Om jullie niet nóg meer in verwarring te brengen, ga ik een tijdje undercover werken aan mijn concepten. Ik kan me voorstellen dat het nu wel erg onduidelijk is geworden en beloof jullie uiteindelijk te komen met een doorwrocht concept, of het compleet afblazen van dit project.
Vorige versie: The Multi Game Tournament XXL
Hier word het principe van de hieronder beschreven MGT Buster gebruikt, met als grootste verschil de opname van trades bij de games en iets gewijzigde percentages bij het afromen (50% MR, 25% SP en rest naar BR).
Ga naar pagina 70 voor de eerste uitwerking
---------------------------------------
Oudere versie: MGT Buster/MLT Old Skool

Voorbeeld spreadsheet:

Zie vanaf pagina 57 voor de werking en details van deze variant!
Vorige versie: MLT Beukhamer
Zie pagina 53 voor de werking en details van deze variant!
Vorige versie: MGT Beukhamer
Een iets gewijzigde versie van de Kameleon, met wat meer agressie. Je vindt de opzet op pagina 44 onderaan.
Vorige versie: 13-10-15: MGT Kameleon!
Ik blijf proberen het concept te verbeteren, dus hier is de nieuwste versie (toch weer iets anders, maar grotendeels het Oer-MGT).
Zoals steeds is het doel van dit creatieve bankrollmanagement, het voorkomen van verveling, het optimaal gebruik maken van upswings en beperken van verliezen tijdens downswings.
Het nieuwe concept begint op pagina 38 van deze thread, dus wat daarvoor staat (behalve de uitleg in deze post) heeft betrekking op oudere versie!
-----------------------------------------------------------------------------------
MGT - Het Multi Game Tournament
Versie: MGT Kameleon
Beginstack (BR): 25 buy-ins
Potten:
MP werkpot
SP Spaarpot
EP Endgamepot
BR Bankroll.
De MP is de pot waaruit je de games betaalt. Win je iets, dan gaat eerst je buy-in terug in de pot en dan wordt de rest verdeeld.
De SP is de pot waarin je de winst opslaat die je later wilt uitcashen.
De EP is de pot waarin je spaart voor een laatste game in je MGT, of voor een toevoeging aan je volgende MR of BR.
De BR is de verzameling buy-ins. Begin je een nieuwe MGT, dan haal je hier je buy-in uit. Is de BR leeg, dan is de reeks afgelopen en maak je de balans op.
Verdeling winst in een game, na aftrek buy-in:
MP 50% / SP 25% / EP 10% / BR: restant
Verliezen worden geheel betaald uit de MP
- Binnen de MP mag alles worden gespeeld
- De SP is om uit te cashen en wordt niet meer gebruikt voor poker
- De EP kan worden gebruikt:
----- Als buy-in voor een eindtoernooi (restanten naar SP)
----- Als (gedeeltelijke) toevoeging aan de beginstack voor de volgende MGT
----- Als toevoeging aan de volgende bankroll
- De BR is de verzameling buy-ins die je nog hebt.
Een game mag alleen worden begonnen vanuit de MP en dus niet duurder zijn! Goedkoper mag wel.
Het eindspel
Wanneer de MR leeg is, of te laag/hoog voor je comfortzone, dan sluit je de MGT af en verdeelt de eventuele restanten over de SP, EP en MP (50/25/25)
Daarna kun je ervoor kiezen om een eindspel te spelen, bijvoorbeeld een MTT, of gewoon te beginnen aan een nieuwe MGT. In dat geval verdeel je de restanten 50/50 over de SP en de BR, of over de SP en de volgende MR.
Mocht je besluiten om een eindspel te spelen, dan gaat alle eventuele winst naar je SP, tenzij je wat wilt gebruiken voor je BR of volgende MGT. Daarin ben je vrij.