Ga naar het forum
Zeezout ZWAMT (even...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Zeezout ZWAMT (even niet) verder

280 Berichten
43 Gebruikers
0 Reacties
9,202 Weergaven
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik heb het al aangekondigd in mijn vorige blog: ik ben bezig met een eigen projectje, dat ik het "Rush Poker Multi Limit Tournament" heb gedoopt.

Daarbij is het onderdeel "Rush Poker" niet echt van belang, daar het principe ook op normale cashgames van toepassing moet kunnen zijn.

De onderbouwing:

Cashgamen blijft voor mij een beetje saai. Het gaat me snel vervelen en dan ga ik minder goed opletten en (nog) meer fouten maken, vooral op de lage limieten.

Op de hogere limieten merk ik dat ik wel beter ga spelen, maar aan de andere kant wil ik niet met scared money spelen, waarbij een normaal BRM voor mij nog steeds scared money is. (Ik ga liever uit van dubbel BRM)

Aan de andere kant ben ik verzot van MTT's en dan liefst de hele grote. Daar heb ik echter vaak niet de tijd voor. De spanning van een MTT en het idee een keer echt ver te komen zijn voor mij echter het summum van poker.

Sinds Rush Poker op Full Tilt draait ben ik toch gaan cashgamen, gewoon omdat ik nu in feite kan multitafelen (t.o.v. normale cashgames) op slechts één tafel.

Dit neemt echter nog niet weg dat ik de MTT spanning mis.

Daarom heb ik (misschien bestaat het wel, maar ik heb het nog niet gezien) voor mezelf de MLT (Multi Limit Tourney) uitgevonden.

De opzet is nog in de maak, maar het principe wil ik al wel vast verraden:

Kenmerken:

Ik ga hierbij (voorlopig) uit van Rush Poker.

1. Elke MLT heeft een vaste tijdslimiet. Voorlopig neem ik daarvoor 1 uur.

2. Ik begin op de laagste limiet (nu NL5) en speel daar tot ik een bepaalde winst heb bereikt

3. Zodra ik een buy-in voor de eerstvolgende limiet heb bereikt ga ik naar die limiet. Dit herhaalt zich totdat de tijd om is, of ik broke ben.

4. Tussendoor zijn er momenten waarop wordt gestopt op een level en een deel in een 'spaarpot' gaat. Dit is a.h.w. de 'ITM'.

Haal ik het hele uur spelen, dan is de MLT afgelopen en beëindig ik het spel.
De bedoeling is uiteraard om met een minimale inzet een maximale winst te boeken. Bij een goede run kun je op Rush Poker dan zo enkele limieten hoger zitten en dan leuk uitcashen.

Uiteraard zal het veel vaker voorkomen dat ik bust, maar dat is in een normale MTT ook het geval. Verder heb je het nadeel dat je geen chips kunt rebuyen. Daarvoor ben ik nu redelijk ver gevorderd om een oplossing te vinden.

Achterliggende gedachte

Natuurlijk klinkt dit nogal simplistisch, maar er zit een filosofie en een plan achter. De details zijn belangrijk, maar die ben ik nog aan het uitwerken. Deze houd ik dan ook nog even voor me.

Het plan is heel wat doordachter dan het nu misschien overkomt, maar het leek me wel leuk om wat reacties los te peuteren die me kunnen helpen om dit idee te verbeteren/uit te breiden.

Voordat ik een definitief plan ga presenteren ga ik eerst wat test-runs doen, waarbij ik wat variaties qua stack en betsizes uitprobeer.

Waarschuwing
Het zal duidelijk zijn dat voor deze methode een goed aanpassingsvermogen aan de limieten nodig is, dus raad ik dit sterk af voor beginnende spelers!

Ik heb er de BR voor om dit uit te proberen, maar zonder gevorderde skills ga je op de hogere limieten gewoon te snel broke. Feitelijk net zoals bij MTT's dus.

Voor dit project heb ik $200 apart gezet. Daarmee ga ik een serie uitproberen en vervolgens finetunen. Uiteindelijk hoop ik dan een leuke variant klaar te hebben voor wie eens wat anders wil.

Afijn, dit is dus mijn plan in ruwe vorm.

Ik ben benieuwd naar wat reacties en tips.

