Hoi allemaal en welkom op mijn nieuwe blog!
Omdat ik mijn oude blog in juli vorig jaar volledig heb laten doodbloeden, is het nu tijd voor een frisse start.
In het verleden heb ik hier al een aantal blogs gehad. Sommige hiervan hebben het een poosje volgehouden, andere niet. Hieronder vind je links naar al mijn oude blogs:
- 22 januari 2009 - 23 februari 2009: Orodin's ingang in de pokerwereld
- 03 januari 2010 - 25 juli 2012: Mijn lang lopende blog
- 26 april 2011 - 05 augustus 2011: Orodin's lifestyle-improvements
- 21 juni 2012 - 24 juni 2012: Orodin's nieuwe pokervariant
- 04 december 2012 - 15 december 2012: Orodin goes Gibraltar
Zoals je kunt zien heb ik in het verleden al aardig wat verschillende poker- en lifestyle 'projecten' opgepakt. De rode draad door het verhaal is echter, dat ik zo ongeveer niets heb afgemaakt.
Al mijn hele leven loop ik tegen bepaalde zaken aan. Mijn concentratievermogen is laag, ik raak snel afgeleid, ik ben vaak met 4 of 5 verschillende dingen tegelijk bezig en raak dan de draad kwijt, ik ben geneigd zaken uit te stellen en ik blink niet uit in plannen en organiseren. Veelal kan ik in zaken ook korte tijd erg geïnteresseerd zijn, om ze daarna weer een poos links te laten liggen.
Ik ken mezelf eigenlijk al mijn hele leven op die manier en lange tijd heb ik gedacht dat dit nu eenmaal onderdeel was van mijn persoonlijkheid. Niets blijkt echter minder waar.
Korte tijd geleden ben ik door de huisarts doorverwezen naar een psycholoog. In gesprekken die de afgelopen weken hebben plaatsgevonden is uiteindelijk bij mij ADD vastgesteld.
ADD (Attention Deficit Disorder) is een aangeboren aandoening, die wordt veroorzaakt door een afwijking in de werking van neurotransmitters. Dit leidt tot veranderde activiteit in bepaalde delen van de hersenen en dit uit zich onder andere in de 'klachten' die ik hierboven al noemde. ADD is op verschillende manieren te behandelen, waaronder medicatie en therapie.
Ik heb besloten een nieuw blog aan te maken, omdat dit een belangrijke ommekeer in mijn leven moet gaan worden. Binnenkort zal ik in ieder geval medicatie gaan krijgen en daarnaast kan ik nog kiezen voor bepaalde vormen van therapie. Deze zijn allemaal optioneel, en momenteel denk ik nog na over wat ik precies wil en in welke vorm.
In juni 2012 ben ik begonnen met het spelen van Heads-up Sit & Go's. Omdat ik de interesse na een paar maanden al weer wat kwijtraakte, is mijn vorige blog dan ook doodgebloed.
Afgelopen december ben ik twee weken in Gibraltar geweest. Ik werk inmiddels namelijk full-time voor PokerStrategy.com als freelancer voor de Nederlandstalige community, en ik ben in Gibraltar geweest voor workshops, introductie en trainingen. Tijdens mijn periode daar is het weer gaan kriebelen en heb ik de Heads-up Sit & Go's weer opgepakt.
Inmiddels heb ik mijn bankroll uitgecasht bij PokerStars, en heb ik een nieuw account aangemaakt bij William Hill. Ik ben hier van plan de komende maanden te gaan grinden om de $100 bonus en zo veel mogelijk van mijn first deposit bonus vrij te spelen.
Dit ga ik doen door de $2 Heads-up Sit & Go's te spelen. De rake voor ieder van deze games ligt standaard op 5% bij William Hill, en dit betekent dat ik $0,10 aan rake betaal voor iedere Heads-up Sit & Go die ik speel. Aangezien je bij William Hill 5 StrategyPoints per $1 aan gegenereerde rake betaalt, krijg ik dus een StrategyPoint voor iedere 2 games van deze limiet die ik speel.
In totaal zal ik voor 31 maart 2013 500 StrategyPoints moeten hebben behaald om de $100 bonus te kunnen krijgen. Vanaf het moment dat ik op William Hill ben gaan spelen, heb ik tot nu toe 61 StrategyPoints behaald, en dit betekent dus, dat ik nu op zo'n 12% zit van wat ik voor 31 maart moet zien te behalen.
Een simpele rekensom vertelt, dat als ik de volume-lijn doorzet, het lastig zal worden om de bonus vrijgespeeld te gaan krijgen. Toch wil ik ervoor gaan!
Nee, dat is onverstandig. Ik heb korte tijd geleden al geprobeerd om 2 tafels Heads-up Sit & Go's tegelijk te spelen om mijn volume omhoog te krijgen. Vrijwel direct merkte ik dat dit niet werkte. Ik ben dan ook direct weer overgestapt op 1 tafel tegelijk, en dit werkt een heel stuk beter. Wel betekent dit een hoop minder volume, wat het vrijspelen van de bonussen moeilijker maakt.
Ja, ik wil gaan voor de bonus, maar nee, niet ten koste van alles. Als het op een gegeven moment niet haalbaar blijkt te zijn, zal ik niet aarzelen dit doel stop te zetten. Mijn game verbeteren en gaan voor een hogere ROI is belangrijker dan een bonus, omdat een hogere ROI zich uiteindelijk uitbetaalt in meer $$$ dan één bonus kan doen.
Goed dat je ernaar vraagt! Ik was bijna vergeten dit te noemen!
Mijn bankrollmanagement is als volgt: 50 buy-ins voor de volgende limiet moet voldoende zijn om een beetje decent te kunnen shotten. Op dit moment speel ik de $2's en de volgende limiet op William Hill is $5. Ik heb dus $250 nodig om de $5 Heads-up Sit & Go's te kunnen gaan spelen.
Omdat het verschil met de $2's vrij groot is (2,5x), ga ik downmoven naar de $2's zodra ik $200 over heb. Als ik namelijk een BRM van 50 buy-ins om te downmoven aan zou houden, zou ik de $5's blijven spelen tot ik $100 over heb, en dan wordt het een erg lange grind om weer terug te keren naar de $5.
Door 100 buy-ins aan te houden voor de $2's, maak ik de weg terug naar de $5's voor mezelf wat kleiner, en zo heb ik in ieder geval steeds een shot van 10 buy-ins op de $5's.
Tuurlijk, hier is mijn meest up-to-date graph van SharkScope:
Verder kun je in dit blog verwachten:
- Updates van graphs;
- Interessante handen die ik wil delen ter discussie;
-
handen en
handen, waarbij ik of mijn tegenstander verschrikkelijk terrible speelt; - Voortgang van mijn doelen;
- Informatie over hoe ik aan mijn spel werk en wat ik zoal leer;
- En niet te vergeten life- en pokerupdates naar aanleiding van mijn ADD.
Uitstekend, dan brei ik bij dezen een eind aan mijn openingpost. Mocht je echter verdere opmerkingen of vragen hebben, laat het dan zeker even weten!
Have fun!
Orodin