nee, stonden nog gemarkeerd in pokertracker 4
Kewl, een zoom blog. Oewems en Horemans, ik sluit mijzelf hierbij aan. Speel zelf namelijk ook altijd zoom. (Zonder stats) want HEM verklooit mijn gegevens op het schermlayout. Heeft van begin af aan goed gewerkt, en zo ineens, van een op andere dag allemaal verkeerde spelersnamen bij d etafels, van spelers die niet eens aan de tafel zitten.. Lekker vaag. Dus ik moet het doen met betgedrag en posities.
Zelf ben ik alweer een kleine 4 weken op NL5 bezig.
Heb mezelf een kleine 6Bi opgewerkt, toen alles weg en teruggemoved naar NL2.
Nog eens Aantal BI down.. En toen swing up.
Om vervolgens voor een tweede maal alles te verspelen.
Nu zit ik na totaal 20k handen op slechts 5,5 BI up op nl5 met slechts 2 a 3 bb/100 handen.
Dus ik heb besloten om nu eerst een spelanalyse te gaan doen met HEM om te zien waar mijn leaks liggen op NL5. Op NL2 lag mijn gemidddelde per 100 handen veel hoger. Terwijl ik mijn spel niet echt anders speel als op nl2. Je zou zeggen dat er tussen die 2 levels niet zo'n groot verschil zou zitten. Op. Nl2 behaalde ik meer dan 20bb per 100 handen.
Dus werk aan de winkel. Zal wat handen gaan posten hier en in beoordelingsfora.
Ohw ja, ik speel 4 zoom tafels tegelijk! Dit was voorheen een leak, maar dat is het niet meer, kan de actie op de tafels nu goed volgen.
Jullie allemaal ook veel succes!
Ben benieuwd
Hey jonkie welkom!! Als je handen post hier dan kunnen we helpen..
Maak je wel notes op opponents ofzo? Lijkt me erg lastig mensen te onderschijden... PT4 kan je een maand gratis proberen en HM2 ook dus wellicht een idee. Gewoon overnieuw installeren van HM1 moet ook wel werken denk ik?
Ja als ik achter de pc zit maak ik van keyhanden notes vd tegenstanders.
Vrijdag had ik bijvoorbeeld iemand die op een J93 board een reraise plaatste toen ik met QQ uitbette.
Ik call, omdat je vaak tegen een set zit te kijken en hij gaf mij de odds om te callen.
Vervolgens valt er een Q op de turn, dus ik denk, kip ik heb je..nu ik hogere set heb.
Dus we gaan allin op de turn..showed ie KTo. Ja, dan maak ik even een note, dat hij zijn gutshots ook agressief op de flop speelt. Hij had zelfs geen flushdraw niks niet, hij had alleen die Q als out, waarvan ik er al 2 in me klauwen had, dus dan ga ik daar broke.
Hier een klein handje heb net ff 100 handjes gespeeld op nl2 om PT4 in te stellen.
PokerStars - $0.02 NL FAST - Holdem - 9 players
Hand converted by PokerTracker 4
BTN: 45 BB
SB: 300.5 BB
BB: 140 BB
Hero (UTG): 280.5 BB
UTG+1: 94 BB
UTG+2: 307 BB
MP: 103 BB
MP+1: 235.5 BB
CO: 65 BB
SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB
Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has A♦ A♣
Hero raises to 3 BB, fold, fold, MP calls 3 BB, MP+1 calls 3 BB, fold, fold, fold, fold
Flop: (10.5 BB, 3 players) 9♥ 8♥ Q♠
Hero bets 10 BB, fold, MP+1 calls 10 BB
Turn: (30.5 BB, 2 players) 4♥
Hero bets 21 BB, MP+1 calls 21 BB
River: (72.5 BB, 2 players) T♦
Hero checks, MP+1 bets 50 BB, fold
MP+1 wins 70 BB
Turnbet weet niet of die zo slim was weet wel dat ik op de river door wel heel veel beat ben
Waarom bet je pot op de flop? Wat voor tegenstander?
Als je de flop gewon 2/3 pot had gedaan dan had je de turn half kunnen doen en de river kan je dan bet folden voor het zelfde geld als nu vs reg...
Geen probleem, laat ze maar zo spelen, die geldflow draait vanzelf keer de juiste richting op.
Had ook een balen handje tegen andere gast..
Villain raised, en ik call in positie met 88.
Op de flop hit ik mijn set, dus ik raise zijn bet flink. Hij called.
Op de turn, checked hij naar mij toe, ik bet een halve pot uit, want er lagen geen draws.
