Ga naar het forum
Wesley @ NL25 6max

Meldingen
Alles wissen

Wesley @ NL25 6max

47 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
1,824 Weergaven
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Beste allemaal,

Zoveelste blog van mij..

In het verleden stt's mtsngs en mtts gespeeld. Ook cash wat nooit een succes werd. Nu speel ik ongeveer een half jaar alleen maar cash. Bevalt me prima en wil hier nu ook echt wat mee geen bereiken.

Mijn hoofddoel is om NL100 winnend te kunnen spelen. Hiervoor moet nog een hoop gebeuren. Ik moet minder gaan tilten en strenger voor mezelf worden. Dat strenger worden heeft te maken met fouten die ik maak in mijn spel. Als ik twijfel in een spot dan praat ik het in mijn hoofd meestal wel goed wat ik heb gedaan. Dit moet veranderen en deze handen moet in op het forum gaan droppen.

Ik start weer een blog om strategieën te posten en te bespreken, doelen te stellen en vorderingen bij te houden. Een blog zal me (hopelijk) helpen het allemaal weer wat serieuzer aan te gaan pakken.

Ik speel al weer zo'n 4 maanden NL25 met redelijk resultaat. De eerste twee maanden gingen goed en had ik een bankroll van $1000,-. Toen ik dicht bij het shotten van NL50 kwam (1200 br) ging het steeds slechter en ben ik terug gezakt naar waar ik nu ben ($825).

Doelen voor aankomende week:
- 200bb potten op NL25 terugkijken in HEM
- 2 handen per dag proberen te posten

Niet heel veel tijd deze week + het wordt mooi weer :D. Vandaar geen aantal handen goal gezet.

Beantwoorden
Citeren
46 reacties

Veel succes, hopen dat deze poging dan gaat slagen voor je! :D

Beantwoorden
Citeren
michel2311
PokerStrategist

Hey,

Je zegt dat je eerst van alles hebt gespeeld zonder al te veel succes maar schijnbaar is daar een paar maanden geleden verandering in gekomen. Weet je ook waardoor? Ben je anders gaan studeren, meer plezier in het spelletje gekregen?

En ik zal je blijven volgen en waar nodig streng zijn. _evil:

Succes!!

Beantwoorden
Citeren
WesleyTheMan Topicstarter
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Bedankt allebei :D

@michel Met mtsngs heb ik eigenlijk het meeste succes gehad. Vaak een bankroll tussen de 1 en 2k gehad en ook vaak wat uitgecasht.

Cashgames heb ik echter nooit succes mee gehad in de zin van niet verder komen dan nl25. Vaak gaat het en tijdje de goede kant op maar na een tiltbui jaag ik er zo binnen een uur weer 4 of 6 bi's doorheen. Dat is natuurlijk doodzonde.

Ik heb voor mezelf het idee dat ik genoeg kennis heb om nl25 te beaten, maar door bovenstaand verhaal gaat het best vaak mis. Ik moet wel zeggen dat ik veel plezier beleef met cash, was sngs en mtts gewoon zat en heb er ook haast nooit de tijd voor.

Beantwoorden
Citeren
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Gister 400 handen en vandaag weer 400. Totaal ruim 1 bi down. Een van de laatste handen vanochtend weer een stack weggespuwd :facepalm:.

Wel veel handen gemarkeerd die ik nog even terug ga kijken en zo nodig posten. Heb dit eigenlijk haast nooit zo gedaan, tijdens een sessie handen markeren, maar lijkt me wel een goeie om van te leren.

Nu ff wat NL10 Rush spelen om wat zelfvertrouwen terug te winnen. Misschien ff spelen tot ik daar 10bi's heb gewonnen en dan weer NL25.

Beantwoorden
Citeren
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

even 1k handen gespeeld op NL10 rush. 2 bi's up. 1 keer een stack verloren (zie hand).

Had moeten folden denk ik op zijn shove. Hij lijkt heel nitty en zal hier niet zo vaak een draw hebben als een 22/20 speler bijvoorbeeld. Ben denk k te vaak beat om te callen.

