Ga naar het forum
Zeffke's Pokercarri...

Meldingen
Alles wissen

Zeffke's Pokercarrière, part II

46 Berichten
10 Gebruikers
0 Reacties
1,995 Weergaven
Zeffke Topicstarter
Zeffke
Oldschool Grinder

Tyvm allemaal voor de beste wensen :D

Windows updates had ervoor gezorgd dat m'n hele harde schijf gecrashed was... allez de boot-sector toch, dus alles moeten overzetten naar een andere schijf....formatteren.... herinstalleren.... etc... niet veel gespeeld dus de afgelopen dagen

Juist een mooie sessie achter de rug NL10 zoom met stats, moest HEM2 ook weer terug instellen dus dacht het even kalm aan te doen. Maar het liep dus netjes. Straks nog eens een sessie eruit pitsen als ik tijd vind en de PC volledig hersteld is.

Gelukkig zijn de MicroMillions ook achter de rug, dus kan ik m'n bankroll terug omhoog laten gaan ipv het weg te donken :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
Zeffke Topicstarter
Zeffke
Oldschool Grinder

Nog eventjes verder gespeeld terwijl ik de HUD verder naar m'n goesting zette... lekkere run :D

Morgen nog een doorgrinden!

Beantwoorden
Citeren
Zeffke Topicstarter
Zeffke
Oldschool Grinder

Ook gisteren niet echt veel gespeeld maar wel een mooi resultaat. 2 tafels NL 10 en 2 tafels NL25 Zooommmmm.

Beantwoorden
Citeren

_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
Zeffke Topicstarter
Zeffke
Oldschool Grinder

Gisteravond nog een sessie gespeeld om toch maar de kaap te ronden van 100k handen op een maand. Lang geleden dat ik dat nog gepresteerd had :D Bovendien is het een mooie maand geweest. Nog een 200$ tal aan bonus en 1700$ aan tourneywinnings erbij tellen en alles samen dus toch een mooie 2.5k maand. Helaas is het vanaf dinsdag terug werken en zal ik het in april een kleiner volume worden.

Ben benieuwd hoe het verder loopt... to be continued _biggrin:

Beantwoorden
Citeren

WAAAAUUUUUW wat een nice maand. Echt nice!!!

grats

Beantwoorden
Citeren
Zeffke Topicstarter
Zeffke
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
WAAAAUUUUUW wat een nice maand. Echt nice!!!

grats

tyvm en toch is er nog zooooo veel mogelijkheid tot verbeteren heb ik de indruk...

Beantwoorden
Citeren
Zeffke Topicstarter
Zeffke
Oldschool Grinder

Gisteren een eerste korte sessie gedaan na de Ronde v Vlaanderen en ik runde als een God....NOT:

En dan was dit handje tegen Mr. Überfish er nog niet eens bijgerekend.. En nog 2 stacks kwijt preflop met AK vs AA en AK vs KK. Achja zo gaat dat hè, vandaag grinden!

Poker Stars, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

BTN: $4.92 (49.2 bb)
SB: $10.15 (101.5 bb)
Hero (BB): $10.64 (106.4 bb)
UTG: $11.56 (115.6 bb)
MP: $19.40 (194 bb)
CO: $6.04 (60.4 bb)

Preflop: Hero is BB with J J
4 folds, SB raises to $0.30, Hero raises to $1, SB calls $0.70

Flop: ($2) T 5 5 (2 players)
SB checks, Hero bets $1.15, SB calls $1.15

Turn: ($4.30) 4 (2 players)
SB checks, Hero bets $2.45, SB calls $2.45

River: ($9.20) 6 (2 players)
SB bets $5.55, Hero calls $5.55

Spoiler

Results: $20.30 pot ($0.91 rake)
Final Board: T 5 5 4 6
SB showed 6 6 and won $19.39 ($9.24 net)
Hero showed J J and lost (-$10.15 net)

Beantwoorden
Citeren

Solid update as always. Waarom niet weet groter betten vs uberfish?

Beantwoorden
Citeren
michel2311
PokerStrategist

Haha korte sessie................1k+ handen dat is bij mij een lange sessie. :coolface:

Leuke graphs!! Beetje jammer dat je wat pech had in die "korte" sessie. Maar die dingen gebeuren soms. Jehebt iig een goede mindset. :D

Ga je zeker volgen en hoop je binnenkort op NL10 te ontmoeten!!!

Beantwoorden
Citeren

Hoeveel tafels speel je? 12?

Beantwoorden
Citeren
Zeffke Topicstarter
Zeffke
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
Solid update as always. Waarom niet weet groter betten vs uberfish?

Heb ik mezelf achteraf ook afgevraagd. 100% terechte opmerking :)

4 zoom tafels tegelijk om door te grinden, 2 tegelijk om nieuwe dingen te implementeren/experimenteren.

