Ga naar het forum
Pokerstars rake cha...

Meldingen
Alles wissen

Pokerstars rake changes en meer :'(

51 Berichten
22 Gebruikers
0 Reacties
12.8 K Weergaven
Rogier
Oldschool Grinder

nee joh, reg on reg action was er al bijna niet en alle russians kunnen nogsteeds prima pro zijn.

nu gaat elke vis gewoon tegen russen spelen, en runt er geen tafel meer zonder vis want met hoge rake is er te weinig edge meer.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Dat lijkt wel op verkapte vis-export naar Rusland.

Beantwoorden
Citeren
kokkie1975
PokerStrategist

Leuk ist niet, maar als dit ter voorbereiding voor een terug keer op de Amerikaanse markt (nodig) is, dan moet het maar :f_eek:

Beantwoorden
Citeren
Jeniman
PokerStrategist

Ze hebben dan toch nog steeds de laagste rake in verhouding tot de concurrentie.

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

nope, als speler die een relatief klein volume draait ben je beter af op ipoker als je daar een 60 procent rakeback deal regelt. de rakeback op stars is gewoon matig tenzij je supernova bent.

Beantwoorden
Citeren
alexfrans
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Rogier
nope, als speler die een relatief klein volume draait ben je beter af op ipoker als je daar een 60 procent rakeback deal regelt. de rakeback op stars is gewoon matig tenzij je supernova bent.

Rogier,

Hoe regel je dan bijv. een 60% rb deal op William Hill.
Bedoel je dan echte rakeback of 60% VIP.
Sorry voor de off topic vraag.

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

vip + rakebackraces = 50-60% vermoed ik.
veel slechter dan 12% als silver of 16% als gold als RB kan je niet echt hebben.

Liever 60% RB (of zelfs 30% met alleen vip) op 5% rake dan 12% RB op 4% rake.

Beantwoorden
Citeren
likeit27
PokerStrategist

Welk platform van i poker Kan men het beste op spelen,
En heeft het meeste voordelen,
Of zit daar niet veel verschil tussen?

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto
PokerStrategist

Natuurlijk is het niet goed dat de rake stijgt; En dat dingen als battle of the planets afgeschaft worden.

Maar denken jullie echt dat Pokerstars hierdoor minder mensen gaat aantrekken? Dat dit het begin van het einde is? Dat de zwakkere stilaan poker vaarwel zeggen?

Ik geloof het niet. Persoonlijk vind ik heel de "boehoe" wat overroepen. Tuurlijk is het niet leuk, maar ik denk niet dat er veel gaat veranderen. De regs blijven op stars want op andere site's is de traffic te slecht om de variance er op een redelijke termijn uit te grinden. (Zeker op MTT en cashgames +5 seats) De recreant blijft omdat de grote bedragen in toernooien een stuk aanlokkelijker zijn dan op andere sites, de software een stuk plezanter is, de naambekendheid een stuk groter is, ... .

Maw; we kunnen nog zoveel klagen hoe Pokerstars hun belang "$$$" is . Veel kunnen we er niet aan doen. De wereld draait nu eenmaal om $$$.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Don't agree.

Het is een signaal dat het niet goed gaat met poker.
Uiteraard zal poker blijven bestaan, maar de groep spelers zal steeds verder afnemen, tot er een selecte groep liefhebbers overblijft.

Beetje zoals klaverjassen e.d. Het bestaat nog steeds, maar is geen hype meer.

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Don't agree.

Het is een signaal dat het niet goed gaat met poker.
Uiteraard zal poker blijven bestaan, maar de groep spelers zal steeds verder afnemen, tot er een selecte groep liefhebbers overblijft.

Beetje zoals klaverjassen e.d. Het bestaat nog steeds, maar is geen hype meer.

Mja, is waar.
Misschien me slecht uitgedrukt ofzo.

De hype is over, de rake verhoging is een gevolg daarvan, niet de oorzaak. Maar dat zal jij ook wel bedoelen.

Wat ik wou zeggen is dat de verhoging in rake niets zal veranderen in hoe de pokerwereld zal evolueren. Die kan je niet veranderen door de rake te verhogen of te verlagen.

Kijk bv maar naar hoe het aantal Pokerstars Pro gedaald is. Hoe Pokerstrategy de laatste jaren gedaald is, ...

