Ga naar het forum
Rush vs. ragular

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Rush vs. ragular

20 Berichten
12 Gebruikers
0 Reacties
1,847 Weergaven
shevas7
Oldschool Grinder

Naar aanleiding van een gesprek met samni over het spelen van rush vs. regular cashgames wou ik toch wel eens weten wat de meeste anderen hier over denken.
Deze discussie is mss al eens gevoerd maar ik kon deze niet direct terug vinden dus daarmee...
:diamond: Wrm speel je wel/geen rush?
:diamond: Waar zit het grootste verschil in speelstijl, of is er geen/weinig verschil
:diamond: Is er veel aanpassing nodig om over te schakelen van rush naar regular?
:diamond: ...

deel jullie mening en god zal u steunen _cool:

19 reacties
sjengfred
Oldschool Grinder

Copy van een post in een awesome topic:

Oorspronkelijk gepost door samni
Sjengfred, zijn er redenen waarom je rush speelt?

+ Veel handen stampen --> sneller leren
+ Je kunt altijd direct beginnen en hoeft niet uit te blinden
+ Je hebt meer tijd voor moeilijke beslissingen. Handen die je niet speelt kosten geen tijd, op handen die je wel speelt kun je je volledig concentreren. Als je bijvoorbeeld 6 tafelt op de reguliere tafels dan kan het voorkomen dat je je een kwartier verveelt of dat je in meerdere (moeilijke) handen zit.

- Niet echt tafeldynamics, maar dit dwingt ook weer tot meer en betere notes maken waar je morgen ook nog iets aan kan hebben.
- Minder vis ( of iig minder loosere vis omdat een verveelde vis op quickfold kan drukken).

Aanvullingen zijn welkom.

Maar voor mij wegen de pluspunten dus zwaarder dan de minpunten. De normale tafels zullen wel wat beter de beaten zijn dan rush vanwege het hogere visgehalte. Maar ik denk dat ik op rush sneller beter kan worden omdat je er meer handen speelt en meer tijd hebt voor de moeilijke spots. Dus zolang ik BE of beter kan spelen blijf ik op rush.

Neoken
PokerStrategist

Ik heb een goeie 30K handjes rush gespeeld op NL5. Ik heb er goed winst mee gemaakt, maar uiteindelijk ben ik terug geschakeld naar regular cash games.

Gewone cashgames liggen me beter. Je haalt er profijt uit het ongeduld van mindere spelers, en dat aspect vervaagt wat bij rush games. Het voordeel van rush is natuurlijk wel het feit dat je veel meer handen kan spelen op kortere tijd. Maar ik haalde er minder plezier uit.

Mstlc
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door sjengfred

Om je EV te maximaliseren moet je net zo goed uitblinden op rush als op elke andere tafel. Wat op rush gewoon nog irritanter is want daar moet je echt de handen gaan tellen ipv effe op een "sitout next BB" knopje te duwen.

Do not agree. Als beginner klopt het dat je sneller leert omdat je wrs meer handen speelt maar eens je weg bent met de basis principes enzo leer je wrs sneller op regular tables omdat rush gewoon bijna constant super standard spots zijn net omdat er geen table dynamics spelen.

+ Je hebt meer tijd voor moeilijke beslissingen.

Je timebank op rush tafels is korter. Je gaat inderdaad meer regular dan rush tables openen maar de kans dat je daar tegelijktijd in 4-5 spots komt waarvoor je meer tijd nodig hebt is bijna onbestaande als je een tafel of 8 speelt wat imo min of meer op hetzelfde neer komt als 4 table rush.

------------------------------------------------------------------

Ik heb lang rush gespeeld omdat ik moeite had om mij te concentreren op regular tables wegens verveling maar ik ben nu weer terug regular tables gaan spelen en ik heb weinig last van verveling. Dat en het feit dat je meteen aan het spelen bent is de enige reden voor mij om rush te spelen.

Maar het feit dat er veel minder fish zit en dat de regs net dat ietsje beter zijn op rush is meer reden genoeg om op de regular tables te blijven voor mij.

Wryzeth
PokerStrategist

Goed dat je dit post, heb ook gezocht naar een topic hierover. Ik speel ook sinds kort Rush (NL5).