Hij called.. River een K. Zet ie me ineens allin. Dus ik kan daar allen maar callen op een K hoog board zonder aangekomen draws in de hoop dat ie misschien mij op de river uit de pot probeert te bluffen..en hij vaag gespeeld had, mijn guts zeiden echter te folden, vanwege een mogelijke kk.. En ja hoor showed ie KK.
Das flink balen.. 9 vd 10 keer blijft je hand staan..1 keer verlies je groot. Maar deed wel pijn.
Maar goed, zal eerst even mijn hem doorspiiten op range van handen die ik verliesgevend speel, en die eens posten. Daarna de hem opschonen en opnieuw er op. De hand history exporteer ik wel.
unknown geen stats dus ik defend liever wat groter op flop vrij drawy.
Sinds je er altijd van uit moet gaan dat unknown spelletje wel beetje snapt.
Oorspronkelijk gepost door Yordi85
Waarom bet je pot op de flop? Wat voor tegenstander?
Als je de flop gewon 2/3 pot had gedaan dan had je de turn half kunnen doen en de river kan je dan bet folden voor het zelfde geld als nu vs reg...
Sorry Yordi, maar ik ben het niet eens met de lijn die jij hier neemt.
De flop is wet en je zit tegen 2 tegenstanders. Bluffen is geen optie op zo'n board en aantal villains als je geen made hebt. hero heeft echter wel een overpair, en wil op zo'n board geen freecards geven aan villain. Je hebt dus een made hand, en die wil je protecten tegen villains. Een potbet is dus een must.
In mijn optiek is de flopbet dus correct gespeeld.
Houd er echter rekening mee wat voor betting lijn je neemt als je op de flop gaat uitbetten.
Hoogstwaarschijnlijk betekent dit namelijk ook een 2nd en 3d barrel.
Als je daar bang voor bent, dan kan je AA net zo goed direct in de muck gooien en op naar de volgende en betere spot.
As played, flopbet correct, maar dan wel met in het achterhoofd dat we turn en mogelijk river moeten doorbarrelen. Of op de turn check.fold spelen als een draw aankomt.
Dan komt op de turn een vervelende kaart. De flushdraw komt aan.
Je besluit om the 2nd barrelen. Als je dat doet, moet je dat met overtuiging doen. Als je dat niet aandurft, speel je check fold. Maar je besluit te betten, dus moet je een pot betten.
De flushdraw ligt er wel, maar chasede hij die wel, en aast hij niet op een straight ??
Als villain de potbet called komt er een vervelende river aan.
Toch moeten we ons plan doorzetten. Als je checked, zullen we moeten folden als villain uitbet. We kunnen in dat geval beter zelf betten voor value, mocht villain toch nog met een slechtere hand gaan afcallen. We betten op de river dan een halve pot of net iets daar onder uit.
Raised hij, dan leg je weg. Called hij of fold hij, prima.. Showdown..
Groot probleem op dergelijke rivers als je niet zelf uitbet is dat je value gaat missen tegen villains die Qx handen niet wegleggen. Villain kan met zijn call gedrag heel goed een AQ of KQ spelen, en als hij de turn called, legt hij een halve potbet op river hoogstwaarschijnlijk ook niet weg.
Voordeel van zelf uitbetten op de river is ook, dat jij zelf bepaald hoeveel jij nog op de river aan villain nog wil afbetalen mocht zijn hand wel beter zijn.
Stel dat de pot 3 dollar is, en je bet dan bijvoorbeeld tussen 1,40 en 1,50 uit, dan bepaal jij je verliesgrootte. Als je checked, dan bet hij uit, en bepaald hij de sizing, en kan je vaak niet meer profitabel callen.
In deze specifieke hand zou je een keer kunnen verliezen, maar op langere termijn zal deze speelwijze tegen dit soort villains profitabel zijn.
Groet,
Jonkie76
Dus Jonkie ingevolg dus toch nog een keer potten op de turn?
Klinkt wel interesant maar denk dat je dan als je een call krijgt dat je wel beat bent dus waarom dan die river nog een keer uitbetten?
Denk dat slechter dat niet gaat callen.
Vind me bet daar op die turn idd niet zo mooi die ik maakte maar dat zei ik er ook al bij
Denk dat nogmaals potten of folden idd beter was.
Vind zelf wel een hele agresieve lijn om die river nog een keer te potten.
Maar zal die lijn ingevolg wel in me achterhoofd houden folden of potten.
Ik vind het stom dat je op een drawheavy board pot gaat betten om de river te check folden met een premium hand. Ik zou 2/3e-3/4 pot flop turn en river wat klein betten omdat als hij zelf zijn draw niet aankomt toch geen vallue meer geeft dan een 20-40% potbed en hij raist wel als hij wil laten merken dat hij je beat heeft...
