Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen
2,853 Berichten
106 Gebruikers
4 Reacties
76.9 K Weergaven
ssacr
Poker Player

Helemaal met je eens Grutto, je kan niet een kat binnen houden omdat het gevaarlijk is. Dat is eerder zielig vind ik ook. De kat van mijn buren mag ook niet naar buiten ivm verkeer en zit altijd achter een raampje te kijken naar die van mij. Volgens de buren vermaakt ie zich best ( is alleen ) met zijn speelgoed (....). Persoonlijk vind ik het triest om hem zo te zien.

Ben je zelf wel eens een adder tegen het lijf gelopen? Op zich heb je wel een ruime marge als je gebeten wordt, maar je kan het beter niet hebben idd. Was die moeder te laat dat ze last van haar vinger heeft gehouden?

Hoe staat het verder met de tuin? Al veel olijven en ander spul? Hoorde verleden week in een radioprogramma dat er in Italië een soort virus in de bomen zat en dat dat zou kunnen lijden tot een hogere prijs voor olie. Probleem is ook dat de bomen die ziek worden niet makkelijk te vervangen zijn.

Gaat het verder een beetje voorspoedig met klussen en papieren regelen? Klinkt iig wel als een lekker leven daar. Lijkt mij qua weer en tuin en omgeving erg leuk. Ik hoop dat ze een beetje meewerken met je papieren, maar dat zal nog wel lopen. Nu ja, de aanhouder wint zullen we maar zeggen.

En gooi af en toe eens een foto van je tuin of weet ik wat in je blog. Jij was toch ook vogelaar?

Ik zie trouwens bij mij in de omgeving fors minder meeuwen. Vraag me af of er niet iets aan gedaan is ivm overlast. Is wel een beschermde vogel, maar er zitten hier nogal wat bedrijven die ze kwijt willen. Eieren schudden is wel vrij gangbaar. Zie meestal op vaste plekken paartjes broeden op daken in de buurt en die zie ik ook niet dit jaar.

Wel een hoop andere vogelnesten bij mij in de buurt. Vooral koolmeesjes zouden goed na moeten denken waar ze aan beginnen met kids. Die vliegen echt af en aan. Zag ook een kauwtje die zich in een schoorsteen liet vallen. Kennelijk daar een nest gebouwd. Ze zijn inmiddels uit het nest en er zit een hoop jong grut in de buurt. Vind dat altijd wel leuk om te volgen dat proces van partner zoeken tot jongen die uitvliegen.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat is triest van die kat. Veel sterkte om het verlies te verwerken :f_cry:

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto Topicstarter
wcgrutto
PokerStrategist

Thx.

We zijn eens gaan horen bij de buren. En het zou zeer goed kunnen zijn dat het door een slang gebeurd is. Hier leeft dan ook de giftigste slang van Europa. En ze zeiden ook dat door het weer er dit jaar veel zijn.

Deze dus.

Spoiler

Het weer is hier dus al enkele weken uitstekend. Alleen is dit wat minder voor de harde arbeid. Tussen 13u en 18u is het wat te warm om iets te doen. (Eigenlijk de ganse dag want als we om7-8uur opstaan is het ook al +25, maja er moet ook wat gewerkt worden.) Dus proberen we vroeg op te staan om s 'morgens wat te werken en dan kunnen we een siësta houden in de namiddag.

Alle planten doen het natuurlijk heel goed met dit weer. Heb een hoop tomaten, courgetten, komkommers, meloenen, paprika's en pepers staan. En heb wat staketsels gemaakt om ze te helpen goed naar boven te laten groeien. De eerste tomaten en courgetten zijn normaal binnen een week of 2 klaar om te oogsten. De rest zal nog wel een maand duren. Maar er staan overal toch al bloemen aan.

