Hallo,
Ik zou het graag met jullie even hebben over het plaatsvinden van badbeats, hoe vaak normaal is en hoe we er mee kunnen omgaan.
Ik speel zelf NL SH NL20-30 en de laatste dagen zit ik terug wat in een downswing. Op zo'n 2 weken nog rond de 200 Euro up over ongeveer 10k hands. Nu de laatste anderhalve week gaat het alleen maar van kwaad naar erger en ben ik in totaal 200 down. EV zou me nog zo'n 50 winst geven maar daarin zitten allerhande bedbeats/coolers niet in meegerekend.
Als ik naar m'n hands kijk waar ik het meest op verlies zijn het deze wel. Om jullie maar een ideetje te geven (niet om te whinen)
No-Limit Hold'em, $0.20 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com
UTG ($31.66)
MP ($9.48)
Hero (Button) ($20.30)
SB ($25.91)
BB ($12.95)
Preflop: Hero is Button with 9
, 9
UTG bets $0.57, 1 fold, Hero calls $0.57, SB raises $2.04, 2 folds, Hero calls $1.57
Flop: ($5.05) 5
, 6
, Q
(2 players)
SB checks, Hero checks
Turn: ($5.05) 6
(2 players)
SB bets $0.20, Hero calls $0.20
River: ($5.45) 9
(2 players)
SB bets $4.20, Hero raises $17.96 (All-In), SB calls $13.76
Total pot: $41.37
Results:
Hero had 9
, 9
(full house, nines over sixes).
SB had Q
, Q
(full house, Queens over sixes).
Outcome: SB won $39.32
No-Limit Hold'em, $0.20 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com
Button ($30.79)
SB ($9.28)
Hero (BB) ($22.55)
UTG ($45.43)
MP ($20)
Preflop: Hero is BB with A
, A
UTG bets $0.40, 3 folds, Hero raises $1.30, UTG calls $1.10
Flop: ($3.10) 5
, 8
, K
(2 players)
Hero bets $1.60, UTG calls $1.60
Turn: ($6.30) 7
(2 players)
Hero bets $3.80, UTG calls $3.80
River: ($13.90) 5
(2 players)
Hero bets $15.65 (All-In), UTG calls $15.65
Total pot: $45.20
Results:
Hero had A
, A
(two pair, Aces and fives).
UTG had 5
, 9
(three of a kind, fives).
Outcome: UTG won $42.95
En verder nog the usual set over sets, flush over flushes, Hogere PP's die verliezen van lagere op de river, you get the idea.
Als ik in m'n database kijk over zo'n 20k hands kan ik stellen dat er gemiddeld zo wel eentje plaatsvindt om de 1k hands. Daartegenover staan maar 1 a 2 coolers die ikzelf heb uitgedeeld over die 20k hands.
Nu begin ik natuurlijk weer vragen te stellen over m'n eigen game. Zit er iets fundamenteels fout of heb ik gewoon pech gehad. Doch heb ik het gevoel dat ik de limiet beat, maak de juiste valuebets, juiste calls op de river, m'n winsten gaan steeds geleidelijk aan naar omhoog om dan opeens weer gecrushed te worden door 1 idiote hand.
Mijn vraag aan jullie, wat is zoal the usual voorkomen van dit soort beats? Moeten we ze gewoon leren aanvaarden en weggrinden? Als je er dan bv 2k hands geen last van hebt gehad heb je dan geluk gehad of is het eerder normaal? Is het aan mij om nog beter te worden zodat ze minder invloed hebben op mijn winrate?
In het begin kon ik er helemaal niet mee omgaan wnr er zo 2 plaatsvonden in 1 sessie, raar maar waar maar nu doet het me amper nog iets aangezien het gewoon zo vaak schijnt voor te komen. De 2 handjes hierboven kwamen voor in 5 minuten tegen dezelfde tegenstander, en waar ik normaal zou zitten roepen van wrm moet mij dit weer overkomen, hoe kan dit nu etc. zat ik daar gewoon rustig te wezen in een soort van aanvaardingsfase.
We praten natuurlijk allen liever over de positieve zaken in poker maar dit moeten we toch ook ergens kunnen plaatsen imo. Is het pech of hoort het erbij? Graag jullie meningen. Thx.