Oorspronkelijk gepost door Yordi85
Ik vind het stom dat je op een drawheavy board pot gaat betten om de river te check folden met een premium hand. Ik zou 2/3e-3/4 pot flop turn en river wat klein betten omdat als hij zelf zijn draw niet aankomt toch geen vallue meer geeft dan een 20-40% potbed en hij raist wel als hij wil laten merken dat hij je beat heeft...
Dunno alles komt aan op de turn en river lol.
Plus zitten er nog heel wat pockets in zijn range.
En die potbet is toch wel om te beschermen voor die kaarten die kwamen.
Niet om te folden op de river.
Als die river een blank was geweest had ik zowieso nog een keer 2/3 pot gebet.
Maar die river maakt eigenlijk alles wel een beetje compleet
Maar ik ben altijd nieuwschierig naar uitkomsten dus mag het van mij een aantal keer proberen in zulke spots en kijken wat villian meestal hold.
Ik vraag me echt af wat ik binnenkort ga tegenkomen op hogere limieten...
Momenteel ben ik erin geslaagd om met een BRM van 20BI down / 25BI up men weg naar NL10 te versieren, uiteraard schitterend voor men challenge. (zooming van NL2 naar NL50)
Hierbij heb ik nog maar 1 keer een rotmoment gehad van 5BI down, en dit op NL2 omdat ik iets te comfortabel zat en dus teveel blufte...
Maar over een totaal van meer dan 20K hands niet echt veel tough calls gehad, al helpen die colour codes en notes enorm natuurlijk.
Men punt van het verhaal is de volgende:
Wie heeft al gemerkt dat poker het moeilijker spelen wordt en vanaf welke limiet?
Want voor mezelf op NL10 heb ik ook niet echt de tegenstand die ik verwacht had, wat uiteraard goed is voor men doelen, maar ik wil me kunnen voorbereiden op die klif dat eraan zal komen... NL25...NL50? Who knows, ben het nog niet tegengekomen dat ik voelde dat het tijd was om een paar video's te bekijken...
Komt dit nou omdat ik live NL100-NL400 speel en ik helemaal geen last heb van scared money? Geen idee...
Iemand met dezelfde ervaring?
Oorspronkelijk gepost door 20Shocker88
Dus Jonkie ingevolg dus toch nog een keer potten op de turn?
Klinkt wel interesant maar denk dat je dan als je een call krijgt dat je wel beat bent dus waarom dan die river nog een keer uitbetten?
Denk dat slechter dat niet gaat callen.
Vind me bet daar op die turn idd niet zo mooi die ik maakte maar dat zei ik er ook al bij![]()
Denk dat nogmaals potten of folden idd beter was.
Vind zelf wel een hele agresieve lijn om die river nog een keer te potten.
Maar zal die lijn ingevolg wel in me achterhoofd houden folden of potten.
Denk dat dit soort handen wel een beoordeling waard is in het beoordelingsforum, zodat we deze allemaal in het vervolg goed gaan spelen.
Hier speel ik een dergelijke hand in positie vanavond.
Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:
$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (9 handed)
Known players:
[tg]BU (Hero)$5.00:///////;SB$6.01:///////;BB$18.03:///////;UTG1$10.22:///////;UTG2$5.45:///////;MP1$9.90:///////;MP2$2.36:///////;MP3$5.12:///////;CO$10.93:///////;[/tg]
Preflop: Hero is BU with T:h, A:h.
6 folds, Hero raises to $0.15, SB folds, BB calls $0.10.
Flop: ($0.32) J:d, 9:h, A:d (2 players)
BB checks, Hero bets $0.30, BB calls $0.30.
Ik heb hier top pair medium kicker. Dus ik bet gewoon een pot uit.
Als we hier 3way zitten is AT denk ik te zwak om uit te betten.
Echter in jouw voorbeeld hadden we AA, dus das nog ff iets sterker.
Ik zit hier echter tegen 1 vaillain, dus ik bet hier pot uit, om draws duur te maken.
Turn: ($0.92) Q:d (2 players)
BB checks, Hero bets $0.80, BB calls $0.80.
Erg zieke kaart. kan een groot deel van zijn range nu aangekomen zijn.
Maar ik moet hier wel uitbetten om te weten of mijn AT hand nog wel goed is.
Hij called mij.
River: ($2.52) 7:h (2 players)
BB bets $1.15, Hero folds, BB gets uncalled bet back.
Villain begint nu ineens zelf uit te betten, lijkt me duidelijk, hij is bang value te missen en dat ik behind zal checken. Dus ben ik beat en fold mijn hand.
