Ga naar het forum
Zeezouts Chaostheor...

Meldingen
Alles wissen

Zeezouts Chaostheorie

2,288 Berichten
48 Gebruikers
104 Reacties
172.5 K Weergaven
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Niets doen betekent voor mij dat niets moet. Niet dat ik geen klap uitvoer :P

Vanmiddag nog video van Moshman gekeken en aan mijn forex gewerkt. Verder in mijn tuin gewerkt, gedart en plannen gemaakt :)

Video's kijken zie ik als passief bezig zijn. Niet dat je er niet van leert, maar uiteindelijk gaat het om de combinatie van kijken, uitwerken, doen en leren.

Overigens blijft Moshman voor mij een kei in het verzorgen van video's. Gewoon een plezier om naar te luisteren :)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Zeker. Hij is de SNG coach van PokerStrategy. Zou leuk zijn als er op andere vlakken net zulke goede coaches zouden zijn, maar dat is natuurlijk lastig.

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik ben er momenteel wel een beetje uit voor mezelf ...

Het traden laat ik even een tijdje helemaal los. Mijn werk is niet verloren, maar ik neem even afstand om het verlies van de binaries te verwerken. Daar zaten heel veel uren in, die nu geen nut meer hebben. Dat was best een teleurstelling, dus ik wil die klap even verwerken, voor ik een andere tradevorm uitwerk (Forex of Nadex).

De komende tijd richt ik me vooral op ontspannen, met daarnaast een aanzet tot een nieuw pokeravontuur. Hoewel ik gewoon een fish ben, denk ik wel dat ik genoeg skills heb om daar wat mee te verdienen, dus met meer studie, praktijklessen en creativiteit wil ik weer iets van de grond brengen, uiteraard volgens een MGT-concept :D

Ik heb met het traden toch een roll opgebouwd om mee te werken, dus wordt het tijd voor een serieuze aanpak van mijn Multi Game Tournaments.

Over de uitwerking volgt later meer. Ik doe nu niets in haast meer :P

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Dit is de basis van mijn nieuwe MGT. Hiermee ga ik eerst een tijd testdraaien.
Daarna ga ik een variant testen, waarbij automatisch aanvullen aan cashgametafels wél aanstaat, maar er een maximum mag worden aangevuld, dus na een bepaalde aanvulling afbreken.

Dat vergt wel enige aanpassingen, zoals een lagere maximum buy-in aan cashtafels, en is wat lastiger te managen.

Voor mijn eerste test begin ik steeds met $1 buy-in, met een begin-bankroll van $20

Beantwoorden
Citeren

Succes!

Beantwoorden
Citeren
BEoWulf1979
Legacy Member

De regs gaan je taggen als een fish als je niet automatisch rebuyed. Kan een invloed hebben op het spel ... bijv. zal je meer met een 3bet te maken krijgen als je uit positie zit ... maar toch succes met deze MGT!! :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Dat is ook juist de bedoeling :)

Ik wil juist dat ze me als fish taggen, zodat ik ze kan outplayen en ze kan pakken wanneer het eens mijn moment is ;)

Sterker nog: ik maak soms bewust (minor) mistakes om dat idee te versterken. Kleine potten (en zelfs lage buy-ins) opofferen om die grotere pot te pakken.

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Na een nachtje slaap en wat dubben heb ik besloten om het MGT toch te beperken tot cashgames (incl. Zoom) en om te vormen tot een Multi Limit Tournament, oftewel het MLT.

Het werd anders te ingewikkeld en liet teveel ruimte om mezelf voor de gek te houden. Bovendien heb ik in het verleden goed gescoord met een vergelijkbaar concept. Kijken of het nog werkt :P

De enige games van een ander type, zijn freerolls. Die kunnen de MLT-roll mooi spekken. Hetzelfde geldt voor elk type bonus. Deze bedragen komen in de bankroll en niet in de MLT-roll zelf. Ze tellen dus wel mee voor het bepalen van de volgende buy-in, maar niet in een lopend MLT.

Uiteraard volgt er straks weer een schema :D

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Daar is hij dan :D ...

Het is een beetje terug naar de oer-variant van het MLT/MGT-gebeuren.
In tegenstelling tot eerdere varianten, begin ik wel gewoon met een begin-bankroll van $10, maar je kunt het ook opbouwen uit bonussen of freerolls.

Deze eerste reeks is een test. Ik heb daar in totaal $50 voor uitgetrokken, dat ik in delen van $10 'stort' indien nodig.
Hierna volgt een testreeks met een begin-bankroll van $20, waarvoor ik dan in totaal $100 reserveer.
Zo wil ik zien of de MSS-start nadelig is of niet.

