Ga naar het forum
Oroblog - cash & Un...

Meldingen
Alles wissen

Oroblog - cash & Unibet sats

416 Berichten
57 Gebruikers
0 Reacties
12.2 K Weergaven
Orodin
PokerStrategist
[imgm] [/imgm]

:spade: Een nieuw jaar, een nieuw blog! :spade:

Hoi allemaal en welkom op mijn nieuwe blog!

Omdat ik mijn oude blog in juli vorig jaar volledig heb laten doodbloeden, is het nu tijd voor een frisse start.

In het verleden heb ik hier al een aantal blogs gehad. Sommige hiervan hebben het een poosje volgehouden, andere niet. Hieronder vind je links naar al mijn oude blogs:

:diamond: "Dan is dit dus je zoveelste blog?" :diamond:

Zoals je kunt zien heb ik in het verleden al aardig wat verschillende poker- en lifestyle 'projecten' opgepakt. De rode draad door het verhaal is echter, dat ik zo ongeveer niets heb afgemaakt.

Al mijn hele leven loop ik tegen bepaalde zaken aan. Mijn concentratievermogen is laag, ik raak snel afgeleid, ik ben vaak met 4 of 5 verschillende dingen tegelijk bezig en raak dan de draad kwijt, ik ben geneigd zaken uit te stellen en ik blink niet uit in plannen en organiseren. Veelal kan ik in zaken ook korte tijd erg geïnteresseerd zijn, om ze daarna weer een poos links te laten liggen.

Ik ken mezelf eigenlijk al mijn hele leven op die manier en lange tijd heb ik gedacht dat dit nu eenmaal onderdeel was van mijn persoonlijkheid. Niets blijkt echter minder waar.

Korte tijd geleden ben ik door de huisarts doorverwezen naar een psycholoog. In gesprekken die de afgelopen weken hebben plaatsgevonden is uiteindelijk bij mij ADD vastgesteld.

ADD (Attention Deficit Disorder) is een aangeboren aandoening, die wordt veroorzaakt door een afwijking in de werking van neurotransmitters. Dit leidt tot veranderde activiteit in bepaalde delen van de hersenen en dit uit zich onder andere in de 'klachten' die ik hierboven al noemde. ADD is op verschillende manieren te behandelen, waaronder medicatie en therapie.

:diamond: "Okee, maar waarom dan een nieuw blog?" :diamond:

Ik heb besloten een nieuw blog aan te maken, omdat dit een belangrijke ommekeer in mijn leven moet gaan worden. Binnenkort zal ik in ieder geval medicatie gaan krijgen en daarnaast kan ik nog kiezen voor bepaalde vormen van therapie. Deze zijn allemaal optioneel, en momenteel denk ik nog na over wat ik precies wil en in welke vorm.

In juni 2012 ben ik begonnen met het spelen van Heads-up Sit & Go's. Omdat ik de interesse na een paar maanden al weer wat kwijtraakte, is mijn vorige blog dan ook doodgebloed.

Afgelopen december ben ik twee weken in Gibraltar geweest. Ik werk inmiddels namelijk full-time voor PokerStrategy.com als freelancer voor de Nederlandstalige community, en ik ben in Gibraltar geweest voor workshops, introductie en trainingen. Tijdens mijn periode daar is het weer gaan kriebelen en heb ik de Heads-up Sit & Go's weer opgepakt.

:diamond: "Dus, wat is het plan? :diamond:

Inmiddels heb ik mijn bankroll uitgecasht bij PokerStars, en heb ik een nieuw account aangemaakt bij William Hill. Ik ben hier van plan de komende maanden te gaan grinden om de $100 bonus en zo veel mogelijk van mijn first deposit bonus vrij te spelen.

Dit ga ik doen door de $2 Heads-up Sit & Go's te spelen. De rake voor ieder van deze games ligt standaard op 5% bij William Hill, en dit betekent dat ik $0,10 aan rake betaal voor iedere Heads-up Sit & Go die ik speel. Aangezien je bij William Hill 5 StrategyPoints per $1 aan gegenereerde rake betaalt, krijg ik dus een StrategyPoint voor iedere 2 games van deze limiet die ik speel.