Beantwoorden
Citeren
Zeffke Topicstarter
Zeffke
Oldschool Grinder

Ow boy... durf ff niet te kijken naar de results... ongeveer 2.5k handen ver vandaag... goed gespeeld maar ik blijf tegen top ranges aanlopen dat het niet normaal is. 2x KKvsAA en dan nog 2x met de nutFH tegen quads... jakkie... achja...keep grinding the variance out :D

Beantwoorden
Citeren
Zeffke Topicstarter
Zeffke
Oldschool Grinder

Gisteren op en al 2.5k handen gespeeld, zonder naar de results te kijken tijdens de sessie. Heb het gevoel dat dit in ieder geval goed werkt tegen TILT, vroeger was ik iemand die altijd de cashier rechts langs de tafels openhield om toch maar te zien hoe het ging. Nu concentreer ik me meer op mijn spel en ik heb het gevoel dat het beter werkt om niet te kijken naar de cashier. Ik zou dit ook wel willen doen voor langer dan een dag. Bijvoorbeeld een week/maand niet meer kijken maar vermits ik een strak BRM aanhou van 25 buyins, wil ik ook niet te lang liggen sukkelen op een limiet en ook niet broke gaan dus daarmee dat ik toch maar regelmatig check hoe het loopt.

Graph van gisteren:

Spoiler

Niet slecht dus naarmate dat ik runde, elke keer ik gestacked werd was tegen de top van villain's range en er zijn gewoon zo van die dagen dus dat accepteren we dan maar.

Ik begon me wel wat vragen te stellen over preflop 4betten/allin gaan. Ik zou hier dan ook de discussie willen aangaan, ik heb de laatste tijd door dat ik heel vaak tegen AA, KK aanzie maar nooit tegen QQ of AK... toeval? dat kan.... of spelen ze tegenwoordig op de micro's niet meer preflop all-in met AK/QQ?

1) 4betten
Het eerste wat ik hierover wil zeggen, ik ben aan het experimenteren gegaan. Als het geen TAG's zijn die me 3betten ben ik meer en meer geneigd om gewoon te 4bet shoven op de micros. Waarom? Ik wordt de laatste keren ontzettend veel geflat voor 100bb deep, meestal ook nog wanneer ik OOP zit. Dit is zo vervelend dat ik ben beginnen shoven ipv gewoon te 4betten naar 2.5x de 3-betsize. Resultaat: tot zover zie ik regelmatig calls van 88, 99 die vinden dat zo'n 4betshove overduidelijk AK is. Let op ik doe dit met AK QQ KK en AA. En ik kom ook regelmatig zelfs AQ tegen nu. Handen die ik anders nooit zie 5bet shoven op NL10/NL25. Dus ik denk dat dit zeker niet slecht is.

Wat is het nadeel? Je kan dit niet doen om te 4bet bluffen natuurlijk aangezien je niet kan folden. Maar wil ik dit dan? Wil ik 4bet bluffen tegen niet regulars op micros? Ik denk niet dat dit heel erg winstgevend is, of laat ik zeggen dat dit nodig is om de micros goed te beaten, dus laat ik het liever achterwege.

Tegen een TAG: Tegen deze spelers maak ik wel standaard 4bets omdat deze zelden geflat worden 100bb deep, correct me if I'm wrong. En tegen deze spelers kan ik dan ook af en toe eens A5s 4betten als bluff CO tegen BTN ofzo...

Nog iets over het 4-bet shoven: Ik ben intussen m'n range ook gaan uitbreiden om dit te doen, omdat ik vind dat er op ZOOM poker nogal wat 3bet monkeys zitten die best veel 3bet/folden. Daarom ben ik gaan kijken naar de 3bet ranges en wat tegen deze ranges +EV is. Zo ging ik kijken of 88 en lager het doet deed tegen deze range

Zo ben ik gaan kijken naar iemand die +/- 15% (200 handencombo's) 3-bet, en die respectievelijk broke gaat met
1) AK, JJ+
2) AQ, TT+
3) AJ+, 88+, KQ
4) AJ+, 99+

Ik ging uit van 100bb deep, ik openraise naar 3bb, 3bet naar 10bb (standaard situatie), dan kwam ik voor m'n 4betshove EV uit van:
1)EV= +4.34 bb
2)EV= +2.02 bb
3)EV= -2.90 bb
4)EV= -0.38 bb
EV van een fold is -3bb

Bijgevolg is het denk ik niet slecht van deze 3bet monkeys te bestraffen omdat je zoveel fold equity hebt. Vermits de equity van 77 en 66 niet veel lager ligt, denk ik dat ook deze handen +EV zijn om te jammen tegen deze spelers.

