Ga naar het forum
Tijd om BRM in me s...

Meldingen
Alles wissen

Tijd om BRM in me systeem in te voeren.

10 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
892 Weergaven
LookAwayNow
PokerStrategist

Hey pokerstrategen,

Na een tijd onactief geweest te zijn op dit forum, ben ik toch nog even jullie hulp nodig.
Ik speel al een lange tijd, korte termijn poker zonder bankrollmanagement. Meerdere malen ben ik binnen een half uurtje me storting verloren.. het gaat hier om voornamelijk cash games.

Er kunnen altijd 2 dingen gebeuren, binnen een korte tijd blut of binnen een korte tijd verdubbeld of verdriedubbeld. Meestal verlies ik gewoon me 10je of 20je.. ligt eraan wat ik gestort heb uiteraard..

Morgen ben ik van plan weer te gaan storten en weer te beginnen met spelen, maar nu wil ik het anders aanpakken. Ik wil graag een mooi BRM'tje toevoegen aan me spel.

Probleem: Discipline.

En dan voornamelijk de discipline om op de $0,02 - $0,05 te gaan zitten met $125 in me account. Ik voel me echt een klein kind als ik daar zit.. en als ik na 2 uur tijd, 44 cent heb gewonnen dan irriteer ik me dood.. hoppa naar de 10 cent - kwartje, waar ik me helemaal thuis voel.

BRM voor $0,10 - $0,25? nahh.. niet mogelijk, heb geen $625. Plus als ik dat wel heb ga ik waarschijnlijk weer hoger spelen omdat de verleiding veel te groot is. Als ik $625 in mijn account zie staan en na 5 uur spelen staat er $635 dan ben ik niet tevreden.

Even samengevat: Too money-orientated..

Hoe krijg je een persoon als ik nou op de $0,02 - $0,05? Tips?...

Heb er over nagedacht om eerst heel veel play money te spelen zodat het een privilege wordt dat ik op de $0,02 - $0,05 MAG spelen..

Ideas?

Beantwoorden
Citeren
9 reacties
Alhomese18
PokerStrategist

He LookAwayNow,

Je kunt ook instellen (o.a. bij Pokerstars) dat je maximaal op de $0,02 - $0,05 blinds mag spelen. Zo is het onmogelijk om hoger te spelen, tenzij je het weer verandert.

Daarbij kan je ook voor toernooien en volgens mij ook sit & go.

Hopelijk heb je er wat aan :D

Beantwoorden
Citeren
PhantomR32
PokerStrategist

Volgens mij is het meer de mindset. Laat anders in je hoofd het idee varen dat je er geld aan moet verdienen en dat je eerst beter wilt worden. Dat je je een klein kind voelt aan de NL5 tafels geeft aan dat je een soort van beeld van jezelf hebt maar dat de werkelijkheid qua poker in elk geval dat beeld nog moet inhalen.
Voor mij gaat het op dit moment niet zozeer om de dikke winst als ik maar een solide winrate haal. 8-10bb/100 is voor mij een (reëel) doel op dit moment.

Wat je natuurlijk ook kan doen is in plaats van BSS een MSS strategie te hanteren. Dan is je minimum 40 buyins van 40 big blinds, oftewel dan heb je met $160 genoeg om NL10 te spelen. Als ik mijn winrate vast kan houden en die uiteindelijk bij NL25 nog steeds heb, en ik win dan 5 buyins op een avond dan heb ik (met MSS dan) 50$ winst.

Beantwoorden
Citeren
Twisted1984
Elite Grinder

Je moet het in het begin gewoon spelen om het leuk te vinden en het inderdaad niet als geld zien.

Ik ben begonnen met $10 en toen ging ik $0,02/$0,04 Fixed Limit spelen maar toen vond ik het wel leuk als ik na mijn sessie op $10,80 stond. Het ging mij helemaal niet om het geld op dat moment, ik vond het gewoon leuk dat ik boven mijn stortingsbedrag stond. Uiteindelijk wordt het steeds iets groter en dan kun je vanzelf wel naar de hogere limieten.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Eigenlijk is het ideale van het nooit als geld te zien, dus ook niet later als je mogelijks voor grotere inzetten speelt.

Daarom is niet alleen BRM belangrijk, maar het ook nauwgezet bijhouden. Bijna vanaf dag 1 hield ik mijn 'score' bij en in het begin stelt dat inderdaad weinig voor. Maar na enkele maanden geeft dat echt wel een goed gevoel om (hopelijk) een grafiek te zien die toch duidelijk in stijgende lijn gaat. En voor je het weet zit je een paar jaar verder en zit je toch met een winst die ook financieel al niet mis is.

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Volgens mij moet je mtt's gaan spelen!
Daarin draait het rond verdubbelen van je stack :)
En je bent je geld toch al kwijt als je begint te spelen.
Volgens mij ga je gedisciplineerder kunnen spelen als je weet dat je bij all in, niet meer terug kan inkopen!

ps. ga dan alsjeblieft geen rebuy toernooien spelen! :heart:

Beantwoorden
Citeren
LookAwayNow Topicstarter
LookAwayNow
PokerStrategist

Ja nu je het zegt, ik hoef natuurlijk niet me compleet te storten op cash games.. eerst speelde ik alles door elkaar, 45 mans, 90 mans, 180 mans, 2000 mans... en heel vaak 6 mans sng's..