_cool:

279 reacties
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Okee, ik ben begonnen met de opzet van level 1, oftewel NL5

Het is uiteraard de bedoeling om met een minimum aan investering een maximaal resultaat te behalen, binnen een tijdslimiet van 1 uur.

Het heeft dan ook mijn voorkeur om te beginnen met een minimale buy-in.

Daarmee loop je tegen problemen aan omdat dit een erg onpractische beginstack is op FTP. Op andere sites zou dat beter gaan, want dan zou je kunnen beginnen met SSS.

Ik ontwikkel nu een variant die gebruik maakt van een combinatie van BSS en SSS. Of het allemaal gaat werken is natuurlijk maar afwachten, maar ik heb er in ieder geval een hoop schik in.

De eerste 6 runs op het eerste level waren in ieder geval veelbelovend.

to be continued....

Nouja, als je eerst SSS speelt, dan zit je na je dubbel ook met 35-45BB oid. Dus wat dat betreft maakt het niet veel uit.
Ben wel benieuwd waar je terecht gaat komen met dit project. :P

OldNAn
PokerStrategist

Klinkt erg leuk, wellicht kun je eens een keer zo'n MLT van een uur opnemen.

Geeft een beter beeld van wat het inhoud imo.

Oorspronkelijk gepost door YNF383
Nouja, als je eerst SSS speelt, dan zit je na je dubbel ook met 35-45BB oid. Dus wat dat betreft maakt het niet veel uit.

Klopt, maar dan ga je ook van tafel bij >25BB stack. In dit geval zou je kunnen rebuyen tot max en met BSS verder gaan. Probleem blijft dat je met minimaal 35BB moet beginnen op FTP tegenwoordig, dus is een aanpassing van de strategie nodig, en daar is Zeezout zo te horen nu mee bezig.

Ik ben benieuwd hoe dit uitpakt. Ik ben vooral benieuwd naar de winstgevendheid hiervan. Het geeft natuurlijk wel een kick om te dubbelen, naar een hogere limiet te mogen, etc. Daar zijn dan vooral die uitcashmomenten nodig, omdat je anders nooit winst haalt en altijd ergens bust. Tenzij je natuurlijk het uur volhoudt. ;)

We gaan je volgen Z! :)

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ja, was ik idd van plan, maar voorlopig ben ik nog even aan het testen en berekenen. Het is de bedoeling dat er ook logica achter zit.

Vooral de combinatie van meerdere limieten met al hun eigen karakteristieken zal nog best pittig zijn. Daarvoor zal ik eerst gegevens moeten verzamelen en dan aan het rekenen moeten slaan.

Wanneer ik mijn data heb geanalyseerd (ben ik nu mee bezig) ga ik een soort spelschema opstellen, aangepast per limiet. Daarmee ga ik een testrun doen van 100 MLT's.

Nadat ik daarvan de resultaten en data heb geanalyseerd ga ik dan proberen een eerste werkversie in elkaar te schroeven.

Het zal dus nog wel even duren voordat alles klikt, maar als ik gelijk heb wordt het een leuke cash-variant van een MTT, met mogelijkheden voor de iets gevorderde speler met een kleine BR.

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
In dit geval zou je kunnen rebuyen tot max en met BSS verder gaan. Probleem blijft dat je met minimaal 35BB moet beginnen op FTP tegenwoordig, dus is een aanpassing van de strategie nodig, en daar is Zeezout zo te horen nu mee bezig.

Klopt ;)

Ik ben benieuwd hoe dit uitpakt. Ik ben vooral benieuwd naar de winstgevendheid hiervan. Het geeft natuurlijk wel een kick om te dubbelen, naar een hogere limiet te mogen, etc. Daar zijn dan vooral die uitcashmomenten nodig, omdat je anders nooit winst haalt en altijd ergens bust. Tenzij je natuurlijk het uur volhoudt. ;)

We gaan je volgen Z! :)

Die uitcashmomenten zijn inderdaad cruciaal. Ze zorgen namelijk voor het 'ITM-effect', wat het geheel wat meer aan een MTT doet denken. Er komt een punt dat je als het ware in het geld bent en kunt gaan voor de FT (het uur uitspelen).

Wanneer je goed speelt en een beetje geluk hebt, kun je zo naar mijn idee echt die 200-300 buy-ins winst af en toe halen, wat dan weer zo'n beetje het winnen van een MTT is.

