Ga naar het forum
Zeezouts Chaotic Wo...

Meldingen
Alles wissen

Zeezouts Chaotic World | Goes undercover

1,518 Berichten
34 Gebruikers
99 Reacties
50.1 K Weergaven
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Om jullie niet nóg meer in verwarring te brengen, ga ik een tijdje undercover werken aan mijn concepten. Ik kan me voorstellen dat het nu wel erg onduidelijk is geworden en beloof jullie uiteindelijk te komen met een doorwrocht concept, of het compleet afblazen van dit project.

Vorige versie: The Multi Game Tournament XXL

Hier word het principe van de hieronder beschreven MGT Buster gebruikt, met als grootste verschil de opname van trades bij de games en iets gewijzigde percentages bij het afromen (50% MR, 25% SP en rest naar BR).

Ga naar pagina 70 voor de eerste uitwerking :)
---------------------------------------
Oudere versie: MGT Buster/MLT Old Skool

Voorbeeld spreadsheet:

Zie vanaf pagina 57 voor de werking en details van deze variant!

Vorige versie: MLT Beukhamer

Zie pagina 53 voor de werking en details van deze variant!

Vorige versie: MGT Beukhamer

Een iets gewijzigde versie van de Kameleon, met wat meer agressie. Je vindt de opzet op pagina 44 onderaan.

Vorige versie: 13-10-15: MGT Kameleon!

Ik blijf proberen het concept te verbeteren, dus hier is de nieuwste versie (toch weer iets anders, maar grotendeels het Oer-MGT).

Zoals steeds is het doel van dit creatieve bankrollmanagement, het voorkomen van verveling, het optimaal gebruik maken van upswings en beperken van verliezen tijdens downswings.

Het nieuwe concept begint op pagina 38 van deze thread, dus wat daarvoor staat (behalve de uitleg in deze post) heeft betrekking op oudere versie!

-----------------------------------------------------------------------------------

MGT - Het Multi Game Tournament

Versie: MGT Kameleon

Beginstack (BR): 25 buy-ins

Potten:

MP werkpot
SP Spaarpot
EP Endgamepot
BR Bankroll.

De MP is de pot waaruit je de games betaalt. Win je iets, dan gaat eerst je buy-in terug in de pot en dan wordt de rest verdeeld.

De SP is de pot waarin je de winst opslaat die je later wilt uitcashen.

De EP is de pot waarin je spaart voor een laatste game in je MGT, of voor een toevoeging aan je volgende MR of BR.

De BR is de verzameling buy-ins. Begin je een nieuwe MGT, dan haal je hier je buy-in uit. Is de BR leeg, dan is de reeks afgelopen en maak je de balans op.

Verdeling winst in een game, na aftrek buy-in:

MP 50% / SP 25% / EP 10% / BR: restant

Verliezen worden geheel betaald uit de MP

- Binnen de MP mag alles worden gespeeld
- De SP is om uit te cashen en wordt niet meer gebruikt voor poker
- De EP kan worden gebruikt:
----- Als buy-in voor een eindtoernooi (restanten naar SP)
----- Als (gedeeltelijke) toevoeging aan de beginstack voor de volgende MGT
----- Als toevoeging aan de volgende bankroll
- De BR is de verzameling buy-ins die je nog hebt.

Een game mag alleen worden begonnen vanuit de MP en dus niet duurder zijn! Goedkoper mag wel.

Het eindspel

Wanneer de MR leeg is, of te laag/hoog voor je comfortzone, dan sluit je de MGT af en verdeelt de eventuele restanten over de SP, EP en MP (50/25/25)

Daarna kun je ervoor kiezen om een eindspel te spelen, bijvoorbeeld een MTT, of gewoon te beginnen aan een nieuwe MGT. In dat geval verdeel je de restanten 50/50 over de SP en de BR, of over de SP en de volgende MR.

Mocht je besluiten om een eindspel te spelen, dan gaat alle eventuele winst naar je SP, tenzij je wat wilt gebruiken voor je BR of volgende MGT. Daarin ben je vrij.

Beantwoorden
Citeren
1.517 reacties
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Wat ga ik doen?