Ik ben het wel en niet eens met Sjengfred. Juist omdat je veel crappy hands snel fold is de kans groter dat je op alle tafels in een hand zit. Plus heb je op Rush sowieso standaard minder tijd als je aan de beurt bent... right? Ik weet bijna zeker dat ik op Rush veel minder tijd krijg voor mijn hand automatisch gemuckt/checkt wordt als ik geen beslissing maak. Conclusie; op Rush heb je juist minder tijd per handje. Terwijl ik dit typ moet ik daar aan toevoegen: ik 4-table Rush, dat zal jij dan wel niet doen :P. Dan gaat mijn argument natuurlijk niet op, als je maar 1 tafel Rush speelt.

Maar inderdaad, je speelt zo insane veel meer volume dat je vaker in lastige spots gebracht wordt en sneller leert. Dat je snel kan beginnen en stoppen is ook echt heel relaxt. Daarnaast krijg je meer rakeback als je BE of beter speelt, meer FTP, etc.

sjengfred
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Mstlc

Om je EV te maximaliseren moet je net zo goed uitblinden op rush als op elke andere tafel. Wat op rush gewoon nog irritanter is want daar moet je echt de handen gaan tellen ipv effe op een "sitout next BB" knopje te duwen.

Zo had ik er inderdaad nog niet over nagedacht, maar dit is ook op te lossen door de tafels gewoon niet af te sluiten en gewoon op sit-out te gaan. Verder ben je bij rush in het voordeel dat als je lange sessies speelt je net iets minder dan 1x per orbit de bb krijgt (doordat mensen die net joinen op de bb worden geplaatst). Ook zit je altijd aan volle tafels.

Do not agree. Als beginner klopt het dat je sneller leert omdat je wrs meer handen speelt maar eens je weg bent met de basis principes enzo leer je wrs sneller op regular tables omdat rush gewoon bijna constant super standard spots zijn net omdat er geen table dynamics spelen.

Er zijn inderdaad geen table dynamics maar je bouwt wel history op met de spelers die wel degelijk zorgen voor niet standaard spots. En bovendien zijn het niet alleen de table dynamics die zorgen voor moeilijke spots.

+ Je hebt meer tijd voor moeilijke beslissingen.

Je timebank op rush tafels is korter. Je gaat inderdaad meer regular dan rush tables openen maar de kans dat je daar tegelijktijd in 4-5 spots komt waarvoor je meer tijd nodig hebt is bijna onbestaande als je een tafel of 8 speelt wat imo min of meer op hetzelfde neer komt als 4 table rush.

Okay, ik speel maar 2 tafels rush waar ik meer handen haal dat 6 tafels regular. Ik kom dus in max 2 handen terecht, als ik met een hand bezig ben die moeilijk is kan ik eventueel de andere tafel op sit-out gaan. Ik kan op 2 tafels rush dus veel beter mijn eigen tempo aanhouden dan op 6 regular tafels, terwijl ik er wel meer handen speel. De vergelijking van 4 tafels rush met 8 regular tafels vind ik trouwens een beetje scheef.

Ik denk dat ik met dit laatste stukje ook wel geantwoord heb op Wryzeths post.

Wryzeth
PokerStrategist

Yarr. ;)

Het enige wat ik ontzettend mis is het feit dat ik geen stats heb bij Rush... :facepalm:

Hold'em Manager werkt toch met Rush? Ik moet die echt hebben, dit scheelt zo veel edge...

sjengfred
Oldschool Grinder

Ik gebruik pokertracker en dat werkt ook met Rush.

Poefters
PokerStrategist

Ik denk dat het mss niet onverstandig is om de regulars aan te stampen voor een bankroll en de basisprincipes wat te leren en voor je het weet zit je bij reg cash games op nl50...en begin je het spelletje te leren...

daar je volgens mij op rush gemakkelijk wat kunt verdienen maar dit door volume te draaien en minder tijd hebt om aan jouw spel te werken als je er nog wilt aan verdienen...

Ik baseer dit wel maar op een beperkte kennis van rush poker nl5-n10...