Overigens is die tijdstelling van een uur een werktijd. Kan goed zijn dat de grens voor stoppen uiteindelijk ergens anders komt te liggen, of dat er andere criteria voor gaan gelden. Dat moet blijken uit de ervaring van die testrun.

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Wanneer je goed speelt en een beetje geluk hebt, kun je zo naar mijn idee echt die 200-300 buy-ins winst af en toe halen, wat dan weer zo'n beetje het winnen van een MTT is.

Dan zul je toch wel een aanzienlijk aantal keer moeten dubbelen zonder busto te gaan. Maar he, dat moet je in een MTT soms ook :D

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik heb de eerste MLT er op zitten en ben meteen 'ITM' gekomen.

Begonnen met $2 op NL5 RP (Fase 1)

Volgens mijn actuele opzet (MLT 1.1) moet je in dit level vier keer scoren voordat je verder mag naar level 2. Helaas viel de vierde keer het doek, toen ik mijn 44 pushte tegen een QQ.

'Scoren' houdt hier in dat je minimaal op een bepaalde stack moet komen. Haal je dat, dan stap je uit het spel (tenzij je net de blinds hebt betaald, in dat geval kun je nog enkele handen wachten).

Uit de eerdere drie fases had ik echter al $3,94 winst, dus is mijn saldo van deze eerste MLT +$1,94, vergelijkbaar met ITM komen bij een MTT van $2.

Van MLT 2 heb ik er nu twee levels opzitten (positief), maar ik denk dat ik daar morgen pas mee verder ga.

Saldo's:

Investering $200 (100 MLT's)

Gespeeld: 1
Saldo: $3,94 (nog 99 MLT's te gaan)

_cool:

Benjike316
PokerStrategist

Interessant, ben benieuwd hoe dit gaat lopen op lange termijn :)

Angstzweet
PokerStrategist

Klinkt leuk Zeezout! Ga dit in de gaten houden.

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

kon het toch niet laten en speelde nog even level 3 van nr 2.

Duurde 3 handjes en toen kon ik hem met winst afsluiten.

Hoef in level 4 nog maar $0,33 te pakken om ITM te komen :)

AT tegen A4. Ik hit 2 pair en shove, hij callt met A4....

I love this game :D

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Na mijn lunch van vannacht heb ik nr 2 toch maar afgemaakt.

Ik ging er in het eerste level van NL10 af op het moment dat ik er redelijk goed voor stond. Jammer.

Toch weer ITM gekomen (+$2,95)

Investering $200 (100 MLT's)

Gespeeld: 2
Saldo: $5,89 (nog 98 MLT's te gaan)

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik heb mijn voorlopige opzet voor level 1 nu wel klaar en blijf deze nog een tijdje hanteren (1x 3 levels van de 4 gehaald, waarbij ik duidelijk verkeerd pushte, en 1x 4 levels, dus in totaal 7:8).

Daarmee lijkt voor nu mijn spel op NL5 met minimale buy-in wel aardig te werken.

Hetzelfde speltype is op NL10 niet toepasbaar in dezelfde vorm. Er wordt toch weer anders gespeeld en ik zal daar wat aanpassingen moeten doen. Vandaag probeer ik daar wat op te vinden, door middel van nog wat variatie-tests.

To be continued...

Klinkt wel tof dit Z!

Misschien maar is overwegen om dit ook te gaan doen met een fun BR op Full Tilt. Even wat anders doen op zijn tijd is goed voor een mens.
Alleen zal ik het dan iets anders aanpakken. Ik ga me namelijk wel volledig inkopen op een limiet. Zal me gedachten is er wat over laten gaan.
Ondertussen blijf ik natuurlijk volgen hoe het gaat.

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik overweeg om vanaf NL10 gewoon op BSS over te schakelen, met als afwijking dat je niet kunt rebuyen.

Wanneer je dan beneden een bepaalde stack duikt is je toernooi over en wat je nog aan stack hebt wordt toegevoegd aan je winst.

Dit zou wel inhouden dat je langer op NL5 blijft hangen, maar dat is qua spel ook het gemakkelijkst te beaten.

Succes hiermee!

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik verloor toernooi 3 in slechts 2 handen, nadat ik met AQ tegen KK kwam te zitten.

In toernooi 4 begon ik goed, met twee leuke scores.

