Goed zo, Zee. Hopelijk gaat het allemaal goed. Succes
Zee is weer aan het Zeeen
Heb het traden ook een tijdje getest, maar als de markt open is, zit ik op mijn werk
Ik blijf het wel interessant vinden, dus ik ga mij er waarschijnlijk nog wel eens in verdiepen.
En ik heb het ook nog niet onder de knie, maargoed poker heb ik ook nog niet helemaal onder de knie haha.
In ieder geval succes!
Thanks man
Traden is ook best lastig en wordt vaak onderschat. Er zijn ook veel vergelijkingen met poker, al zijn er ook duidelijke verschillen. Zo speel je niet direct tegen andere spelers, maar probeer je de markt te lezen.
Om het goed te doen, zul je tijd, studie en mentale ontwikkeling moeten investeren. Anders komt het gewoon neer op gokken, zoals met die Bux-app. Pure geldverspilling.
Ik onderschat het zeker niet, heb met speelgeld geoefend.
Maar het is ook een oerwoud van voorlichting/studiemateriaal/strategieen/brokers.
Het is al een opgave om de juiste studiestof te vinden waar je als beginner echt wat aan hebt.
Die Bux-app heb ik ook bekeken, buiten dat het daar gewoon gokken is, zijn de transactiekosten ook nog eens te hoog.
Klopt. er is een idioot grote hoeveelheid 'goeroetroep' in omloop en het is echt een oerwoud waarin zelfs veteranen regelmatig de weg kwijt raken. Het is vergeven van de scammers en systeemverkopers (die voor 99% crap/scammers zijn en de resterende 1% is waarschijnlijk gewoon niet goed, want dan zouden ze hun systeem zelf wel traden).
Feitelijk is CommuniTraders de enige gratis trainingsite waar ik echt vertrouwen in heb (beetje vergelijkbaar met PokerStrategy). Ken het team dat er aan werkt en weet dat het serieuze lui zijn, die echt proberen anderen op weg te helpen.
Ook dan blijft het zoeken, maar mocht je in ieder geval iets aan serieus materiaal zoeken, dan zou ik daar gaan kijken.
Een tip : in MT4 is rechtsverschuiving voor voorschrijdend gemiddelde mogelijk. Een mooie optie om een trend zichtbaar te maken binnen een strategie, met name het einde van een trend te bepalen.
Klopt. Ik maar daar ook gebruik van in een van mijn systemen.
Het voorspellen van het einde van een trend is echter haast niet te doen. Het is meer een kwestie van logica en marktinschatting.
Jackpot leverde me weer $3.57 op, dus mijn roll groeit lekker door. Ik moet nu echter eerst weer punten sparen, dus doe waarschijnlijk een paar rondes niet mee.
Ik zat trouwens nog even naar mijn nieuwe MGT-opzet op de vorige pagina te kijken.
Even ter verduidelijking: Feitelijk deel ik dus aan het begin van een nieuwe Super-MGT mijn bankroll (Stars) op in 10 gelijke delen. Vijf daarvan vormen de buy-in voor de Micro-MGT's en vijf blijven er dus achter de hand.
Na een SMGT wordt de roll opnieuw opgedeeld in 10 delen en wordt met 5 daarvan een nieuwe SMGT gestart. De 5 achtergebleven delen worden dus niet direct ingezet, maar zijn feitelijk een reserveroll.
Er mag nog steeds ieder spel binnen de roll van een micro gespeeld worden, maar mijn maingame is momenteel toch zoom, dit meer vanwege de tijd die ik heb om te spelen (korte momenten).
:D:D
Denk het niet, daarvoor speel ik (nog) te weinig.
Kon van mijn MR gisteren een uitstapje NL10 maken en dat ging lekker. Da's het leuke aan het MGT: af en toe van die hogere limieten kunnen meepakken.
Vaker zal het betekenen dat je uiteindelijk maar klein wint of wat verliest, maar het gaat om die keren dat je hand wél standhoudt en je een leuke pot meesleept.
Ik zou nu zelfs MSS op NL25 kunnen doen, maar denk dat ik deze game ga afsluiten, om niet te veel uit balans te raken. Geeft wat meer opties voor de volgende Super-MGT, wanneer deze later voorbij is (zit nog in micro-MGT 1)
Ik speel op dit moment vooral NL2 en af en toe een uitstapje naar NL5, hoewel ik wel de bankroll heb voor NL5.
Ik wil eerst eens het gevoel krijgen dat ik winstgevend op NL2 kan spelen.
Nou keek ik laatst in mijn pokertracker naar de winsten per limiet, en zag tot mijn schrik dat ik vooral winst heb behaald op NL5, met weinig handen dus zegt niet zo veel, maar dat ik op NL2 bijna niet vooruit ben gekomen.
Lang leve pokertracker haha... ik weet in ieder geval waar ik op moet letten nu
Ik vind NL2 ook zwaarder dan hogere limieten, maar het is erg vertekenend. Meestal speel je een kleinere sample op hogere limieten + de regs daar kennen je nog niet, terwijl ik denk dat met het klimmen in limieten, ook de regs beter gaan opletten.
Mijn meest winstgevende limiet is NL25, met ruim 17bb/100
Zet ik er met heel kleine lettertjes bij dat ik er maar iets van 2,7k handjes heb gespeeld