Full Tilt Poker $10.00 No Limit Hold'em - 6 players
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

BTN: $3.20 - VPIP: 31, PFR: 8, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 13
SB: $10.37 - VPIP: 11, PFR: 10, 3B: 4, AF: 4,0, Hands: 92
BB: $16.89 - VPIP: 24, PFR: 8, 3B: 0, AF: 1,8, Hands: 119
UTG: $12.82 - VPIP: 20, PFR: 16, 3B: 6, AF: 6,3, Hands: 254
Hero (MP): $13.15 - VPIP: 19, PFR: 15, 3B: 6, AF: 3,1, Hands: 92759
CO: $2.22 - VPIP: 11, PFR: 5, 3B: 0, AF: 0,5, Hands: 38

Pre Flop: ($0.15) Hero is MP with 4♠ 4♣
1 fold, Hero raises to $0.30, 1 fold, BTN calls $0.30, SB calls $0.25, 1 fold

Flop: ($1.00) K♥ T♦ 7♦ (3 players)
SB checks, Hero checks, BTN checks

Turn: ($1.00) 4♥ (3 players)
SB bets $0.66, Hero raises to $2, BTN folds, SB raises to $10.07, Hero calls $8.07

River: ($21.14) Q♠ (2 players)

Final Pot: $21.14
SB shows 7♠ 7♥
Hero shows 4♠ 4♣
SB wins $20.09
(Rake: $1.05)

Beantwoorden
Citeren
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Oke atm 2,5bi down op NL10. Maar 3,5k handen gespeeld omdat ik niet zo veel tijd had deze week. Nu heb ik weekend (eindelijk :D) en wil ik weer ff mn standaard spel verbeteren. Heb het idee dat als ik hier niet vaak genoeg op let dat ik achteruit ga.

Om te beginnen post ik eerst mijn openingsrange per positie. Ik ben namelijk benieuwd of ik in sommige posities te loose of te tight open.

UTG:

MP:

CO:

BU:

SB:

Ik zag in een nieuw blog (die van giraffe1977 6 Max leak finder) dat er bv een first open op de BU van 60% wordt gegeven. Even verder zoeken en kijken waar er fouten zitten. Hulp van lezers is erg welkom :D

Verder ben ik in het verleden ook wel eens andere posts van openingsranges tegen gekomen. Deze zal ik goed gaan doornemen en ervan wat proberen te leren.

Beantwoorden
Citeren
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Hmm kon in dit fora niet zo snel wat vinden dus heb ik even de open raise chart erbij gepakt. Even de % naast elkaar gezet:

UTG
ik: 9,5%
orc: 11,01%

MP
ik: 12,52%
orc: 13,12%

CO
ik: 26,09%
orc: 28,21%

BU:
ik: 47,51%
orc: 45,40%

SB:
ik: 31,52%
orc: 24,28%

Niet echt een groot verschil, behalve op de SB. Ik denk dat het niet erg is om daar standaard looser te openen dan ORC aangeeft. Ik zal bv A9o FI op de SB niet folden tegen een unknown. Volgens ORC moet dat wel.

Daarnaast even op internet gezocht naar preflop raising charts en toen kwam ik deze tegen:

edit: even in spoiler gezet omdat het plaatje erg groot is.

Spoiler

Opvallend hier aan vind ik de UTG en MP openingsrange. Wel een stuk looser dan die van mij. Al denk ik zelf dat deze ORC niet echt geschikt is voor NL10/NL25.

Beantwoorden
Citeren
luca02
Elite Grinder

Die openraising charts zijn natuurlijk alleen richtlijnen.
Zo moet je deze nog wel steeds aanpassen aan de spelers die achter je zitten.

Beantwoorden
Citeren
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Ja heb je zeker gelijk in. Alleen begon aan mezelf te twijfelen toen ik die blog van giraffe las. Ik bedoel 60% rfi op de bu red ik niet. Vandaar dat ik even per positie ging kijken of ik erg afwijk van wat std is. :)

Beantwoorden
Citeren
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Weekje niet gespeeld en vervolgens weekje mtt's en mtsngs gespeeld. Weinig succes wat mijn roll nu op $640,- brengt.

Mijn doel om 10 bi te winnen op nl10 heb ik nog niet volbracht en zal ik aanpassen naar 10 bi op nl10 in deze maand. Stond er vorige keer 3 up maar deze tellen nu niet. Heb pas 670 handen gespeeld deze maand, maar heb nu vakantie en zal dus elke dag wel wat meer uurtjes gaan maken :)

Verder wil ik de serie Crushing NL50 nog eens kijken. En misschien een stukje onderzoek doen naar preflop spel en dan met name 3betten/4betten.

Beantwoorden
Citeren
NewwWorld
PokerStrategist

GL Wesley!