Ik heb geen haast en ga niet iedere game meteen posten, maar houd jullie op de hoogte :)

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Voor de test heb ik een iets andere opzet bedacht. Om goed te kunnen vergelijken moet ik wel wat series draaien. Daarom ga ik een reeks testen doen, telkens met andere start-buy-ins.

Test 1| 50x MLT met buy-in van $1
Test 2| 50x MLT met buy-in van $1.50
Test 3| 50x MLT met buy-in van $2
Test 4| 50x MLT met buy-in van $3

In totaal dus 200 MLT's, met een totale investering van $375.
Dat gaat wel even duren :D

Uiteindelijk wil ik een variant kiezen waar ik goed mee uit de voeten kan.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ik ben benieuwd hoe deze variant van het MLT zal uitpakken :gl:

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Och, ik begin pas wanneer ik er zin in heb. Momenteel ben ik nog eerdere games aan het analyseren.

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

De komende paar weken ben ik offline, dus kan ik nog niet spelen.

Goede gelegenheid om mijn mindset te resetten, besluiten te nemen (over of ik nog forex ga traden, of me helemaal ga richten op poker of helemaal offline ga e.d.)

Even een break om het koppie helder te krijgen, gitaar te spelen, te vissen, nog meer te vissen en andere ontspannende dingen doen.

Het is dus even stil van mijn kant, maar vrees niet: ik zal terugzijn! :D

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Even goed over alle zaken nadenken is iets wat iedereen zou moeten doen om de paar maanden is mijn mening. Succes en tot over een paar weken :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat zeker en maak er een mooie tijd van.

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Zo, vakantie zit er (helaas) weer op. Heerlijk genoten van de Zeeuwse eilanden Schouwen-Duiveland en Walcheren, veel gevist (weinig gevangen helaas) en het heel erg naar de zin gehad.

Was mijn eerste echte vakantie in een jaar of twintig, dus het werd wel een keertje tijd.
Eerst weekje met het gezin en daarna nog een weekje helemaal alleen om tot rust te komen en na te denken over hoe ik verder ga. Dat laatste is nog niet helemaal afgerond (het vissen trok teveel :D), maar daar werk ik de komende weken verder aan.

Heb me vooral bezig gehouden met het zoeken van visstekken (voor een volgende keer) en relaxen, maar wel wat pokervideo's gekeken en mijn testsheet voor Forex afgerond (was daar al dagen mee aan het ploeteren om een foutje eruit te halen, maar lekker alleen in de caravan had ik het in een uurtje gefixt :D

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Gisteren maakte ik een opmerking tegen Zinkwitje over chasing losses...

Even C/P ...

Misschien moet je stoppen met kijken naar winst in een sessie. Focus op goed spelen, of je nu wint of niet. Zie een sessie niet langer als een zelfstandig geheel, waar je niet 'mag' verliezen, maar als één hand in een lang toernooi. Het verliezen van een hand kost je nog niet meteen je toernooi en is dan ook minder psychisch belastend dan het verliezen van een zelfstandige sessie (of toernooi).

Dit is denk ik een key element in mijn spel, waar ik ook steeds de mist in ben gegaan. Daarom lijkt me die aanpak zoals hierboven omschreven, een prima aanpak. Niet langer kijken naar short term results, maar het allemaal zien als een groot toernooi, feitelijk ook de basis van het MLT/MGT.

De fout die ik daarbij steeds maak, is dat ik niet tegen mijn verlies kan en een faalgevoel heb wanneer ik in de min eindig. Dat moet gewoon stoppen! In een MTT vecht ik tot de laatste chip (won zelfs mijn eerste live-MTT na letterlijk nog maar 1 chip van 20 te hebben gehad), dus waarom niet in cashgames? Er moet gewoon een knopje om.

Afgelopen week heb ik wel wat pokervideo's uitgewerkt en daar ga ik mee door. Eerst een goede basis aanleggen en dan weer spelen, maar dan met de gedachte dat een sessie niet meer is dan een hand in een toernooi, of je die sessie nu wint of niet.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Klinkt heel makkelijk dat knopje omzetten maar zo easy is het in de praktijk vaak helaas niet.....

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Dat is zeker waar. Toch is het ook een beetje de psyche aanspreken.

In de praktijk is het omzetten van een mentaal knopje heel wat lastiger dan in theorie, maar wanneer je het dan maar achterwege laat om zo'n probleem aan te pakken, dan bereik je sowieso niets.

Mentale trucs kunnen soms heel goed uitpakken.

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde
Poker Player

Ik raad echt aan om gewoon een keer een betaalde podcast van Elliot Roe te kopen, die heb je voor cash en mtt's. Kost volgens mij 1 of 2 tientjes maar weet ik niet zeker zou je even op zijn website moeten kijken. Dat heeft mij ontzettend veel geholpen naar het tilt vrij spelen. Ook voor dagen dat je niet pokert kan het heel relaxend werken.

Beantwoorden
Citeren