Ga naar het forum
Agressief bankroll ...

Meldingen
Alles wissen

Agressief bankroll management; waarom?

69 Berichten
37 Gebruikers
0 Reacties
16.9 K Weergaven
Twisted1984 Topicstarter
Twisted1984
Elite Grinder

Hehe, goed bezig :).

Oh en wat de SNG's betreft; SNG's zou ik persoonlijk niet weten. Het zal hier wel aan de grootte van de SNG's liggen. Bij MTTSNG's heb je natuurlijk meer variance dan bij STT SNG's. Ik denk dat 100x de buyin wel een redelijke richtlijn is?

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

Bump deze post nog maar weer een keer, terugkomend op m'n laatste post hier.

Heb nu alweer een 12,5k handen er op zitten op NL50 in 2 weekjes ofzo, en verdien nu gewoon veel meer $$$ dan dat ik op lage limieten zit rond te sukkelen en foute moves aanleer.
Zit momenteel waarschijnlijk wel in een upswing(18bb/100 over die sample) en dat de regs nog moeten wennen aan mijn spel..

Maar voor degenen die dit lezen, zou ik niet zoals mij eerst rond blijven sukkelen op lage limieten maar zoals in de eerste posts hier veel shots omhoog maken.

Beantwoorden
Citeren
upsssssss
PokerStrategist

Heb deze thread doorgelezen. En ja, snap het punt. Vind het zeker dat je een agressief BRM moet gebruiken op de micro's want 0f je 2NL of 10NL speelt het is net zo rot.

En dan kom hier mijn toevoeging althans heb het ook van een speler ergens gelezen. Wat kan je missen. Als je makkellijk een x bedrag kan missen in een bepaalde periode. Kan je zeker een agressief BRM gebruiken. Je schiet de limitten omhoog en als je bust je start overnieuw. Als je dan overnieuw begint moet je natuurlijk wel je eerste storting plus je tweede storting uitcashen bij winst. Dus simpelweg je eigen aandeel in je bankroll moet je uit cashen en dan vanaf een bepaald limiet een strak schema aan gaan houden.

Beantwoorden
Citeren
Orodin
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door upsssssss
Heb deze thread doorgelezen. En ja, snap het punt. Vind het zeker dat je een agressief BRM moet gebruiken op de micro's want 0f je 2NL of 10NL speelt het is net zo rot.

En dan kom hier mijn toevoeging althans heb het ook van een speler ergens gelezen. Wat kan je missen. Als je makkellijk een x bedrag kan missen in een bepaalde periode. Kan je zeker een agressief BRM gebruiken. Je schiet de limitten omhoog en als je bust je start overnieuw. Als je dan overnieuw begint moet je natuurlijk wel je eerste storting plus je tweede storting uitcashen bij winst. Dus simpelweg je eigen aandeel in je bankroll moet je uit cashen en dan vanaf een bepaald limiet een strak schema aan gaan houden.

Dit lijkt me zeer onverstandig. Je hebt het hier over busten. Aggressief BRM houdt niet alleen in dat je zo snel mogelijk de limiet gaat spelen die je volgens strak BRM mag spelen, maar ook dat je op tijd gaat downmoven als het op die limiet niet goed gaat. Busten zou dus niet aan de orde moeten zijn als je op tijd gaat downmoven.

Aggressief BRM houdt dus niet in dat je een limiet gaat spelen en daar net zo lang op door knalt totdat je al dat geld kwijt bent. Sterker nog, als je dat doet, is er überhaupt geen sprake meer van bankrollmanagement, maar maak je van je geld een gok-kapitaal. Dat is nu net waar BRM voor bedoeld is: dat voorkomen!

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ben ik het helemaal mee eens.

Je kunt wel agressief BRM hanteren wanneer je daar geld genoeg voor hebt, maar je moet ook beseffen dat een agressief BRM in feite gewoon het -misschien te vroeg- verplaatsen van je BR naar een hogere limiet is.

Bij een goed agressief BRM hoort net zo goed een vangnet als bij een conservatief BRM.