Ik denk dat je vooral wat beter Bankrolll managment moet doen. Sowiso denk ik je 30BI beter als minimum kan gebruiken, dus pas naar 50NL als je 1500 hebt, niet 1250. Zeker omdat jij nog al eens schijnt te tilten (staat in je OP), Ruimer BR kan dat voor een groot deel voorkmen.

bovendien moet je eerder weer een limiet omlaag gaan als het niet goed gaat op 50NL. 5BI is echt max imo
In jouw geval dus als je van 1250 naar 1000 dropt. Volgens mij ben je langer doorgegaan to $800 nog iets. Daarna pas weer trg naar 25NL dan? En toen ging het daar ook even niet goed, en vervolgens zit je op 10NL.

het is wel verstandig wellicht dat je nu 10NL speelt om even wat zelfvertrouwen op te doen, maar ik hoop dat je zo doorhebt dat je met aggresieve BRM zeker niet per se sneller omhoog in stakes, maar dat het juist tegenstrijdig kan werken.\

Je opneing ranges zien er wel prima uit trouwens.
SB mag wat tigher tenzij de BB erg tight is en vaak fold vs je steal

UTG kun je ATs denk ik ook wel openen. En vanaf MP trijwfel ik beetje over A9s (hier kun je bijna geen straight mee hitte , k heb mss liever A5s daaro

en is idd silm om handjes te posten! GL!

Beantwoorden
Citeren
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Hey, bedankt :D

Ik snap helemaal wat je bedoeld, maar ik hou me altijd aan de 25bi regel. Het staat een beetje krom in mijn OP waardoor het lijkt dat ik nl50 heb gespeeld tot die 825. Dit is echter niet zo. Zat nog iets boven de 1k toen ik weer nl25 ging spelen. Toen heb ik gewoon slecht gespeeld/gerund en verloor ik ook weer aardig wat in korte tijd.

Misschien dat iemand me kan helpen met het stellen van doelen. $$ doelen of winrate doelen zijn niet ideaal, maar ik merk dat een volume doel ook niet echt werkt bij mij. Ik wil dan vaak te veel tafels gaan spelen om zo veel mogelijk handen/uur te spelen. Dit is niet optimaal omdat ik nog veel moet leren mbt cashgames. Misschien leerdoelen opstellen oid?

Beantwoorden
Citeren
luca02
Elite Grinder

Leerdoelen zijn sowieso goed. :)
Ik zou dan bijv. voor jezelf een probleem/thema bedenken die je dan heel
uitgebreid bestudeert.

Beantwoorden
Citeren
NewwWorld
PokerStrategist

Oh zo oke dan had ik t verkeerd begrepen

Hoe gaat het tilten? Kun je daar wat beter tegen nu? Zo niet, wil je echt sterk adviseren je BR limiet omhoog te doen. Scheelt tilten en is veel beter voor je zelfvertrouwen.
(als je pas naar 50NL ging bij 1500, trg naar 25NL bij 1250, en dan ook iets van iets minder dan 200 verliezen, dan had je nog iig boven de 1000 gehad, terwijl je nu ook onder die phsycolighsce grens van 1k komt. En bovendien dropt je BR nu relatief ook meer bij iedere BI die je verliest. Dus de klappen voelen gwn harder.

Betreft leerdoelen
Ik denk dat xk handen per maand geen goed doel is, omdat als je daarvoor gaat je te snel teveel gaat mulitablen, vooral op het einde vd maand.

Winrate kun je ook niet voorspellen, zit teveel variantie in en bovendien heb je geen clue wat nu een redelijke haalbare winrate voor je is.

Ik denk , persoonlijk, dat je enigste doel moet zijn om je 'A-game te spelen en iedere sessie te reviewen' . Speel gewoon zo goed als je kunt, en speel alleen dan, dus niet als je moe bent, je aan het tilten bent (je mindset is niet optimaal iig), of als je eigenlijk geen zin hebt.
Die winrate komt dan vanzelf.

En, review je sessies. Aleen dan wordt je beter. Door alleen te spelen en niks te reviewen leer je werkelijk zo goed als niets!

Dus focus niet van: ik wil xbb/100 winrate , nee focus erop om je skills te verbeteren en dan gaat je winrate vanzelf omhoog.

Je kunt wel proberen voor iedere week gewoon in te plannen hoeveel uur je ongeveer wilt/kunt spelen. Schrijf dat voor iedere op, of hier in je blog. En houd dan bij of je je ongeveer daaraan hebt gehouden (afwijken mag altijd natuurlijk, het is maar een richtlijn).