Paprika's en pepers (Deel van, Heb zo'n 30 peperplanten staan, I like it hot :) )

Spoiler

Tomaten (Voornamelijk de kleine trostomaatjes in wat verschillende soorten)

Spoiler

Komkommers, Courgetten en meloenen. (Ook verschillende soorten)

Spoiler

Seffes nog wat meer updaten, toch te warm om iets te doen. (En weinig fut :( )

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Leuke update, ziet er ook goed uit. Lijkt me leuk leven zo. Die slang is ook mooi, vraag me alleen af of je een kat daar ooit tegen beschermen kan en grote kans dat de kat ze altijd zal proberen te pakken. Hebben de buren ook katten? Zou voor mij wel een afweging wezen of ik een nieuwe kat zou nemen. Als dit iedere keer gebeurt word je daar ook niet blij van.

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto Topicstarter
wcgrutto
PokerStrategist

Update: deel 2

Buiten de planten die ik gezet heb (was nog aubergine's, sla, aardbeien, verschillende kruiden, rabarber vergeten te vermelden :) ) , stond hier natuurlijk al wel wat.

Spoiler

Perkje met op voorgrond koriander, bonenkruid, munt, basilicum. En daarachter 2 druivenranken en aarbeienplantjes.

Zo hebben we een vijgenboom, die geen 5 frank waard is. Staat tegen de schuur (lees slecht) en produceert zeer droge, niet lekkere vijgen. Maar wel 2 keer per jaar en goed genoeg om vijgenjam van te maken. De amandelboom heeft dit jaar tijdens de bloei een storm over zich heen gekregen, dus geen amandelen dit jaar. De granaatappelstruiken staan weelderig in bloei, maar is een oude (wilde) soort, die zo niet te eten zijn (bittere nasmaak), maar ook weer goed voor gelei van te maken.

Spoiler

granaatappelstruik in bloei

Ook heb ik nog wat frambozen stekken meegenomen vanuit Belgie. Die het allemaal overleeft hebben en nu oogstklaar zijn. Heb ook wat citrusbomen geplant (pompoen, citroen, appelsien en mandarijn) maar die hebben het vrij moeilijk gehad deze winter, dus die zijn aan het herstellen (nog geen vruchten dit jaar). Dan hebben we nog de druiven. Er stonden hier 4 grote witte druiven ranken. Die weelderig aan het groeien zijn. Vorig jaar wel geen eetbare druiven geproduceert, wss door slechte weer en ikzelf die niet echt wist hou ik ze moest snoeien. Maar ik ben bij aan het leren dus hopelijk dit jaar meer succes. En heb ook zo'n 20 stekjes gezet van zowel de witte druivensoort als van de blauwe wijndruif. ( Beetje gaan stelen in de velden hierachter). Om binnen paar jaar onze eigen wijn te produceren.
En dan hebben we nog de olijfbomen, die nu in de bloei staan. En enorm in de bloei staan, kdenk dat we dit jaar enorm veel olijven gaan kunnen oogsten want onze bomen zien meer wit van de bloemen dan groen van de bladeren.

Spoiler

olijfboom in bloei, hopelijk veel olijven in november

Ahja, en we mogen ook nog eens kersen, bonen en vijgen gaan plukken in de boomgaard onder ons huis.
En heb je in het seizoen nog wilde asperges en wilde bramen, die we gaan plukken.

Spoiler

Wilde asperges, seizoen van midden maart tot begin juni. Lekker met een eitje en olijfolie.

En de rest van de tuin staat vol met wilde bloemen en planten.

Spoiler

Een wilde orchide in de achtertuin.

Qua beesten/vogels is het hier ook een klein paradijs omdat we volledig in het groen zitten. Wel geen foto's van vogels. Maar iedere dag zie ik wielewaal, rotslijsters, cirlgorzen, baardgrasmussen, boerenzwaluws, tortelduiven, hops, blonde tapuiten, vliegenvanger,... .En occasioneel wat arenden, uilen, meeuwen en anderen. Ook dus al enkele slangen gezien,

Spoiler

Balkantoornslang- niet giftig

Spoiler

4 strepenslang, ook niet giftig wel de grootste in europa

steenmarters broeden ook in de buurt. De groen/gele balkan hagedis. In de winter al eens een wolf horen huilen, maar in de zomer trekken die naar de bergen want dan is er genoeg voedsel. En natuurlijk enorm veel vlinders, insecten, motten, duizendpoten, spinnen, gekko's, schorpioenen, ... .

