze spot laten lopen met de 44 tegen 2 random spelers.
Zeker de minraise van MP2 is verdacht en ik verwacht niet al te veel fold equity.
Ook zul je denk ik in het beste geval een flip aangaan.
Verder wens ik je fijne kerstdagen:f_drink:
Gisteren men laatste avondje MTT's. En het liep weer voor geen meter. Waarschijnlijk voor een hele lange tijd geen MTT's meer spelen, buiten wat freerols. Want vanaf volgend jaar komt er iets anders uit de buis.
Na enkele maanden survival lijkt het me goed om dit serieus aan te passen en me terug op 1 variant te focussen.
Maar meer over al men goede voornemens en nieuwe plannen volgen later in een uitgebreide "nieuwjaarspost".
(Zo geraak ik makkelijker aan men 10 posts
)
Plan 2015
Na enkele maanden recreatief wat MTT's, STT's, en cash te spelen, heb ik toch gemerkt dat dit niet echt hetgene is wat ik wil. Wss heeft het ook wel wat met de slechte resultaten in december te maken. Maar imo meer met het wat doelloos spelen. Zonder echt plan, zonder doelstellingen. En als dan de resultaten ook nog eens tegenzitten, begint het snel te vervelen. Dus een eerste eis voor de nieuwe uitdaging is een doel. En 1 die haalbaar is, zonder dat het te gemakkelijk is.
Een ander ding waar ik het nogal moeilijk mee heb, is me aan 1 variant te houden. Soms eens een maand MTT's, dan eens STT en als ik wat minder tijd heb, wat cash. Dit alles werkt ook niet echt productief "on the long run" want dan kan je alles een beetje, ma niks goed. Dus een andere eis voor de uitdaging is 1 variant. En 1 die mij ligt, die binnen de mogelijkheden liggen van tijd en die ik langer dan een paar maanden vol hou.
En het laatste ding is mijn constant ge-aanmodder op de hamburgerstakes. Steeds maar weer moeten beseffen dak, zoals ik bezig ben, er nooit meer in zal zitten dan de hamburgerstakes te blijven spelen. Freerols voor een maximum prijs van 2$ te spelen (Dit deed ik 5 jaar terug ook, zo ben ik begonnen aan het avontuur. Maar zo wil ik niet dat men pokeravontuur blijft lopen.) En om de hamburgerstakes te doorlopen en voorbij te grinden is er nood aan toewijding, inzet en studie.
Samengevat
Wat wil ik in 2015
*Een doel (Moeilijk maar haalbaar)
*1 Variant (Die ik een jaar volhou)
*Toewijding, inzet en studie
Hoe?
De variant 9mans Hypers
Waarom? Snelheid, Rake gericht, 9mans altijd aantrekkelijk gevonden(meer dan 6max)
Doelstellingen dmv toewijding, inzet en studie
2 video's per maand bekijken.
3 handen per week posten (hier) en op English HJF.
1 keer per week een update hier.
Max 1 keer per dag op pokerstrategy komen, zodat ik minder tijd in lezen van blogs steek en meer in poker zelf.
Het doel tegen eind 2015
15k games gespeeld te hebben.
Praktijk
Start: BR $250 ; BRM 200BI ; game $1.5
Iedere maand wat doelen om het eindresultaat te behalen.
Hele boterham. In volgende post komen de doelen van januari.
Doel 1 : januari
Big targets (Deze komen bij iedere update terug)
0/800 games
0/2 video's
0/12 handen
0/4 update's
Side targets (Doelen die voorkomen uit men hoeveelheid games, extra's, ... )
Deze kunnen door de maand bijgevuld worden (bv bij stortingsbonus promo's, ... ) En worden bij de update enkel vermeld van zodra ze bereikt zijn.
*Gold op Pokerstrategy.
*Silver op Stars.
*Van 4 tafels continu naar 6 tafels continu gaan.
*10 "juicy" freerols spelen ("juicy = 1ste price +200$ )
Dat is het voor nu.
Oorspronkelijk gepost door Bollebeertje
Hoi!
Hey.
Hand 1
Zet villain op A7s+, A9o+,KTs+,KJo+,QTs+,JTs,22+ . Wat vinden jullie van de range die ik villain geef? Zorgt een 15bb shove voor een tightere range? Of range zonder bv QQ+?
Alleszins tegen mijn vooropgestelde range doet A9s het net niet goed . Kzou met
55+
ATs+, KQs
ATo+
kunnen callen. Dus denk wel een goede fold.
No Limit Holdem Tournament
PokerStars
6 Players
$1.39+$0.11
Stacks:
UTG (1,128) 28bb
UTG+1 (446) 11bb
CO (605) 15bb
BTN (893) 22bb
SB (421) 11bb
wcgrutto (BB) (1,007) 25bb
Blinds: 20/40 Ante 4
Pre-Flop: (84, 6 players) wcgrutto is BB A♦ 9♦
2 folds, CO goes all-in 601, 2 folds, wcgrutto folds
Final Pot: 124
CO wins 685 (net +80)
Wat voor speler is het? 22, 33 en 44 zie ik daar nauwelijks gepusht worden.
Zorgt een 15bb shove voor een tightere range? Of range zonder bv QQ+? wat bedoel je met deze vraag, een tightere range voor jou om te reshoven?
Leuk dat je ook 9-man hypers speelt! Heb ik mijn sparringspartner gevonden
Geen idee wat voor speler het was. Kspeel zonder HEM voorlopig. En was ni zo goed aan't opletten.
