korte vraag: Is er een of andere pokerguru ooit begonnen met een theorie over :' How to risk the most with the best starting hand in poker'
Ik begrijp niet waarom AA vaak op deze manier worden gespeeld. Ik zie het echt vaak gebeuren. In mijn opinie kan je echt niet profitabel spelen op deze manier. 2 redenen zie ik hierin:
1. je limpt azen en 3 man limpt achter je ( 9mans sNg's regular 5 dollar FTP ). Je mag er in deze situatie van uitgaan dat je al veel geluk mag hebben met de flop die dan valt om niet gebeat, outdrawn te zijn. Dus in my opinion= veeeel EV in de vuilbak.
2. Ik hoor waarschijnlijk veel mensen zeggen: 'ja maar we inducen op deze manier misschien een raise van een speler in positie . Dan kunnen we hem repoppen en zo mischien zelfs een PreFLop shuv in ons gezicht krijgen (moneytime)..
Eerlijk gezegd is er volgens mij geen duidelijkere manier om te laten weten dat je azen hebt dan deze manier. Limp reraise in sit n go...AA, KK in 95 percent van de gevallen.
Ok , hier schets ik de situatie en toon ik ook een handje dat ik gespeeld heb. Het zou ook zeer hulpzaam zijn voor me om commentaar hierop te horen, dus fire on.
Known Players:
[tg]Position_Stack: hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;MP1_2240:///////;MP2_1480:///////;MP3_2010:///////;CO_945:///////;BU_3975:///////;Hero_1575:///////;BB_1275:///////;[/tg]
SnG-MTT $ 5.50 (9 Players)
40/80 No-Limit Hold'em (7 Players)
Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.99.40308.1 by www.pokerstrategy.com
Preflop: Hero is SB with 7 :heart:, 7
MP1 folds, MP2 calls, MP3 calls, CO folds, BU calls, Hero calls, BB checks
Flop: (400) 6 :club:, 4 :club:, 3
(5 Players)
Hero bets 350, BB folds, MP2 calls, 2 fold
Turn: (1100) 3
(2 Players)
Hero bets 1145 ( (AI)), MP2 calls ( (AI)), Hero gets uncalled bet back
River: (3200) 9
(2 Players)
Final Pot: 3200
Results follow (Highlight to see):
Hero shows two pairs, sevens and threes (7h, 7c) --> (7h, 7c, 3d, 3s, 9c)
MP2 shows two pairs, aces and threes (As, Ac) --> (As, Ac, 3d, 3s, 9c)
MP2 wins 3200 with two pairs, aces and threes (As, Ac) --> (As, Ac, 3d, 3s, 9c)
de reden waarom ik deze hand op deze manier heb gespeeld: Villain was zeer loose en limpte met handen zoals J10s , 89o, K9s... hij liet een paar handjes daarvoor een uncalled 3BB raise zien in MP1 met 44. Dit is belangrijk omdat ik daarom er van uitging dat hij pocket pairs niet limpte.
Hier in deze hand zette ik hem op een flushdraw, A3 was zeer onwaarschijnlijk geweest en 57o, 57s..goh dat heb ik toch nog echt niet vaak gezien dat loose spelers zelfs dat spelen MP .
Dus Ik speelde daarom aggresief en shuvde het daarom er ook in op de turn omdat ik toch commited zou geweest zijn , moest ik een 2/3 bet doen op de turn en hij nog zou callen.
Opinies over de speelwijze van AA en mijn gespeelde hand? Ik heb al enkele keren eraan gedacht om een vraag over dit onderwerp te stellen op het forum en vond het nu na dit handje wel eens tijd om een thread te starten.
Grtz saltoh