Ik heb het al aangekondigd in mijn vorige blog: ik ben bezig met een eigen projectje, dat ik het "Rush Poker Multi Limit Tournament" heb gedoopt.
Daarbij is het onderdeel "Rush Poker" niet echt van belang, daar het principe ook op normale cashgames van toepassing moet kunnen zijn.
De onderbouwing:
Cashgamen blijft voor mij een beetje saai. Het gaat me snel vervelen en dan ga ik minder goed opletten en (nog) meer fouten maken, vooral op de lage limieten.
Op de hogere limieten merk ik dat ik wel beter ga spelen, maar aan de andere kant wil ik niet met scared money spelen, waarbij een normaal BRM voor mij nog steeds scared money is. (Ik ga liever uit van dubbel BRM)
Aan de andere kant ben ik verzot van MTT's en dan liefst de hele grote. Daar heb ik echter vaak niet de tijd voor. De spanning van een MTT en het idee een keer echt ver te komen zijn voor mij echter het summum van poker.
Sinds Rush Poker op Full Tilt draait ben ik toch gaan cashgamen, gewoon omdat ik nu in feite kan multitafelen (t.o.v. normale cashgames) op slechts één tafel.
Dit neemt echter nog niet weg dat ik de MTT spanning mis.
Daarom heb ik (misschien bestaat het wel, maar ik heb het nog niet gezien) voor mezelf de MLT (Multi Limit Tourney) uitgevonden.
De opzet is nog in de maak, maar het principe wil ik al wel vast verraden:
Kenmerken:
Ik ga hierbij (voorlopig) uit van Rush Poker.
1. Elke MLT heeft een vaste tijdslimiet. Voorlopig neem ik daarvoor 1 uur.
2. Ik begin op de laagste limiet (nu NL5) en speel daar tot ik een bepaalde winst heb bereikt
3. Zodra ik een buy-in voor de eerstvolgende limiet heb bereikt ga ik naar die limiet. Dit herhaalt zich totdat de tijd om is, of ik broke ben.
4. Tussendoor zijn er momenten waarop wordt gestopt op een level en een deel in een 'spaarpot' gaat. Dit is a.h.w. de 'ITM'.
Haal ik het hele uur spelen, dan is de MLT afgelopen en beëindig ik het spel.
De bedoeling is uiteraard om met een minimale inzet een maximale winst te boeken. Bij een goede run kun je op Rush Poker dan zo enkele limieten hoger zitten en dan leuk uitcashen.
Uiteraard zal het veel vaker voorkomen dat ik bust, maar dat is in een normale MTT ook het geval. Verder heb je het nadeel dat je geen chips kunt rebuyen. Daarvoor ben ik nu redelijk ver gevorderd om een oplossing te vinden.
Achterliggende gedachte
Natuurlijk klinkt dit nogal simplistisch, maar er zit een filosofie en een plan achter. De details zijn belangrijk, maar die ben ik nog aan het uitwerken. Deze houd ik dan ook nog even voor me.
Het plan is heel wat doordachter dan het nu misschien overkomt, maar het leek me wel leuk om wat reacties los te peuteren die me kunnen helpen om dit idee te verbeteren/uit te breiden.
Voordat ik een definitief plan ga presenteren ga ik eerst wat test-runs doen, waarbij ik wat variaties qua stack en betsizes uitprobeer.
Waarschuwing
Het zal duidelijk zijn dat voor deze methode een goed aanpassingsvermogen aan de limieten nodig is, dus raad ik dit sterk af voor beginnende spelers!
Ik heb er de BR voor om dit uit te proberen, maar zonder gevorderde skills ga je op de hogere limieten gewoon te snel broke. Feitelijk net zoals bij MTT's dus.
Voor dit project heb ik $200 apart gezet. Daarmee ga ik een serie uitproberen en vervolgens finetunen. Uiteindelijk hoop ik dan een leuke variant klaar te hebben voor wie eens wat anders wil.
Afijn, dit is dus mijn plan in ruwe vorm.
Ik ben benieuwd naar wat reacties en tips.
♠_cool: