Ga naar het forum
Zitten & Gaan op WP...

Meldingen
Alles wissen

Zitten & Gaan op WPT [new graph]

72 Berichten
17 Gebruikers
0 Reacties
2,894 Weergaven

Als beginnend pokerspeler, klein aandeelhouder en nieuw bankrollmanager wil ik mijn blog graag neerzetten als verfrissend. Om eerlijk te zijn heb ik maar een paar blogs hier op pokerstrategy gevolgd, om nog heel veel eerlijker te zijn is dat er maar één. En dat is toevallig een vriend van mij. De oorzaak van deze desinteresse ligt met name bij de manier van vertellen van je verhaal. Een Poker-blog behoort mijn inziens helder & inspirerend te zijn voor je pokercollega's(concurrenten).
Na flink aandringen van de heer ''Odacha'', post ik hier op 2/3 februari mijn eerste blog op pokerstrategy.com. Misschien zullen jullie het waarderen als ik mezelf even voorstel, misschien interesseert het jullie net zo min als de badbeats van je vriend/vriendin. Volgens mij zijn alle varianten op het gebied van crushen van pocket azen zo langzamerhand wel voorbij gekomen en dan heb ik het nog niet over de tenenkrommende runner-runners. Een ding kan ik je meegeven, je hebt weer iets geleerd. Al is het de zoveelste badbeat. Jammer genoeg, helpt het zuipen van een fust bier daar niet tegen. Integendeel sommige mensen denken na paar biertjes in een texas holdem sit en go, opeens te zijn beland in een Omaha game.

Goed, mijn naam is niet zo interessant. Mocht je het wel willen weten, pm me NIET, tenzij je een paar flinke daalders neertelt. De leeftijd waar ik in rondbonjour is 19 en ik studeer Small business & Retail management, althans dat lijkt erop. Mijn accountnaam''ajax-legolas'' (Fulltiltpoker)

Oké, we zijn aanbeland bij de missie. De missie kan je een beetje vergelijken met een militaire missie. Gedisciplineerd met veel lol een flinke duit geld naar binnen halen. Mist een van deze 3 onderdelen, kan ik het wel schudden. Alhoewel de lol er soms wel even onder moet lijden, omdat emoties nou eenmaal niet bij het spel horen.

Wat ik ga doen en waar ben ik mee bezig?
Ik heb sinds kort voor de zoveelste maal geld gestort op fulltilt, en ik werd t beu om steeds een deel van de Studiefinanciering te zien verdwijnen, zoals smeagol(gollum) oplost in het buitengewoon bijzondere vuur uit Mount doom (stuiptrekkend en alleen oog voor winst). Vier/5 dagen geleden was waarschijnlijk de laatste maal dat ik geld stort op Fulltilt, tenminste dat leg ik mezelf op. Een bizarre vorm van discipline, maar dat telt. Ik heb 10 kakelharde dollars gestort en ben begonnen met de opbouw van mijn bankroll doormiddel van de SNG's. Uiteraard de lage tafeltjes(1.20 6 man GEEN TURBO JONGEN!). Met minder dan 10 Buy ins, wist ik dat ik ontiegelijk hard in de coke kon snuiven, maar deze ongein bleef mij bespaart. De eerste dag werkte ik mezelf op van de schamele 10 dollar naar de ongelooflijke 15 dollars, waar ik toch weer een nieuwe wekker voor kan kopen bij de blokker, aangezien opstaan de laatste tijd ook steeds moeizamer gaat.
Goed de tweede dag was een dag waarop ik had gewacht. Ik ging van 15 in sneltrein vaart naar de 28 dollar. En dat heb ik de laatste paar dagen nog ietsjes uitgebouwd naar 36.72 dollar om precies te zijn.
Mijn doel dit jaar is om mezelf nog meer kennis van zaken te geven, de nodige berekeningen kunnen maken, en de Bankroll natuurlijk naar een magere 2 miljoen te krikken. Nou denk je vast, maar dat heeft ie zo gedaan... uhum. Ik neem ook genoegen met een tienvoud van de buy ins op dit moment, maar dat terzijde.

Hoe ga je dat aanpakken zul je zeggen?
Nou daar heb ik het volgende voor bedacht. Ik denk dat ik de 1.20 sng's redelijk beat en ben van plan, met 100 buy ins telkens een limiet op te schuiven. Een bankroll kan nou eenmaal maar niet groot genoeg zijn.

Ik brei er maar een eind aan, zodat ik morgen geen schreeuwende moeders hier in huis heb rond lopen.

Wish me luck

"Geluk moeten we onderweg zoeken en niet aan het eind van de weg, want dan is de reis afgelopen."

AJAX-LEGOLAS

Beantwoorden
Citeren
71 reacties
odacha
Oldschool Grinder

Tenenkrommende intro! :P

Nice post en ben benieuwd hoe het je zal vergaan!
Het ziet er vooralsnog gunstig uit, dus toi toi toi :f_biggrin:

Komen er btw ook graphs, handjes, plaatjes etc? :P

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Tof van die motiverende reactie van je, Odacha. Ik kom zeker terug met nieuw leesvoer. Toevoegend zal ik plaatjes, af en toe een mooi handje(inclusief gedachtegang) en torenhoge grafiekjes posten.