Helaas verloor ik in level 3 van een caller met K2 op de hand en een K op de flop tegen mijn nut FD push. Door de eerste twee scores kwam ik uiteindelijk toch op $0,90 winst.

Gespeeld: 4
Nog te gaan: 96
Saldo: $5,89 - $2.00 + $0,90 = $4.79

Momenteel volg ik als strategie dat ik uiterlijk op de flop all-in wil zijn, of fold.
Ik heb tot nog toe bijna iedere hand die ik verloor geweten dat ik waarschijnlijk beat was en wat ik voor handsoort kon verwachten. Ik denk dat ik dan ook mijn strategie iets aanpas, want nu is hij te star.

Het is jammer dat ik nog niet in een volgend level heb kunnen doordringen, maar dat gaat ongetwijfeld nog gebeuren. Daar is uiteindelijk het echte geld te verdienen.

Momenteel dus 3 van de 4 ITM gekomen. Nog wat vroeg om te juichen, maar wel een leuke start :D

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Gisteren een verliesgevende en teleurstellende dag gehad, waarin ik nogal pech had, maar ook tot een conclusie kwam.

Ik verloor met 99 tegen TT op een low board, met AK van AQ en een hele zure voor een volle stack met AA tegen AK, die een K kreeg op turn en river :evil:

Resultaat dat ik nu negatief sta.

Sessie 5-7: -$4,5

Ik zag dat ik me had vergist bij de eerdere saldo's, dus hierbij een correctie:

Saldo met nog 93 te gaan:

Sessie 1: winst $1.94, inleg retour
Sessie 2: winst $2,95, inleg retour
Sessie 3: verlies $2,00, (2e hand level 1 eruit met AQ tegen KK)
Sessie 4: winst $0,90, inleg retour (uit in level 3 met NFD tegen K2 op K-flop)
Sessie 5:Verloren $2,00 in level 1 met AA tegen AK die runner runnert op turn en river
Sessie 6: Verloren in level 2, -$2,00 (AK-AQ), retour $0,50
Sessie 7: verloren in level 1, -$2,00 (99-TT)

In sessie 8 ben ik toe aan level 4, nadat ik 3 moest afbreken wegens adnere activiteiten.

Investering: ($200) $14,00
retour investering: $6,50
Winsten: $1.94+$2.95+$0.90 = $5.79

Saldo t/m sessie 7: -$1,71

Saldo sessie 8 is momenteel $3,63 (incl. inv.)

-------------------
Conclusie:

Ik ga mijn opzet toch iets wijzigen. In de huidige opzet speel ik te vaak met een kleine beginstack. Dat dit niet optimaal is zal de meesten wel duidelijk zijn, maar ik wilde het toch een gooi geven.

Gezien het feit dat de verliezen zijn geleden in beats of situaties waarin ik gewoon niet goed speelde, geloof ik nog steeds dat het mogelijk is om met een kleine stack te beginnen. De opzet is echter om vanaf NL10 met BSS te spelen en daarvoor moet je te veel NL5 levels winnen om goede kans te maken om door te stoten naar een hogere limiet.

Weliswaar sprokkel ik op NL5 mijn ITM bij elkaar, maar ik wil klimmen.

Daarom pas ik het systeem wat aan en ga ik naar NL5 BSS zodra er 100bb in de pot zit, inclusief de starting stack.

Het blijft natuurlijk nog zoeken naar de juiste mix, dus er zullen nog wel meer aanpassingen volgen. IN ieder geval vind ik het een leuk project om te proberen.

Uiteraard is het principe op heel veel pokervarianten toe te passen en zou je het ook met SSS kunnen spelen op andere sites, bijvoorbeeld met 4 tafels tegelijk. Dan kom je op dezelfde speelsnelheid terecht.

Ik wil echter op FTP eerst deze serie afmaken, mede omdat ik daar toch een bonus aan het clearen ben en het gewoon jeukt om toch met een shortstack winst te maken, ondanks die buy-in verhoging :D

Wat ik echter moeilijk blijf vinden is om op de laagste limiet serieus mijn hand te spelen. Daardoor maak ik domme fouten en die kosten geld.

Maar goed, we gaan ervoor :)

Benjike316
PokerStrategist

Is er geen way om jouw strategie wiskundig te berekenen om te kijken hoe winstgevend of verlieslatend dit is?