In totaal zal ik voor 31 maart 2013 500 StrategyPoints moeten hebben behaald om de $100 bonus te kunnen krijgen. Vanaf het moment dat ik op William Hill ben gaan spelen, heb ik tot nu toe 61 StrategyPoints behaald, en dit betekent dus, dat ik nu op zo'n 12% zit van wat ik voor 31 maart moet zien te behalen.

Een simpele rekensom vertelt, dat als ik de volume-lijn doorzet, het lastig zal worden om de bonus vrijgespeeld te gaan krijgen. Toch wil ik ervoor gaan!

:diamond: "Je gaat dus een potje lopen bonushoeren. Is dat wel verstandig? :diamond:

Nee, dat is onverstandig. Ik heb korte tijd geleden al geprobeerd om 2 tafels Heads-up Sit & Go's tegelijk te spelen om mijn volume omhoog te krijgen. Vrijwel direct merkte ik dat dit niet werkte. Ik ben dan ook direct weer overgestapt op 1 tafel tegelijk, en dit werkt een heel stuk beter. Wel betekent dit een hoop minder volume, wat het vrijspelen van de bonussen moeilijker maakt.

Ja, ik wil gaan voor de bonus, maar nee, niet ten koste van alles. Als het op een gegeven moment niet haalbaar blijkt te zijn, zal ik niet aarzelen dit doel stop te zetten. Mijn game verbeteren en gaan voor een hogere ROI is belangrijker dan een bonus, omdat een hogere ROI zich uiteindelijk uitbetaalt in meer $$$ dan één bonus kan doen.

:diamond: "Dat is goed om te horen en heel verstandig. Enne, je BRM? :diamond:

Goed dat je ernaar vraagt! Ik was bijna vergeten dit te noemen!

Mijn bankrollmanagement is als volgt: 50 buy-ins voor de volgende limiet moet voldoende zijn om een beetje decent te kunnen shotten. Op dit moment speel ik de $2's en de volgende limiet op William Hill is $5. Ik heb dus $250 nodig om de $5 Heads-up Sit & Go's te kunnen gaan spelen.

Omdat het verschil met de $2's vrij groot is (2,5x), ga ik downmoven naar de $2's zodra ik $200 over heb. Als ik namelijk een BRM van 50 buy-ins om te downmoven aan zou houden, zou ik de $5's blijven spelen tot ik $100 over heb, en dan wordt het een erg lange grind om weer terug te keren naar de $5.

Door 100 buy-ins aan te houden voor de $2's, maak ik de weg terug naar de $5's voor mezelf wat kleiner, en zo heb ik in ieder geval steeds een shot van 10 buy-ins op de $5's.

:diamond: "Heb je een graph? En wat kan ik in dit blog verwachten?" :diamond:

Tuurlijk, hier is mijn meest up-to-date graph van SharkScope:

[imgm] [/imgm]

Verder kun je in dit blog verwachten:

• Updates van graphs;
  • Interessante handen die ik wil delen ter discussie;
  • :rage: handen en :coolface: handen, waarbij ik of mijn tegenstander verschrikkelijk terrible speelt;
  • Voortgang van mijn doelen;
  • Informatie over hoe ik aan mijn spel werk en wat ik zoal leer;
  • En niet te vergeten life- en pokerupdates naar aanleiding van mijn ADD.

"Eh, wall of text! Nog even en het wordt tl;dr hoor!"

Uitstekend, dan brei ik bij dezen een eind aan mijn openingpost. Mocht je echter verdere opmerkingen of vragen hebben, laat het dan zeker even weten!

Have fun!

Orodin

Beantwoorden
Citeren
415 reacties
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Nice openingspost!

Ga je regular, turbo of hyper husngs spelen?
Ik heb ze zelf ook even gespeeld maar vond het vrij snel niet meer leuk :P. Hopelijk hou jij het langer vol!

Zojuist ook gelezen dat ik niet de enige pokerende ADDer ben van deze community :D. Een jaar geleden is bij mij ook de diagnose ADD vastgesteld. Sinds dien ben ik dingen gaan aanpassen voor mezelf mbt poker. Ik legde teveel druk op mezelf door veel te spelen. Bij mij werkt het juist om kortere sessies te spelen en te spelen als ik daar zin in heb. Als ik echt zin heb om een potje te spelen raak ik in een hyperfocus en speel ik echt mijn A-game.

