Het ging even heel slecht, maar uiteindelijk met nut-straight weten te winnen van 2nd straight en $2.38 gebankt
Gestort: $10
Stand: $15.21
Ook nog een trade gewonnen, trouwens, goed voor €19,20
Het ging even heel slecht, maar uiteindelijk met nut-straight weten te winnen van 2nd straight en $2.38 gebankt
Gestort: $10
Stand: $15.21
Ook nog een trade gewonnen, trouwens, goed voor €19,20
Mooi poker resultaat, ik heb met zoom vaak dat ik eerst verlies en later in de sessie terug kom.
Het lijkt soms wel of ik eerst warm moet lopen
Heb je deze week nog meer trades gedaan?
Ik ben deze week verder niet aan traden toegekomen. Kwamen weer eens privézaken om de hoek kijken.
De komende dagen is mijn vrouw weer naar haar ouders om te helpen, dus is het even afwachten of ik gelegenheid krijg om wat te doen. Waarschijnlijk krijg ik wel wat kansen wanneer de kids op school zijn.
Klinkt bekend, als mijn dochter in de buurt is durf ik geen SNG op te starten, ik weet bijna zeker dat ik hem dan niet af kan maken
Inderdaad, heel herkenbaar.
Reden waarom ik meestal zoom speel, als ik al overdag speel, want dan ben ik meestal met andere dingen bezig
Geen probleem hoor, het is niet zo moeilijk. Alleen om het goed te doen, da's net als met poker: veel oefenen en leren.
Het best verdiep je jezelf eerst even in de materie.
Op deze betrouwbare site kun je alles leren over traden en er is ook een forum en een skypegroep om vragen in te stellen.
Ik heb zo nu en dan wat geoefend met een demo account, maar heb nog geen tijd gehad om het serieuze aandacht te geven.
Het staat zeker op mijn agenda dat in de toekomst te doen.
Zo ie zo is het lasting een betrouwbare broker te vinden waar ik mijn geld durf te storten.
Op de site die Zeezout aangeeft staan wel reviews van brokers.
Je kunt het best uitproberen bij Ayrex. Daar kun je met de demo-contest geld winnen zonder zelf te storten. Niet gemakkelijk, maar wel te doen. Volgens mij hebben ze ook een gratis geld-actie of zo.
Die broker heeft een goede reputatie en service en is ook aanwezig op het forum.
Overigens wel zeer aan te raden om een goede Metatrader Forexbroker te gebruiken om je setups te vinden, want de grafieken van binary option brokers zijn meestal onvoldoende en hebben geen mogelijkheden voor indicators, die je toch meestal wel nodig hebt.
Je zoekt dan je setup op MT4 (metatrader) en plaatst dan je order bij de BO-broker.
Klinkt intressant. Al houd ik het zelf voorlopig met met poker.
Misschien dat het er een keer van komt als ik meer tijd heb om me er in te verdiepen.
Oorspronkelijk gepost door Jordyvde
Je moet mij toch is leren hoe je dat traden doet Zeezout..
jij wil ook uit alles geld slaan he
Het voordeel met traden is dat het in principe niet uitmaakt of je met €5 of €100 handelt. Klopt je systeem, dan werkt het.
Daar ligt een groot verschil met poker, want daar is een hogere limiet ook meteen zwaarder.
Het mentale aspect bij traden is echter wellicht nog zwaarder dan bij poker, want op een tradeaccount kan een tiltbui meteen betekenen dat je broke gaat. 95% van de traders verliest (net als bij poker ws.), maar dan meestal omdat ze het zien en hanteren als gokken en dat is de verkeerde benadering.
Mijn grootste struikelblok is scared money. Ik sluit vaak trades niet af omdat ik gewoon te bang ben om geld te riskeren. Zit tussen de oren, maar dat moet je nooit onderschatten.
Momenteel handel ik boven een steady BRM en dat is niet lekker werken. Ik moet nu nog 33 trades en dan is mijn account vrij en stap ik over naar een andere broker, die een minimum van €5 per trade hanteert.
Een minimum van 5 euro is wel acceptabel, maar als je gelijk met 20 euro moet beginnen is het toch wel veel voor een beginner.
Klopt. Ik handel nu met €24 per trade en dat is voor mijn bankroll eigenlijk te hoog. Zit echter nog vast aan een bonus van een aantal jaar terug. Die kan ik wel laten vallen, maar dat kost me €150. De kans dat ik die geheel verlies is te klein om nu te stoppen.
Die bonus covert nu 6 verloren trades. Dat betekent dat ik feitelijk (mochten die 6 verloren gaan) nog maar ca 56% van 27 trades ITM hoef af te sluiten. Ongeveer 15 trades dus.
Dat is dus 15/33 = ca. 46% ITM
Nu stoppen is dus geld weggooien, want ik haal minimaal ruim 60% en eerder 65%, zonder onvoorziene omstandigheden. Dan is het beter om het account te riskeren tegen deze odds.
Gaat ook wel lukken hoor. Mocht het fout lopen, dan is dat gewoon pech, want ook hier heb je 'downswings'.
Op wat voor timeframe doe je je trades?
1 minuut lijkt meer gokwerk, als het te lang duurt ga je je opvreten van de spanning
Ik werk meestal met 6-10 of 11-15m
Die heel korte tijden moet je gewoon vermijden. Is meer gokken en wordt bovendien veel slechter uitbetaald.
Mijn setups zoek ik op de 1m timeframe, maar expiratietijd vooral tussen 6-10m
Dat is echter enorm afhankelijk van het systeem dat je trade.
Er zijn ook veel traders die pas beginnen bij 1 uur, of zelfs 1 dag. Ook erg afhankelijk van de tijd die je hebt.