Hello,
Wel, ik vroeg me hetzelfde af na +/- 21000 handjes.. En ineens 'klikt' het..
Na augustus 2011 (+/- 20K handen op pokerstars) heb ik een winrate van +/- 2072BB op 16K handen. Ik pas zeer strikt bankrollmanagement toe.
Ik heb me eind juli verdiept in leak buster van holdem manager, en daar zijn wel een aantal serieuze leaks uitgekomen, waaronder de meest belangrijke:
- limpen met middle paartjes (44-66) in vroege positie, en dan een raise gewoon callen;
- limpen met Ax suited: idem
- spelen van 22 op BB: was bij mij over 16K handen verlieslatend. Dus ik speel deze gewoon niet meer :-)
- Cbet niet te groot maken (ik deed altijd 3/4pot), 2/3 of 1/2 is meestal genoeg. Ook geen Cbet bij meer dan 2 spelers in de pot
- nooit bluffen als er nog calling stations in de pot zitten :-)
- en een grappige: AA in 1e positie nooit raisen. Als je dat doet krijg je soms veel callers, en dan sta je voor lastige beslissingen na de flop. Altijd limpen, en bij reraise lang twijfelen, en dan all in.. Dit wordt 95% vd tijd - met success gecalled :-). In latere positie uiteraard altijd raisen
- NOOIT slowplayen, tenzij je echt de allernuts hebt.
- 99,TT, en zelfs JJ en QQ durven wegleggen. als je hiermee met overcards op het bord een potsize bet doet, leg ze dan maar weg wanneer wordt gecalled
probeer ook eens tafels te zoeken met hoge VPIP, en dan zeer tight spelen. Ook echt slechte spelers noteren en later terug opzoeken werkt.
Nog een paar laatste tips:
raise altijd hetzelfde bedrag.. Dan is het voor de andere onmogelijk te raden wat je hebt. Ik zie dikwijls spelers die 5BB raisen met bepaalde handen, en 3BB met andere, enz.. zeer voorspelbaar.
geen trukjes uithalen: op microstakes kennen de spelers het verschil niet tussen een 'zuigbetje' en een bluf :-)
Nogmaals, dit is gebaseerd op nauwkeurige analyse dmv holdem manager... 't heeft alleszins betere resultaten opgeleverd bij mij. Nog 4K handjes spelen, en we gaan terug leaks zoeken !
Johan.