Heb jij ook dingen veranderd mbt poker na je diagnose? Wat is voor jou de reden om medicijnen te gaan gebruiken?

Succes met dit blog en met poker natuurlijk. Ik zal je volgen!

Beantwoorden
Citeren
DeKuip
Elite Grinder

tl;dr, bol!

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door WesleyTheMan
Nice openingspost!

Ga je regular, turbo of hyper husngs spelen?
Ik heb ze zelf ook even gespeeld maar vond het vrij snel niet meer leuk :P. Hopelijk hou jij het langer vol!

Zojuist ook gelezen dat ik niet de enige pokerende ADDer ben van deze community :D. Een jaar geleden is bij mij ook de diagnose ADD vastgesteld. Sinds dien ben ik dingen gaan aanpassen voor mezelf mbt poker. Ik legde teveel druk op mezelf door veel te spelen. Bij mij werkt het juist om kortere sessies te spelen en te spelen als ik daar zin in heb. Als ik echt zin heb om een potje te spelen raak ik in een hyperfocus en speel ik echt mijn A-game.

Heb jij ook dingen veranderd mbt poker na je diagnose? Wat is voor jou de reden om medicijnen te gaan gebruiken?

Succes met dit blog en met poker natuurlijk. Ik zal je volgen!

Ik ga voorlopig alleen de regulars spelen. Deze gaan sowieso al een stuk sneller dan de regulars op Stars, omdat de blinds al vanaf level 2 hoger zijn. Ter vergelijking:
10/20 Stars, 10/20 WH (beginstack bij beide 1.500 chips)
15/30 Stars, 20/40 WH
25/50 Stars, 40/80 WH
30/60 Stars, 50/100 WH

Na even veel tijd zit je dus op WH al met blinds die twee keer zo hoog zijn en ben je op level 4 al aan het push/folden.

De diagnose is mij mij afgelopen week pas gesteld. Aanpassingen heb ik dus nog niet gemaakt, maar ik ben hier zeker wel in geïnteresseerd. Als je wilt: voeg me ff toe op Skype, dan kunnen we het er eens over hebben :). Is geen must obv.

Medicatie wil ik denk ik wel, omdat dit op korte termijn al verbetering zou moeten gaan geven bij mij. Therapie kan ook nog een optie zijn, maar 't werk moet ook doorgaan, dus misschien dat ik voor online therapie kies. Hier heb ik nog geen beslissing over genomen. Hoe heb jij dit gedaan?

@Kuip: thanks for bolling :D

Beantwoorden
Citeren
Angstzweet
PokerStrategist

He pik!

Gl!

Awesome banner :coolface:

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet
PokerStrategist

Bol!

Beantwoorden
Citeren
yoshiwa
Elite Grinder

gl!

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Kort sessietje van 3 games gespeeld. Was geconcentreerd genoeg. Bewust niet laten afleiden door Skype, muziek en forum.

Alle 3 gewonnen.

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Zat nog even naar mn gespeelde handen te kijken en vond deze wel interessant.

Villain speelde heel vreemd. Donkbette regelmatig bijna 2x pot op de flop en op de river en moest daarom in het begin redelijk wat handen wegleggen, omdat ik niet wist waar hij dat mee deed. Op een gegeven moment callde ik een keer zijn river overbet af en bleek ie complete air te hebben. Daarna nog een keer, dus wat vrij obvious dat zijn overbets blufs waren.

Daarom besloot ik deze flop te callen in de hoop dat hij zichzelf zou blijven valuetownen. Alleen geen idee of 2nd pair daar dan voldoende voor is, aangezien veel turn- en rivercard best kut kunnen zijn.

Daarbij stel ik me nog voor dat dit een soort strategie van m is, om zn nutshanden lichter afbetaald te krijgen. Is obv een kutstrategie, maar goed. Hij kan hier dus imo net zo goed de nuts hebben.

Nu op de turn wel mazzel dat ik trips hit. Vind mn turn call wel goed, maar ben niet zeker van mn river raise. Ik snap zn play werkelijk niet, maar callen is op de river geen optie, omdat zn range daarvoor gewoon veel te veel air bevat.

Dus: push, of small raise beter?

Thoughts?