Ik zal hem ook in het beoordelingsfora gooien.. kijken wat de kenners er van zeggen. Ik speel hier tegen unknown.
Final Pot: $2.52.
Hier trouwens een link naar het beoordelingsforum:
Hier nog een voorbeeld, waarom het zo belangrijk is mijn optie om de turn groter te betten. Hier maak ik de bet net iets te goedkoop. En op de river doe ik nog eens een halve bet voor value.
Known players:
[tg]BU$4.93:///////;SB (Hero)$9.51:///////;BB$22.16:///////;UTG1$6.54:///////;UTG2$2.52:///////;MP1$8.44:///////;MP2$5.71:///////;MP3$2.24:///////;CO$7.43:///////;[/tg]
Preflop: Hero is SB with Q:s, A:s.
7 folds, Hero raises to $0.15, BB calls $0.10.
Flop: ($0.3) T:h, Q:h, 4:d (2 players)
Hero bets $0.30, BB calls $0.30.
Turn: ($0.9) 2:d (2 players)
Hero bets $0.75, BB calls $0.75.
River: ($2.4) J:d (2 players)
Hero bets $1.15, BB calls $1.15.
Final Pot: $4.7.
Results follow:
BB shows two pairs, jacks and tens(T:c J:h).
Hero shows a pair of queens(Q:s A:s).
BB wins with two pairs, jacks and tens(T:c J:h).
Zieke river geeft hem uiteindelijk de pot, maar je ziet met wat voor bagger handen ze je laten afstacken op dit limiet. Vaak zal je hier op de river bij een andereneutrale kaart nog extra cash pakken als je nog een halve pot bet.
Nu verlies ik de hand..pech..
Ik zit hier namelijk OOP en moet het als eerste zeggen, dan heb ik liever de touwtjes in handen. Als ik IP zit, dan zou je kunnen overwegen behind te checken als het baord heel erg wet is. Maar dan nog valt er voor te zeggen om zelf uit te betten, maar dan gewoon kleiner. Bijvoorbeeld 0,4 x pot.
Maar zoals ik al zei, dat is mijn eigen ervaring op NL2 en NL5. Ben erg benieuwd wat de echte kenners hier van zeggen.
Zo een situatie komt soms voor, maar ik heb het gevoel dat je er niet veel tegen kan doen wat je ook bet...
Gewoon een slechte speler die zijn medium paar niet kan neerleggen omdat hij denkt dat je op de flop een cbet plaatste, op de turn denkt ie nog altijd dat ie voorligt dus callt weer en dan spijtig genoeg nog es veel geluk heeft te treffen op de river...
Al kon je ook een check raise fold gespeeld hebben om hem ook tot folden te dwingen...
Dus naar mijn bescheiden mening: idioot die in 9/10 keer je veel chips opbrengt
Heren,
om nog maar in discussie te blijven over het wel of niet doorbetten op de turn, wanneer een draw mogelijk aankomt.
Ik heb vandaag een hand gespeelt, waarbij ik bewust de turn niet heb doorgebet wanneer er een draw aankomt, en besloten check/call te spelen op basis van de odds.
Known players:
[tg]BU$7.45:///////;SB (Hero)$7.95:///////;BB$8.04:///////;UTG1$2.27:///////;UTG2$4.68:///////;MP1$4.45:///////;MP2$4.86:///////;MP3$5.00:///////;CO$2.55:///////;[/tg]
Preflop: Hero is SB with Q:s, Q:c.
UTG1 calls $0.05, 5 folds, BU raises to $0.15, Hero calls $0.13, BB folds, UTG1 calls $0.10.
Flop: ($0.5) 8:h, T:d, Q:h (3 players)
Hero bets $0.45, UTG1 folds, BU calls $0.45.
Turn: ($1.4) J:h (2 players)
Hero checks, BU bets $0.80, Hero calls $0.80.
River: ($3) J:d (2 players)
Hero bets $1.40, BU calls $1.40.
Final Pot: $5.8.
Results follow:
BU shows three of a kind, jacks(K:c J:c).
Hero shows a full-house, queens full of jacks(Q:s Q:c).
Hero wins with a full-house, queens full of jacks(Q:s Q:c).
Je ziet dus dat als je niet doorbet op de turn, dat je tegenstander met een slechtere hand het spel kan overnemen. Nu pakte het voor mij goed uit, toen de river de verlossing gaf om mijn hand te verbteren naar een FH.
De grote vraag alleen is ff , gaan we op de turn pot betten of kleiner..
1 ding is iig duidelijk ik moet turnspel nog verder on der de loep nemen.