Ga naar het forum
Zeezouts Chaostheor...

Meldingen
Alles wissen

Zeezouts Chaostheorie

2,287 Berichten
48 Gebruikers
104 Reacties
172.3 K Weergaven
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Hopelijk zal die bonus trades goed voor je uitpakken, zodat je met het overgebleven geld weer een mooie bankroll weet op te bouwen.

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Nja, ik was eigenlijk destijds al prima op weg met zo'n 67% ITM, maar een tiltbui door de ziektesores van rond de jaarwisseling was funest voor een flink deel van mijn bankroll.

Nu weer aan het opbouwen (heb die $40 van Stars alweer terugverdiend :D).

Zolang ik me niet gek laat maken en ga tilten, draai ik gewoon vette profit op die trades.

Ik verlies er gemiddeld ongeveer 1 op 3, dus 1x -€24 en 2x +€19.20 = +€14.40 op 3 trades.

Da's toch een ROI van zo'n 20%

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Het moeilijkste blijft om verliesreeksen te accepteren, net als bij poker. Ook bij 67% ITM kunnen er nog reeksen van 10 verliezers komen en ook meerdere achter elkaar.

Er in blijven geloven wanneer het slecht gaat, is iets wat we allemaal kennen en waar we waarschijnlijk allemaal mee worstelen, of dat nu is in poker of in traden.

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86
PokerStrategist

amen to that zee!

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Nog 2 trades gedaan, 1 verloren en 1 gewonnen. We liggen nog op schema dus en nog 30 te gaan.

Deze week op 4 trades nu 75% ITM, maar dat zegt nog niets.

Ik wil de klus bij deze broker graag afronden, zodat ik weer de handen vrij heb. Dan hoop ik ook weer met poker bezig te gaan. Momenteel staat dat even op pauze.

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik overweeg serieus om definitief te gaan stoppen met poker.

Vanavond kreeg ik in de freelancer, na bijna anderhalf uur geen speelbare hand te hebben gekregen, eindelijk een AA en ik kreeg het er preflop in tegen AK.

Uiteraard volgde er een runner runner straight voor mijn tegenstander :(

Nou weet ik ook wel dat dit soort dingen gebeuren, maar het was voor mij de druppel die de oceaan uit haar oevers deed treden. Ik zat al een tijdje te dubben of ik er wel mee door moet gaan -er zit toch veel tijd in- en ben eens gaan nadenken over hoe verder.

Eigenlijk wil ik er geen tijd meer aan besteden. Ik heb als vijftiger waarschijnkijk nog wat jaartjes om van het leven te genieten en vraag me serieus al tijden af of ik die tijd achter de PC wil doorbrengen. Ik kan echt wel pokeren, maar het zit momenteel niet echt mee en t.b.t. erger ik me steeds meer aan de variance.

Daar komt nog bij dat mijn opgebouwde €40 account op William Hill ineens geblokt is (moet verificatie doorlopen voor ik verder kan, maar ik heb er gewoon geen zin meer in), wat mijn aversie vergroot.

Poker blijft een leuk spel en ik zal echt nog wel eens wat games openen, maar ik denk er serieus over om af te bouwen en over een paar maanden te gaan stoppen. Het is me de tijd gewoon niet meer waard.

Aan de andere kant ben ik verslaafd aan deze community en dat loslaten gaat me niet gemakkelijk vallen, als het al lukt.

De keuze is nog niet gemaakt, maar hij zit er wel aan te komen. Of mijn burnout nu de oorzaak is of niet, het is duidelijk dat ik moe ben, erg moe.

Zijn jullie vast voorbereid :P

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Zo, de stoom is weer uit mijn oren.

Tijd om verder na te denken over hoe verder...

Mijn excuses voor mijn depri opmerkingen, maar da's nou eenmaal burn-out. Overtrokken reacties.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Dat hebben we allemaal wel eens Zee. De freelancer lijkt me behoorlijk +EV en er zijn vast nog wel toernooien die je goed liggen. Ik denk dat je vooral op kleinere sites de kleine toernooien qua fieldsize moet pakken.

Beantwoorden
Citeren
Wazzza16
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Zo, de stoom is weer uit mijn oren.

Tijd om verder na te denken over hoe verder...

Mijn excuses voor mijn depri opmerkingen, maar da's nou eenmaal burn-out. Overtrokken reacties.

Als het werkt, moet je het zeker niet laten (Y)

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Thanks guys.

Speciaal voor jullie net nog $0.20 gepakt op NL2 zoom :P

Beantwoorden
Citeren
Wimf71
PokerStrategist

Ik had op het zelfde moment ook een hele slechte dag, dus ik heb even niet gereageerd, want dan zou er precies zo'n verhaal onder hebben komen staan.
Gisteren ging het een stuk beter.

:f_drink:

Beantwoorden
Citeren
monkfish87
PokerStrategist

Waarom speel je niet hoger zeezout heb je daar geen geld voor?.
Ik wens je sowieso veel succes ik houd zelf niet echt van mtt,s het spel duurt mij gewoon veelte lang.