Beantwoorden
Citeren
DonBartos
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Twisted1984
Hehe, goed bezig :).

Oh en wat de SNG's betreft; SNG's zou ik persoonlijk niet weten. Het zal hier wel aan de grootte van de SNG's liggen. Bij MTTSNG's heb je natuurlijk meer variance dan bij STT SNG's. Ik denk dat 100x de buyin wel een redelijke richtlijn is?

Voor SNGs zou ik een minimum roll hanteren (waarbij je dit bedrag over moet houden na een sessie, dus als er $500 staat bij $6.50 heb je voor 10x $6.50 $565 roll nodig)

Iets in de richting van:
Dit geldt btw voor de turbo variant (de non-turbo variant heb ik zelf geen ervaring mee, en zal wat losser BRM kunnen hanteren)

6-Max:

$0 - $1.20
$150 - $3.25
$400 - $6.50
$1,000 - $13
$2,000 - $25
$3,250 - $36
$7,000 - $60

STT:

$0 - $1.20
$150 - $3.40
$450 - $6.50
$1,500 - $16
$2,700 - $27
$4,000 - $38
$7,000 - $60

18-Man:

$0 - $1.75
$175 - $3.40
$500 - $6.50
$1,750 - $16
$3,250 - $27
$5,500 - $38
$10,000 - $60

45-Man:

$0 - $1.10
$200 - $3.25
$550 - $6.50
$1,400 - $12
$3,500 - $27
$6,000 - $38
$11,000 - $60

180-Man:

$0 - $2.20
$1,000 - $7.70
$1,500 - $3.30Rebuy
$2,000 - $12
$6,000 - $36

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

Ik kan in principe al na 2 week alweer upmoven naar NL100 vanaf NL25 2 week terug. Maar heb nog geen downswing/verliesgevende sessie gehad op NL50 en weet dus niet hoe ik die zal verwerken.

Beantwoorden
Citeren
Twisted1984 Topicstarter
Twisted1984
Elite Grinder

Hehe het psychologische aspect van een nieuwe limiet kan wel lastig zijn, vooral als je even een downswing tegen komt. Beste om dan te doen uiteraard is om je bankroll niet als geld te zien maar als punten. Zolang je nog puur als hobby poker speelt zou ik het altijd zo aanpakken.

Beantwoorden
Citeren

Ik zat laatst vooruit te denken (ben nog een fish) om gewoon mijn BRM zo te doen dat ik de overgangen soepel maak. Is het niet logisch om als je op een gegeven moment op een bepaalde buy in zit voor een volgend niveau dat je bijvoorbeeld van de 6 tafels 1 opent op het nieuwe niveau. Stel dat je het niveau waar je dan op zit makkelijk beat kan je die 5 tafels op auto pilot spelen. Of misschien terug naar 4 tafels met 1 op het "nieuwe" limiet (hoewel sommige mensen ziek veel meer spelen). En dat je die ene tafel op het hogere limiet dan een beetje gaat experimenteren. Of ja. Uit gaat proberen. Kijken of je echt keihard gebeat wordt of dat het toch wel redelijk te doen is?

Mij lijkt dit eigenlijk wel vanzelfsprekend. Maar heb er tot nu toe niet echt over gehoord. Lijkt altijd zo'n van het een op het andere moment gebeurtenis te zijn (overschakelen naar een hoger limiet). Maar ja just thinking en het zal vast ergens anders al wel 10 keer gemeld zijn.

Beantwoorden
Citeren
Twisted1984 Topicstarter
Twisted1984
Elite Grinder

Nog een suggestie voor move-up: wat je ook kan doen is als je 6 tafels aan het spelen bent om 2 tafels die hogere limiet te gaan spelen en 4 tafels nog op je huidige limiet. Op die manier zit je nog steeds in je comfort-zone op je huidige limiet terwijl je evengoed al op de hogere limiet bezig bent.

Uit de openingspost ;). Inderdaad een idee om het wat soepeler te laten gaan!