Spoiler

Een nachtpauwoog, verminkt door de kat. Grootste nachtvlinder in Europa.

1 van dees dagen nog een update over de trap, het papierwerk, ... .

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto Topicstarter
wcgrutto
PokerStrategist

Afgelopen dagen niet kunnen spelen door onweer in de lucht. Gisteren nog een flitspartij van jewelste meegemaakt. Gelukkig niet recht boven ons, maar dicht genoeg.
Vandaag is het weer beetje gekalmeerd, wel nog onweer achter ons, maar enkel in de namiddag, dus vanavond weer wat kunnen spelen. Misschien seffes nog die laatste paar k binnen rijven in de zoom accumulator challenge, misschien ook niet, want weet niet of ik het kan spelen. Tis hier zondag namelijk feest voor de patroonheilige van het dorp, dus kan wel eens zijn dat ik tot laat weg ben.
Ook eens naar de nieuwe Neymar challenge gekeken. Waarschijnlijk gewoon 50$ storten ipv al die challenge's te doen. Is het makkelijkste en na drie dagen haal ik het er gewoon terug af. Wel niet geïnteresseerd in die package's. 4de en $1000 is me veel meer waard dan een tripje Barca op men eentje om Neymar en een voetbalwedstrijd te zien.

Nog een kleine anekdote. Er is hier op het forum niet alleen een schijtlijster. Onze wc is namelijk buiten en heeft 3 kleine raamjes (zonder raam). Sinds deze morgen probeert een lijster daar zijn nest te maken. Dus heb ik hier mijn persoonlijke schijtlijster; he Robbie ;)

Tot later.

Beantwoorden
Citeren
NietzscheF
PokerStrategist

Arme poes, goed te lezen dat je het erg naar je zin hebt!

Beantwoorden
Citeren
kokkie1975
PokerStrategist

Idd triest van jullie kat............. _cry:

Verder weer super updates, leuk om te lezen en mooie foto's _thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door wcgrutto
Afgelopen dagen niet kunnen spelen door onweer in de lucht. Gisteren nog een flitspartij van jewelste meegemaakt. Gelukkig niet recht boven ons, maar dicht genoeg.
Vandaag is het weer beetje gekalmeerd, wel nog onweer achter ons, maar enkel in de namiddag, dus vanavond weer wat kunnen spelen. Misschien seffes nog die laatste paar k binnen rijven in de zoom accumulator challenge, misschien ook niet, want weet niet of ik het kan spelen. Tis hier zondag namelijk feest voor de patroonheilige van het dorp, dus kan wel eens zijn dat ik tot laat weg ben.
Ook eens naar de nieuwe Neymar challenge gekeken. Waarschijnlijk gewoon 50$ storten ipv al die challenge's te doen. Is het makkelijkste en na drie dagen haal ik het er gewoon terug af. Wel niet geïnteresseerd in die package's. 4de en $1000 is me veel meer waard dan een tripje Barca op men eentje om Neymar en een voetbalwedstrijd te zien.

Nog een kleine anekdote. Er is hier op het forum niet alleen een schijtlijster. Onze wc is namelijk buiten en heeft 3 kleine raamjes (zonder raam). Sinds deze morgen probeert een lijster daar zijn nest te maken. Dus heb ik hier mijn persoonlijke schijtlijster; he Robbie ;)

Tot later.

Ik heb zelf ook gestort voor die 4 finale freerolls van Neymar. Ben benieuwd wat het zal gaan worden.
Het lijkt me best leuk om zo'n nestje regelmatig te zien en uiteindelijk jonge lijsters te zien opgroeien. Je zou er voor de aardigheid een camera kunnen ophangen en ze filmen. Dan worden ze niet teveel gestoord als ze daar werkelijk jonge krijgen.