Mstlc
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Poefters
Ik denk dat het mss niet onverstandig is om de regulars aan te stampen voor een bankroll en de basisprincipes wat te leren en voor je het weet zit je bij reg cash games op nl50...en begin je het spelletje te leren...

daar je volgens mij op rush gemakkelijk wat kunt verdienen maar dit door volume te draaien en minder tijd hebt om aan jouw spel te werken als je er nog wilt aan verdienen...

Ik baseer dit wel maar op een beperkte kennis van rush poker nl5-n10...

Voor nano stakes kan het misschien wel dat je hourly hoger is op rush dan op regular tables (hoewel NL10 en lager op Full Tilt spelen gewoon retarded is door killer rake).

Maar eens je iets hoger begint te spelen ga je snel merken er zoveel meer fish zit op regular dan op rush tables dat je hourly waarschijnlijk hoger ligt op regular tables. Een ander ding waarmee je rekening moet houden is mental resilience. Als je geen probleem hebt met swings enzo dan is er met rush geen probleem maar als je van jezelf weet dat je vaak niet veel nodig hebt om net over the edge te gaan dan hou je het beter op de regular tables waar je edge groter is. Hoe groter je edge, hoe kleiner de swings.

samni
PokerStrategist

Kan je dat verlies van hourly niet opvangen door een hoger volume te draaien?

Interessante discussie.

Ik speel momenteel uitsluitend Rush (NL5), en ben aan het nadenken om over te stappen naar de normale tafels.

De voordelen die ik momenteel zie:
Veel meer handen, moeilijkere spots, meer bonussen clearen.
Stop and go wanneer je wilt, je kan rustig deep zitten en dan max 1 uur pauze nemen, en dan voort spelen met je deepstack.
Andere tafels uitzitten (zonder penalty) terwijl je over die ene moeilijke hand kunt nadenken.

Nadeel:
Geen tafelselectie mogelijk.
Het tellen van handen als je er echt mee wilt stoppen.
Notes is lastig in Rush.

Jep +1 thread maar eigg wel persoonlijk denk ik.

Ik ben er ook beetje naar op zoek wat nu juist het beste is om te spelen. Op rush krijg je gewoon geen actie imo... Echt sick hoe nitty iedereen speelt <NL10.

Ik speelde vrij LAG achtig 20/18 6% 3bet. Mijn non SD winnings waren 7bb/100 ongeveer. Ik werd wel met niks afbetaald verder dan de turn en als je dan begint slecht te runnen zit je snel 50$ onder EV .. Frustreerde mij keihard (Toch al redelijke sample)

Dan startte ik 4 tafeltjes regulars 10NL . Ik liep de eerste 10 minuten echt te 3betten als een maniac ... Boom 4 BI up in 500 handjes . Ik werd bij momenten afbetaald met 4e pair ofzo. (akkoord massive shortterm upswing maja :p) Mijn non SD lijn aan de andere kant was weer al wat meer BE ish.

Ik heb het gevoel als je een beetje een LAG approach wilt spelen dat je echt sowieso beter bent met regulars... Als je liever te nit uithangt en 6 tafeltjes rush kan spelen dan lukt het wss ook wel daar :)

Dit is mijn persoonlijke view , en hoger dan NL10 weet ik niks van :)

samni
PokerStrategist

Zoals Rogier gisteren in zijn coaching in een helder moment zei: zoooveel verschilt het niet, buiten dat mensen net ietsje tighter zijn.

Zoals Hasenbraten zei in zijn vid: je moet spelen wat je graag speelt. Beide zijn tot op decent limieten beatable (NL400 FR is hoogste rush limiet) en je moet gewoon spelen waar je de meeste motivatie voor hebt.

Deze discussie voeren is eigenlijk hetzelfde als de discussie voeren of je nu FL of NL; of BSS of SSS moet spelen. Zelfde spelletje, andere dynamiek, met dat verschil dat de dynamiek van rush minder verschilt met de dynamiek van regular tafens, in vergelijking bvb met het verschil tussen cash en SNG's :)

Voor welke moet je dan kiezen? Speel eens 5k handen rush en 5k handen regular's, en kies dan gewoon wat je het beste ligt imo.