Verder kun je ook als doelen stellen om in een bepaalde maand de artikelen te lezen van onderwerp X, en om video X1 X2 X3 te kijken of ,videos van PS Pro Y, w/e

En wat luca zegt: focussen op een bepaald thema kan ook, maar denk dat dat iets lastiger is. Probeer eerst gwn std je sessies te reviewen , voor alles (markeer tijdens het spelen IEDERE hand waar je twijfelde). En dan daarna kun je met filters nog extra aandacht geven een bepaald thema.

Beantwoorden
Citeren
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

@luca: Denk dat een bepaald thema wel goed gaat werken idd :) bedankt.

@NewwWorld: Ik tilt vooral als ik bv 4 bi's heb verloren oid. Ik heb ook voor mezelf vastgesteld dat ik een stoploss limiet van 2bi's aanhoudt wat prima werkt. Enige probleem is dan dat ik steeds mijn graph refresh om te kijken hoe ik ervoor sta. Dit heeft ook weer een slechte invloed op je spel..

Sessies reviewen doe ik eigenlijk nooit. Vind het vaak saai en kijk dan liever een video of lees wat op handbeoordelings forum. Misschien wel een idee om dat vaker te gaan doen. :) Speel alleen rush en is het niet heel makkelijk om de laatst gespeelde hand te markeren, uit een soort van luiheid doe ik het dan ook niet :facepalm:.

Beantwoorden
Citeren
NewwWorld
PokerStrategist

No offence wesly, maar ik ga even een bitch zijn, voor je eige bestwil haha, maar je moet echt je eigen handen reviewen man anders ga je neit ver komen bij het pokeren. Iedere speler heeft leaks (anders speel je op het hoogste limiet wat er is, in theorie). Je kunt jouw leaks alleen fixen door te kijken naar JOUW handen. Als je alleen videos kijkt, dan neem je dat niet op. Je kunt wel vidoes kijken, maar dan moet je notities maken van dingen die je nog niet wist, en die situaties opzoeken in je database. Dan kun je ook leaks fixen

Maar je zult nog steeds vel leaks hebben die je gwn totaal niet weet en niet herkent, en ook niet terugkomen in je videos.
Als je kunt zou je ook kunne proberen een uurtje coaching te nemen met een database review. Heb je al vanaf 60dollar fzo geloof ik. Ik kan wel linkje geven als je wilt.

Wel goed van die stoploss! GL ermee ;)

Beantwoorden
Citeren

Hier newwWorld:

http://forumserver.twoplustwo.com/69/micro-stakes-pl-nl/moving-up-through-unl-2010-a-676130/

Daardoor ben ik 6max beginnen spelen. Check 2e post, daar vind je links naar ranges. Zijn vrij basic ranges dacht ik, goed voor te beginnen :)

Beantwoorden
Citeren
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Je hebt helemaal gelijk :p. Kan een hoop hebben hoor, ben alleen maar blij met reacties van mensen die willen helpen dus waardeer het.

Het punt is dat als ik mijn eigen handen ga bekijken wel eens fouten zie, maar als ik ze herken dan is het geen leak meer (of ik herken ze en moet alsnog die fout maken). Maar de meeste leaks die spelers hebben zullen ze zelf niet zien imo. Dat is de reden dat ik veel videos kijk. Ik bedenk dan wat ik zelf in een bepaalde spot had gedaan en waarom, kijken of deze redenering klopt. Zo niet dan is dat weer een punt om van te leren, dan ga ik het proberen te leren begrijpen.

Ik denk dat mijn methode met videos kijken zeker helpt! Echter heb je wel gelijk dat ik eens eigen handen zou moeten kijken en bij twijfelachtige spots, de handen posten.

Vandaag 600 handjes gespeeld en niks gemarkeerd, zal zo ff de grote potten terug kijken, zaten wel wat twijfel handen tussen herinner ik me.

Coaching lijkt mij nog niet zo heel erg zinvol atm. Denk dat ik nog zat info van het web en hier op het forum kan halen waar ik al sprongen mee zou kunnen maken.

Je bent trouwens lekker actief ineens NewwWorld :D ga je zelf ook een blog beginnnen?

Beantwoorden
Citeren
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

@farma: Link even bij favorieten gezet :D Aardig wat leesvoer zeg! heb ik zeker wat aan, bedankt!

Beantwoorden
Citeren