Ga naar het forum
Agressief bankroll ...

Meldingen
Alles wissen

Agressief bankroll management; waarom?

69 Berichten
37 Gebruikers
0 Reacties
16.9 K Weergaven

Goed verhaal trouwens. Ik move z.s.m. up naar NL10, en dan bij $625 (25BI) naar NL25. _biggrin: Ik zal afstappen van mijn 40BI BRM, want dit heeft vrij weinig zin.

Liefde. _love:

Beantwoorden
Citeren

Ik ben het hier mee eens, begon op Nl10 met 10 bi, zou downmoven als ik 5bi over had. €Nl20 begonnen met 22bi in euro downmoven bij 15-17BI.

Waarom ik hier al voor koos, ik wil altijd zo snel mogelijk omhoog ;P

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door mrJera
Ik ben het hier mee eens, begon op Nl10 met 10 bi, zou downmoven als ik 5bi over had. €Nl20 begonnen met 22bi in euro downmoven bij 15-17BI.

inb4 busto :D

Beantwoorden
Citeren

geen idee wat je bedoelt met inb4 maar we houden wel BRM aan dus das prima

Beantwoorden
Citeren
MeanGreen
PokerStrategist

in = in
b = be
4 = four

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door mrJera

Als je het geld ervoor hebt, de juiste mindset en je aan dit soort swingy brm kunt houden denk ik dat het wel kan slagen.

Ander positief iets is dat hij meer bi gaat gebruiken naar mate hij hoger speelt.

Ik ben hier niet zo heel sceptisch over :)

Beantwoorden
Citeren
PtiiiPtaaa
PokerStrategist

zeeeeeeeeeeeeeer nice post!
zet aan tot denken :)

Beantwoorden
Citeren
Twisted1984 Topicstarter
Twisted1984
Elite Grinder

Bedankt allemaal voor de positieve reacties :). Misschien moet ik maar een soort van wekelijkse column schrijven met pokerwijsheden :P.

Beantwoorden
Citeren
bobm78
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Twisted1984
Bedankt allemaal voor de positieve reacties :). Misschien moet ik maar een soort van wekelijkse column schrijven met pokerwijsheden :P.

Niet meteen gaan overdrijven he.. :D

Beantwoorden
Citeren
Poefters
PokerStrategist

Goeie post, bedankt!
Ik kan het beamen dat je geen schrik hoeft te hebben van op een hoger limiet te beginnen.

Ik heb een hele tijd sss gespeeld met verven tot het 3.5BB werd en het wat beu werd om een sss pokerroom te zoeken.

Ik ben toen overgeschakeld naar NL2-NL5-NL10 waarbij nl10 niet zo goed verliep...naar de hand door gebrek aan tijd en een kleine burnout niet meer aan de tafels geraakt en alles uitgecasht.

Tot het met nieuwjaar terug begonnen te kriebelen. Ik heb toen besloten om wat geconcentreerde shotjes op NL20 te wagen na wat studeer en videowerk en met succes! Het is nog maar een kleine sample maar heb 13.7BB/100 op 7,6K hands...Het enige wat mij nu rest is de handen die ik afgespeeld krijg tot op de river van de reg te analyseren en wat gerichte notes te maken om die uiteindelijk ook nog te slim af te zijn samen met het werken aan range- en handbepaling...

In ieder geval, Ik ben voor een iets agressiever brm bij cash games!

Veel succes!

Beantwoorden
Citeren
samni
PokerStrategist

Hey Twisted, zoals je misschien al gezien hebt ben ik ook begonnen met de overstap te maken naar cashgames, nadat ik ongeveer een jaar SNG's heb gespeeld. Ik heb hiermee een aardige roll bij elkaar gespeeld. Kan me echter niet inbeelden dat ik nu gewoon op NL100 kan beginnen (dat zou enorm fout aflopen denk ik :P). Wat raad jij me aan om te doen?

Beantwoorden
Citeren
Wryzeth
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door samni
Hey Twisted, zoals je misschien al gezien hebt ben ik ook begonnen met de overstap te maken naar cashgames, nadat ik ongeveer een jaar SNG's heb gespeeld. Ik heb hiermee een aardige roll bij elkaar gespeeld. Kan me echter niet inbeelden dat ik nu gewoon op NL100 kan beginnen (dat zou enorm fout aflopen denk ik :P). Wat raad jij me aan om te doen?