Wryzeth
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Tibovw
Jep +1 thread maar eigg wel persoonlijk denk ik.

Ik ben er ook beetje naar op zoek wat nu juist het beste is om te spelen. Op rush krijg je gewoon geen actie imo... Echt sick hoe nitty iedereen speelt <NL10.

Ik speelde vrij LAG achtig 20/18 6% 3bet. Mijn non SD winnings waren 7bb/100 ongeveer. Ik werd wel met niks afbetaald verder dan de turn en als je dan begint slecht te runnen zit je snel 50$ onder EV .. Frustreerde mij keihard (Toch al redelijke sample)

Dan startte ik 4 tafeltjes regulars 10NL . Ik liep de eerste 10 minuten echt te 3betten als een maniac ... Boom 4 BI up in 500 handjes . Ik werd bij momenten afbetaald met 4e pair ofzo. (akkoord massive shortterm upswing maja :p) Mijn non SD lijn aan de andere kant was weer al wat meer BE ish.

Ik heb het gevoel als je een beetje een LAG approach wilt spelen dat je echt sowieso beter bent met regulars... Als je liever te nit uithangt en 6 tafeltjes rush kan spelen dan lukt het wss ook wel daar :)

Dit is mijn persoonlijke view , en hoger dan NL10 weet ik niks van :)

Hier sluit ik me 100% bij aan. Gister weer wat regular tafels geopend, en het verschil in fish is huge.

Rogier
Oldschool Grinder

snap niet helemaal wat t probleem is als iedereen constant fold ><

Maja kijk het is gewoon vrij frustrerend imo ... Je krijgt altijd net die actie als je ze liever niet hebt en vice versa...

En als je dan begint beetje onder EV te runnen ben je het snel beu imo...

maar idd daarom denkt niet iedereen er zo over... Mss probeer ik op NL25 ook wel nog weer eens wat rush en checken of ik het daar mss liever doe.. wie weet

noisecore
Oldschool Grinder

Zelf speel ik NL25 rush maar ga op advies van noxinvictus overstappen naar de regular tables waar veel meer fish zit.

Voor mij is rush gewoon BE of iets boven BE draaien en rake farmen voor rakeback. en niet vergeten na een kleine upswing weer 3x zolang onder EV gaan runnen.

Ik denk dat je op de regular tables meer winst kan maken omdat je daar een grotere edge hebt, je meer tafels speelt dan rush dikwijls (wat toch deels compenseert voor het aantal handen dat je speelt).

NL5 rush en NL10 rush is vrij fishy maar vanaf NL25 rush kom je toch meer regs tegen die net als jij gaan exploiten dat je unknown bent voor iedereen en dus lighter gaan 3betten (net zoals je zelf ook zou moeten doen) in positie.

Ben sinds 1 februari overgestapt naar de regular tables op NL5.

Dingen die mij opvielen op NL5:

*Op de regular tafels ben ik eerder nit, terwijl ik op rush 18/14 was, gewoon omdat je eindeloos kon stealen.
*Fish op de regulars, ongelofelijk veel fish op de regulars, terwijl je op Rush tegen allemaal TAG's speelt, af en toe een fish, maar daar speel je maar 1 hand tegen.
*Op 2500 handen run ik tegen 13BB/100 terwijl ik op Rush eerder tegen 3BB/100 runde (ben dan ook niet zo goed :p) .
*Op de normal tables ben ik nog geen 1 moeilijke beslissing tegen gekomen (genre:OOP TPTK), terwijl dit op Rush veel frequenter voorkwam.
*De normale tafels zijn vele chaotischer, maar dat komt omdat ik extreem veel aan tafelselectie doe.
*Op grote tafels (qua resolutie) spelen is toch makkelijker.
*Rakeback, bonussen ed. , die kan je bijna volledig schrappen in vergelijking met Rush poker.

Kortom: indien je bonussen moet vrijspelen: Rushpoker, indien niet Regular tables.

Rush all the way!
Voordeel aan rush tov 24 tables cashgame @ normale game is dat je de 4 rushtables nog goed in de gaten kunt houden en tijd hebt om na te denken..

24 tables cashgame @ bijv pokerstars moet je echt een supersnel denkvermogen + klikvermogen hebben