Ik ben niet meer echt bezig met erg goed worden in poker, al blijft het natuurlijk wel een streven. Het traden is mijn main activity geworden en dat gaat me een stuk beter af.

Tijdens het traden zit je echter vaak uren te wachten op een mogelijkheid en die tijd wil ik gaan vullen met poker. Tenslotte hoef ik alleen de koers maar in de gaten te houden en eventueel even een trade af te sluiten. Mooie gelegenheid dus om tussendoor wat te pokeren.

Omdat ik waarschijnlijk niet full focussed zal pokeren, ga ik me richten op 1 tafel tegelijk en daarvoor lijkt me zoom/speedpoker het meest geschikt. Misschien speel ik er wel eens een freeroll of MTT bij, maar dat hang af van mijn mogelijkheden op dat moment.

Ik heb bijna mijn gehele pokerbankroll uitgecashed om mee te traden en zal dus weer van voorafaan moeten beginnen. Dat betekent dus freerolls en micro's.

Ik heb nog wel wat freerollwinsten staan en ga dat gebruiken als basis.

Omdat het bloed kruipt waar het niet gaan kan, slinger ik gewoon weer een MGT op mijn blog, grotendeels gebaseerd op mijn allereerste MLT-concept, dat voor mij aardig profitabel was. Details volgen later.

Ik hoop dat het starten en de manier van runnen van deze blog, anderen zal motiveren om ook (weer) actief te worden.

Zeezout

Beantwoorden
Citeren
YxieAA
Oldschool Grinder

Succes aan de Zoom en Speed tafels Zeezout! Welke stakes ga je precies spelen?

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Het Multi Game Tournament (MGT)

(Aangepast aan nieuwste versie: 10-8-14)

Begrippen:
MGT: Multi Game Tournament.

Dit is een soort toernooi, dat bestaat uit diverse games en zelfs trades. Binnen de 'buy-in' van een MGT mag alles gespeeld worden: cashgames, MTT, SNG, traden etc. De enige restrictie is de buy-in van het MGT. Elke MGT begint met een buy-in die 4% bedraagt van de totale MGT-bankroll (die dus 25 buy-ins bevat).

MP (MGT-pot): Dit is de actuele 'werkpot' van het lopende MGT. Hieruit worden buy-ins van games betaald en hier gaat (een deel van) de winst naar terug. Wanneer deze pot beneden een vastgesteld niveau daalt, dan is dit MGT voorbij en wordt er een nieuwe opgestart.

RP (Reservepot): Dit is een pot waarin wordt gespaard voor een extraatje voor de volgende MGT. Wanneer een MGT voorbij is (bijvoorbeeld door broke gaan), dan wordt deze pot toegevoegd bij de standaard buy-in van de nieuwe MGT. Er wordt vanaf dat moment weer een nieuwe RP opgebouwd.

SP (Spaarpot): Tijdens de games wordt regelmatig een bedragje afgeroomd, dat verdwijnt in de spaarpot. Dit is geld dat later wordt uitgecashed en niet meer beschikbaar is voor het MGT.

MR (Main MGT-roll). Dit is de totale MGT-bankroll, aan de hand waarvan de buy-in van een MGT wordt bepaald (1/25e deel)

NRP (Nieuwe reservepot) Deze pot is alleen nodig voor het beëindigen van een MGT en het starten van een nieuwe. Dit wordt in de volgende MGT weer de RP.

Hoe werkt het?

Ik begin met $50 in kas. Dat zijn dus 25 buy-ins van $2. Binnen die $2 mag ik alles spelen wat ik wil. Zodra een game is afgelopen vloeit de (rest van de) buy-in terug in de MGT-pot.

Verder wordt eventuele winst alsvolgt verdeeld:

70% naar de MP
telkens 10% naar de RP, de SP en de MR

Ik kan een MGT beëndigen wanneer ik wil, bijvoorbeeld wanneer de MP me te groot wordt, de maand is afgelopen of ik hem te lang vind duren. In dat geval wordt het geld in de diverse potten alsvogt verdeeld:

Het geld in de MP wordt verdeeld over de RP (20%), de SP (20%), de NRP (10%) en de MR (rest, ca 50%).

