Gisteren maakte ik een opmerking tegen Zinkwitje over chasing losses...
Even C/P ...
Misschien moet je stoppen met kijken naar winst in een sessie. Focus op goed spelen, of je nu wint of niet. Zie een sessie niet langer als een zelfstandig geheel, waar je niet 'mag' verliezen, maar als één hand in een lang toernooi. Het verliezen van een hand kost je nog niet meteen je toernooi en is dan ook minder psychisch belastend dan het verliezen van een zelfstandige sessie (of toernooi).
Dit is denk ik een key element in mijn spel, waar ik ook steeds de mist in ben gegaan. Daarom lijkt me die aanpak zoals hierboven omschreven, een prima aanpak. Niet langer kijken naar short term results, maar het allemaal zien als een groot toernooi, feitelijk ook de basis van het MLT/MGT.
De fout die ik daarbij steeds maak, is dat ik niet tegen mijn verlies kan en een faalgevoel heb wanneer ik in de min eindig. Dat moet gewoon stoppen! In een MTT vecht ik tot de laatste chip (won zelfs mijn eerste live-MTT na letterlijk nog maar 1 chip van 20 te hebben gehad), dus waarom niet in cashgames? Er moet gewoon een knopje om.
Afgelopen week heb ik wel wat pokervideo's uitgewerkt en daar ga ik mee door. Eerst een goede basis aanleggen en dan weer spelen, maar dan met de gedachte dat een sessie niet meer is dan een hand in een toernooi, of je die sessie nu wint of niet.