Ga naar het forum
Agressief bankroll ...

Meldingen
Alles wissen

Agressief bankroll management; waarom?

69 Berichten
37 Gebruikers
0 Reacties
16.9 K Weergaven
ViperPP
Oldschool Grinder

Interessant artikel ! Ik vraag me echter wel af wie dit al met succes toegepast heeft.

Immers enkele bedenkingen :
* Je spreekt over upmoven tot 400NL. Veel spelers gaan echter simpelweg de skills noch dedication hebben om het ooit zo ver te schoppen.
* Je mag er eigenlijk van uitgaan dat op het moment dat je upmovet je op dat moment een verliezende speler zult zijn. Niemand kan van hand 1 op een hoger level optimaal spelen, al is het al maar omdat je nog totaal niets weet van je tegenspelers. Je zult dus eigenlijk een upswing nodig hebben om niet een paar dagen later al te moeten downmoven.
* Op hogere levels moet je er ook van uitgaan dat je, als winnende speler, een lagere winrate zult hebben, dus dat de variance hoger zal zijn. Een BRM strategie die des te conservatiever is naarmate je hoger gaat, heeft mijn voorkeur.
* Een aggressiever BRM impliceert sowieso meer up- en downmoven. Vooral dat laatste kan eerder demotiverend zijn. Bovendien is het risico op busto groter omdat er vroeg of laat toch een moment komt waarop je gaat tilten en je weigert van te downmoven (been there done that - zelfs al sta ik gekend als een BRM nit).

Zelf speel ik veel HU SNGs en het voordeel daarvan is dat ze heel gemakkelijk te simuleren zijn (je hebt enkel de ITM nodig waarna je een RNG winst of verlies laat bepalen). Heb destijds ook redelijk wat simulatie-experimenten gedaan. Een ervan was het effect van agressief BRM. Bij een (te) aggressief BRM werd de variance ineens enorm. Verschillende runs van dezelfde simulatie kon gigantische verschillen in BR opleveren op lange termijn, bijna letterlijk van $10 tot $100.000. De mediaan bleek echter ook láger te liggen dan bij een meer conservatief BRM.

Ik heb hier overigens nog een BRM artikel liggen dat ik ooit eens voor PCB geschreven had. Misschien moet ik het ooit hier ook eens droppen gewoon ter info.

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

jeps, droppen graag!

Beantwoorden
Citeren
yoshiwa
Elite Grinder

Dit artikel is dan ook niet geschreven om $-variance te vermijden , het is om zo snel mogelijk te leren en up te moven in de stakes..
Je zegt net zelf dat je eigl maar een nieuwe stake kan leren beaten als je er ook echt effectief speelt en ervaring opdoet.
En in dezelfde zin vermeld je dat je dus best wat langer op je oude stake blijft hangen..;
Tuurlijk ga je met aggro brm meer up en down moeten moven , enige probleem hieraan is dat mensne dit ervaren als failure , wat helemaal daar niks mee te zien heeft , downmoven heeft niksmet failure te zien :)

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
En in dezelfde zin vermeld je dat je dus best wat langer op je oude stake blijft hangen..;

Je kan het ook anders lezen: namelijk dat je wat langer op de nieuwe stake blijft ;). Ik vraag me immers af of je zoveel bijleert van telkens een paar dagen op een nieuwe stake te spelen om dan terug te moeten downmoven.

Wat wél een voordeel is van aggro BRM is dat je zo snel terug moet downmoven dat wanneer je een verliezende speler blijkt te zijn op het hogere niveau, je verliezen beperkt zijn.

Omwille van dat laatste vind ik een cashout strategie een even belangrijk onderdeel, zelfs op de micro's. Door systematisch een fractie van je BR uit te cashen (virtueel dan) moet je winrate groot genoeg zijn om je BR te laten groeien zodat je zeker pas upmovet als je het vorige level met een voldoende grote winrate beat. Als je bvb de 5NL beat aan 1bb/100h is het weinig waarschijnlijk dat je 10NL zult beaten.

Beantwoorden
Citeren
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Nog even een bumpje van deze interessante thread, naar aanleiding van een discussie over Bankroll management in Onmybikesblog

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Ik vond het een interessante discussie :D.

Essentieel in dit aggro BRM verhaal is de bereidheid en drive om te blijven aan je spel te werken en bij te studeren om je niveau steeds verder op te krikken. Zie ook : http://www.pocketfives.com/articles/peter-principle-poker-224577/ .

Zonder aan je spel te werken ga je IMHO echt niet beter worden door te upmoven en ga je uiteindelijk jojo spelen tussen 2 niveaus en er uiteindelijk de brui aan geven.

Nu, zoals Twisted al zei, is dit hier een Pokerschool dus zou iedereen eigenlijk wel die drive en drang om beter te worden moeten hebben. :rolleyes:

Beantwoorden
Citeren

Hey, ik heb nu ong 60$ en de 2nl is verschrikkelijk saai.. ik beat hem wel, maar ik weet het niet zeker op lange termijn, is het een goed idee om al shots te nemen naar nl 5 of is dit nog te vroeg?

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Hoe zou je dat toepassen als je HU cash wilt gaan spelen? Er wordt vaak gezegd dat je pas vanaf NL50 kan beginnen ivm de rake, maar dan heb je eigenlijk geen echt idee of je daar wel goed genoeg in bent.

Bij HU vliegen de stacks er net wat sneller door en downmoven is dan volgens velen geen slim idee ivm de rake. Op stars is er zelfs geen lagere limiet voor HU cash denk ik. Kan me vergissen hoor.

Kortom: Hoe pak je zoiets aan? Het kan natuurlijk meteen goed gaan (kleine kans denk ik) Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat je snel 5 buy-in's verliest. Die kans ik vele malen groter dan dat je meteen vertrokken bent.

Dus stel ik start met 1250 en ik kom op 999 dollarski's. De ev-lijn even buiten beschouwing gehouden, wat doe ik?

Beantwoorden
Citeren
stinkvinger
PokerStrategist

ben nl10 zoom (fast forward) gaan spelen met $20 (2 buy-ins dus), ik heb nu in 3 dagen tijd $80 en ik heb aardig wat suckouts gehad. Dit gaat me veel beter af dan triest nl2-4 spelen. ABC spel werkt beter op nl10 aangezien mensen dan ook nadenken over wat ze doen en dan kan je die keuzes beïnvloeden. Ze maken minder random keuzes die nergens op slaan en die dan ook nog eens vaak in hun voordeel kunnen resulteren.

Beantwoorden
Citeren