Vervolgens wordt de nieuwe buy-in bepaalt (4% van de MR) en worden de potten voor de volgende MGT gevuld. Dit gaat zo:

De RP wordt nu de nieuwe MP. Daar komt de nieuwe buy-in bij.
De NRP wordt nu de RP.
De SP blijft gewoon bestaan
De MR wordt verminderd met de nieuwe buy-in.

Daarna kan er weer lustig gedonkt worden :D

De reden voor deze manier van bankrollmanagement, is dat het meer spanning geeft, variatie in games toestaat, tevens een kans geeft op een leuke ship (wanneer het goed gaat heb je een 'bankroll' voor wat hogere games) en ook optimaal gebruik maakt van goede runs, terwijl verliezen bij een 'downswing' tot een minimum worden beperkt.

Voorlopig volg ik dit schema voor het verdelen van de winst van een game (kan nog aan worden gesleuteld):

De kracht van het MGT-systeem ligt in het systematisch afromen van winsten, waardoor je op de achtergrond 'spaart'. Het kan zijn dat ik de bedragen nog wat zal moeten aanpassen, maar ik ga hier in ieder geval mee beginnen.

Vragen? Gewoon stellen ;)

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Thnx YxieAA :)

Normaal begin ik op NL2 Zoom, maar zoals net beschreven kan dat sterk afwijken.

Beantwoorden
Citeren
ssssmokey
PokerStrategist

Succes met je blog!

Bedoel je met traden op de beurs spelen of bedoel je dat je bv T$ wisselt met real$?

Ga je nu ook terug geregeld een artikel schrijven zoals vroeger?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Succes met je nieuwe blog.

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Met traden bedoel ik binary options. Die zijn prima te combineren met deze opzet, vanwege de vaste win-/losebedragen.

Ik denk niet dat ik nog artikelen ga schijven, maar je weet maar nooit. In ieder geval hoop ik dat we de NL/BE community kunnen oppeppen. Dat kan alleen wanneer we er positief in staan en weer een community gaan vormen. Het zijn misschien sombere tijden qua poker, maar dat hoeft niet zo te blijven.

Overigens was ik nog vergeten te vermelden dat een MGT ook kan worden beëindigd wanneer ik een evenutele winst groot genoeg vind. Dit om overdreven games te vermijden en het geld te herverdelen over de gehele MGT-bankroll.

Beantwoorden
Citeren
DonkeyDirk
Oldschool Grinder

Ik heb al veel gelezen over binary options en er zijn zowel voorstanders als tegenstanders. Zijn binary options te "beaten" om het pokerwise te zeggen. Veel criticasters beweren dat op lange termijn deze niet echt te beaten zijn en dat het "huis" de grote winnaar is :)

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ze zijn absoluut te beaten, lukt zelfs mij!

Zie het maar zo: met poker vecht ik om elk dubbeltje wegens gebrek aan vertrouwen, maar met traden ga ik voor minimaal €24 per trade en dat soms meerdere keren per dag. Daar zit mijn ontwikkeling. Momenteel haal ik een theoretische ROI van zo'n 20% (live trading met fictieve inleg) per trade over 5 maanden (ruim 800 trades).

Het kost alleen veel tijd, geduld en moeite, net zoals bij poker. Er bestaat geen 'get rich quick'- schema. Je moet ervoor werken en een tiltsessie kan je meer kosten dan bij poker.

Het grootste probleem bij BO is niet het beaten zelf, maar het vinden van een goede en betrouwbare broker. Daar zijn er maar enkele van. Daar gaan de meesten het schip in, vooral door het aanvaarden van bonussen en signals. Die dingen moet je absoluut vermijden wanneer je ermee begint.

De BO-markt is nog relatief jong en zich nog aan het ontwikkelen. Waarschijnlijk zal het over enkele jaren meer stabiel zijn en vergelijkbaar worden met bijvoorbeeld valutahandel.

Beantwoorden
Citeren

Geweldig!!! Seasalt met een nieuwe blog. Uit je uitleg blijkt dat ik ook zuiver MGT speel. Uiteraard met een simpelere verdeling der fondsen, maar in principe gaat het op vergelijkbare wijze.