Als ik jou was zou ik beginnen op NL10. NL5 voor je challenge is echt een beroerd niveau als je SNG's op een veel hoger niveau beat. Je ziet zo veel domme dingen hier (ik speel NL5 atm).

NL25 is al iets meer advanced qua cash games van wat ik heb gehoord, ik zou een redelijk sample spelen op NL10 om te wennen aan cash games en dan overstappen als 't goed voelt. :)

Beantwoorden
Citeren
Twisted1984 Topicstarter
Twisted1984
Elite Grinder

NL10 is inderdaad wel een prima niveau om te starten. Je hebt al een flinke ervaring opgebouwd in hold'em sowieso maar het is toch een heel ander spel. Wat je kan doen is voor een 10 buyin move-up strategie gaan. Dit houdt in dat je 10 buyins wint op 10NL en als dat gelukt is ga je naar 25NL. Rinse and repeat tot je op 100NL zit en dan kun je kijken of dat lukt.

Beantwoorden
Citeren
samni
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Twisted1984
NL10 is inderdaad wel een prima niveau om te starten. Je hebt al een flinke ervaring opgebouwd in hold'em sowieso maar het is toch een heel ander spel. Wat je kan doen is voor een 10 buyin move-up strategie gaan. Dit houdt in dat je 10 buyins wint op 10NL en als dat gelukt is ga je naar 25NL. Rinse and repeat tot je op 100NL zit en dan kun je kijken of dat lukt.

En dan terugmoven als ik 5BI verlies?

Beantwoorden
Citeren
Twisted1984 Topicstarter
Twisted1984
Elite Grinder

Denk niet dat dat nou direct nodig is. Als je het idee hebt dat je goed speelt (en als je bevestiging daarin krijgt via hand judging forums) dan moet je gewoon lekker doorgaan. Variance bestaat natuurlijk maar omdat je 5 buyins op 25NL verliest ga je niet weer 10NL spelen want je hebt de bankroll al. Gaat erom dat je gewoon net zo lang doorgaat tot je 10 buyins hebt gewonnen en dan ga je verder.

Dat heeft niet zoveel met bankroll managing te maken, dat heeft gewoon te maken met ervaring opdoen. Na 5 buyins down moven geldt alleen als je 25 BI // 20 BI toepast (i.e. je bankroll net aan het opbouwen bent).

Beantwoorden
Citeren

Twisted,

Ik heb een tientje gestort en heb me op 1 dollar games omhoog gewerkt naar 100+ dollar.
Heb een paar keer 100 dollar buy in geprobeerd en ben hier tweemaal eerste mee geworden. Ik speel voornamelijk SNG full ring. Welke limiet raad jij me aan?

Beantwoorden
Citeren
wauss
PokerStrategist

SnG is aan te raden BR 2% voor een buy in

toch zou ik niet als je $100+ heb een $100 SnG spelen. als je geen geld wint ben je weer helemaal terug bij af.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door wauss
SnG is aan te raden BR 2% voor een buy in

toch zou ik niet als je $100+ heb een $100 SnG spelen. als je geen geld wint ben je weer helemaal terug bij af.

Ik speelde met het geld van een stinkend rijke vriend en won vrij veel. Mocht gedeelte winst ook hebben.

Beantwoorden
Citeren
QuidProQuo
PokerStrategist

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

Zie dit topic nu pas, ( ja ik scroll haast nooit naar beneden in 't forum :D)

Maar moet je helemaal gelijk geven in 't shots nemen, vorig jaar zat ik als een mongool nl5 te grinden, niet m'n spel aan 't verbeteren..
Was toen uiteindelijk toch maar upgemoved naar NL10 en sinds begin dit jaar NL25 :), maar nog steeds met dezelfde multitabling stijl.

Nu ben ik sinds deze week van plan minder tafels te spelen en meer op m'n spel te letten, en moet zeggen m'n laatste paar sessies zijn beter verlopen en 't speelt ook nog fijner.

Dus eerst ff wennen aan 't spelen van meer doordacht poker, daarna shots nemen op NL50 :)

Beantwoorden
Citeren