Op basis van deze equityberekeningen ben ik gaan kijken naar de meest waarschijnlijke brokerange van deze 3bet-monkeys: volgens mij is dit AQ+, TT+ en nu ben ik andersom gaan rekenen. Hoeveel fold equity heb ik nodig om 66 profitabel te shoven. Aan de hand hiervan ben ik dan gaan kijken hoeveel % iemand moet 3-betten opdat ik hem in de categorie 3-betmonkey kan duwen. Om een lang verhaal kort te maken ik kwam uit op 12.5%. Dus iemand die bij mij meer dan 12.5% 3-bet over een degelijke samplesize, laat ik door HEM2 identificeren als monkey en daar gaan we dan tegen jammen met 66+, AK.

Ik ben dit nu aan het invoeren in mijn spel maar de samplesize van deze move is nog erg klein om al iets van conclusies te trekken. Graag had ik jullie reacties hier ook eens over gehoord...

2) 4bet AK tegen tight 3-betters (6%)
Zelfde EV-oefening eigenlijk maar nu gekeken naar AK vs een 6% range. En dit voor 2 situaties: villain gaat broke met AK, QQ+ of villain gaat broke met KK+ (omdat dit iets is wat ik soms verwacht op deze micros). Conclusie:
EV= +4.80 bb vs KK+
EV= + 6.10 bb vs AK/QQ+
EV(fold)= - 3.00 bb
Met andere woorden gewoon blijven gaan met die AK

3) 4bet QQ tegen tight 3-betters (6%)
Idem maar dan voor QQ
EV(fold)= -3.00 bb
EV= +11.13 bb vs AK,QQ+
EV= -14.10 bb vs KK+
Hier is het dus wel belangrijk dat villain niet alleen broke gaat met KK+

Laatste topic dan:
4) broke gaan tegen 4bets:
Zelfde discussie is het zinvol om met AK en QQ broke te gaan op de micros tegen 4bets.
Situatie is dus de volgende: 100bb deep. Villain opent naar 3bb, ik 3bet naar 10bb, villain 4bet naar 25bb.. shove or fold QQ,AK?

Hierbij neem ik een 4bet/broke range van QQ+, AK (JJ laat ik erbuiten omdat ik niet denk dat er veel villains zijn die dit doen, ik kom JJ vaak als flatcall tegen in 3bet pots).
Met AKo heb je een equity van 38.82%, met QQ: 40.21% en met AKs: 41.9%. Voor EV geeft dit dan:

EV(AKo)= -10.42 bb
EV(AKs)= -4.10 bb
EV(QQ)= -7.57 bb
EV(fold)= -10.00 bb

Dus als hij 100% zeker 4bet met de handen waarmee ie broke gaat is het beter om broke te gaan dan te folden met AKs en QQ. AKo is net niet MAAR als villain ook maar 1 hand 4bet/fold speelt dan wordt het wel +EV. Dus als villain een 4bet range heeft van >= 2.56% is het ook jammen met AKo. Hiervoor is een supersamplesize nodig en dus denk ik dat ge beter gewoon kijkt naar VPIP/PFR/3-bet en op basis hiervan inschat hoe de 4-betrange eruit ziet van villain.

Voor sommigen misschien zooooo standaard maar ik wilde het toch nog even checken omdat ik zo vaak tegen KK+ aanloop)

Conclusies:
1) Tegen 3betmonkeys (3bet%>12.5%): 4betjammen met 66+, AK
2) Tegen 3bets van tight 3betters (3bet%>=6%): 4betjammen met QQ+, AK
3) Tegen 3bets van 3bet>=7.5% is ook JJ +EV (berekening staat wel niet hierboven)
4) Tegen 4bets= broke met QQ+, AK

Opmerkingen/bedenkingen/discussies zijn altijd welkom. Tot zover m'n eerste strategiepost.

Beantwoorden
Citeren

Zeer constructieve post, respect dat je er zo mee bezig bent. :)

Echter, de EV van een fold is toch altijd 0? ;) Jij hanteert hier -3BB omdat je die hebt geïnvesteerd met de initial raise, maar die ben je hoe dan ook al kwijt, ongeacht je actie op een eventuele 3 bet. Weet niet in hoeverre je resultaten dan anders worden, of je conclusies wellicht.

Beantwoorden
Citeren

Very Very Very Nice Post.

1) 4betten.

Vind het wel een goed idee om gewoon te 4bet shoven tbh. Zou het wel niet doen tegen mensen waartegen je regelmatig speelt (regulars) omdat je ook een 4bet bluff range wilt opbouwen. Maar vs recreatieve spelers is het wel fine natuurlijk.