Je hebt me even aan het denken gezet en die 6-mans SnG's zijn me altijd heel goed af gegaan.. ik heb even op het forum zitten rond kijken en ben tot het volgende plan gekomen.

- $1,50 - 6-max - turbo sit 'n go's.
- 50 buy-ins storten. ($75)
- Shotjes naar $3,50 bij 30 buy-ins. ($105)
- Volledig over naar $3,50 bij 50 buy-ins ($175)
- 100 buy-ins voor volgend limiet vanaf dit punt ($700)
- Eerst 2 tafels per keer. Vrij snel naar 4 tafels per keer (heb hier ervaring mee, en speel dan juist beter, maar moet even weer wennen).
- 6-10 uur per dag. (Goed gebruik maken van pauzes en tijd nemen om te eten. 6 maaltijden per dag.)
- Room: Pokerstars

Stel nu, dat ik onder de 30 buy-ins voor $1,50 kom te zitten. Dus zeg maar onder de $45 kom, dan... ja daar heb ik geen plan voor. Laten we hopen dat we niet gelijk 20 BI's verliezen.

MTT's zou ik af en toe er wel eens door heen kunnen mixen wanneer mijn bankroll dat toe laat. En dan heb ik het dus over ~ 80BI's. Dus ik zou $0,50 - 90 spelers er tussen door kunnen spelen, wanneer ik daar zin in heb. ($40 benodigd).

In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor de reacties, en ik ga aan het einde van sommige sessies wat interessante handen posten op het forum wanneer de tijd dat toelaat.

Ik wil proberen aanstaande Maandagochtend te beginnen, in de tussentijd kan ik gaan werken aan mijn slaap en dag ritme. Straks ga ik ook lekker vroeg op bed om alvast te wennen aan mijn nieuwe werk (poker dus, ben werkloos).

De indicatie van 6-10 uur is zomaar uit de lucht gegrepen. Ik weet zeker dat ik er heel veel tijd in ga steken, maar heb op dit moment nog maar wat gegokt.

Nogmaals bedankt iedereen op dit gruwelijk vette forum!!!

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Ik zou eens goed bekijken wat hoeveel % rake je moet betalen (speel zelf niet op pokerstars). En hoeveel % sng's je moet winnen om break even te zijn.
Let wel, als je mtt's speelt die zijn meestal full ring, dus andere starthanden etc.
Kijk na elke x aantal spellen hoe je het doet, dan kan je je verwachtingen bijstellen. Of volg jezelf op sharkscope, en laat die lijn de hoogte in knallen!
Succes met je BRM.
En bedenk een plan voor wat je gaat doen als je onder de 45$ komt.

Heb je nog een bonus die je vrijspeelt?

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

De keuze tussen tornooipoker (SNG of MTT) of cashgames moet er vooral een zijn gebaseerd op wat je het liefst doet, en niet in functie zijn van BRM of variance of iets dergelijks.

Nu, waarin tornooipoker wel een voordeel heeft, is dat je tijdens het spelen eigenlijk niet meer merkt over welk geld het gaat. Of je nu een freeroll speelt of een $215 tornooi: voor je liggen chips met een puntenwaarde. Dus als je cashgames teveel voor de 'kindjes' vindt, omdat je iemands bet van 6c moet reraisen naar 18c ipv de volle $2 die voor je ligt, dan kan tornooipoker daar wel in zekere zin bij helpen. Desondanks blijft het dan een feit dat je diep in een tornooi naar de payout tabel gaat kijken en dan ineens ziet dat je na al die uren poker nog altijd maar zeker bent van bvb 50c.

Tenslotte moet je je ook de vraag stellen waarom je graag pokert. Is het het spel dat je zo boeiend vindt, of is het de kick van geld winnen ? Als het dat laatste is, dan kan het best wel tegenvallen om BRM te gaan toepassen juist omwille van het feit dat die geldbedragen in het begin gewoon belachelijk laag zijn. In dat geval ga je overigens ook later problemen hebben als je een grote BR uitbouwt en met een downswing te maken hebt en volgens je BRM terug naar een lager niveau moet.

Ik denk dus dat in zekere zin de eerste stap in jouw probleem zou moeten zijn om vooral de fun in het spel zelf (terug) te vinden, los van het geld. Speel bvb eens wat freerolls en probeer ze zo goed mogelijk te spelen en jezelf te overtuigen dat die ITM finish (if not final table) je de voldoening geeft en niet zozeer de hoeveelheid geld dat je er mee wint.

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet
PokerStrategist

Als je toch met BRM rekening gaat houden is het volgende draadje ook wel interessant Agressief bankroll management; waarom?

Beantwoorden
Citeren