Ik wens je heel veel succes met het MGT spelen, en hoop je ook eens te ontmoeten aan de tafel.

:D

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Thanks Robbie :)

Ik speel momenteel meestal erg korte sessies van hoogstens 10-20 handen. Dat heeft te maken met de vakantie en wat werkzaamheden in huis. Na de zomervakantie ga ik waarschijnlijk wat langere sessies spelen en ook weer MTT-en.

De eerste handjes in mijn nieuwe setup zijn ondertussen gespeeld, met een kleine profit van $1,25 als beloning. Dit gaat echter gewoon terug in dit MGT en iets in de reservepot, daar het korte games waren met enkele dubbeltjes winst.

Daar ik pas net ben begonnen, laat ik de eerste week doorlopen tot volgende zondag. Anders loont het de administratie niet :D

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Wat ik vooral merk, is dat ik door het traden minder met scared money speel. Speelde ik voorheen altijd met het idee dat ik niet mocht verliezen, dan is dat nu veel minder het geval. Verliezen in een $5,50 MTT betekent slechts 1/5 van een basistrade.

Door het traden met hogere bedragen zijn games voor mij relaxter geworden. Het maakt me niet meer zoveel uit of ik een bubble haal of niet. Weliswaar ben ik nog steeds een tight speler, maar ik laat me niet meer stoppen door het idee dat ik minstens ITM moet zien te komen. De meeste toernooien die ik speel, zijn maar een fractie van een buy-in voor een trade.

Ik ben benieuwd of dat zich straks gaat uitbetalen wanneer ik weer tijd voor MTT's krijg...

Beantwoorden
Citeren

Ja, goed bezig, Zee! :)

Blijf deze blog uiteraard volgen. Fijn dat je weer terug bent! :pokerface:

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto
PokerStrategist

gl met het MGT concept

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Thanks man :)

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Heb het verdelingsschema nog een klein beetje aangepast en nu is het precies zoals ik wil.

Ik zal later de eerste games even invoeren (als voorbeeld) en ga dan regelmatig de standen opdaten (niet elke game, dan wordt het een eindeloos lijstje :P)

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Deze post is vervallen. Al verwerkt in eerder overzicht

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Deze post is vervallen wegens aanpassing van het project. Dit voorbeeld is niet meer van toepassing

Voorbeeld (eerste vier games die ik speelde - het waren korte games van vaak maar enkele handen, vandaar de kleine bedragen)

Begin MGT: Saldo MGT-project: $50

MGT1: buy-in $2

Game Zoom NL2 (4 handen). Profit $0.13
20% naar SP ($0.03)
10% naar RP ($0.01)
70% naar MP ($0.09)

MP: $2.09
RP: $0.01
SP: $0.03

Game Zoom NL2 (19 handen). Profit $0.56
20% naar SP ($0.11)
10% naar RP ($0.06)
70% naar MP ($0.39)

MP: $2.09+$0.39 = $2.48
RP: $0.01+$0.06 = $0.07
SP: $0.03+$0.11 = $0.14

Game Zoom NL2 (16 handen). Profit $0.42
20% naar SP ($0.08)
10% naar RP ($0.04)
70% naar MP ($0.30)

MP: $2.78
RP: $0.11
SP: $0.22

Game Zoom NL2 (23 handen). Profit $0.20
20% naar SP ($0.04)
10% naar RP ($0.02)
70% naar MP ($0.14)

MP: $2.92
RP: $0.13
SP: $0.26

Ik zal jullie niet vermoeien met nog meer voorbeelden. Ik denk dat het principe wel duidelijk is.

Op het moment kan ik dus games openen tot $2,92 buy-in.
Mocht ik in deze MGT broke gaan, dan begin ik de volgende weer met $2 + wat er in de RP zit, dus in totaal met $2,13. Het geld in de SP is bedoeld om later uit te cashen en wordt niet meer gebruikt.

Vragen? Gewoon stellen!

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto
PokerStrategist

Speel je ook eens met losses ipv profit?
En losses zijn enkel voor de MP ?
Of steek je dan ook 10% en 20% van die losses in RP en SP ?

(Als ik het goed begrijp denk ik enkel voor MP? )

Beantwoorden
Citeren