Nice om te zien dat 88 een +EV shove kan zijn maar voelt wel raar aan ^^. Dan moet hij wel 15% 3bet hebben wat denk ik niemand haalt op een groot sample. En als hij al zoveel 3bet is het echt een fish en vrees dat die broke gaat met 88+ etc.

2) Hierbij bereken je ook om meteen te shoven dan?

3) Verwacht dat wanneer je shovet villain wel broke gaat met QQ/AK omdat hij verw8 dat AA/KK gewoon 4betten

4) Vind het goed dat je dit eens hebt uitgerekend want ik zie ook altijd KK/AA bij een 4bet en zie QQ nog wel eens oop callen. Nja niet als je in BU en hij in CO zit oid. Idd erg groot sample nodig al kan je veel indicaties vinden in pfr 3bet foldto3bet etc

Dus mijn opmerkingen:

Ik vind het wel interesting om te zien dat je tegen 15% 3bet kan pushen met 88 etc maar dit ga je zelden tegenkomen of je laat je vangen door de kleine sample. Miss interessanter als je kijkt vs 9% range; Dit ga je meer zien en dat zijn toch al hoge %.

Verder zou ik niet gaan shoven vs mensen die 6% 3betten omdat deze wss solid spelen en tegen hen wil je toch ook wel kunnen 4bet bluffen? En wie weet kan hij nog spewen over je 4b.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
Zeer constructieve post, respect dat je er zo mee bezig bent. :)

Echter, de EV van een fold is toch altijd 0? ;) Jij hanteert hier -3BB omdat je die hebt geïnvesteerd met de initial raise, maar die ben je hoe dan ook al kwijt, ongeacht je actie op een eventuele 3 bet. Weet niet in hoeverre je resultaten dan anders worden, of je conclusies wellicht.

Ja dacht ook dat EV 0 was dan. Dan zou dat betekenen dat je op 4bet enkel broke kan met AA/KK als je weet dat hij enkel QQ+/AK 4bet. Dit is dus enkel wanneer je de UTG 3bet die solid speelt en hij je 4bet.

Beantwoorden
Citeren
Zeffke Topicstarter
Zeffke
Oldschool Grinder

Ja die EV van een fold weet ik dus ook niet zeker....

Ik begrijp het zo. Een EV van de foldactie zelf is altijd 0, want je wint noch verliest iets. Maar als ik elke keer tegen een 4bet fold, dan verlies ik eigenlijk wel 10bb per keer (mijn 3bet grootte). Dus het is niet zo zeer de EV van de fold zelf die -10bb is maar wel mijn 3bet naar 10bb en dan folden wat ik bezie als EV(fold)= -10bb

Blij te zien dat er een discussie openbloeit :D

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Zeffke
Ja die EV van een fold weet ik dus ook niet zeker....

Ik begrijp het zo. Een EV van de foldactie zelf is altijd 0, want je wint noch verliest iets. Maar als ik elke keer tegen een 4bet fold, dan verlies ik eigenlijk wel 10bb per keer (mijn 3bet grootte). Dus het is niet zo zeer de EV van de fold zelf die -10bb is maar wel mijn 3bet naar 10bb en dan folden wat ik bezie als EV(fold)= -10bb

Blij te zien dat er een discussie openbloeit :D

Klinkt logischer wel :P

Beantwoorden
Citeren

Het punt dat je nu aandraagt interpreteer ik als volgt:

"Ik maak een fold, maar daarvoor heb ik ge-3bet. Mijn move is dus een 3bet/fold, waarover ik de gehele EV wil bepalen. Ik heb 10BB geraised en geef nu op, dus ik verlies 10BB en mijn EV is -10BB als ik nu fold."

Echter, jij hebt die 3bet niet gemaakt met de intentie dat je daarna zult moeten folden. Okay, wellicht heb je besloten dat je fold als Villain 4bet, omdat deze specifieke hand niet sterk genoeg is om all-in mee te gaan na een 4bet, maar feitelijk weet je niet dat je moet gaan folden op het moment dat je 3bet. Ik denk dan ook niet dat je de EV moet bepalen over de gehele 3bet/fold move, maar dat je die twee dingen los van elkaar moet zien en berekenen.

Als je 3bet doe je dat ofwel als bluf, ofwel voor value. De 3bet heeft dus een bepaalde EV, die ofwel + ofwel - is (als het -EV was had je hem nooit gemaakt). Daarna heeft de fold ook een bepaalde EV, want die 10BB zit al in de pot en ben je hoe dan ook kwijt. Dat mag je nooit als jouw geld zien, het is nu dead money. De fold ansich heeft een EV van 0, want je wint noch verliest iets.

Dus feitelijk is het niet "EV(fold) = -10BB", maar "EV(bet/fold) = -10BB", want "EV(fold) = 0".

Beantwoorden
Citeren