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Varune
Ik kan in principe al na 2 week alweer upmoven naar NL100 vanaf NL25 2 week terug. Maar heb nog geen downswing/verliesgevende sessie gehad op NL50 en weet dus niet hoe ik die zal verwerken.

Netjes, doe je goed, zou wel mooi zijn als je direct kan upmoven.

Hoeveel handen speel jij ongeveer per maand en op welke site?

Ben zelf net naar 25NL gegaan op Partypoker.

Beantwoorden
Citeren

wat wordt er bedoelt met nl 25 nl 50 nl 100 enz welke small en big blind tafels zijn dit ben hier totaal nog niet uit,misschien een link naar een nl page met wat uitleg :D

Grtzzz el.

ps micro tafels zijn alle 2 kaarten goed voor sommige,en folden oh maar :facepalm: :facepalm:

Beantwoorden
Citeren
Twisted1984 Topicstarter
Twisted1984
Elite Grinder

25NL komt er op neer dat het maximale buyin bedrag (op 100 big blind max buyin tafels) $25 is. Bij 100NL gaat de max buyin dus om $100.

Een andere manier om het te onthouden is wanneer je het hebt over 100NL dat die 100 staat voor 100bb's en in dat geval zou de BB dus $1 zijn. Bij 25NL is de bb dan $0.25.

0,02/0,05 = 5NL
0,05/0,10 = 10NL
0,10/0,25 = 25NL
0,25/0,50 = 50NL
0,50/1,00 = 100NL

etc.

Beantwoorden
Citeren

25NL komt er op neer dat het maximale buyin bedrag (op 100 big blind max buyin tafels) $25 is. Bij 100NL gaat de max buyin dus om $100.

Een andere manier om het te onthouden is wanneer je het hebt over 100NL dat die 100 staat voor 100bb's en in dat geval zou de BB dus $1 zijn. Bij 25NL is de bb dan $0.25.

0,02/0,05 = 5NL
0,05/0,10 = 10NL
0,10/0,25 = 25NL
0,25/0,50 = 50NL
0,50/1,00 = 100NL

etc.

bedankt twisted :D :D

Beantwoorden
Citeren

Nog een suggestie voor move-up: wat je ook kan doen is als je 6 tafels aan het spelen bent om 2 tafels die hogere limiet te gaan spelen en 4 tafels nog op je huidige limiet. Op die manier zit je nog steeds in je comfort-zone op je huidige limiet terwijl je evengoed al op de hogere limiet bezig bent.

Uit de openingspost ;). Inderdaad een idee om het wat soepeler te laten gaan!

Oh juist ik zag hem even niet staan :P

Ik vond het eigenlijk al raar :P Maar nog steeds raar hoe er dan een probleem van wordt gemaakt omdat dit mij toch de makkelijkste en veiligste manier lijkt. Er staat niks van in de strategie artikelen bijvoorbeeld als tips (of videos). Vast wel misschien 1 video ergens. Maar niet die mainstream video's die bijvoorbeeld bij de bronze en basic artikelen zitten of andere zeer bekende video's.

Beantwoorden
Citeren
upsssssss
PokerStrategist

Nu heb ik het nog eens op me gemak doorgelezen en ik zeg ja, logisch en merk het zelf. En toen kwam er ineens een vraag in me op. Zou dit systeem ook bij PLO werken of is 25 BI's eecht te weinig.

Beantwoorden
Citeren
Twisted1984 Topicstarter
Twisted1984
Elite Grinder

PLO heeft meer variance maar op zich zou het nog steeds moeten werken :P.

Als je 25 buyins move up doe en 20 buyins move down moet het spel niets uitmaken. Je zou iets kunnen doen met 30 buyins move up 20 buyins move down doen zodat je wat meer ruimte hebt op de nieuwe stake.

Beantwoorden
Citeren

Bump, gewoon omdat het zo'n goed topic is! :)

Beantwoorden
Citeren
Twisted1984 Topicstarter
Twisted1984
Elite Grinder

Hij is gestickied JONGUH.

Beantwoorden
Citeren

Hij is gestickied JONGUH.

That just doesn't cut it! ;) It NEEDS bumping! :coolface:

Beantwoorden