Beantwoorden
Citeren
Lamapalooza
PokerStrategist

Ik wens u geluk.

Beantwoorden
Citeren
samni
PokerStrategist

Leuke tekst, alleen die titel tilt me enorm :P

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Bedankt voor alle steun!:D
Ik had geen idee samni, toen ik dit postte.

Eindstand vandaag = 41.22

Beantwoorden
Citeren

Zou je mijn misschien kunnen helpen met mijn profielwerkstuk door deze enquete in te vullen, het zijn maar een paar vragen.
http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=61565

Veel succes met het poker.

Beantwoorden
Citeren
PtiiiPtaaa
PokerStrategist

Succes!:D

Beantwoorden
Citeren
Wryzeth
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door samni
die titel tilt me enorm :P

:f_biggrin:

Blogje ga ik natuurlijk volgen, maar beter praat je gewoon normaal Linkspoten. :facepalm:

Beantwoorden
Citeren

weer een sng speler erbij.
Welkom :)

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet
PokerStrategist

:f_love: de intro, ga hem zeker volgen

Beantwoorden
Citeren
Nagger82
Oldschool Grinder

Succes hier, we hebben er hier al veel zien zitten en al veel weer zien gaan. Ik ben es benieuwd.

gl Nagger

Beantwoorden
Citeren
bobm78
Poker Player

Leuke intro... wel 2 vraagjes.

Vanwaar de titel? (beschrijving van je laatste wc bezoekje?)
Vanwaar je nickname hier? (voetballende linkspoot?)

Good luck to u... :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
Nivlem
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door bobm78

Titel kan ik je ook wel vertellen denk ik :P. Vertaal het eens naar Engels?

Welkom iig, leuke eerste blogpost!

Beantwoorden
Citeren
bobm78
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Melvin

Titel kan ik je ook wel vertellen denk ik :P. Vertaal het eens naar Engels?

Welkom iig, leuke eerste blogpost!

Ik vond mijn optie veel leuker!!!

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

weer een zit en ganer erbij _thumbsup:
welkom en leuke verfrissende schrijfstijl btw.

Good luck en c ya soon in the midstakes

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door tobiasdekker
Zou je mijn misschien kunnen helpen met mijn profielwerkstuk door deze enquete in te vullen, het zijn maar een paar vragen.
http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=61565

Veel succes met het poker.

Tobias, ik heb je enquete ingevuld! Ik kan me herinneren dat wij vroeger moeite hadden om enquete's ingevuld te krijgen bij ons PW. Succes daar mee nog :f_biggrin:

Oorspronkelijk gepost door Wryzeth

Blogje ga ik natuurlijk volgen, maar beter praat je gewoon normaal Linkspoten.

Ik vind dat ik redelijk normaal praat, heer Wryzeth.

Good luck to u...

Origineel zijn is niet altijd makkelijk en ik zocht naar iets passends. Ik vond deze vangst wel bruikbaar, omdat hij op meerdere dingen toepasbaar is. Niet alleen de engelse vertaling, maar ook het neerploffen op de bank, je laptopje erbij pakken en flink grinden was een optie. Die andere optie van jou! hehehe

De nickname ''Linkspoten'' vond ik wel passend, ik ben voetballend tweebenig, tenminste dat vertel ik altijd. En linkspoten worden meestal gezien als buitenbeentjes, ik probeer buiten mijn limieten te treden in poker. Wat een lulverhaal eigenlijk. Gewoon random name uit een boek.

Dankjewel

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

''aarde hoort u mij?'' ''aarde?''

Vandaag leek in een soort droom te zitten, misschien te slecht geslapen. Misschien gister te lang doorgepokerd. Maar wat vast staat dat ik op dit moment een behoorlijke domper heb gemaakt. Ik ben teruggezakt naar 35.52. Hoe is dit mogelijk? 5dagen lang profitabel zitten spelen. En opeens een downswing van 6/7 dollar. Alsof een verdwaalde nazgul er een hap uit heeft genomen.

Op t begin van de dag ging t nog lekkker.. ik bouwde mijn stack eventjes uit naar zon 45 dollar. Daarna ging t bergafwaarts, met n helling van 180 graden.
Ik ga er altijd van uit dat t probleem bij mezelf ligt. Dus deze keer ook. Perfect spelen kan niet, winnend spelen wel.

Ik pak vanavond rond n uurtje of 12 de draad weer op. Aangezien er nu een paar gasten voor de deur staan!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Korte update.

Afgelopen week weer mezelf omhoog gewerkt. Van het dieptepunt (28$) naar een hoogtepunt( 57.63$) Vanavond ga ik weer verder en hoop ik mijn Br uit te kunnen bereiden naar 65$. Het begint nu echt ergens op te lijken.

Hopen dat het vanavond goed uitpakt!

Groeten,

Ajax-legolas

Beantwoorden
Citeren
Nagger82
Oldschool Grinder

Hoi Linkspoten, loopt lekker.

Focus wel niet te veel op het bedrag in je roll, met goed BRM en goede play stijg je zowiezo, variance zal bepalen hoe snel.

Ik ben ook vaak een bankroll-talker terwijl ik meer een strategy talker moet zijn.

Good luck !

Grts Nagger

Beantwoorden
Citeren