Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] limpen met AA + handreview

11 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
723 Weergaven

korte vraag: Is er een of andere pokerguru ooit begonnen met een theorie over :' How to risk the most with the best starting hand in poker'

Ik begrijp niet waarom AA vaak op deze manier worden gespeeld. Ik zie het echt vaak gebeuren. In mijn opinie kan je echt niet profitabel spelen op deze manier. 2 redenen zie ik hierin:

1. je limpt azen en 3 man limpt achter je ( 9mans sNg's regular 5 dollar FTP ). Je mag er in deze situatie van uitgaan dat je al veel geluk mag hebben met de flop die dan valt om niet gebeat, outdrawn te zijn. Dus in my opinion= veeeel EV in de vuilbak.

2. Ik hoor waarschijnlijk veel mensen zeggen: 'ja maar we inducen op deze manier misschien een raise van een speler in positie . Dan kunnen we hem repoppen en zo mischien zelfs een PreFLop shuv in ons gezicht krijgen (moneytime)..
Eerlijk gezegd is er volgens mij geen duidelijkere manier om te laten weten dat je azen hebt dan deze manier. Limp reraise in sit n go...AA, KK in 95 percent van de gevallen.

Ok , hier schets ik de situatie en toon ik ook een handje dat ik gespeeld heb. Het zou ook zeer hulpzaam zijn voor me om commentaar hierop te horen, dus fire on.

Known Players:
[tg]Position_Stack: hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;MP1_2240:///////;MP2_1480:///////;MP3_2010:///////;CO_945:///////;BU_3975:///////;Hero_1575:///////;BB_1275:///////;[/tg]
SnG-MTT $ 5.50 (9 Players)
40/80 No-Limit Hold'em (7 Players)
Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.99.40308.1 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is SB with 7 :heart:, 7 :club:
MP1 folds, MP2 calls, MP3 calls, CO folds, BU calls, Hero calls, BB checks

Flop: (400) 6 :club:, 4 :club:, 3 :diamond: (5 Players)
Hero bets 350, BB folds, MP2 calls, 2 fold

Turn: (1100) 3 :spade: (2 Players)
Hero bets 1145 ( (AI)), MP2 calls ( (AI)), Hero gets uncalled bet back

River: (3200) 9 :club: (2 Players)

Final Pot: 3200

Results follow (Highlight to see):
Hero shows two pairs, sevens and threes (7h, 7c) --> (7h, 7c, 3d, 3s, 9c)
MP2 shows two pairs, aces and threes (As, Ac) --> (As, Ac, 3d, 3s, 9c)

MP2 wins 3200 with two pairs, aces and threes (As, Ac) --> (As, Ac, 3d, 3s, 9c)

de reden waarom ik deze hand op deze manier heb gespeeld: Villain was zeer loose en limpte met handen zoals J10s , 89o, K9s... hij liet een paar handjes daarvoor een uncalled 3BB raise zien in MP1 met 44. Dit is belangrijk omdat ik daarom er van uitging dat hij pocket pairs niet limpte.

Hier in deze hand zette ik hem op een flushdraw, A3 was zeer onwaarschijnlijk geweest en 57o, 57s..goh dat heb ik toch nog echt niet vaak gezien dat loose spelers zelfs dat spelen MP .
Dus Ik speelde daarom aggresief en shuvde het daarom er ook in op de turn omdat ik toch commited zou geweest zijn , moest ik een 2/3 bet doen op de turn en hij nog zou callen.

Opinies over de speelwijze van AA en mijn gespeelde hand? Ik heb al enkele keren eraan gedacht om een vraag over dit onderwerp te stellen op het forum en vond het nu na dit handje wel eens tijd om een thread te starten.

Grtz saltoh

10 reacties
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Dat is het voordeel he van AA te limpen. Er valt zeker wel wat over te zeggen en als je goed tegenstanders kan inschatten, kan het ook wel vaak zeer +EV zijn.