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Thanks folks :)

Ik zou qua BR wel hoger kunnen spelen, maar vind mijn skills daarvoor te laag. Ik speel gewoon te weinig om mijn spel op een hoger niveau te tillen.

Heb ook wel mooie games gehad en uitstapjes gemaakt tot NL400 (was wel in mijn eerste pokerjaar), maar mijn samplesize over heel mijn pokerleven is wat een grinder in een paar dagen doorjast.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door ShovingLoose
Dat hebben we allemaal wel eens Zee. De freelancer lijkt me behoorlijk +EV en er zijn vast nog wel toernooien die je goed liggen. Ik denk dat je vooral op kleinere sites de kleine toernooien qua fieldsize moet pakken.

Dat is ie zeker, laatste maanden tussen de 70 en 80 deelnemers met 27 man ITM voor minimaal $25 do your math :f_drink:.

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik heb er nog even over nagedacht en heb besloten het nog een laatste kans te geven. Ditmaal via een voor mij ongebruikelijke weg, namelijk studeren.

Eigenlijk heb ik al jaren niet meer aan mijn spel gewerkt, maar daar wil ik nu verandering in aanbrengen. Ik heb dan ook besloten om vanaf de basis opnieuw op te bouwen en zo mogelijk iedere dag een video te gaan bestuderen en uitwerken - desnoods verdeeld over meerdere dagen voor 1 video.

Daarbij ga ik helemaal terug naar de basis.

Hoewel ik liever MTT of MTT-SNG zou spelen, richt ik me vooral op zoom-cashgames, daar ik meestal alleen korte momenten heb om echt iets te doen. Dan is zoom gewoon het meest zinvol.

De cashgame-ervaring die ik daarmee opdoe kan ik dan combineren met mijn MTT-kennis, dus die zal ook wel iets worden bijgewerkt.

Het tientjesplan wordt gewoon doorgezet, zolang mogelijk. Ik kies alleen mijn games wat zorgvuldiger. Ook zal ik wel wat eigenwijze moves maken, eigen ideetjes uitwerken en soms stevig donken. Dat laatste laat me toch weer de donkpot invoeren, die wordt gevuld met 20% van de weekopbrengsten, tot een maximum grootte van $50. De rest is voor uitcashen.

Beantwoorden
Citeren
Wimf71
PokerStrategist

Ik ben benieuwd welke stof je gaat bestuderen. Op pokerstrategy kan ik niet zoveel vinden over Zoom.
Of is het beschikbare materiaal over cashgames ook voldoende voor Zoom?

Ook over Spin and go vind ik niet zoveel op pokerstrategy, wat er is zit achter Legends en daar ga ik geen lid van worden, want het is vooral een hobby.

(disclaimer: ik kan het mis hebben en gewoon niet goed gezocht hebben hier :f_tongue: )

In ieder geval success. :f_drink:

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Er is wel aardig wat over zoom, maar dat is vaak gewoon aangegeven als cashgame. Beetje zoeken.

Veel dingen zullen echter wel overdraagbaar zijn, maar de steeds wisselende tafels maken ook wel verschil.

Dat er weinig over Spinners beschikbaar is, vind ik ook erg jammer. Niet iedereen kan om welke reden dan ook meedoen met dat Spinlegends en nu vallen de recreanten hier tussen wal en schip wat dat betreft. Dat is erg jammer en imo een tekortkoming.

Ben nu trouwens begonnen met de spelerstypen en het spel daartegen nog eens door te nemen.

Beantwoorden
Citeren
Wimf71
PokerStrategist

Succes met studeren, maar vergeet niet ook te spelen :f_biggrin:

Door te spelen heb ik ook veel geleerd, bv dat ik steeds de mist in ga als ik niks hit maar toch een C-bet doe en gecalled wordt. M.a.w. ik verlies een hoop geld met die blufs.
En toch is het moeilijk om het niet te doen, want vaak lukt het wel, alleen die ene keer dat het niet lukt verlies ik meer dan de keren dat het wel lukt :f_rolleyes:

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Juist daarvoor is ook die video over de verschillende spelers zo zinvol. Beter inschatten hoe je postflop moet spelen begint daar al. Wat jij beschrijft is precies wat ik ook vaak fout doe.

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Week 1 trouwens afgesloten met een profit van $5.21

Dat wordt verdeeld in $4.17 voor de spaarpot en $1.04 voor de donkpot.

Verder nog $0.81 in totaal opgepakt sinds zondag.

Nieuwe standen:

MR $20,81
SP $4.17
DP $1.04

Totaal gestort: $20
Veiliggesteld: $4.17
In game: $21.85

Ik verwacht wel dat ik uiteindelijk geld zal verliezen, maar denk toch dat dit de beste manier is om er achter te komen wat ik kan.

Beantwoorden
Citeren