IPoker, $2 Buy-in (20/40 blinds) No Limit Hold'em Tournament, 2 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

Hero (SB): 1,270 (31.8 bb)
BB: 1,730 (43.3 bb)

Preflop: Hero is SB with 6 7
Hero raises to 80, BB calls 40

Flop: (160) 7 J 2 (2 players)
BB bets 280, Hero calls 280

Turn: (720) 7 (2 players)
BB bets 120, Hero calls 120

River: (960) A (2 players)
BB bets 40, Hero raises to 790 and is all-in, BB folds

Results:

Spoiler

1,040 pot
Final Board: 7 J 2 7 A
Hero mucked 6 7 and won 1,040 (520 net)
BB mucked and lost (-520 net)

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Fold op de turn?

IPoker, $2 Buy-in (10/20 blinds) No Limit Hold'em Tournament, 2 Players

Hero (BB): 1,360 (68 bb)
SB: 1,640 (82 bb)

Preflop: Hero is BB with A A
SB completes, Hero raises to 80, SB calls 60

Flop: (160) 6 Q 2 (2 players)
Hero bets 80, SB calls 80

Turn: (320) 8 (2 players)
Hero bets 160, SB raises to 1,480 and is all-in, Hero ???

Beantwoorden
Citeren
DeKuip
Elite Grinder

nh en call imo

Beantwoorden
Citeren
PotSplitt
Legacy Member

Gl, bolletje :)

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Altijd zo lollig he, van de retard vissen die alles beginnen te folden bij effectieve stacks van 10BB en jou dan een vis noemen omdat je alleen pusht of foldt :D

Beantwoorden
Citeren
drdavy
Oldschool Grinder

He, gl man. Persoonlijn zou je brm wel iets losser doen. 50bi is veel te veel voor reg speed. Zelf ga ik 100$ shotten met +3k en weer down met 2.5k en dat op turbo op ip/888.

En tip als je gaat upmoven, move up in de weekend dan is niveau stukken slechter dan dinsdag om 13.00u.

Beantwoorden
Citeren

[imgm] [/imgm]

Heb je nu een interview met jezelf gedaan? dan heb je dus ADD + MPD of wat? :coolface:

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Het valt me op dat veel spelers niet weten hoe ze met effectieve stacks van 25bb of minder om moeten gaan.

Veelal blijven zij preflop 3x'en en kunnen dan niet omgaan met reshoves. Aanpassen doen/kunnen ze niet, en dus zijn ze giga exploitable, vaak tot het punt dat ze beginnen te tilt-shoven. Zodra ze dit doen is het een kwestie van folden en wachten op een mid/high pocket pair of AT+ ofzo. (Opvallend is trouwens, dat ze dit heel vaak met stacks van < 1.000 beginnen te doen, ongeacht de blindlevels op dat moment.)

Update
Gisteren wel nice run gehad. 11 games gespeeld, 10 gewonnen. Roll stijgt aanzienlijk.
Variance zal nog wel om de hoek komen kijken, maar ieder gewonnen SnG is er eentje :).

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Ik zit ineens ergens over te twijfelen...

Je VPIP en PFR zijn een percentage van je totale 100% mogelijke range.

Maar is je 3-bet% nu een percentage van die zelfde 100% startrange, of van je PFR-range?

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Nice hand sir...

IPoker, $2 Buy-in (10/20 blinds) No Limit Hold'em Tournament, 2 Players

BB: 1,310 (65.5 bb)
Hero (SB): 1,690 (84.5 bb)

Preflop: Hero is SB with T K
Hero raises to 60, BB raises to 140, Hero calls 80

Flop: (280) 3 K 8 (2 players)
BB bets 210, Hero calls 210

Turn: (700) T (2 players)
BB bets 960 and is all-in, Hero calls 960

Spoiler

River: (2,620) Q (2 players, 1 is all-in)

Results: 2,620 pot
Final Board: 3 K 8 T Q
BB showed 9 J and won 2,620 (1,310 net)
Hero mucked T K and lost (-1,310 net)

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Orodin
Ik zit ineens ergens over te twijfelen...

Je VPIP en PFR zijn een percentage van je totale 100% mogelijke range.

Maar is je 3-bet% nu een percentage van die zelfde 100% startrange, of van je PFR-range?

hangt ervan af of je PT of HEM gebruikt

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

HM2

Beantwoorden
Citeren