Over de tightere range? Sloeg op villains range, of die tighter is dan een minbet(3bb raise), of net breder om liefst niet gecalled te worden. En of bv QQ+ hier met 15bb niet gaat shoven maar eerder een minbet(3bb raise) gaat maken om wat uit te lokken ipv weg te schrikken.
Ah oké. Ik snap je manier van denken. Ik vind het een lastige
Ik denk niet dat de range te maken heeft met of de persoon minbet of pusht. Ik zie loose spelers trappen en zelf ben ik tight en trapp ook soms.
Als de range van mijn tegenstander mij niet bekend is, bepaal ik zijn range aan de hand van wat ik daar zou doen + een beetje tighter. En dan denk ik dat je range behoorlijk klopt.
Nog beetje veranderen aan doelstellingen enzo.
Max 1 keer per dag Pokerstrategy laat ik vallen. Gewoon zorgen dat het mijn grindkwantiteit niet beinvloed.
800 games worden er 863 (Zo verkrijg ik silverstar en win ik wat meer rake.)
Die handen op het Engels forum ga ik voorlopig laten. Kzie wel wanneer het nodig is.
Voorlopig loopt het goed, kga iedere zondag een update proberen te geven en kleine planning van de volgende dagen (Vooral freerols eno in plannen, zodat ik ze vergeet.) Maar voorlopig lig ik op schema en run ik zeer goed.
Hand 2
Ik crush villains range. Hij was , sinds hij big stack was, en zeker sinds 3 handed massive agro, dus schat 80-100% range van villain, ma kdenk dak ICM wise iets van een AJs, AQo, TT range heb om te callen. Ksteek hem morgen wel eens in HR, maar wat denken jullie?
PokerStars
3 Players
$1.39+$0.11
Stacks:
BTN (262) 1bb
SB (3,100) 15bb
wcgrutto (BB) (1,138) 5bb
Blinds: 105/210 Ante 21
Pre-Flop: (378, 3 players) wcgrutto is BB 8♥ A♦
BTN folds, SB goes all-in 3,079, wcgrutto folds
Final Pot: 483
SB wins 3,352 (net +252)
Ik snap dat je de hand uitkiest. Volgens mij kan je hier ICM-wise alleen 88+ callen, zelfs als hij any2 shoved. Meeste (ook regs & en ik) callen hier gewoon nog met AKo. Ik fold hier sowieso A8o omdat ik mezelf wel weer voor mijn kop sla als ik tegen 82o zit en verlies ofzo
Oorspronkelijk gepost door Bollebeertje
Hmmwah, zit er nog redelijk naast en A8o is net over het randje...
+1.
Heb zelf in HRC gekeken en daar kan de SB ook any 2 profitabel pushen.
Callingranges van jouw:
ICM:

Future Game simulation(FGS):

Ik verschiet wel dat ik zo breed kan callen. Leuk, weer iets bijgeleerd.:f_grin: (Zal wss zijn omdat payjump tussen 2-3 niet zo groot is als tussen 1-2.)
Update 1
Big targets
124/800 games
0/2 video's
3/12 handen
1/4 update's
Review
*Voorlopig loopt het allemaal uitstekend. Men aantal games ligt tot nu toe iedere dag boven het gemiddeld aantal. Gemiddeld 28/dag. Kzit nu op 31/dag.
*Kvind het ook redelijk aangenaam spelen. Niet het gevoel alsof ik grind als een malle, vind het format ook wel leuk. 9mans altijd zeer leuk gevonden en door het hyper gebeuren, zeer snel aan push fold fase. Wat imo het beste is wat ik in poker kan (Of het minst slechte
)
*Money wise ook wel goed, kzal wel hotrunnen , aangezien ik sinds het begin, de volle 4 dagen
, gn dag geld verloren heb. Ma nog niet men kaarten in HEM gestoken.
*Kga trouwens deze maand niet met HEM spelen. Zou niet moeten op deze stakes en zeker niet met de hoeveelheid tafels die ik speel. En vind het gewoon leuker spelen.
*Nog een leuk extraatje zijn die januari challenge's. Wat gratis loterij ticketjes, waarvan er al 1 ITM($5) is geworden.
Als afsluiter nog een twijfelhand. Ksteek hem morgen weer in HR. (Of Klees het hier
) Maar de gedachten zijn.
BTN gaat hier niet any 2 openen, fold equity heb ik niet. En zijn kaarten zullen 95% beiden hoger dan mijn zijn. Dus max 52% of . Dus ik fold, zullen nog wel spots zijn waar ik meer % heb of meer FE. Vanaf 55 of 66 call ik wel. Wat denken jullie? Want is wel close, denk ik, aangezien ik maar 7bb heb.
PokerStars
7 Players
$1.39+$0.11
Stacks:
UTG (422) 7bb
UTG+1 (1,269) 21bb
MP (1,173) 20bb
CO (344) 6bb
BTN (421) 7bb
wcgrutto (SB) (449) 7bb
BB (422) 7bb
Blinds: 30/60 Ante 6
Pre-Flop: (132, 7 players) wcgrutto is SB 3♣ 3♠
4 folds, BTN goes all-in 415, wcgrutto ???
Ok, op HR krijg ik als call range
22.9%, 33+ A2s+ A5o+ K9s+ KTo+ QTs+ QJo JTs
Maar als push range van BTN
42.7%, 22+ Ax+ K2s+ K6o+ Q5s+ Q9o+ J7s+ J9o+ T6s+ T9o 96s+ 86s+ 75s+ 65s 54s
Persoonlijk denk ik niet dat villain hier met K6o, T6s en nog wat lagere handen gaat pushen. Dus kzou eerder als push range van BTN iets van 35% ofzo nemen. En dan zal 33 wel buiten mijn call range zitten. Ma tzal wel close zijn.