Ik ben geen voorstander van, omdat altijd als ik AA op welke manier dan ook slowplay ik verlies. Zelfs al lijkt het op eerste zich goed, ik lijk gewoon altijd op dat moment gesuck out te worden

wauss
PokerStrategist

Is in principe ook logisch dat als je limpt je eerder beat bent.

Als je raised zitten er in de range van Villian gewoon heel veel hoge PP en Ax handen. Daar sta je natuurlijk heel ver op voor. Zodra villian meelimpt met JT heeft hij al veel meer equity door bijvoorbeeld draws en 2pair mogelijkheden + er zullen meer mensen meegaan waardoor je gewoon nog meer equity verliest.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door liessens
Dat is het voordeel he van AA te limpen. Er valt zeker wel wat over te zeggen en als je goed tegenstanders kan inschatten, kan het ook wel vaak zeer +EV zijn.

Hoe meer ik er over nadenk, denk ik dat deze play enkel voordeel heeft in late stage van een tournament/sng of heads up .. Situatie zoals mijn hand hierboven , waar een small pocket pair nog overpair is op de flop is gewoon te uitzonderlijk om die limp met AA profitabel te maken..

het is een interessante situatie waar volgens mij toch wel wat spelers mee in contact komen.. zou tof zijn om hier veel meningen over te lezen

wauss
PokerStrategist

Ik denk ook niet dat je met limpen hoopt dat iemand met een overpair zit. Ik denk eerder dat je hoop dat hij gewoon het board hit met bijvoorbeeld top pair.

Easy to play;

Op de flop check/fold

Er zit 3 man achter je (heeeeeeel veel overcards), mogelijk iemand die zijn set gehit heeft, flushdraws, straightdraws of overpairs.

Je hebt een minimale investering gedaan pre-flop en deze flop ziet er mss heel verleidelijk uit maar stelt eigenlijk heel erg weinig voor. Er zijn bijna geen kaarten meer die jouw hand nog kunnen verbeteren en de kans op een call is zo groot.

De persoon met AA; pre-flop slecht gespeeld, post-flop easy calling.

bayleysa
Legacy Member

enige keren dat premiums limpen goed is is of als er een shortstack op de bb zit, of als je tegenstanders niet kunnen weten dat je een reg bent en dat je hem limpt om een shove te inducen als iedereen in push fold stand is

No probbies:)

Je kan ook makkelijk limpen als een 10/8 spelerMP opent en hij heeft 85% foldto3bet.

Dan limp ik wel op de BU ^^

Sjors777
Oldschool Grinder

Vind je play niet super, zo vaak gedomineerd.
Aa kan je ofc limpen, tegen een agressieve villain, die veel cbet, 2barrelt ed. Niet multiway imo

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Sjors777
Vind je play niet super, zo vaak gedomineerd.
Aa kan je ofc limpen, tegen een agressieve villain, die veel cbet, 2barrelt ed. Niet multiway imo

deze play was echt notes-gerelateerd. Ik speelde deze zo enkel, omdat villain zo ongelooflijk veel limpt, met matige handen ..
anders is dit inderdaad zeer zeker niet al te beste gespeeld.. zette hem op een flushdraw en wil dan zeker niet de turn checken.. speeld op notes en guts en werkte niet, maar ik denk dat als ik deze play 10 keer zou doen tegen deze villan ik voor 70 percent van de gevallen wel lukt..

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door cristaline
Easy to play;

Op de flop check/fold

Er zit 3 man achter je (heeeeeeel veel overcards), mogelijk iemand die zijn set gehit heeft, flushdraws, straightdraws of overpairs.

Je hebt een minimale investering gedaan pre-flop en deze flop ziet er mss heel verleidelijk uit maar stelt eigenlijk heel erg weinig voor. Er zijn bijna geen kaarten meer die jouw hand nog kunnen verbeteren en de kans op een call is zo groot.

De persoon met AA; pre-flop slecht gespeeld, post-flop easy calling.

check fold? mm mss..maar dit is wel micros .. en die kerel speelde nagenoeg bijna any two connector Kx Ax suited..
mmm ja...mss te loose/aggresive van me dan