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Daar agree ik dan wel weer mee :)

Beantwoorden
Citeren
bayleysa
Legacy Member

Punt is dat stars zn eigen markt gewoon kannibaliseert nu. Spelers die stars groot hebben gemaakt zijn nu de sjaak. Ze willen naar een hogere stort/uitcash ratio, als een goksite, maar guess dat dit niet de juiste manier is omdat het grootste deel van de winst gewoon vanuit regs komt, ongeacht die ratio

Beantwoorden
Citeren

Rake wordt uiteindelijk conform het belastingpercentage in de diverse landen. Op deze manier voldoen de rooms aan de wet. Volledige legalisering wordt dan gauw een feit.

Als je dan rakes ziet van 35% of zo zal iedereen dit belachelijk vinden. Hopelijk ziet men dan ook in hoe belachelijk hoog onze belastingen zijn.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ach, gelukkig kun je altijd nog gewoon thuis een spelletje poker spelen. Wordt het uiteindelijk weer wat het is: een kaartspelletje.

Beantwoorden
Citeren
Samwise90
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Ach, gelukkig kun je altijd nog gewoon thuis een spelletje poker spelen. Wordt het uiteindelijk weer wat het is: een kaartspelletje.

lol?

Het gaat er juist om dat winrate van goede spelers decreased. Ook zullen de vele BE cash spelers beter moeten worden om de rake te verslaan wat dus leidt tot toughere tafels wat de winrate ook nog eens decreased. Deze combinatie gaat hogere cashgames wel vrij dood maken.

Voor de vis maakt het niet gek veel uit offie nu 1% meer betaald of niet..

edit: Ik las dat een of andere high stakes speler gemiddeld 150$ per uur betaalde aan rake aan stars om 25/50+ te spelen na deze changes. HONDERDVIJFTIG dollar per uur om dan kaartspelletje te spelen. Hoe kan zoiets ooit "marktconfort"zijn oid. Het zieke is dat ze nog steeds betere rakesysteem hebben dan de rest..

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

tenzij dat veel regs stoppen .. Fish don't care about rake ... mja ik zie er toch maar weinig positief van in

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Het was uiteraard sarcastisch bedoeld, Samwise;)

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

je moet het ook longterm zien. als je de changes ziet van dit jaar.. elk maand knabbelen ze beetje per beetje af en niets wijst erop dat het bij dit zal blijven.

wat blijft er over:
de sicko's, die gaan proberen binnen te zijn en dan nieuwe horizonten opzoeken en hun moniez investen in andere dingen. improven kunnen die al niet meer, dus elke rake increase is rechstreeks verlies.

de goede amateurs die pro dachten te worden voor de lifestyle gaan nu al pak minder happy zijn om de stap te zetten en dayjob op te geven voor onzekere toekomst.

De gewone amateurs, gaan ook minder verdienen, langer op zelfde limiet vasthangen, minder profit hebben, minder genieten van het spelletje omdat ze grotere swings gaan hebben omdat ze be zijn en ook opgeven zoals de meeste spelers hier die joinen en niet snel geneog profit maken.

de vis, gaat sneller busto want de rake is nog erger.

longterm zijn al die kleine dingen like een zaadje die ze nu planten... pokerstars haalt de skill eruit en maakt van een skill game een luckbased game. iets wat in rechte lijn tegen alles waar je voor stats als echte pokerspeler, waar velen jaren voor hebben gevecht. Dit feit alleen is al zo hard niet te slikken. persoonlijk raakt de rake mij totaal niet. 0% verschil, maar het onderliggend principe en de longterm visie , die vind'k gewoon GROF.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door solartje
de vis, gaat sneller busto want de rake is nog erger.

Dit betwijfel ik. Je kan immers ook argumenteren dat doordat er meer sharks afhaken, de vis minder snel gepluimd wordt, en dat dat de hogere rake compenseert. Het verschil echter is dat met hogere rake het geld naar de site gaat ipv naar de sharks.

Het is natuurlijk echter nog zeer de vraag of dat extra geld dat Stars gaat vangen van de fish het verlies aan rake van de vertrekkende regs zal kunnen compenseren.

Ik denk dat het risico inderdaad is dat op termijn poker dood-geraked zal worden. Nu, zolang andere sites niet volgen, zal het nog wel meevallen, denk ik. Op Stars zal je verwachte ROI wel dalen afhankelijk van de games die je speelt, maar er zijn genoeg andere sites en Stars games waar er sowieso nog winstgevend op kan gespeeld worden.

Beantwoorden
Citeren