Helemaal met je eens Grutto, je kan niet een kat binnen houden omdat het gevaarlijk is. Dat is eerder zielig vind ik ook. De kat van mijn buren mag ook niet naar buiten ivm verkeer en zit altijd achter een raampje te kijken naar die van mij. Volgens de buren vermaakt ie zich best ( is alleen ) met zijn speelgoed (....). Persoonlijk vind ik het triest om hem zo te zien.
Ben je zelf wel eens een adder tegen het lijf gelopen? Op zich heb je wel een ruime marge als je gebeten wordt, maar je kan het beter niet hebben idd. Was die moeder te laat dat ze last van haar vinger heeft gehouden?
Hoe staat het verder met de tuin? Al veel olijven en ander spul? Hoorde verleden week in een radioprogramma dat er in Italië een soort virus in de bomen zat en dat dat zou kunnen lijden tot een hogere prijs voor olie. Probleem is ook dat de bomen die ziek worden niet makkelijk te vervangen zijn.
Gaat het verder een beetje voorspoedig met klussen en papieren regelen? Klinkt iig wel als een lekker leven daar. Lijkt mij qua weer en tuin en omgeving erg leuk. Ik hoop dat ze een beetje meewerken met je papieren, maar dat zal nog wel lopen. Nu ja, de aanhouder wint zullen we maar zeggen.
En gooi af en toe eens een foto van je tuin of weet ik wat in je blog. Jij was toch ook vogelaar?
Ik zie trouwens bij mij in de omgeving fors minder meeuwen. Vraag me af of er niet iets aan gedaan is ivm overlast. Is wel een beschermde vogel, maar er zitten hier nogal wat bedrijven die ze kwijt willen. Eieren schudden is wel vrij gangbaar. Zie meestal op vaste plekken paartjes broeden op daken in de buurt en die zie ik ook niet dit jaar.
Wel een hoop andere vogelnesten bij mij in de buurt. Vooral koolmeesjes zouden goed na moeten denken waar ze aan beginnen met kids. Die vliegen echt af en aan. Zag ook een kauwtje die zich in een schoorsteen liet vallen. Kennelijk daar een nest gebouwd. Ze zijn inmiddels uit het nest en er zit een hoop jong grut in de buurt. Vind dat altijd wel leuk om te volgen dat proces van partner zoeken tot jongen die uitvliegen.