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86
PokerStrategist

hehehe daar komen teveel schijtlijsters van :)

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto Topicstarter
wcgrutto
PokerStrategist

@ilgenio, lol. Tis dat, en tis ook ni heel hygiënisch om lijstershijt overal in de wc te hebben. Dus heb ik er maar een gaasje voor gespannen.

Beantwoorden
Citeren
raymond20001
PokerStrategist

Gezellig, Robbie op bezoek te hebben:f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto Topicstarter
wcgrutto
PokerStrategist

Leuke challenge 72 rocks :)

$0.02/$0.05Zoom No Limit Holdem
PokerStars6 Players
Hand Conversion Powered by WeakTight Poker Hand History Converter
Stacks:
UTG daricool ($12.09) 242bb
UTG+1 ivanova26 ($1.82) 36bb
CO Arg.David ($5) 100bb
BTN nescafe.all ($5.18) 104bb
SB gatheringjoe ($5) 100bb
BB Hero ($2.87) 57bb
Pre-Flop: (0.07, 6 players) Hero is BB 2♣ 7♣

daricool raises to $0.10, 3 folds, gatheringjoe raises to $0.35, Hero goes all-in $2.87, daricool goes all-in $12.09, gatheringjoe goes all-in $4.65

Flop: 3♣ 7♥ 2♠ ($19.96, 3 players), 3 all-in
Turn: 5♠ ($19.96, 3), 3 all-in

River: 7♠ ($19.96, 3), 3 all-in
Final Pot: $19.96
gatheringjoe shows two pair, Kings and Sevens
K♥ K♣
Hero shows a full house, Sevens full of Deuces
2♣ 7♣
daricool shows two pair, Queens and Sevens
Q♣ Q♦
Hero wins $8.25 (net +$5.38)
daricool collects $7.09 (net -$5)
gatheringjoe collects $4.09 (net -$0.91)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Lekkere hand. Dat soort mooie suck-outs wil je wel vaker zien :f_wink:

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto Topicstarter
wcgrutto
PokerStrategist

Jep, spijtigenoeg ook al ne keer of 3 all in gegaan en verloren tegen AA/KK. :( Tacktiek toch een beetje aangepast naar 3-4x betten ipv de shove. Heb er al 5 binnen, zit dus mooi in de helft. Zullen wel zien of ik ook voor de andere helft ga.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dan wordt het wel een duur geintje. Hopelijk heb je de ander 5 ook zo binnen.

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86
PokerStrategist

hehehe wil ik wel elke dag 7-2 spelen zo ;)

Beantwoorden
Citeren
najtreg12
Oldschool Grinder

Mooie update met die foto's grutto =)!

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto Topicstarter
wcgrutto
PokerStrategist

thx najtreg. Misschien morgenavond nog eens een update, als ik vroeg terug zou zijn van het feest in het dorp. Kans is klein, behalve dat er die freerol is op stars, en heb zonder te storten ook nog depositers freerol op Ipoker gekregen. Ik ga ni klagen. Zullen wel zien. Heb trouwens nog wat post nodig voor an 10 te komen, denk ik. Ze zouden zo ne counter per week moeten hebben.
Ondertussen deze avond nog klein MTT avondje gehouden, niks spectaculairs gewonnen, nog in 1tje bezig. Ricochet op Ipoker. Ma ook ni echt mega stack 35bb

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Leuke blog!

Blijft wel jammer van je kat. Ik moet er zelf niet aan denken om in een slangenomgeving te wonen, maar goed. Aan de andere kant hebben we er hier ook zat (alleen heten ze hier politici) en woon ik hier nog steeds, maar goed...

Ben voor niet veel dingen bang, maar slangen, schorpioenen en wespen staan bij mij echt op de 'avoid'-lijst...

Beantwoorden
Citeren